Elektrokola mohou být ekologičtější než klasická kola, uvedl odborník
Elektrokola Bolt v Praze. Foto: Bolt
Při šlapání na klasickém kole spotřebovává člověk více energie než na elektrokole, přičemž energii získává z jídla, při jehož přípravě vznikají emise.
Ten pán utekl někomu z klece. Jinak to není mozné.
a kdepak ten pán učí / kde mají takové odborníky? (aby tam třeba pak někdy nestudovaly děti). To si vážně myslí, že cyklista na elektrokole bude v reálném životě o to méně jíst, než ten na běžném kole? Že od množství snědené potravy se dá odečíst jídlo o energetické hodnotě odpovídající odebrané kapacitě z baterie?
Ten chlápek je pod drogama.
Proto jezdím autem, to mi dovolí se moc nehýbat a tedy nemusím tak často jíst.
A díky globálnímu oteplení lidstvo vyhyne a nebude produkovat žádné CO2, tím je problém vyřešen. Však heslo je „Zachraňte planetu“, o lidstvu se nemluví.
Cyklisti funí, CO2, prdí metan, potí se, napatlají se dežodorantem a pak se sprchujou. Toho je slušný člověk, užívající normální dopravu, ušetřen.
Vy se nesprchujete a nepoužíváte deodorant?
Je v tom mírná nadsázka spočívající v tom, že cyklisti se potřebují sprchovat častěji.
no někteří lidé mezi nimi i ti ,kteří jezdí jen auty, by se také měli sprchovat častěji a také si měnit košile , to je můj poznatek z čtvrt století práce v rámci velkých open space, speciálně v Česku… Kupodivu se jejich hygiena často zlepšila, když jsme si my cyklisté vynutili zavedení sprch. Inu rázem bylo jasno, sprchování doma stojí penízky…
Když jedu volně, ne tak rychle (cca 25kmh), tak se nepotím.
Stačí správně naohybat čísla a nakonec vyjde nejekoligičtějc letadlo. (Zkuste si dát do vyhledávače DPP nějakou trasu jako Říčany-Kutná hora nebo Benešov-Kladno a zjistíte, že nejvíc uhlíku ušetříte, když pojedete celou cestu autobusem a největší oklikou. Holt současné výpočty spotřeby nebo šetření uhlíku mají určité mouchy.)
Já teda osobně jím úplně stejně ať jedu na kole nebo MHD nebo pěšky a asi bych jedl i úplně stejně na elektrokole, kdybych nějaké měl. Bavíme se o přesunech do řekněme 20 kilometrů pokud jde o výlet nebo do 5 kilometrů pokud jde o normální cesty.
Mam obchod kola a elektro se snažím rozmluvit at nekupuji,přeíi se jezdi pro zdraví,větši blbost sem nečetl,
Tohle říkám taky. ALE…..mám kolegyni přes 60. Bydlí na kopci. Tudíž v takovém případě je volba buď elektrokolo, nebo auto, MHD…. Uznávám, že mi tím směrem v pohodě ujede, protože můj bike pohání svaly s občasnou asistencí větru a spádu. A pak je ve stejném kolektivu mladý kluk, který jezdí na elektrokoloběžce. Toho zas ráno předjíždím já. Samozřejmě je tam cyklistů víc a ti jezdí na klasice jako já. V našem městě je v podstatě fuk jestli TO má kotouče a nebo kvalitní Véčka. Ale pro ty starší, kteří uvítají dopomoc bych se za elektřinu spíš přimlouval. Myslím tím žádné… Číst vice »
A vzal odborník v úvahu i výrobu a následnou likvidaci baterie?
Tak ona „uhlíková stopa“ současného zdravotnictví taky není zanedbatelná. To ten „expert“ taky nezapočítal.
