Elektromobily mohou v Praze letos dál parkovat zdarma. Nabíječky najdou řidiči v lampách

Dobíječka, ilustrační foto. Pramen: ChargeUpDobíječka, ilustrační foto. Pramen: ChargeUp

Zpoplatnění parkování elektroaut se opět odsouvá. Výhoda skočí až příští rok.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaroslav

elektromobilita je nebezpečná.

DOPRAVAK01

To bylo hřibových řečí, jak jsou autíčka špatná a jak všude překáží. Ta elektrická ale asi nezabírají tolik místa… To bylo řečí, jak je celý systém parkování v Praze náročné ufinancovat – řešení? -Necháme část aut parkovat zadarmo. Gratuluji!

Jaroslav

elektromobily bez dotací žádná budoucnost nečeká a Němci už od toho upustili.

Jarek

Celý ten dotační podvod jen umocňuje zcestnou myšlenku elektromobility, která škodí všem, od přírody až po životní úroveň.Nevím proč po tom co jsme se vypořádali s rudým poručíme větru dešti jsme k moci pustili rudozelené fanatiky se stejnou myšlenkou poručíme větru dešti.Jelikož se škodlivostí elektromobilu dlouhodobě zajímám, a konzultuju to s přístupém např. v Americe, vidím v tom krom poškození životního prostředí omezerní svobody a mobility střední třídy.Ideologie zvítězila nad zdravým rozumem a snaží se popřít i přídodní zákony.

David

Hledáte pořád nějaký ideologický boj na lokálních emisích? Běžte si stoupnout na IP Pavlova a pak zkuste napsat, jak jsou spalováky ve městě super.

Každý by chtěl všude autem, ale i lidí žijící ve městech mají nárok na určitou kvalitu vzduchu, dokonce ze zákona.

Low cost

No sranda by byla, kdyby všichni ti co jedou autem po magistrále přisli na přeplněné Čéčko. To by pak i Hřib musel běžet s rikšou, aby se cestující dostali..

Y.K.

Tak povídejte s tou Amerikou a škodlivostí. To nevypadá na reálné zdroje, ale mailovou/facebookovou skupinu přeposílající si zaručené zprávy.

Spalovací motory a těžba ropy životní prostředí mimochodem nepoškozují?

none

Až mi tě je líto, že ses musel takhle rozčílit. Musel? To škodí mnohem víc než auto na baterie.

danaceks

Jistě, budeme nadále bezplatným parkováním podporovat úzkou skupinu bohatých lidí, kteří to nutně potřebují…

Dachs

EV nezabírají veřejný prostor a už vůbec neubírají místa rezidentům. Jasně že toho (v Praze) využívají rozmařilci, co na EV mají, nebo těží z toho ti, co EV mají z fleetu od své úspěšné firmy.

Ale čeho si všimněme: „na základě tlaku České asociace elektromobilů“. Prostě lobbing (příznačněji nátlak směrem na ta správná místa.).
Zřejmě stejní pošuci, jako ty jiné platformy, co zas horují za „normální motoristy“. Správná otázka samozřejmě je: Kdo je platí?

mimochodem

Kdo plati ceskou Asociaci pro elektromobilitu lze castecne dohledat z verejnych zdroju.
Castecne financovani zajistuji prispevky clenu a dobrovolniku na transparentni ucet:
https://ib.fio.cz/ib/transparent?a=2200809452
Ten spravnej ficak teprv nastane, az jim na ten transparentni ucet budou „dobrovolne“ platit firmy, protoze za to budou mit bodiky do ESG hodnoceni. A to je samozrejme skvele a progresivni.

Nicmene nez na to dojde, musi se tato asociace spokojit toliko s cerpanim.
https://www.hlidacstatu.cz/Dotace/Hledat?Q=00565431&Page=1

Jenda

Mě by zajímalo, jestli se v Praze dočkáme výstavby parkovacích domů. „Jak je už standardem v řadě evropských metropolí,“ abych použil frázi z článku. Když by se určitý podíl aut přesunul z ulic, tak by se i výrazně usnadnilo to zajištění nabíječek. Sháněl jsem teď kryté parkování a nejbližší jsem našel v obchoďáku, 10 minut tramvají. No pronajal jsem to i tak a uvidím, jak moc mě to bude štvát. Naštěstí přes týden většinou auto nepotřebuju. Ale věřím, že kdyby to bylo do 10 minut pěšky, tak takovou možnost využije mnohem vic lidí a třeba bychom se pak i dočkali… Číst vice »

Air Traveller

Aby se vliv parkovacich domu nejak projevil v ulicich, potreboval byste parkovací dum pro 100 aut co dve ulice.

Vlastně byste celou prahu zastavel parkovacimi domy.

