Elektrizace Zlína: SŽDC potřebuje 700 smluv k pozemkům, stavět chce od začátku roku 2021

Nádraží Zlín střed. Autor: Pavel Ševela, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=10506280Nádraží Zlín střed. Autor: Pavel Ševela, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=10506280

Správa železniční dopravní cesty aktuálně připomněla videem (níže) přípravu jedné z největších chystaných železničních staveb na českých kolejích. A upřesnila

115 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ludvík

Na pomyslnou otázku, co udělat s tratí 331 aby byla dostatečně užitečná i v dnešní době, existují dvě základní odpovědi: 1) Přestavět ji na městskou rychlodráhu. Tím by Zlín získal něco, co má jen velmi málo měst. Rychlodráha se od obyčejné tramvajové trati liší hlavně tím, že vozidla nemusí stát na křižovatkách. Tato zlínská rychlodráha, nadzemní dráha, nadzemní metro, S-Bahn…by převzala podstatnou část dopravy ve Zlíně a mezi Otrokovicemi a Zlínem. V některých úsecích by zcela nahradila trolejbus. Propojení rychlodráhy a ostatních prvků MHD (trolejbusy, autobusy) by bylo realizováno v několika přestupních uzlech. Počet zastávek by se nesnižoval, napak by… Číst vice »

jan

A bude teda součástí 11 mld ETCS? Nebo to pak budem za těžké prachy dodělávat. A bezpečnost cestujících alibisticky zajistíme, je to přece do 100 km/h.. A budem jezdit bez zabezpečovače.

Tlapkova patrola

Tohle krasne ukazuje, jak je stat nemohouci vuci ruznejm smelinarum a ekoaktivistum. Jak 700 smluv? Jeden vynos prezidenta musi stadit, aby si protestujici paraziti balili kufry.

Ferenc Futurista

Zřejmě jste ve svém rozohnění zapomněl, že ještě nejsme součástí Ruska. Holt když po někom něco chci, musím se dohodnout s majitelem, tak to v civilizaci holt chodí, lhostejno, že vlhký sny bolševickejch retardů jsou pořád stejný.

Tlapkova patrola

Proc do toho tahas Rusko? Staci se podivat na kauzu Havrankova a D11. Ackoliv mela nabidky v radu nekolikanasobku trzni ceny svych pozwmku, licitovala o nich roky, behem kterych na nedalnicnim useku Praha – Hradec zemrelo pres deset lidi. Jejich krev ma na rukach nejen ona, ale injeji zastanci jako ty.

Ferenc Futurista

Myslíte tu Havránkovou, která od začátku jasně řekla, co chce, celou dobu chtěla to samý a bohorovní borci z ŘSD jí dvacet let nabízeli něco zcela jiného? Nevím, ale myslím, že pro kohokoli, kdo nemá v lebce vymeteno, není těžké pochopit, kdo je viníkem celé té kauzy.

Jinak, předpokládám, že budete jeden z těch, kterej když si přete článek o ilegální technoparty či zasquattovaném baráku, začne ječet o nedotknutelnosti soukromého majetku.

Jinak, Rusko do toho tahám proto, že tam to přesně takhle funguje a maj se tam díky tomu naprosto skvěle.

Tlapkova patrola

Zeleznicni obchvat Ukrajiny – 700 km, 26 mesicu, za tu dobu by u nas stat ani nedostal od Deti zeme pravo stavet. Most na Krym, megastavba za tri roky. Rychlejsi,nez nahradni Trojska lavka. Ale hlavne, ze maj u nas zeleni a duhovi na rozdil od Ruska svoje pravo nicit normalnim lidem zivoty.

Ferenc Futurista

A co teprv za Adolfa, to se to stavělo a eště na tom makaly i všechny ty nekalý živly nahnaný do lágru. Nebo takovej Bělomorkanal, to se to stavělo, když neexistovala občanská práva ani soukromé vlastnictví a každej musel držet hubu…

Dáda

Vzhelm k tomu, jak často so bývalého sovětského svazu jezdím, bych tvrzení o tom jak se mají skvěle rád zpochybnil. Tas taková hitparáda to tam není.

Dáda

ale to nebude tak hrozný. poté co to prošlo si tu „krev“ utřela pár megakorunama. Myslím, že chyba nebyla jen v Havránkové, spíš v aroganci moci. Lecos, co vlastním bych taky neprodal za žádnou cenu, protože to pro mne má hodnotu „jen“ penězi nevyčíslitelnou. Tyn je třeba se na toto koukat trochu širším záběrem.