Celkově je to blbost všechno přepočítávat na „uhlíkovou stopy“, protože skutečnost (a především příroda) jsou velmi komplexní…
Tak ja mrham energií na kole úplně zbytečně, jenom abych spálil to sádlo. Po tomhle clanku začínám mít výčitky. Asi bude lepší to nechat na zdravotnictví…
Tak jistě. Nežrat a nebudou emise…. Do toho se nemusely vůbec motat ta kola…. V podstatě nejnižší emise má Jogín či Beduín…
Stále kváká jako kachna.
Tak myslím že k blábolům tohoto „odborníka“ nemá smysl ani nic říkat. Ale přidám jeden postřeh ze svého okolí. Už si toho všímám posledních několik let ale vídám pořád častěji „dobře živené“ chlapíky na e-kolech co se vyvezou cyklobusem/vlakem (a když je nechtějí s e-kolem vzít tak prskají jak křečci) na „kopečky“ (u nás Moldava) udělají si pár km po rovinkách pak to sjedou dolu a v nejbližší knajpě do sebe naládujou nejlépe dvě klobásy prolejou to pár pivama a pak s funěním nasednou na e-kolo a potácí se domů. Jako jestli mi chce někdo tvrdit že toto je ekologičtější… Číst vice »
Tak tohle je velmi přesné, takové obrazy jsou nejen v Krušných, ale po celé naší krásné zemi.
Šlapáním si člověk dělá fyzičku nepotřebuje tolik léků šetří tím i zdravotnický ssystém, když semzrovna na tom kole nerozseká, ale to platí i o el. kole, kde člověk možná lépé dýchá, nicméně nezatěžuje tolik svalstvo.
Na klasickém kole také lépe myslí, má rychlejší postřeh a lepší náladu (pokud přede mnou nejela zrovna stará tatrovka nebo kouřící SUV)
Jo jo, na kole člověk spotřebovává jídlo a produkuje emise, zatímco elektřina vzniká v zásuvce a motor a baterka vznikly z vakua v krabici
Jaké emise u jídla? Jídlo vzniká v supermarketu, tam ho také chodím nakupovat. Možná tak produkty z ekofarem mají nějakou uhlíkovou stopu.
Tak to promluvil odborník. Je otázka z jakého oboru.
No to mně taky hned napadlo 🤣
Skvělý nápad přestaneme jíst a pít a vše je vyřešeno. Akorát všichni a si umřeme jelikož já asi i vy všichni nemám zásuvku na dobíjení. No evidentně odborník na slovo vzatý a plně fundovaný i titulovaný. Doufám že fakulta kde vystudoval již zrušila svoji akreditaci aby nikdo takový už nevyšel z jejich bran.
Ták je to správně,chudák si koupí elektrokolo,za své a boháč dostane dotaci na elektromobil.
Tesne vedle.
Uz ted se vedou reci o terminu „dopravni chudoba“, u niz se odhaduje, ze do ni spadne docela dost lidi v prime navaznosti na ETS2.
Navrhovane reseni jiste neuhodnete.
Elektrokolo a pripadne (i) elektromobil vlastneny obci pro ucely obecnich zamestnancu, pricemz by ale plebs mohl mit moznost si ve specializovanem (TM) softwaru, ktery samozrejme doda ta spravna (TM) firma, tento elektrovehikl zapujcit.
Financovani techto ocividnych nesmyslu ma byt ze „socialne klimatickeho fondu“, kteryzto je prave z penez, ktere unie vydoji na tech povolenkach…
Psal o tom byvaly mluvci MPO Milan Smutny, ten asi vi, o cem pise.
Stále kvoká, stále kvoká…
Tohle už není normální.🤣🤣
Kachna na zdopravy …
Ještě doplním, že u mě rozdíl v množství jídla snědeného bez jízdy na kole a když jedu, není téměř žádný. Naproti tomu existuje spousta lidí, kteří žerou 2x tolik co já a na kolo ani nesednou, leda tak na motorku či do auta. A jak ekologické je vyrobit tu baterku a elektromotor? Nesmysly.
Muže vám to tak přijít, ale fyzikálně to je nepravděpodobné. Tělo nicméně muže jet na zásoby, které si eventuálně zas naplní. Mě spotřebu na kole měří chytré hodinky a ukazují mi kolem 1000 kalorií každých 30-40km. Spotřeba při ležení v posteli je asi 2000 kalorií denně.
