Elektromobily v Praze budou dál parkovat zdarma. Výhoda se zruší až za rok, poté dostanou slevu

Dobíjení elektromobilu ve Vídni. Autor: Wien Energie / Mark GlassnerDobíjení elektromobilu ve Vídni. Autor: Wien Energie / Mark Glassner

Praha se začíná připravovat i na povinné používání elektromobilů v taxislužbě.

43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
eLzyx

a co takhle vybavit P+R parkoviště hromadou pomalých nabíječek, u kterých by mohlo auto stát třeba den? Samozřejmě s nějakou rozumnou cenou elektriky. Ideálně nižší než poskytuje naše „bezkonkurenční“ trio ČEZ, E.on, PRE.
Pak tam rád zaparkuji. A pojedu o pár minut déle metrem.

none

Pozor, jsi v zemi, kde prece kazdy vi, ze elektroauto je nesmysl, nikdo to nechce, brzo to krachne a tak je nesmysl mit verejne nabijecky..

Jan

Výhodu nahradí sleva? Asi tu půjde o nějakou udržitelnost, jenom nějak neudržím čeho…

Bob

Zrušit tuto výhodu hned. 1. Elektromobily si pořizují ti, co mají peněz dost, takže je netřeba šetřit. 2. Elektromobil zabírá stejný prostor jako běžné auto, takže by měl platit stejný poplatek. 3. Má to být další motivace pro lidi, aby si BEV pořizovali. Ty výhody je třeba zrušit co nejdříve! Ti lidi musí pochopit, že nebudou mít žádné výhody – teď zatím platí „když ptáčka lapají“, to jsou ty výhody. Ale už to končí, naštěstí dřív, než se to mezi lidmi rozmohlo. Elektřina už zdražila, teď ještě to parkování aby bylo férové a samozřejmě také nedávat žádné dotace, ani pro… Číst vice »

none

Takže nemáš rád elektroauta a zakázal bys je vyrábět. Nemusel ses tak rozepisovat.

Bob

Ale já nechci nic zakazovat – chci jen aby byly stejné podmínky pro všechny. Kde v mém textu vidíš něco o zákazu? V žádném případě NECHCI aby ty elektroauta někdo zakazoval – není proč. Kdo chce, ať si je klidně koupí, jinej si zas koupí spalováka, žádný problém.

none

Kazdy si muze koupit do chce a kazdy kdo ma pravo urcovat podminky, je muze urcit 🙂
Ja bych treba chtel, aby mi pod oknama nejezdilo nic, co ma spalovaci motor.
Nestane se to, ale chtel bych to.

David

Majitel jedničkový ovce v TDI? A komu se nelíbí má jezdit MHD?

Nebylo by lepší se vrátit na autoforum?

Bob

Zklamu tě, ovci nemám, natož jedničkovou. MHD jsem myslím nijak nezmiňoval, nerozumíš psanému textu? Psal jsem o rovných podmínkách pro všechny a o zrušení výhod pro jednu skupinu. Nehledej tam něco co tam není.

Trumway

Tohle je prostě špatně. Na jedné straně se křičí, že automobil zabírá veřejný prostor a čím větší uto tím zabírá více, ale jak koukám vadí to asi pouze u automobilů se spalovacími motory, protože kdyby to vadilo i u elektromobilů nemohly by nikdy mít parkování zdrama. Zkrátka mělo by platit, že automobil jako automobil a pro všechny by měly platit stejné podmínky.

jfp

Elektrotaxi není tak blbý počin, ale chtělo by to, aby ty tága byly jako ve světě za dostupnou cenu. A běžný člověk se nebál si to tágo sem tam vzít a ne jen jednou za uherský rok a pak další rok toho litovat.

none

A co takhle jiny pohled na vec? Musim se po Praze prepravovat autem? Zdrazi mi parkovani, tak zkusim jezdit v MHD… Nevyhovuje? Tak si musim priplatit

Kuba

Mě by zajímalo, jestli elektrifikaci taxislužby skutečně Hřibovi schválila koalice v Radě – tedy ODS. Pokud ano, tak to už se úplně zbláznili. Zajímalo by mě, jak budou tohle pravidlo vynucovat na alternativních službách. když velká část jezdí v neoznačených autech. Já osobně Hřibovi na nějaké elektrotaxi zvysoka kašlu.

David

Alternativni sluzby jsou smluvni preprava a ne taxi …

Vrták

Parkování zdarma pro bohatou klientelu? Co je to za zvrácenost…

Trumway

Nejde o to jestli elektromobil vlastní člověk co má dostatek nebo člověk co žije ze dne na den a auto vyhrál někde v loterii. Tady jde o princip.

Mysel

Ano, jde o princip. Takze je to cele naprosto nehorazna zvracenost.

RafaK

Absolutní nesmysl, ještě navíc když Enyaq zabere dvě parkovací místa 😀

pacicka

jsem klidně pro zrušení této výhody – elektroauta mají stejně většinou bohatší lidé, dost často jako druhé či třetí auto, takže rozhodně nepotřebují zvýhodnění parkování. A s tou ekologií je to u nich stejně při započtení výroby/likvidaci baterií diskutabilní….

M19

Závist se tomu říká.