Alexandr Mikulka

Šíříš nepravdy i o Havránkové.

Xander

Jako jo, ten čínský způsob má něco do sebe, protože zatímco tady se pořád jenom dohadujeme, v Číně se staví.

Ferenc Futurista

A co teprv takovej Hitler, jak ten stavěl dálnice, co?

Alexandr Mikulka

Dej mi svou adresu, já tě přijdu znárodnit podle tvých představ.

John

Zrušení zastávek Zlín, U mlýna a Zlín, Malenovice zast. je bez jakýchkoliv pochyb velký krok zpět. Celé velké městské části zmizí možnost každodenního využití vlaku a budou odkázáni jen na trolejbusy a auta.

Martin z Moravy

Dobře pořád lepší než nic. Ale proč další rušení zastávek? A žádná dostavba spojky z Vizovic do Vsetína? Tak by trať získala na významu doopravdy…

Jan Sova

Spíš než Vizovice – Vsetín, bych zvedl ruku pro tunel a propojení Zlín – Luhačovice (klidně i přes Horní Lhotu).

ukulele

K čemu by to bylo?

Dushan

Ta částka je děsivá na to, jaký bude přínos stavby. S ohledem na dosavadní přepravní výkony/poptávku (dosud dostačuje regionova/shark), do Vizovic přitom pokračují jen vybrané spoje. Za tuhle čístku bych očekával, že se trať propojí i s koridorem na Slovensko, tj. proběhne dostavba Baťovy dráhy… https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_tra%C5%A5_Vizovice_%E2%80%93_Vala%C5%A1sk%C3%A1_Polanka

Haha

Dosud dostačuje… Pane Zababo, ty to vidíš… To je stejně debilní logika jako na Plzeň – Mnichov…

Jiří Kocurek

Podle této „logiky“ dostačuje také Praha − Kladno.

Jiří Kocurek

Ten ucpaný čtyřpruh, ve kterém poskakuje MHD, se nepočítá do poptávky? To je fakt jak … na dvorečku.

Intenzita v pracovním den, data ŘSD za rok 2016:
179 autobusů∕den
258 kloubových autobusů∕den
21721 osobních aut∕den
Zdroj: http://scitani2016.rsd.cz/pages/map/default.aspx

Dushan

A na základě čeho se domníváte, že lidé houfně začnou jezdit vlakem místo MHD, zvlášť, když má počet vlakových zastávek ještě klesnout? Proč už teď všechny vlakové spoje nejezdí až do Vizovic, aby lidé nemuseli „poskakovat v MHD, na ucpaném čtyřpruhu“?

Zdeněk Hynek

Třeba na základě toho, že než kraj „vylepšil“ jízdní řád na trati, tak v pracovní dny v dopravní špičce sotva stačily vlaky 810+3*Btax*810. Pokles počtu zastávek je samozřejmě nesmysl daný i tím, že místní politici ve skutečnosti nechtějí, aby těmi vlaky jezdily nějaké davy.

Jiří Kocurek

Na základě toho, že zrychlení a častější spoje lidi zatím vždy přitáhly. Viz třeba Milovice, kam odjakživa stačila 1 osmsetdesítka. Ostatně totéž platí pro celý Pražský i Brněnský Sbahn.
Nebo myslíte, že když Brno − Vyškov bude mít dvě koleje a spojení bude každých 30 minut, tak bude stále jezdit stejně (málo) lidí vlakem?

Jiří Kocurek

A ještě jeden dodatek: Ten ucpaný čtyřpruh nevede ze zlína do Vizovic, ale ze Zlína do Otrokovic. O místních podmínkách máte opravdu „skvělý“ přehled. Vy jste to neviděl ani na mapě.