Člověk má zásoby tuku, ale je potřeba je obměňovat (aby byly čerstvé a nekazili se (nemoci)).
Mě můj cyklocomputer ukazuje spotřebu na 40 km 1400 kj..
„ale fyzikálně to je nepravděpodobné.“ Nemáte pravdu. Tělo není pec, která automaticky „spaluje kalorie“ – to je naprostá blbost. Tělo je velmi komplikovaný systém, řízený hormony. Nastudujte si něco o mitochondriích a „mitochondrial uncoupling“. Jde o to, že pokud mitochondrie dostanou ten správný signál, „spalují“ energii na teplo, pokud tento signál nedostanou, prodují velké množství citrátu, který je převed na tuk a pak uložen v tukových buňkách. Čili to nemá vůbec nic společné s tím, kolik „kalorií“ člověk jí, ale jaké signály tělo dostává. „Mě spotřebu na kole měří chytré hodinky“ Kalorie jsou naprostá hovadina. Zjistěte si, proč Coca-cola v… Číst vice »
Co přesně rozporujete? Že se chemická energie jídla přemění na kinetickou energie při šlapání na kole?
Když pomyslím, kolik jídla s uhlíkovou stopou bych musel sníst, abych se dostal pěšky z Prahy do Ostravy, tak je auto ekologičtější.
Ach jo. Doporučuji autorovi, aby nejedl vůbec, to sníží jeho ekologickou stopu a nám se uleví, že pak už nebude psát
Bylo by dobré, kdyby alespoň zde nevycházely články s nesmysly.
Máme svobodu názorů,
bylo by dobré smazat slovo odborník, nebo doplnit odborník na co?
Ještě mohli srovnat 810 na lokálkách a elektrokola!
Jakou uhlíkovou stopu na km má můj Favorit z Rokycan, r.v. 1987?
Článek plný nesmyslů.
Když na tom Favošu jedete, tak se musíte najíst, zatímco elektrokolisti podle všeho nejí.
A následně ani neprdí a méně dýchají.🤣
A co setrvačník? 🙂
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/svet/receptar-po-americku-udelejte-si-kolo-se-setrvacnikem-243585
Jen tak dál pane doktore!
A kdyby se zrušil na elektrokole „řidič“, tak to bude ještě ekologičtější.
… teda … na co ti „odborníci“ nepřijdou, že … je vidět, jakými zhovadilostmi se zabývají …
Doufám, že si na tom někdo udělal aspoň docenturu a teď bychom to měli dogmaticky přejímat.
Zvýšená konzumace živin je patrná u každého sportu – lyžování, plavání, gymnastika, vzpírání a mnoho dalších. U kola to má i tu přidanou hodnotu, že se někam i dostanu a nepotřebuju k tomu víc prostoru než auto.
Dělá pan odborník nějaký sport? Pokud ano, měl by ho podle svých hloupých rad omezit nebo raději vůbec nevykonávat.
…a nejíst aby potom nevyměšoval, třeba i metan.
To je debilni názor, na elektrokotle nejí a nepije? Jak by bylo dobře na světě bez těchto odborníků, které nikdo nezná ani nastudovali. Jen jsou samozvaní a někým placení.
Samozřejmě elektrocyklista také jí a pije. Vy jste asi nepochopil, co ten člověk bere v potaz. Jde o to, že podle něj tím, že elektromotor pomáhá šlapat, tak tělo spotřebuje méně energie, tudíž teoreticky elektrocyklista může jíst méně. Ovšem pan odborník vůbec nepočítá s tím, jakým způsobem elektrocyklista jezdí. Já střídám klasické kolo s elektrokolem, a na něm přípomoc motoru používám jen při jízdě do kopců, a na nesoudržném povrchu. Ostatně, když se podívám na své statistiky, tak vidím, že jsem z letošních dosud najetých 1787 km jel 78 % bez dopomoci motoru, 13 % s nejlehčí přípomocí, a zbytek… Číst vice »
Jeho elektrokolo váží 19 kg moje obyčejný 9,5 A jeho elektrika je bezemisní? Než jí vyrobí a dopraví do toho jeho zázraku, uloží do baterky, která je vyrobená z vydrancovaných surovin a odvezena přes půl zeměkoule a za pár let se musí koupit nová, tak má uhlíkovou stopu jako prase. K té se šlapající cyklista nikdy ani nepřiblíží. A svoje poslední kolo jsem užíval 20 let než jsem ho vyměnil
Bože, za tohle ho někdo platí?
