Elinka se po opravě motoru vrací na Bechyňku. Bude mít prodlouženou sezonu
120 let od zprovoznění trati přišel oslavit i František Křižík. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Oprava vadného vinutí 90 let starého motoru vyžadovala velký podíl ruční práce.
Buďme vděční osudu, že se NTM nerozhodlo, že Elinku neuklidí do depozitáře a nikdy už jí nepustí do provozu s výmluvou, aby se jí nic nestalo, jako to rádi dělají s jinými vozidly.
Co je na 1500V unikátního? Ve Francii jsou všechny tyhle tratě předělané na 25kV ?
Co je unikátního na první elektrické trati u nás? Projektované průkopníkem v oboru? Jediné s timto napětím u nás? Co myslíte? 😉
Je nicméně pravda, že jaké je tam napětí, je drtivé většině lidí úplně jedno. Je to obdobné jako s nýtovanýma konstrukcema atd. – ano, několik odborníků a technických nadšenců to ocení, ale naprosto převažující masa lidí, včetně těch, které mají rádi historické památky, se spokojí s tím, jak to působí navenek.
A fakt nestojí za to, si tu jednu trať s tímto napájením ponechat?
A to na věci mění co? Vůbec nic. 😉
Až na to, že těch 1500 V už je také předělávka a inovace proti původnímu stavu…
Jsou i jiné dráhy s napětím 1500V u nás, které to mají ještě více na kahánku.
Například?
Ty v hnědouhelných dolech.
A mají stejné historické souvislosti? A jezdí tam vlaky? 😉 A které to jsou? 😉
Ovšem ta původní Křižíkova trakce byla 2x 750V ;o)
Ta původní byla 2x700V a změněna na 1500 V ještě za Křižíkova života v roce 1938. 😉 Funkční vozy jsou na 1 500 V. Nic to nemění na tom, že žádná jiná trať podobného historického významu u nás není. 😉
Ve Francii je ještě spousta tratí na 1,5 kV=.
A i takové TGV na něj umí jezdit. Novostavby nově, ale staré tratě a nádraží Francouzi nepředělávají.
Bude se někde v republice nechávat úsek 3kV pro historické soupravy?
Obávám se, že bez nějakého zásadního průlomu v medicíně tato otázka nemusí v Čé eR trápit ani ty nejmladší ročníky…
To je pravda, ale mám pocit, že by to mohla být i jedna z těch věcí, které jdou dlouho hrozně pomalu až najednou jdou hrozně rychle.
😀😀😀😀😀😀
Jako že tady bude stejnosměr do 22.století?
Přinejmenším na zkušebním okruhu.
Bych tak řekl, že tuhle otázku do budoucna „vyřeší“ rozšiřování výhradního provozu pod dohledem ETCS.
Vůbec nemusí. Postačí, když bude lokálka v koncové stanici dostatečně oddělená.
Tím jsem jezdila, jinovatka byla i zevnitř
Saze z lokomotivy
Pamatuji dodnes
Až na to, že je tam elektrika…. 🤣
Opravdu si pamatujete na saze z elektromotoru?
Tak když ten motor shořel, co by ne…. Asi to už někdo zkusil v minulosti přehodit na 25 kV střídavých.
Jinovatka zevnitř ale nic unikátního není. Byla i v žabotlamu, Bautzenech a mnohých jiných.
A měla tam být? Tipuji že kdyby se občas měnilo těsnění oken, tak to zafunguje líp než přetápění.
Saze z elektromotoru? To zrovna nastal přeskok?
Protože jinak si to vysvětlit neumím.
Vy si asi pletete dřevěný interiér s jiným vozem taženým parní lokomotivou. Tenhle je elektrický, tzn. jezdí „sám“ a nebo ještě „něco“ tahá.