Kebab

Je snad Vídeň zastavěná parkovacími domy? Přesto jsem tam snad nikdy na ulici nestál, vždycky někde v garáži, kterých je tam plno. A navíc za podobnou cenu jako u nás na ulici.

Air Traveller

Ok, mel jste stesti a zrovna jste byl nekde, kde meli parkovaci dum. To zvladnu taky, kdyz jedu do ciziho mesta.

Jinak ale jsou ulice vidne zastavene auty uplne stejne, jako ty prazske.

Chleba Nakup

To mi vnuklo brilantní myšlenku: stavět už jen parkovací domy a bydlet v nich v autech. Sociální zázemí společné.

Peeetr

Parkovací domy pro elektroauta budou ještě o dalších 50-100% dražší, než ty dnešní pro spalováky, které se dají 100x snadněji uhasit.

jkjk

Když bude poptávka, bude i nabídka. Ale poptávka není, k čemuž přispívají extrémně nízké ceny za rezidentské parkování na ulicích. Ani nákladovou cenu 1500,- za měsíc z místo v parkovacím domě (tj. pokryje jen holou údržbu) není většina řidičů ochotná platit.

Leoš

Jedno parkovací místo vyjde na milion. Kolik tisíc měsíčně je hypotéka na milion? K tomu přidejte elektriku, údržbu a zisk. To v Česku nikdo nezaplatí.

Chleba Nakup

Můžu si hrábnout do jakékoliv lampy? Kdysi lampy měly dole takový deklík, občas tam ani deklík nebyl, když ho někdo ukopnul, a tam byly dráty. To se připojuje nějak k nim přes čokoládku?

Bernard L.

Pokud se umíte k tomu připojit, tak i můžete, ale upozorním Vás, že se jedná o tzv. černý odběr a tedy krádež.

Tady bylo myšleno těch pár lamp na Vinohradech, Proseku a Nových Dvorech, které jsou upravené, lze se u nich zalogovat a čerpat elektřinu na svůj účet přes unifikovanou nabíjecí zásuvku.

Chleba Nakup

Právě že moc neumím, tak to by asi potom černý odběr byl, kdyby mě to koplo a já se neuměl pustit. I tak díky.

Bernard L.

Viděl jsem video, kdy jeden člověk jel s Teslou okolo světa a někde v divočině se právě přes svorky napojoval na rozvodnou stanici (ale ten to uměl).

Popravdě čekám, kdy napadne nějakého koumáka tohle na ulici udělat.

none

A jde to vůbec? Utáhne to ta síť?

Low cost

Nojo, ale stíhat progresivní zelené metody nabíjení pro udržitelné cestování – nebyl by to revizionismus?

Bernard L.

Cože? Od kdy je krádež progresivní metoda?

Roman Soudný

„Na pražském magistrátu zároveň pokračují přípravy k přechodu celého systému taxi na elektromobilitu. Bezemisní taxislužba je už standardem v řadě evropských metropolí. V Praze však bude přechod ještě nějakou dobu trvat.“

Nechápu proč. Řada měst už před deseti lety vyžadovala hybrid a nyní požadují EV. Jen Praha má opět hlavu v písku.

Air Traveller

Protože nemůžeš ze dne na den říct “a ted vsichni budete jezdit v EV”.

V tech mestech to take trvalo roky, jen zacli driv.

Roman Soudný

Právě že můžeš. Každá koncese má nějaké podmínky a stačí je nastavit. A i kdyby to trvalo 5 let než všichni vymění auta, tak kdyby se s tím začalo pod vedením minulé koalice, tak už je dnes hotovo.

Leoš

Na sídlišti postavili lampy, kam půjdou umístit nabíječky. Jestli to ale bude znamenat osazení značky omezující parkování, tak to naštve všechny. Už teď se nedá večer najít místo k parkování.

mimochodem

To si piste, ze to tak dopadne. Staci se podivat do DE nebo FR. Vyhrazene parkoviste pro EV „pouze po dobu nabijeni, max. 8 hodin“. Pak si preparkujte jinam, at se nabijeci misto uvolni.
Takze v pet dojet z prace, dokrmit auto, a jeste pred spanim jet preparkovat. Ale kdo by neobetoval trochu osobniho pohodli pro udajnou zachranu planety?

Kuba

To je i pro lepší vzduch ve městech. S dojezdem kolem 400 km, možností nabití při nákupu v OC ani nejde o každodenní nutnost, málo lidí takový počet km denně najede.

Peeetr

Nejjednoduší by bylo u nabíjecí lampy zpoplatnit přímo ty dvě místa každou započatou hodinou, a samotný systém nabíjení udělat co nejpřístupnější a nejodolnější, tudíž bez složitého počítání peněz, a proud ať si regulují sama vozidla, stejně tam bude maximum 7-11 kW.