Ano, dokonce jej platim i ja.
Akorat ty moje prachy jsou propasirovany skrze statni aparat a nasledne skrze spravnou organizaci, ktera cerpa. Celkem prej pres 150M Kc za 23 let. (Hlidac statu vsak uvadi, ze tato celkova castka muze obsahovat duplicity, takze brat s rezervou.)
A to je to, před čím mnozí varovali už dávno. Nejde o to být ekologický nebo udržitelný. Jde o to víc a víc tlačit lidi do nějakého uniformního chování, zejména takového, které je víc a víc omezuje, protože moc nám dělá dobře.
jistě, takže před jízdou kole “ mnozí varovali již dávno“ , co se ještě v české kotlince nedozvíme 🙂 …
Opravdu jste to hodně chtěl nepochopit, že? Co třeba snaha vyvolat v člověku vinu z běžného chování, jako je zábava nebo sport?
Pán Daniš, čo si predstavujete pod takým pojmom „absúrdne“?
Pane, už váš dotaz je absurdní. To snad chápe rozumný člověk, že toto je absurdní,pro vás přeloženo kokotina
Ach jo, tady zase někdo nechápe ironii – doporučuji zhlédnout nebo přečíst Černé barony …
To by mě zajímalo, kde vážili to průměrné kolo. Světový pohár ve sjezdu?
Žiju v Praze na letné a moje horské kolo velikosti XL (měřím 1,93 m a větší velikost se prakticky sehnat nedá) váží 12,5 kg. Je z hliníku, takže žádný prémiový materiál jako třeba karbon. Nevím kde jste vzali, že průměrná hmotnost 19 kg je hodna světového poháru ve sjezdu.
Možná mysleli ta kola Nextbike. Ta jsou dost těžká, vůbec bych se nedivil, kdyby těch 20 kilo měla, ne-li víc. Rekola budou o něco lehčí.
Aha, tak proto asi ta kola od Nextbiku nemají ani povinnou přední odrazku, a skoro každému chybí aspoň jedna záslepka řídítek – snaží se asi ušetřit na hmotnosti 😀.
Maj permanentně zapnutý světla…
Moc daleko od těch 19 kg průměrný sjezďák nebude. Můj 29/27,5″ Specialized Demo (2022) v hliníku váží ve velikosti S2 lehce přes 17,5 kg, a starý hliníkový Specialized Big Hit2 27,5/26″ má přes 18 kg. A co vím od majitelů jiných sjezďáků, tak i v karbonu jsou ty hmotnosti od 17 do 19 kg.
Škoda, že pan ředitel firmy Tereza, Petr Daniš zároveň neuvedl, jakou uhlíkovou stopu vytvoří vypuštění takové velmi důležité informace, (bez které zřejmě nelze nelze žít), do veřejného prostoru. Zdá se tedy, že až příchodu elektrokol do běžného života (někdy na počátku tohoto století), se všechni cyklisté chovali neekologicky, protože se, na rozdíl od ostatních, museli najíst. Je zajímavé, že na elektrokolech dost často vídám dobře živené kousky v hmotnostní kategorii 100+kg, takže bych si o pravdivosti vyjádření pana odborníka o nižší uhlíkkové stopě řidičů elektrokol, dovolil s úspěchem velmi pochybovat. Jen tak pro dobrý pocit se stačí podívat, kdo jsou… Číst vice »
Nebojte se, v ramci ESG, kterezto bude brzy dopadat i na mensi firmy, se pocet jejich podporovatelu jeste vyrazneji rozroste.