železničář v důchodu

Jiří Kocurek: Nic proti statistice vzniklé na podkladu sčítání, ale když z těch zdánlivě děsivých celodenních hodnot uděláte hodinové, tak i když je samozřejmě třeba brát v úvahu i rozptyl špičky / sedla / večer a časné ráno, už to ani zdaleka tak děsivě nevypadá …

Jiří Kocurek

A jak se tak dívám, tak součástí jsou ještě dva zcela nové silniční nadjezdy a jedna mimoúrovňová křižovatka v Prštném. Zmizí tento průser https://mapy.cz/s/3xRcl

Vít

Tak to si z nás SUDOP a SŽDC dělá asi legraci. Chlubit se tím, že dojde ke zkrácení jízdní doby Otrokovice-Zlín ze současných 17 minut na 11 při zrušení 4 zastávek ?? Aktuálně je jízdní doba Zlínského expresu 13 minut (tedy bez zastavení ), stejně tak je aktuální jízdní doba osobních vlaků 16 minut s tím, že mají někdy pobyt 3 minuty na vykřižování v Malenovicích. Takže video je plné čísel, které jsou upraveny tak, aby zněly dobře. Zrušením 4 stanic (Trávníky, U Mlýna, Malenovice a Louky) se spíše přitíží situaci v MHD mezi Otrokovicemi a Zlínem. Stejnětak si nedokážu… Číst vice »

Rýpal

Těma 122/123/130 myslíš lokomotivní řady? Ale tam se jasně psalo, že to bude střídavina. Řady 1xx jsou stejnosměrné.

Vít

jo máš pravdu… Mám zažito, že tahle část republiky je stejnosměrná. Pokud tam budou jezdit Vectrony a podobně, tak OK.

Jiří Kocurek

Navíc Bobiny a Hrabaté do terminálu Metransu na vlacích Metransu. To si spíš Jančura koupí Pendolíno.

Vít

Pokud se nemýlím, tak veškeré vlaky Metransu do terminálu v Lípě vozí ČDC….

železničář v důchodu

Logicky: proč by si tam Metrans držel nějaké velké dieselové lokomotivy kvůli takovému cancourku, když ČDC ta obsluha může zapadnout do nějakého rozsáhlejšího turnusu mnohem snáz?

kakov

ad elektrifikace: bude záležet na tvorbě GVD, ale hlavní přínos elektrifikace vidím ve skutečnosti, že bude možné vytvořit linky „okraj kraje“ – Zlín,´bez nutnosti přestupu, přepřahání nebo jízdy celou trasu dieselem. Ty expresy do Prahy jsou spíše takový bonus. Přeci jen Zlín je krajské město a absence přímého vlakového spojení je mínus pro VHD.

Jiří Kocurek

Ještě dráty (a zrychlení) Hulín−Kroměříž−Kojetín a začne dávat smysl vlak Zlín−Kroměříž−Brno. Čímž Zlín získá přímé vlakové spojení s druhým sousedním krajským městem.

Jiří Kocurek

Pro ty, kteří to v životě neviděli, ale přesně vědí, co je a není potřeba: Tohle je nádaraží krajského města.
https://mapy.cz/zakladni?x=17.6591544&y=49.2261382&z=18&pano=1&pid=56976003&yaw=5.052&fov=1.257&pitch=0.081

Kubrt

Zlín má hlavní nádraží v Otrokovicích 😉 To je samozřejmě nadsázka, dnešní žst Zlín střed určitě zásah potřebuje.

Jiří Kocurek

Když jsme u těch vtipů: Víte, co se ve Zlíně na nádraží změnilo za posledních 100 let? Dali tam ceduli Gottwaldov a pak ji zase sundali.

Ferenc Futurista

Klidně ať s tím udělaj co libo, ale nemuselo by to vypadat jak kdyby to někdo vytáh ze šuplíku po 25 letech.

Dáda

one celek ten Zlínskej kraj je takový navíc. pořád mám pocit, že to dělení nějak moc tehdy nevyšlo. Olomoucký kraj má taky takovou divnou „spádovost“. Těch 7 karjů ( z dob socíku) by mohlo stačit, si myslím.

Přemek

Ehm, V=100 při tak hustých zastávkách? Uvažuje se alespoň o rozšíření počtu zastávek „na znamení“?

XXXD

Některé zastávky se úplně zruší.

Kubrt

To vám jako připadá zbytečně moc, nebo kde vidíte problém?

Gawain

Ta architektura nádraží vypadlá z 90. let je daná, nebo se vypíše veřejná architektonická soutěž jako v civilizovaném světě?

Ferenc Futurista

Na 99 % to první. Oni totiž od tý doby v SUDOPu neaktualizovali používaný AutoCad :))

Jiří Kocurek

Mno asi takhle: CADem to fakt není. Gočár měl prkno a tužku. Santini 200 let před ním také.

