Elektronických známek se zatím prodalo přes pět milionů, pomohla klouzavost

Elektronické viněty kontroluje mobilní automat. Pramen: MDČRElektronické viněty kontroluje mobilní automat. Pramen: MDČR

Největší poptávka po dálničních známkách byla letos koncem ledna a v únoru, po uplynutí platnosti ročních papírových kuponů.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

A vidíte tu fotku u článku? Bude li policie kontrolovat zaplacení dálničního poplatku podle zadní RZ tak nemá možnost vidět označení vozidla O1 (označení vozidla přepravující osobu postiženou) za čelním sklem. Pak hrozí zastavení a kontrola. I proto je lepší známku koupit a na označení O1 nespoléhat.

Tomáš

Elektronická známka je jedna velká přítěž. Nemáte stoprocentní kontrolu nad tím, zda vozidlo má zaplaceno (pokud si vozidlo půjčujete) a kontrolu nad tím, kdy byl poplatek zaplacen a tedy kdy končí (pokud ztratíte doklad o zaplacení od dokladů). Dále pokud je vozidlo z 90 procent využíváno pro převoz osoby ZTP a zbylých 10 procent jsou výjimečné jízdy bez této osoby. Pak odpuštění poplatku pro držitele průkazu ZTP pozbývá významu protože logicky si člověk raději koupí roční, aby to nemusel řešit (nikdy nevíte, kde bude nějaká objížďka a použití dálnice bude nejlepší řešení. To by vyřešila dostupnost na benzínkách. Ta ovšem… Číst vice »

axon

také jsem koupil na dov. – přesně v půlce prázdnin, místo papírové které platila na kalendářní rok mi toto vyhovuje lépe, takhle mi bude platit vždy na 2 letní dovolený – letos v srpnu a přístí v červenci. tudíž místo 3 papírových za 3 roky budu platit jen 2 elektronické a stačí.

Marian Kechlibar

Úplně nejlepší by bylo, kdyby se ty známky daly aktivovat na každý den zvlášť. Tj. koupím si 10 dní a můžu užít 10 jednotlivých dní, které na sebe nemusejí přímo navazovat.

I kdyby to bylo celkově zastropováno (dejme tomu 10 dní ze 30 od data prodeje), ta flexibilita by byla skvělá.

Bohouš

To už mi zavání hodinovým lístkem na MHD. A co tak ty dálniční známky omezit na hodiny. Možná by stačilo 7-8 do práce a 16-17 domů. Pak by desetidenní známka (240 hodin) mohla stačit na 120 dnů. Co vy nato?

Roman Soudný

No, taková známka „pouze mimo špičku“ by spoustu šetřílků motivovala jet jindy nebo jinudy a dálnice by byli zase o něco volnější.

David

Nebo takový to, koupit si 500/1000/2000km s roční platností

Tomáš

Nejlepší by byla nějaká forma mýtného systému a krabičku s kreditem za okno. Odečetlo by se vždy jen skutečné použití. Další výhodou by byla možnost přenositelnosti mezi vozidly. Pokud má člověk 3 auta tak nikdy nemůže jet více než jedním.

Pavel

Teď ještě udělat například jednodenní do 50 korun a to by byla teprve poptávka. Nechápu důvod proč už tak dávno není kor když v tom není žádný problém co se nákupu týká.

Petr Šimral

Vy vůbec neuvažujete obchodně. Kdo by si pak koupil desetidenní? 🙂

On:

Tento geniální nápad už mělo spousta lidí a odpověď byla vždy stejná, výnos ani zdaleka nepokryje náklady. Argument že náklady už zapálili jiní je lichý. Naopak pro občasné krátké po dálnici by se vyplatilo výkonové mýto jako u nákladní dopravy,ale to se nelíbí těm co jezdí častěji.

Beekee

Ale doba se změnila že… už není třeba tisknout a rozvážet nálepky. Cena za pák kliků na netu bude srandovní.

Roman Soudný

Jenže oni se takhle vymlouvali po zavedení el. známky. Všem nám je jasné, že je to ptákovina, ale holt je to oficiální názor MD.

Bohouš

Cena ano, ale vzrostl by počet transakcí „za pětikačku“. Přitom každá takováto transakce je z hlediska IT stejná, jako ta za 1500 Kč. Data se musí potvrdit, zaevidovat, vystavit doklad atd. To vše vyžaduje vyšší kapacitu systému.

On:

A celý ten systém se vybuduje a provozuje sám? Kontrola je samozřejmě taky zdarma. Na jednodenní kupón jsou stejné náklady jako na roční.

Staňa

A v Německu se po mnohonásobně delší síti jezdí stále bezplatně.

A. Mikulka

Váš příklad je úplně blbý. Pominu to, že už to i v Německu končí ale v Německu:
1) Platí všichni silniční daň.
2) Jsou vyšší daně a odvody.
3) Platí provozovatelé dálničních pump za ochranné pásmo.

Anonym

Ne, v Nemecku (ale treba i v Beneluxu) si to motoriste zaplati v silnicni dani, ktera je nepomerne vyssi nez nase dalnicni znamka.
Bezplatne je to pouze pro cizince.
A v Nemecku uz to take planuji zmenit.