Samozrejme zcela dobrovolne a volnotrzne, aby doslo ke zlepseni ESG skore a prislusny podporovatel tak mohl ziskat treba uver.
Je vsak nutno vytknout pred zavorku, ze nazyvat toto vypalnym by byla skodliva dezinformace.
Ale je to jen teorie. I když absurdní. Má to spoustu „ale“ než aby to mohla být pravda. Ale co když je jezdec vegetarián?… Je to zcela zbytečně vynaložené úsilí.
S nastupujícím emisním šílenstvím jsem čekal, kdy s tímhle někdo přijde.
Mimochodem samotné hubnutí způsobuje emise uloženého uhlíku, správně bysme se měli všichni pořádně vyžrat a zahrabat.
Ne zahrabat, to budeme tlít. Skočit do rašeliniště a utopit se, to by šlo. Pěkně bez přísunu vzduchu.
Bylo by asi fajn, kdyby pán sedl na elektrolo a odjel co možná nejdál z této republiky, jestli kolo nemá , tak bych uspořádal sbírku, to se nám určitě vyplatí.
Já teda myslím že chůze získávající energii z jídla je taky zoufale neekologická..
Ahá, tak proto se dá jídlo škrtnout a chodit na pivo.
Ekola jsou určitě nejlepší na kopce. Dolů se nabíjí, nahoru to utáhnete spolu.
Ale na rovince, jak přesáhnete legální hranici 25 km/h, už tolik nezrychlíte jako někdo s lehčím kolem.
no 1. rekuperaci má už jen malá část elektrokol . 2. žijete v Česku, kolo které dodržuje legální hranici přípomoci 25 km v hodině skutečně nemá každý, valná většina prodejců vám ho ráda odblokuje nebo poradí jak na to …
Blábol. Na kole jedu, protože mě to baví, ne kvůli ekologii. A jím, protože mi chutná, ne kvůli jízdě na kole. Jím skoro stejně, i když na kole nejedu.
A co se týká uhlíkové stopy. Každý pořádný chlap má postavit dům, zasadit strom, zplodit syna a vytvořit pořádnou uhlíkovou stopu.
Mel jsem nejakej cas chytry hodinky sledujici pohyb, kalorie a kdecovsechno.
Jestlize se zaklad spalene energie v klidu (bez fyzicke i dusevni namahy) uvadi kolem 1500 kcal/den, pak pri nejakem vyzivnem vylete tady v kopcich nebyl problem spalit klidne dalsich 1500 kcal na dvaceti kilometrech, pricemz bylo celkem jedno, jestli slo o vylet pesky, nebo na kole (akorat na kole to chtelo min casu, zejo).
Prece ale neni mozne dlouhodobe prijimat dvojnasobek energie, nez kolik energie vydate, ta energie se bude chtit nekam ukladat…
Zrejme mate unikatni metabolismus. 🙂
Tahle trapná klišé 👎 Dům nepotřebuju, na sázení stromů přispívám a syna mít nebudu. S těmi macho kecy běžte k šípku.
Když mě posuzujete podle sebe, pak ano. 😄
Ztráta času..
Kola jákakoliv je nutné zásadně zregulovat, jinak jejich propagovaný boom dopadne jako na fotkách odkazu, budujeme města pro lidi a ne pro kola:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/obrazem-fotky-kola-na-kazdem-kroku-trebon-znovu-zaziva-cyklisticke-peklo-258007
Staci zrusit auta a mista bude dost. 🙂
Na těch fotkách vidím ve městě 4 auta a cca 1000 kol, která zablokovala všechno možné. Auta ve městě očividně problém nejsou.
Tak mohou příště přijet všichni autem. Taky je v jednom popisku napsáno, že si místní uvědomují, že turisté přináší městu zisky.
pokud na těchto fotkách vidíte cca 1000 kol tak si proboha hned zajděte na oční 🙂 ( a prosím vraťte ihned papíry, máte nějakou děsnou oční vadu )
Každý den minimálně dvakrát vidím v Brně auta, která zablokují město. Každý den minimálně dvakrát. Auta jsou očividně větší problém, než si dovedete představit.