Ferenc Futurista

Jenže to byli architekti, né projektanti, co uměj kreslit jednu věc a vystačej s tím na celej život.

Dáda

No co , já taky kreslím celou kariéru téměř to samý. Osvědčené, spolehlivé, odzkoušené.

Miky

Souhlas, tohle si Zlín, město moderní architektury, nezasloužil. Jde o čistě technicistní řešení bez nápadu, bez kontextu, prostě nuda, nuda, šeď, šeď.

Přemek

Já vidím pouze prostorovou dispozici budov, žádnou architekturu, zejména tu funkční v interiérech. Ve městě ortogonální architektury nevidím v základní dispozici žádný problém. To tam chcete mít Blob?

Ferenc Futurista

Nejde jen o budovy, jde i o vysoké protihluky, plus o zkušenost, jak podobné rekonstrukce dle projektů SUDOPu obvykle vypadají.

gagarin

Počítá se pak se zavedením nějakých přímých spojů Praha-Zlín? Tedy bude po té trati jezdit i něco jiného než (asi) regiopantery Otrokovice-Vizovice? A je tam i nějaká nákladní doprava, nebo tohle je vyloženě pro osobní?

Frantisek

Vzhledem k tomu, že z toho chystají lochnesku, bude to pro klasické soupravy s lokomotivami (včetně nákladních) poněkud nevýhodné, i když pořád lepší s elektřinou (a možností rekuperace) než v dieselu…

Kubrt

V Lípě je terminál Metransu, ve Zlíně uhelná teplárna. Pak je tam samozřejmě hafo vleček, ale nevím, jak moc jsou aktuálně aktivní, nicméně nějaké JVZ tam taky jezdí.

XXXD

Tak přímý rychlík Praha – Zlín už jezdí, ale pouze jeden pár denně.

Pavel

Co jsem viděl rok plány tak ano. Počítá se jak s přímými vlaky v trase Praha – Zlín, tak hlavně po dokončení nové vyškovské trati s linkou Brno-Zlín.

IGCT

linka Brno Lín nebude, rozhodně ne přes vyškov bo rekonstrukce Brno Přerov je stoplá.

a8n

>bo rekonstrukce Brno Přerov je stoplá.
To máte odkud?

Petr31

Příprava modernizace trati Brno-Přerov pořád pokračuje projektovanim po několika usecich.

Panda

Předpokládám, že třeba pro „domácího“ Lea by to mohlo být zajímavé:)

železničář v důchodu

Až bude ovšem mít vícesystémová vozidla …

Jirka

No já nevím, ale za podobné peníze by se dalo postavit 86km tratí pod Beskydy. (64+7+15) Dokonce mi to připadá i vhodnější pro nákladní dopravce. V těch kilometrech mi to připadá jako propastný rozdíl a mělo by se to investovat rozumněji. Třeba za tu dobu vymyslí nějaké nové technologie, které práci zlevní a nebude to stát půl miliardy za kilometr. https://www.szdc.cz/documents/50004227/50160977/studie-podbeskydsko-tz-ke-stazeni.pdf

Jak to vlastně pod Beskydy teď vypadá. Jsem něco slyšel, že už někoho hledají na první část, ale nevím jak to přesně je. Rád bych, kdyby mi to někdo upřesnil.

Frantisek

To bude asi i tím podjezdem dráhy pod silnicí místo naopak.

Jiří Kocurek

Postavit, nebo rekonstruovat na stávajícím pozemku dráhy? A taky nepočítejte koleje, ono je jedno jestli bude jedna nebo dvě. Trať jako trať, ně? No a 200m tunel je vlastně zadarmo, stejně nové jako nádraží v krajském městě, to se do ceny rozhodně nepromítne. Trakční vedení je vlastně za pakatel. Co na tom, že v krajském městě na nádraží nemají ani peron, do vlaku se leze ze štěrku.

MartinLT88

Celý projekt je předpotopní. Je sice hezké, že budou odstraněny přejezdy, postavena druhá kolej do Zlína atd… Ale mezi Zlínem a Vizovicemi (popřípadě za nimi) by měl začínat dlouhý tunel, který by vyústil až před Půchovem. Odlehčilo by to Jablunkovskému a Strelenskému průsmyku a osobní dopravci by mohli podniknout další expanzi. A teď mě vymínusujte 🙂

Kubrt

Na to třeba taky někdy dojde, ale s realizovanou stavbou se to nevylučuje a nemá smysl čekat na Godota.

