Embraer dodá osm letadel generace E2 pro Royal Jordanian
Letadla Embraer E195-E2 a E190-E2 pro Royal Jordanian. Foto: Embraer
Šest letadel pořizuje dopravce přes leasingovou společnost, dvě přímo od výrobce.
Šest letadel pořizuje dopravce přes leasingovou společnost, dvě přímo od výrobce.
Nevíte někdo proč tyto Embraery nepořídí třeba i ČSA? Vzhledem ke kapacitě by mohli obsluhovat linky třeba do Košic a Slovinska. Díky za normální diskuzi.
Protože dostanou do pronájmu A220ky. Ta má delší dolet oproti E-195 e2 o téměř 1500 km a o trochu větší kapacitu. Sice nevím kam s tím mají v plánu létat ale asi to budou mít spočítané.
Kapacitu chápu. Ten dolet za mě není tak důležitý, protože to lítá jenom po Evropě. Snad tedy dorazí ty A220 co nejrychleji
Záleží na tom, k čemu je chce ČSA využívat. A220 a E195 totiž svým určením odpovídají dvěma odlišným profilům leteckých společností, jakkoliv si mohou být na první pohled podobná a používají stejné motory. A220 však spadá do kategorie typických úzkotrupých letadel, zatímco E190/195 se pohybuje na horní hranici regionálního proudového letadla. Vzhledem k tomu, že provozní náklady jsou u obou letadel prakticky srovnatelné, kupříkladu na modelovém příkladě letu z Prahy do Košic jsou náklady na nabízený sedačkokilometr (CASK – Cost Per Available Kilometer) u E195-E2 0.15 €, což je o trošku nižší než u 220-300, kde jsou 0.1538 €. CASK… Číst vice »
Jen doplnim, ze cena EW195 bude cca o tretinu nizsi a to asi v rozhodovani hraje roli. I pres podobne naklady muze byt E195 vhodnejsi pro daneho doprave. A220 by byla zbytecne velka.
Ano, oficiální, publikovaná cena 220-300 je cca 91 milionů oproti E195-E2, která je cca 78 milionů, což je nějakých 16%. Nicméně, v reálu se dá vyjednat cena se slevou 50-60%, takže rozdíl v ceníkové ceně je trošku ošidný údaj. Pokud jde o ČSA, tak se, pokud vím, předpokládá leasing a nikoliv koupě. A tam ten rozdíl ještě menší. Za A220-300 se v průměru účtuje 255-260 tisíc $ měsíčně, za E195-E2 v průměru 242-250 tisíc $ měsíčně. To je dost zanedbatelný rozdíl a A220-300 má prostě větší využitelnost a o trošku větší kapacita tak může být naopak výhoda, která navíc není… Číst vice »
ta livery je super
Jedna z nejlepších co vůbec létá.