Elektronické viněty bude prodávat Česká pošta a Čepro

Čerpací stanice EuroOil. Foto: ČeproČerpací stanice EuroOil. Foto: Čepro

Rezort dopravy vyřešil jeden z největších problémů chystaného zavedení elektronických dálničních známek. Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) vybral distributora, kterým

Rezort dopravy vyřešil jeden z největších problémů chystaného zavedení elektronických dálničních známek. Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) vybral distributora, kterým se stalo konsorcium státních firem Česká pošta a Čepro.

Fond podle informací na profilu zadavatele vybíral ze čtyř nabídek, sdružení v čele s poštou zvítězilo díky nejnižší požadované provizi. Ta činí 2,3 procenta. Na druhém místě skončilo konsorcium Czech Toll/Sky Toll, které provozuje systém elektronického mýtného. Do tendru šlo s provizí 2,56 procenta. Třetí skončil Autoklub Bohemia Assistance s firmou MTX (2,69 pct.) a poslední společnost Geco (3,29 pct.). Ta se přiblížila stropu, který SFDI stanovil na 3,3 procenta. Dnes je odměna pro distributory 4,6 procenta.

Nyní běží 15denní lhůta pro případné námitky proti výběru. Elektronické dálniční známky by měly nahradit současné papírové kupony od příštího roku. Vítěz tendru bude muset zajistit jejich prodej na 305 místech po celé zemi. Fyzická prodejní místa jsou určena těm motoristům, kteří nechtějí platit za použití dálnic přes e-shop, který chystá státní podnik Cendis.

Tendr na distributora ale nabral zpoždění. Původně SFDI vybíral dodavatele na začátku roku. Tendr ale nakonec zrušil ve chvíli, kdy po skandálu skončila i zakázka na celý systém.

 

Tagy Čepro česká pošta elektronické dálniční známky SFDI
31 komentářů