Ferenc Futurista

Jak konkrétně souvisí elektrizace stávající trati s projektem přeshraničního tunelu za pár desítek miliard?

MartinLT88

Když už se Zlín drátuje tak se alespoň elektrizace mohla podniknout velkoryseji. Nejde jen o ten tunel ale prostě elektrizace Zlín-Vizovice mi přijde nedomyšlená až zbytečná pokud budou Vizovice z druhé strany nadále odřízlé, nebo je tento úsek opravdu tolik příměstsky vytížený? I zamýšlená baťovská dostavba by mohla umožnit dopravcům zavedení přímých spojů Praha/Brno-Košice přes Zlín. Slovenští studenti kteří hojně ve Zlíně studují by z busu přesedlali do vlaku a dopravci by si rozdělili relace Praha-Košice ČD přes Valašské meziříčí a Vsetín, Regiojet přes Ostravsko, a srdcem Moravák Leo express přes Zlín 🙂

Ferenc Futurista

O tom samozřejmě žádná, ale nevypadá to, že by se současné zadrátování tlouklo s čímkoli, co nadhazujete.

Vladimír Bílý

No tak to mě zas přijde zbytečně megalomanské. Smysluplné by mě přišlo protáhnout koleje do Pozděchova a odtud cca 5 až 6 km tunel na Lidečko. Jedná se však o pohraniční úsek takže nelze počítat s nějakou vysokou intenzitou dopravy. Takže pochybuju, že by ekonomicky vyšlo i tohle…

Frantisek

Proč proboha v celé trase tunel? Co nějaké napojení na Vsetín a navazující tratě, s případným tunelovým propojením jen přes hranice? Nebylo by to celkově efektivnější, neboť levnější a univerzálnější?

MartinLT

Protože žijeme v době železničních tunelů. Až budou hotovy všechny tunely pod Alpama budou stavební giganti hledat jiné odbytiště. Samozřejmě napojení na Vsetín nebo Horní Lideč by stačilo.

Jiří Kocurek

Jojo, na rovině mezi Vizovicema a Zlínem postavíme tunel. Juchů!! Odlehčíme Strelenský průsmyk, který má volnou kapcitu na nejmíň pro 50 vlaků za den! To bude žůžo!

MartinLT88

Vy mi nerozumíte. S tím tunelem je to hodně nadsazené to ano. Ale prostě tím celou dobu narážím, že už se mělo počítat s dostavbou z Vizovic na propojení do Vsetína potažmo Horní Lidče, čímž by zlínsko získalo přímé spojení se Slovenskem s možností vedení vlaků Praha-Zlín-Košice.

MildaIV

Stačí, že se kvúli Zlínu zkurvila trasa D1, není potřeba kurvit ještě trasy železničních koridorú.

Romanero

Nevím no, přijde mi to takový celý zbytečně monstrózní. Původní požadavek byla elektrizace cancourku do Zlína a vyrostla z toho akce za 12 mld..

Kubrt

Prostá elektrifikace cancourku do Zlína by byla naprosto k ničemu, jak pro osobní, tak pro nákladní dopravu, tak pro zlínskou aglomeraci ve smyslu (ne)omezení úrovňových křížení silnice-železnice. Tímto projektem dojde k výraznému zkvalitnění té trati, která už dnes má velký význam v osobní a nákladní dopravě, vede územím velmi živým jak osídlením, tak ekonomickýma aktivitama. V případě této tratě je velkorysý přístup k modernizaci naprosto na místě.

...

Ty rušené zastávky asi mohli nechat, provoz jako na koridoru tam nikdy nebude, náklad nebo rychlík bude možné pustit po druhé koleji, čili místní doprava tam rozhodně nebude způsobovat takové problémy jako na 011.

Vít

Záleží na nastavení GVD. Nicméně v součesné době protáhnout 1 vlak navíc v úseku Otrokovice-Vizovice je už celkem problém. Stačí se podívat do plachty.

