Elektromobily v Praze budou dál parkovat zdarma. Výhoda se zruší až za rok, poté dostanou slevu
Dobíjení elektromobilu ve Vídni. Autor: Wien Energie / Mark Glassner
Praha se začíná připravovat i na povinné používání elektromobilů v taxislužbě.
a co takhle vybavit P+R parkoviště hromadou pomalých nabíječek, u kterých by mohlo auto stát třeba den? Samozřejmě s nějakou rozumnou cenou elektriky. Ideálně nižší než poskytuje naše „bezkonkurenční“ trio ČEZ, E.on, PRE.
Pak tam rád zaparkuji. A pojedu o pár minut déle metrem.
Pozor, jsi v zemi, kde prece kazdy vi, ze elektroauto je nesmysl, nikdo to nechce, brzo to krachne a tak je nesmysl mit verejne nabijecky..
Výhodu nahradí sleva? Asi tu půjde o nějakou udržitelnost, jenom nějak neudržím čeho…
Zrušit tuto výhodu hned. 1. Elektromobily si pořizují ti, co mají peněz dost, takže je netřeba šetřit. 2. Elektromobil zabírá stejný prostor jako běžné auto, takže by měl platit stejný poplatek. 3. Má to být další motivace pro lidi, aby si BEV pořizovali. Ty výhody je třeba zrušit co nejdříve! Ti lidi musí pochopit, že nebudou mít žádné výhody – teď zatím platí „když ptáčka lapají“, to jsou ty výhody. Ale už to končí, naštěstí dřív, než se to mezi lidmi rozmohlo. Elektřina už zdražila, teď ještě to parkování aby bylo férové a samozřejmě také nedávat žádné dotace, ani pro… Číst vice »
Takže nemáš rád elektroauta a zakázal bys je vyrábět. Nemusel ses tak rozepisovat.
Ale já nechci nic zakazovat – chci jen aby byly stejné podmínky pro všechny. Kde v mém textu vidíš něco o zákazu? V žádném případě NECHCI aby ty elektroauta někdo zakazoval – není proč. Kdo chce, ať si je klidně koupí, jinej si zas koupí spalováka, žádný problém.
Kazdy si muze koupit do chce a kazdy kdo ma pravo urcovat podminky, je muze urcit 🙂
Ja bych treba chtel, aby mi pod oknama nejezdilo nic, co ma spalovaci motor.
Nestane se to, ale chtel bych to.
Majitel jedničkový ovce v TDI? A komu se nelíbí má jezdit MHD?
Nebylo by lepší se vrátit na autoforum?
Zklamu tě, ovci nemám, natož jedničkovou. MHD jsem myslím nijak nezmiňoval, nerozumíš psanému textu? Psal jsem o rovných podmínkách pro všechny a o zrušení výhod pro jednu skupinu. Nehledej tam něco co tam není.
Tohle je prostě špatně. Na jedné straně se křičí, že automobil zabírá veřejný prostor a čím větší uto tím zabírá více, ale jak koukám vadí to asi pouze u automobilů se spalovacími motory, protože kdyby to vadilo i u elektromobilů nemohly by nikdy mít parkování zdrama. Zkrátka mělo by platit, že automobil jako automobil a pro všechny by měly platit stejné podmínky.
Elektrotaxi není tak blbý počin, ale chtělo by to, aby ty tága byly jako ve světě za dostupnou cenu. A běžný člověk se nebál si to tágo sem tam vzít a ne jen jednou za uherský rok a pak další rok toho litovat.
A co takhle jiny pohled na vec? Musim se po Praze prepravovat autem? Zdrazi mi parkovani, tak zkusim jezdit v MHD… Nevyhovuje? Tak si musim priplatit
Mě by zajímalo, jestli elektrifikaci taxislužby skutečně Hřibovi schválila koalice v Radě – tedy ODS. Pokud ano, tak to už se úplně zbláznili. Zajímalo by mě, jak budou tohle pravidlo vynucovat na alternativních službách. když velká část jezdí v neoznačených autech. Já osobně Hřibovi na nějaké elektrotaxi zvysoka kašlu.
Alternativni sluzby jsou smluvni preprava a ne taxi …
Parkování zdarma pro bohatou klientelu? Co je to za zvrácenost…
Nejde o to jestli elektromobil vlastní člověk co má dostatek nebo člověk co žije ze dne na den a auto vyhrál někde v loterii. Tady jde o princip.
Ano, jde o princip. Takze je to cele naprosto nehorazna zvracenost.
Absolutní nesmysl, ještě navíc když Enyaq zabere dvě parkovací místa 😀
jsem klidně pro zrušení této výhody – elektroauta mají stejně většinou bohatší lidé, dost často jako druhé či třetí auto, takže rozhodně nepotřebují zvýhodnění parkování. A s tou ekologií je to u nich stejně při započtení výroby/likvidaci baterií diskutabilní….
Závist se tomu říká.