Bernard L.

Není to tak, v Praze jsou zásuvky u běžných parkovacích míst. Navíc po dobití přeparkovávat také nemusíte, protože přesně pro tento případ má provozovatel speciální tarif, který počítá s tím, že auto bude po dokončení nabíjení stále po určitou dobu připojeno (a nebude účtovat obsazení těchto pomalých nabíječek).

mimochodem

No moment. Lamp ve sprave THMP je nejakych 137k, neco z toho bude pobliz ciste pesich zon, autostrad a hlavnich silnic, kde se neparkuje. Uvazujme treba 90k lamp pobliz mist, kde lze parkovat. Planem je zkonvertovat na dobijeni nejakych 800 lamp. Tedy cca promile. Optimisticky muzeme pocitat s tim, ze v Kocourkove se pouzije mozkove mysleni a „dobijeci lampy“ by byly budovany zejmena v lokalitach, kde je po nich poptavka, tj. kde je nejvice aut (v soucasnosti), resp. EV (v zelene budoucnosti). A ted do praxe. Parkoviste na sidlisti nekde u Opatova s kapacitou 80 aut ma v pouzitelne vzdalenosti… Číst vice »

Bernard L.

Jasně, nepoměr tam je. Pokud bude těch aut opravdu hodně, tak nepůjde nabíjet čistě z lamp (ve stávající kabeláži) a pokud ano, tak to bude trvat fakt dlouho.
Pokud by (teoreticky v současnosti) někdo chtěl z těch 80 aut dobíjet přes noc a nebude u lampy, tak bych hádal, že si objedná něco jako je Nimbee.

Otázka pak je, zda se dané sítě (nejen lampy, ale třeba i nabíjecí sloupky navíc) nebudou dále rozvíjet včetně s tím co je v zemi.

pav

Praha tahá v rámci obnovy osvětlení ke všem lampám druhý silový kabel pro účely dobíjecích míst.

Nimbee v Praze ukončilo podnikání.

ČD4ever

Ke všem? I v parcích?

Jiný Petr

A to ta kabeláž ani není vidět- takže si to lidi (laici) ani neuvědomí. Ale když vidíte některé lampy veřejného osvětlení – tak si říkáte, že je jen otázkou času, kdy spadnou nebo se při větru zlomí.
Ty 40 let staré, totálně zrezlé a už u nahnuté lampy – u těch se bojím si i opřít kolo nebo uvázat psa, natož abych tam připojil auto bych se

Josef

A co takhle obracene, jedu do prace, tam jsem tech +- 8 hodin, dobiju si a jelikoz denne ujedu tak 20km, tak budu potrebovat dobijet tak zhruba jednou za 14 dni az tri tydny. Vzhledem k tomu, ze to auto vetsinu casu spis nekde stoji nez jede mi to neprijde jako nejaky extra utrpeni. Je to jenom o tom mit tu moznost to proste dobijet v tom case kdy to nekde stoji, nic vic.

Peeetr

Možná v létě, jestli má firma solární střechu.
Ale jinak v zimě by jsme to při masovém užívání neutáhli. Přebytečnou či levnou elektřinu má speciálně Česko v noci.

Josef

Jasne, infrastruktura na to zatim pripravena neni, ale kdyz bude proste i moznost dobijet pomalu kazdou noc nekde na sidlisti, tak nevidim problem v tom pouzivat elektromobil. Mam pocit, ze ti co jsou proti tomu nejvic se tvari jako ze denne najedou stovky kilometru, ale vetsina lidi proste najede tech kilometru par a na to bude stacit proste dobijet jednou za cas, na benzinku taky nejezdim tankovat kazdej den.

none

Ve městě se docela často brzdí = dobíjí.

Josef

Ja jsem chtel spis rict, ze pro vetsinu lidi tady v Praze bude ten elektromobil lepsi varianta, pokud bude dostatecne dobra infrastruktura na dobijeni. Vetsina tech aut ujede denne par kilometru, jinak nekde stoji. A prave u toho elektroauta je na to nabijeni vhodny vyuzit ten cas, kdy to nekde stoji, ve vysledku tim vetsina lidi usetri cas, sice se to tvari, ze vsichni jezdi denne 1000km, ale realita je jina.

Karel

Ale ta se tam často rozjíždí=velká spotřeba. Auto není vlak metra.

Chleba Nakup

Planetě by nejvíc prospělo, kdyby se ji lidé nepokoušeli zachraňovat.

Bernard L.

Nikoliv, stávající nabíjecí místa jsou zachována bez omezení, předpokládám, že se s tímto trendem bude dále pokračovat.