Ferenc Futurista

Smutný je, že je to zase klasická Sudopovina (navíc Sudop Brno, to zní jak synonymum pro předpeklí). Tedy naprostá antiarchitektura a PHS, kam se podíváš. Fakt by mne zajímalo, proč (téměř) kdykoli se u nás opravuje jakákoli trať, je nutný doprovodit to humpoláckejma a naprosto nekontextuálníma úpravama okolí. A taky by mě zajímalo, proč ještě za těch asi 50 let existence SUDOPu tam nikoho nenapadlo zaměstnat architekta. Projektanti jsou dobří na koleje, tedy řešení základního smyslu zadání, ale vše kolem je pro ně evidentně jen přívěšek, kterej je potřeba „nějak co nejjednodušeji“ spláchnout…

Kubrt

To je bohužel pravda, že spojení SŽDC+architektura je velmi zřídkavé. Architektonické řešení si zaslouží každé nádraží, ale zrovna v případě Zlína, s jeho architektonickou výjimečností, to bije do očí ještě víc. Přitom tady je spousta architektů a ještě více studentů architektury, kteří by se jistě rádi zúčastnili architektonické soutěže a v případě studentů by to ani neznamenalo nějaké zvláštní náklady, naopak by to pro ně mohla být dobrá reklama na začátku kariéry.

Ferenc Futurista

Přesně. A ještě bych dodal, že strašně záleží na postoji samosprávy, jestli s výše popsanou situací chce něco dělat, nebo jestli si nad tím umyjí ruce a praví, že eto vaše dělo. Ve Zlíně by si měli uvědomit, že jsou českou metropolí moderní architektury a nenechat SŽDC vedle těch Karfíků, Gahurů a Kotěrů vyfiknout tu nejpitomější kotasovskou bramboračku, která by zaváněla zastaralostí a polatností době už před 20 lety…

železničář v důchodu

„Za bolševika“ se kvalitními architektonickými řešeními vyznačovaly i projekty SUDOPu …

Kubrt

Můžete uvést nějaké příklady? Děkuji.

Ferenc Futurista

Smíchov, Hlavák, Beroun, Havířov….

železničář v důchodu

Kubrt: Říká vám třeba něco jméno architekta Josefa Dandy? Jestli ne, zkuste například tohle: https://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_Danda

Kubrt

Jméno Danda samozřejmě znám, jen jsem si popravdy tyhle „monumentální“ výpravní budovy nespojil s produkcí Sudopu. Stejně tak zmíněný Smíchov, což je takový pozdní dozvuk funkcionalismu, vyjma té fresky. Když jsem si přečel váš úvodní příspěvek o architektonických řešeních Sudopu, tak mi na mysli vyskočila budova v Kralupech (i na dobu vzniku dost neúčelná) a zejména budovy ze soustavy Omega (na dřeň účelové, ani stopa snahy o nějaké estetické působení – např. provozní budova v Roztokách) nebo svého času oblíbené bledě žluté poplastované plechové pláště. Ale možná zase křivdím Sudopu a tot jsou díla někoho jiného (ŽS brno??).

železničář v důchodu

To jsou díla především nedostatku financí i stavebních kapacit – OMEGA, „spínaný pórobeton“ a všelijaké podobné „stavebnicové“ systémy byly používány kvůli snadnější dostupnosti realizace i ceně a o jejich uplatnění rozhodoval spíše investor než projektant.

jan

11 miliard a zlínské nádraží nebude státní? Nějaký vybraný developer bude tahat lidi po jeho supermarketech?
Pak taky to vypořádání pozemků, viz ten případ s elektrem. By se mělo vždy posuzovat, zda stát ten pozemek opravdu potřebuje, zda neexistuje jiné řešení a zda nabízí adekvátní cenu..
Pokud jsem to pochopil, ne že si stát ořeže pozemek domu.. Tak ať to třeba vykoupí celé, nebo zaplatí nějakou ujmu, když to potřebuje..
Pak se třeba domluví možná spíš..
A ty protihlukové stěny, to budou mít radost.. Jak to, že to ve Švýcarsku není?

Georg

ve svycarsku je 380 km, u nas je 250 km phs… 🙂
kdyby zlin lezel ve svajcu, je tam stena taky.

jan

No já když se dívám na záběry z jejich regionálnějších drah, tak tam vlak jede defakto zahradou. Soukromé vlastnictví se respektuje hodně (hodně úseků zůstává jednokolejných). Přesto je dráha moderní. A žádné 2 metrové obludy jsem neviděl… Defakto jsem neviděl žádné.