Byl byste raději, kdyby tihle lidé jeli autem? 👎
Za co je takový magor jako autor tohoto paskvilu placen? Za takovýto výzkum?
Mě by spíš zajímalo jak takový člověk může být pedagog a vymývat rudozelenou ideologii mozky naších dětí.Děkuji za tento článek redakci, protože to je velmi dobrá ukázka jak se rudozelený fanatismus a greendealismus nebezpečně rozšiřuje už i v pedagogické sféře.
Mě by spíš zajímalo jak takový člověk může být pedagog a vymývat rudozelenou ideologii mozky naších dětí.Děkuji za tento článek redakci, protože to je velmi dobrá ukázka jak se rudozelený fanatismus a greendealismus nebezpečně rozšiřuje už i v pedagogické sféře.
To je poněkud absurdní linie argumentace. Lidské tělo vyžaduje pravidelný pohyb, jinak degraduje, a příslušné náklady a negativní ekologický efekt za zdravotní péči vynaloženou na místo prostého pravidelného pohybu několikanásobně převyšuje tuto vynaloženou fyzickou aktivitu.
Takže lepší, když lidé chodí, běhají a jezdí na kole, přičemž jejich pohyb má i dopravní funkci, než když dojedou v káře do posilky, tam spálí svoje kalorie z jídla, a zase jedou autem zpátky – tohle je podle mne to absurdní chování…
Nemuzu rict, ze jsem nad tim pri dlouhych cestach na kole nepremyslel, kolo s clovekem na nem je ve vysledku jenom slozity stroj s motorem na biomasu. Srovnani s ucinnosti auta je zajimave, je totiz u auta i cyklisty podobna.
Neskutecny ale, ze se tim nekdo vazne zabyva.
No, účinnosť je možno podobná, ale keď ide človek na bicykli, tak okrem seba vezie cca 10 kg dopravného prostriedku (v prípade elektrobicykla dajme tomu cca 20 kg). A v aute vezie 2500 kg …. fyzikálne zákony o množstve vynaloženej energie neoklameme …
To je trochu těžké auto. Nešel jste se o tunu ?
Tak vědci se zabývají vším – proto jsou to vědci. Pokud ale nemají nadhled, může to působit absurdně.
Bože, to je úroveň diskuze jako na novinkách. Nechápu tu zášť vůči kolům případně elektrokolům…
To není tak vůči kolům/elektokolům, ale že se každý nazve odborník/vědec apod. a vyplodí takový žblebt, že je horší, když jedete na klasickém kole, tak sníte víc kraviček, než to, že elektrokolo musí mít baterku dovezenou přes půl světa.
Takových odborníků bylo se salátovou okurkou, kafem a dneska na vtm vyplodili ohledně masa a cukrovky, kde studie byla prováděna tak, že si tam každý respondent mohl napsat, co chtěl a nebyl dlouhodobě pozorován.
Ano, to souhlasím, ale o tom se dá přeci diskutovat na úrovni a né tu házet do diskuze takové spíše trapné výkřiky…
Ano, to mi taky vadí.
Tak se kouknete na srovnani toho, jaky ekvivalent CO2 zpusobi vyroba 1 kg masa z krav a kolik CO2 vypusti preprava te baterky. Budete nejspis prekvapen.
Opravdu ? Elektrokola umožnila líným lidem jezdit i tam, kde by ani pěšky nevyšli. A jak se na výchozí místo dostali ? Autem a kola mají na kouli. Takže elektrokola přispívají k ničení planety, nikoli l její ochraně, neboť tyto kola plno lidí nepoužívá k cestě do prace, ale jenim k zábavě. Ups a teď ekologové do mě. 🌐💨
Tak pozor panáčku. Právě si citoval co ekologové sami uvádí. Byly tam i příklady. Prameny Vltavy, Luční bouda…
Ono záleží. Když budete jezdit na elektrokole ve městě bude to více ekologické než autem či mhd
Pán je evidentně ztělesněním dekadence vzdělávání 🙈.
