Elektrizace Zlína: SŽDC potřebuje 700 smluv k pozemkům, stavět chce od začátku roku 2021

Nádraží Zlín střed. Autor: Pavel Ševela, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=10506280Nádraží Zlín střed. Autor: Pavel Ševela, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=10506280

Správa železniční dopravní cesty aktuálně připomněla videem (níže) přípravu jedné z největších chystaných železničních staveb na českých kolejích. A upřesnila

Správa železniční dopravní cesty aktuálně připomněla videem (níže) přípravu jedné z největších chystaných železničních staveb na českých kolejích. A upřesnila termíny. Elektrizace a kompletní vylepšení tratě Otrokovice – Zlín – Vizovice s celkovými náklady přes deset miliard korun prochází územním řízením.

„K podání žádosti o vydání stavebního povolení by mělo dojít ve druhé polovině příštího roku. Předpokládané celkové investiční náklady dosahují výše 11,8 miliardy korun,“ uvedl mluvčí SŽDC Pavel Tesař. Nejde přitom pouze o úřední procedury. Správa železnic musí uzavřít stovky smluv o smlouvách budoucích, na základě kterých začne po vydání územního rozhodnutí vykupovat pozemky. „V tuto chvíli máme uzavřenou přibližně polovinu z celkového počtu 700 smluv o smlouvách budoucích,“ doplnil Tesař. Samotná stavba by podle něj měla být zahájena na začátku roku 2021, dokončení se pak předpokládá v polovině roku 2024.

VIDEO:

Chystaná elektrizace 25 kilometrů zlínské tratě bude z hlediska celkových nákladů výrazně dražší než železniční stavby z posledních let. Za 12 miliard dojde například ke zdvoukolejnění tratě mezi Otrokovicemi a Zlínem, elektrifikaci střídavým napětím, kompletní přestavbě největších stanic včetně kolejiště (ve Zlíně vznikne nová výpravní budova) nebo výstavbě mimoúrovňových křížení. Jedno z nich v Otrokovicích bude mít fakticky podobu dvousetmetrového tunelu, když se koleje zavrtají pod třídu Osvobození. Maximální rychlost by se měla zvýšit z dnešních 60 kilometrů v hodině na 100 kilometrů v hodině.

V souvislosti s instalováním střídavé trakce se přechodový bod posune na sever z dnešní přechodové stanice Nedakonice před Říkovice. Jde o 44 kilometrů dlouhý úsek mezi Nedakonicemi a Říkovicemi na trati Břeclav – Přerov, SŽDC už na jeho přeměnu vypsala soutěž s odhadovanou cenou 1,5 miliardy korun. Za to počítá se zhotovením projektové dokumentace pro stavební povolení i samotnou stavbou. Hotovo má být do konce srpna 2022. Namísto stávající stejnosměrné soustavy 3kV DC se zde pak bude jezdit na střídavou 25 kV AC, 50 Hz.

Tagy elektrizace trati Otrokovice - Zlín - Vizovice SŽDC Top
115 komentářů