Ferenc Futurista

Víte kulový, každej druhej místní chytrák vám potvrdí, že protihluky jsou i na Rhétský dráze :))))

železničář v důchodu

Jistě – ale tam, kde je to opravdu potřebné a jen takové, jaké jsou opravdu nezbytné …

Tomáš

A jak to vypadá s rekonstrukcí žst Vsetín? A plčítá SŽDC s tím že by propojila Vsetín se Zlínem s odbočkou na Žilinu?
Děkuji za odpověď.

Michal

na žst. Vsetín probíhá územní řízení. Pokud to nikdo neposere, tak se taky začne stavět 2021.

Na propojení Vizivoce – trať 280 si nechal kraj udělat před časem několik studií, ale pak to založil, jako neprioritní investici.

Tomáš

Obrovská škoda

Marťas

Z 60 km/h na 100 za 11 miliard? A není to trochu málo Antone Pavloviči? Spíš mi přijde, že zrychlení bude dosaženo zrušením zastávek. A upřímně bych ocenil vysvětlení, proč jen potřeba bourat a nahrazovat současné budovy. Přijde mi, že je to spíš pro oko. Aby bylo vidět, že se „něco udělalo“. Ale nejsem místní znalec. Budu rád za případné dovysvětlení.

Petr Novotný

Kdyby se málo bouralo, tak si kamarádi od fochu málo vydělají…

Arimatejsky

Opravy starých baraků jsou ve finále vždy dražší než demolice a novostavba a než prohlašovat za památku kdejakou typovou boudu u trati by bylo sympatičtejsi dát Zlínu konečně důstojné nádraží.

Ferenc Futurista

Problém je v tom, že ta „kdejaká bouda u trati“ je v 95 % případů lepší než ten betonovej antivandal, co tam vyroste místo ní. U nádraží to bývá podobné, stačí se podívat v podstatě na jakoukoli stanici, kterou SŽDC v posledních letech vylepšily. Beroun – Závodí, Čerčany a desítky a desítky dalších, kde byly utraceny těžké bambilióny za to, aby se zhoršila použitelnost pro cestující. Takže je spíše praděpodobné, že Zlín dostane megaporci modrýho klandru, jak je dnes v kraji zvykem, nikoli důstojné nádraží…

MirekK1

Opravdu nejste místní znalec. Stávající budova nádraží Zlín – Střed by byla ostudou každého městyse, natož krajského města.

Pavel

Zlínské nádraží je opravdu ostuda města. Bylo totiž státní i za Baťů a tomu odpovídá jeho stav. Kdo nezná, doporučuji se mrknout jak vypadá zlínské nádraží https://www.vlakemjednoduse.cz/hodnoceni-nadrazi/zlin-stred/

Ferenc Futurista

A je ta budova ostudou kvůli tomu, že na ní od války nikdo nešáh, nebo proto, že je nedostačující, prostorově nevyhovující nebo tak něco? Já jen, že u nás se často klade rovnítko mezi oprýskaný a špatný, a pak se volá po nějaké novostavbě, která pak ovšem po deseti dvaceti letech neúdržby bude vypadat stejně neutěšeně…

Jiří Kocurek

Obojí. Nikdo na to nešáhl (dobře, štětka s kýblem barvy se poočítá?) a kapacitně je to tak pro 10x menší obec.

Marťas

Díky :-D!

Marťas

Co je to za hloupé konstatování? Proto se přece ptám!

Jiří Kocurek

Z toho, co píšte je jasné, že jste to tam nikdy neviděl. Ani na fotografii. Ale jsetli si myslíte že ve městě se 75000 obyvateli stačí na nádraží čekárna pro 40 lidí, zbylých 100 může stát venku…

Marťas

Tak od toho je přece diskuse. Proto se tu neznalý může zeptat a znalec odpovědět…

Ferenc Futurista

Jenže rozdíl mezi diskusí a šotodiskusí je zhruba na úrovni rozdílu mezi aktem a pietním aktem 🙂

Arimatejsky

Když je 25 km a 2 nádraží za 12 mld. Kč, tak už 30 km tunel do Berouna za 50 mld Kč vypadá celkem levně.

mirekk

Jsou to jen 2 roky státních slev, které nám do budoucna nic nepřinesou. Rekonstrukce trati naopak ano

qwerty

Pokud se to přepočte na roky slev v dopravě, tak je tunel do Berouna za hubičku.

Ferenc Futurista

Jak, že nám nic nepřinesou? Minimálně nám přinesou další 4 roky anonistů u koryta… 🙂

kakov

no právě, ale to je tak všechno, což moc velký užitek není bohužel 🙁