Tipuji, že brzy tento “odborník” přijde s teorií, že planetě a přírodě by bylo nejlíp, kdyby tu nebyli žádní lidé …
no to je ale vlastně pravda 🙂
Až člověk odkloní asteroid, zachrání spoustu života. A člověk je součástí evoluce přírody.
A pokud někdo stále obviňuje člověka, kdo je největší zabiják? Viry, infekce …
No ale to je asi pravda, ne? (teda ne ze by to bylo reseni nasich problemu)
Problémy lidstva by to sice nevyřešilo, ale Zemi by jich docela dost ubylo. A ty lidské problémy by vlastně byly vyrešeny tím, že by zmizely.
No nejsem si jist, ona si naše planeta stejně spoustu věcí dělá sama.
Třeba 96% všeho CO2 (které se teď tak vehementně řeší) je vypuštěno bez přičinění lidí.
jeden z mála článků tady, který je sice nesmysl vůbec číst, ale v diskusi se člověk docela pobaví.
Proboha, takovou slátaninu jsem tady dlouho nečetl… Ti rudozelení bolševici už neví, jak by ty elektrokrámy propagovali.
Četl jsem jen nadpis, jsem zvyklý z kavárenského bulváru.
Tyhle odborníky a vědce bych poslal ven štípat dříví, aby neřešili kraviny.
Ovšem museli by to dělat o hladu, aby nezvyšovali uhlíkovou stopu.
Myslite konverzi dreva na certifikovane palivo z biomasy? 😉
Za tyhle rádoby moudra a doporučení bych poslal štípat dříví vás. 👎
Řekl někdo odborníkovi, že jím, i když nejezdím na kole? Že vlastně žádné nadbytečné emise kvůli šlapacímu kolu nevznikají? Že chci jenom žít.
Ale on asi moc nestojí o to, abychom žili. Maximálně tak podle jeho rad – tedy vždy si úzkostlivě předem spočítat, jaká je uhlíková stopa té které činnosti, kterou hodlám udělat a pak se stejně klepat a mít špatné svědomí, že jsem to mohl udělat zodpovědněji… Už jsem viděl i záznam z nějaké konference, kde nějaká holčina zcela vážně prohlásila, že v rámci snížení zátěže planety je potřeba začít jíst děti!!! 😱 Nežertuji! Navíc – ještě jsem neslyšel nikoho říct, kdy a jak se pozná, že veškeré tyto aktivity pomohly. Jak se to bude MĚŘIT? A kde? 🤔 A do… Číst vice »
Ne jsou proti oteplování, takže pro ně ideální doba ledová. Akorát nevím jak budou získávat ekoenergii že solarů při sněhových srážkách a minusových teplotách.
Nesmíte koukat tolik na horrory, pak se vám zdají úplné nesmysly.
Čistě technicky vzato energetický výdej z jízdy na kole je a nemusí být úplně malý. Ale je pravda, že pokud nejste špičkový cyklista a nejezdíte 100 kilometrů denně, je to oproti běžnému metabolismu relativně malý podíl.
To je snad dobře, že jízdou na klasickém mokré se spotřebovává energie, ne? Je to znamenitý prostředek ke zhubnutí a zlepšení kondice. I proto lidé na kole jezdí. Podle tohoto „odborníka“ by zřejmě bylo nejlepší, kdybychom všichni hromadně spáchali sebevraždu s přestali svou pouhou existencí ničit planetu… 🤔🤪🤦 Žel, u sebe s těmito radami tito „experti“ nikdy nezačnou… 🤷
Pochopitelně, že jsem chtěl napsat „jízdou na klasickém kole… “ 🤷
No, ve skutečnosti kolo moc dobrý prostředek na hubnutí není, protože při jízdě na něm má člověk typicky moc vysokou tepovou frekvenci, takže tělo nespaluje uložené tuky ale jen UT trochu cukrů co má zrovna v krvi.