Juraj

Ne, chucpe se tomu říká, když si koupím dvoutunovou káru za 1,5 mega, abych mohl machrovat, ale zároveň ohrnuju nos nad tím, že bych měl platit za zabírání prostoru.

M19

A kdo ohrnuje nos? Magistrát si kupuje ty soukromé vozy? Nebo majitelé těch vozu
vozů si vydali městskou vyhlášku?

Trumway

Z mé strany závist ani náhodou. Jen snaha o to, aby panovala nějaká spravedlnost. Máš elektro? Můžeš do centra. Nemáš elektro? Nech ho na periferii. Máš elektro? Parkuj zdrama. Nemáš elektro? Plať! To je prostě hnus velebnosti.

M19

To vám neupírám. Reaguji na to, co napsal nick pacinka. A z toho čiší pouhá závist. O věcnou podstatu v něm zjevně nejde.

none

Smrdíš, nejezdi do centra 😀

Trumway

JJ. Stjeně jako (a že to začně být aktuální-nahoře již dnes bylo) Nemáš zimní pneumatiky nejezdi na hory 🙂

David

Ne s ekologií to diskutabilní není, to je jen kec z autofora.

David

A kdyz ti bohatsi maji teda vic aut, neni lepsi, aby do mesta jezdili tim na elektrinu?

Trumway

Já mám takový pocit, že se hovořilo o tom, že druhé a jakékoliv další auto bude zpoplatněno více aby se množství automobuilů omezilo a vyřešil se tím nedostatek parkovacích míst na sídlištích .Takže se ptám. Kam ty plány zapadly?

Trumway

No třeba si všechna ta auta parkují doma v obýváku 🙂

František

Pokud si kupujete nové auto, tak za stejný peníze už je elektro…A cenu novýho Superba máte Teslu 3. Místo hybridni Corolly či C-HR už máte i ID3, Konu, MG…

Je to o tom, aby ten kdo si jde pro nové si koupil do mesta radši EV.

Trumway

Tady se teď něřeší dopad provozu na ekologii. Tady se řeší to, že auto někde stojí. A pokud auto stojí nemá dopad na ekologii ani jedno z vozidel.

danaceks

Neuvěřitelné. To je snad úplně jedno, jestli je to elektrické auto – je sice hezké, že nemá lokální emise, ale pořád je to auto, které zabírá místo na silnicích a parkovištích…?

Jiří Kocurek

A komu to místo na silnici zabírá? Víceprávným?

Mysel

Tem, ktere megaosrat povazuje za menecenne.

Robert Dresler

Jsem klidně pro cenové zvýhodnění – např. 0.5 x cena co platí ostatní řidiči. Bylo by ale dobré, aby pro řidiče elektoraut platily stejné pravidla udělování – tj. vázáno na trvalé bydliště/podnikání.

Jan Tichavský

Ano, to je rozumný návrh. Nějaké zvýhodnění je na místě, protože elektrovůz přispívá lepšímu ovzduší jako i menšímu hluku ve městě. Ale ještě lepší je využívat MHD nebo sdílených služeb (půjčovny, taxíky, jak to kdo chce nazývat), kde je jedním vozem během dne přepraví mnoho lidí najednou, takže nějaký poplatek je stále na místě.

MaT

No těmi auty z půjčovny a taxíky se asi nepřepraví mnoho lidí najednou, nebo mi něco uniká? To tak leda tou MHD… Takže dávat to takhle úplně na roveň… Ano, taxík může za den těch lidí odvézt odněkud někam víc, auta z těch různých „carsharingů“ teoreticky také, z běžných půjčoven už bych si tak jistý nebyl (tam se často půjčují na celé dny, možná mezi výpůjčkami ta auta ještě chtějí třeba nějak vyčistit či co já vím). Ale jinak obvykle vezou jednoho pasažéra, někdy možná dva či tři, když si taxíka objedná třeba rodina. Ale víceméně jediný rozdíl oproti individuální… Číst vice »

none

Kdyz muze jet auto jen s ridicem, neni duvod jet taxikem. To by se musel treba nejak omezit vjezd aut jen s jednou osobou. Ale tohle asi nikdo nevyresi. Jedine sem nacpat tolik aut, ze se tam uz dalsi nevejde a nepujde zaparkovat 😀

Jiří Kocurek

Zdaleka ne všecho se dá zajet pomocí MHD za srovnatelný čas. Obzvlášť, nějaké delší trasy mimo, když je dotyčný obchoďákem a objíždí klienty. V tomhle je osobní kontakt potřebný.
Neexistuje systém, který by znal všechny cesty na dlouhou dobu dopředu, aby zajistil 99,99 % jízd.

A zásobování? Zkuste si tu práci, pokud o ní nic nevíte. Naložit a rozvézt za směnu 1 až 2 tuny.

Jiří Kocurek

A pokud jde o znalostní ekonomiku – tak nevím, aby místo jednoho řidiče šlapalo 10 lidí na kole? To už může místo automatizace pohonu stát u každé výhybky maník.

Jiří Kocurek

A ještě jeden nápad: Zavážet meznu na VŠE v Italské jen pomocí bicyklů – rozpočet takového zásobování 😀

Mysel

Zajimavy napad. Ale nema smysl zacinat s tim na VSE. Je treba zacit s fildou. ;o)