Ne, chucpe se tomu říká, když si koupím dvoutunovou káru za 1,5 mega, abych mohl machrovat, ale zároveň ohrnuju nos nad tím, že bych měl platit za zabírání prostoru.
A kdo ohrnuje nos? Magistrát si kupuje ty soukromé vozy? Nebo majitelé těch vozu
vozů si vydali městskou vyhlášku?
Z mé strany závist ani náhodou. Jen snaha o to, aby panovala nějaká spravedlnost. Máš elektro? Můžeš do centra. Nemáš elektro? Nech ho na periferii. Máš elektro? Parkuj zdrama. Nemáš elektro? Plať! To je prostě hnus velebnosti.
To vám neupírám. Reaguji na to, co napsal nick pacinka. A z toho čiší pouhá závist. O věcnou podstatu v něm zjevně nejde.
Smrdíš, nejezdi do centra 😀
JJ. Stjeně jako (a že to začně být aktuální-nahoře již dnes bylo) Nemáš zimní pneumatiky nejezdi na hory 🙂
Ne s ekologií to diskutabilní není, to je jen kec z autofora.
A kdyz ti bohatsi maji teda vic aut, neni lepsi, aby do mesta jezdili tim na elektrinu?
Já mám takový pocit, že se hovořilo o tom, že druhé a jakékoliv další auto bude zpoplatněno více aby se množství automobuilů omezilo a vyřešil se tím nedostatek parkovacích míst na sídlištích .Takže se ptám. Kam ty plány zapadly?
No třeba si všechna ta auta parkují doma v obýváku 🙂
Pokud si kupujete nové auto, tak za stejný peníze už je elektro…A cenu novýho Superba máte Teslu 3. Místo hybridni Corolly či C-HR už máte i ID3, Konu, MG…
Je to o tom, aby ten kdo si jde pro nové si koupil do mesta radši EV.
Tady se teď něřeší dopad provozu na ekologii. Tady se řeší to, že auto někde stojí. A pokud auto stojí nemá dopad na ekologii ani jedno z vozidel.
Neuvěřitelné. To je snad úplně jedno, jestli je to elektrické auto – je sice hezké, že nemá lokální emise, ale pořád je to auto, které zabírá místo na silnicích a parkovištích…?
A komu to místo na silnici zabírá? Víceprávným?
Tem, ktere megaosrat povazuje za menecenne.
Jsem klidně pro cenové zvýhodnění – např. 0.5 x cena co platí ostatní řidiči. Bylo by ale dobré, aby pro řidiče elektoraut platily stejné pravidla udělování – tj. vázáno na trvalé bydliště/podnikání.
Ano, to je rozumný návrh. Nějaké zvýhodnění je na místě, protože elektrovůz přispívá lepšímu ovzduší jako i menšímu hluku ve městě. Ale ještě lepší je využívat MHD nebo sdílených služeb (půjčovny, taxíky, jak to kdo chce nazývat), kde je jedním vozem během dne přepraví mnoho lidí najednou, takže nějaký poplatek je stále na místě.
No těmi auty z půjčovny a taxíky se asi nepřepraví mnoho lidí najednou, nebo mi něco uniká? To tak leda tou MHD… Takže dávat to takhle úplně na roveň… Ano, taxík může za den těch lidí odvézt odněkud někam víc, auta z těch různých „carsharingů“ teoreticky také, z běžných půjčoven už bych si tak jistý nebyl (tam se často půjčují na celé dny, možná mezi výpůjčkami ta auta ještě chtějí třeba nějak vyčistit či co já vím). Ale jinak obvykle vezou jednoho pasažéra, někdy možná dva či tři, když si taxíka objedná třeba rodina. Ale víceméně jediný rozdíl oproti individuální… Číst vice »
Kdyz muze jet auto jen s ridicem, neni duvod jet taxikem. To by se musel treba nejak omezit vjezd aut jen s jednou osobou. Ale tohle asi nikdo nevyresi. Jedine sem nacpat tolik aut, ze se tam uz dalsi nevejde a nepujde zaparkovat 😀
Zdaleka ne všecho se dá zajet pomocí MHD za srovnatelný čas. Obzvlášť, nějaké delší trasy mimo, když je dotyčný obchoďákem a objíždí klienty. V tomhle je osobní kontakt potřebný.
Neexistuje systém, který by znal všechny cesty na dlouhou dobu dopředu, aby zajistil 99,99 % jízd.
A zásobování? Zkuste si tu práci, pokud o ní nic nevíte. Naložit a rozvézt za směnu 1 až 2 tuny.
A pokud jde o znalostní ekonomiku – tak nevím, aby místo jednoho řidiče šlapalo 10 lidí na kole? To už může místo automatizace pohonu stát u každé výhybky maník.
A ještě jeden nápad: Zavážet meznu na VŠE v Italské jen pomocí bicyklů – rozpočet takového zásobování 😀
Zajimavy napad. Ale nema smysl zacinat s tim na VSE. Je treba zacit s fildou. ;o)