Vidim to i na sobě – když jezdím víc na kole tak nehubnu, ale mám větší hlad a víc toho sním, takže nula od nuly pojde.
(Rychlejší) chůze je na hubnutí mnohem vhodnější.
No nevím, loni jsem jeli z Nového údolí do Benátek (přes Brenner a zpátky přes Tarvisio) a stálo mě to cca 8kg živé váhy. No a novou váhu si držím dodnes, takže jízdou na kole zhubnout lze.
Jen poznámka, jsme satří pánové (69) takže žádné šílené výkony, jízda v klídku, cca 100km denně. Všechno naložené na kole, kam dojedem tam lehnem, jídlo po cestě v nákupních centrech i jinde (v Itálii skvělá pizza , pivo až odpoledne po cca 70 – 80 km) , pravidelné zastávky.
Ono tady dost záleží, co a jak jíte. 😉
Vysoká tepová frekvence? Zkoušel jste to někdy měřit?
Taková bude spíše při běhu, na kole nešlapete pořád naplno, pokud teda nejedete závod.
Jinak cyklisté bývají hubení, pokud to jsou tedy opravdu cyklisté a ne bečky, co jedou k nejbližší hospodě na svíčkovou se šesti a pivem. Typicky každý vytrvalostní sport dělá hubenou postavu, je to dlouhodobý výdaj energie.
Zkuste to o tý hubený postavě nějak vysvětlit tomuhle týpkovi.
https://youtube.com/shorts/1CB7-qzdcGM?si=v06wPJCjEPIyw53Y
Noa to řeší právě to elektrokolo, člověk si v klidu ohlídá, aby tepy přes 140 nešly a jde se na to. Letos mám už 10kg dole…
A když po půlhodině dojdou cukry v krvi tak… omdlíte? Nemyslím si, tělo začne spalovat uložené tuky. A hlad je problém u jakéhokoli energetického výdaje, dojde k poklesu krevního cukru, stačí si dát trochu proteinu, 20 minut počkat a je po hladu.
Ano, víceméně omdlíte, nad cca 140 tepů není tělo schopno uhradit energetický výdej jinak, než ze zásob cukru. A není ani schopno v tomto tempu pálit sádlo. Když se dobře najíte a dáte tomu nějaké 2 hodiny na strávení, tak máte energii na nějaké 2 hodiny v tempu. Pak prostě nastupuje konzumace cukrů, obvykle se udává schopnost těla přijmout 90g sacharidů za hodinu, jmenovitě 60g glukózy a 30g fruktózy. A tomu příjmu přizpůsobit tempo. Nebo nejíst a sakra zvolnit. Nebo shořet jako papír…
Zabývá se dětmi a přírodou, vzděláváním a ochranou životního prostředí. Působí jako ředitel vzdělávacího centra TEREZA a předseda sítě středisek ekologické výchovy Pavučina. V roce 2017 spoluzaložil projekt ucimesevenku.cz, který v témže roce obdržel první cenu odborné poroty za inovace ve vzdělávání EDUí. Odborník z neziskovky?
No. To bude takový ten dnešní odborník, který jen vymýšlí hovadiny, místo toho, aby šel tou nejjednodušší cestou. Elektrokola jsou …….., naprosto zbytečná zàtěž pro všechno. Další vynález na h……., protože lidi se dnes nudí k smrti a přitom neumějí dělat nic smysluplného.
No, I takový odborník mívá občas hovězí nápady. 😉
Někdy už ty eko důvody znějí jak z Říšského ministerstva propagandy….
Spíš vždycky…
Neměl tenhle článek vyjít až 1. dubna?
Zatímco elektrokolo vznikne a zmizí z povrchu země “jen tak” … bože bože 🤷♂️
Mě by fakt zajímalo, jestli to tady ten pán i nějak vyčíslil. Prostě se tak ráno vzbudíte a řeknete si: “No jo, vždyť i to jídlo představuje emise!!! Tak to je pak elektrokolo víc eko.”