Elektronických známek se zatím prodalo přes pět milionů, pomohla klouzavost
Největší poptávka po dálničních známkách byla letos koncem ledna a v únoru, po uplynutí platnosti ročních papírových kuponů.
Za deset měsíců fungování elektronických dálničních známek se jich prodalo 5,039 milionu za 4,8 miliardy korun. V roce 2020 si nalepovací dálniční známku koupilo celkem 5,3 milionu motoristů. Největší zájem je o roční kupony (2,7 milionu), desetidenních elektronických známek se prodalo 1,8 milionu, nejmenší zájem je o třicetidenní variantu (0,5 milionu).
„Už nyní máme téměř stejné prodeje jako za celý loňský rok. Lidé si mohou pořídit e-známku velmi snadno, a ještě si sami nastavit její platnost, což obojí vede ke zvýšenému zájmu o e-známky,“ uvedl ministr dopravy Karel Havlíček.
Největší poptávka po elektronických dálničních známkách byla koncem ledna a v únoru po uplynutí platnosti ročních papírových kuponů. Další nárůst pak přišel s letními prázdninami, kdy se během července a srpna prodalo přes 1,3 milionu elektronických dálničních známek.
Od zahájení prodeje loni v prosinci lidé stále nejraději využívají e-shop na webu edalnice.cz, kde si e-známku kupuje přibližně 83 procent zájemců. Na čerpacích stanicích EuroOil si dálniční e-kupon pořídí přibližně devět procent lidí, na pobočkách České pošty zhruba šest procent a dvěma procenty se na celkových prodejích podílejí samoobslužné prodejní kiosky.