Elektrizace trati Veselí – Velenice se komplikuje. Územní rozhodnutí napadli lidé z pivovaru
Trať 226 Veselí nad Lužnicí - České Velenice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Dle názoru odvolatele záměr zasáhne do zvlášť chráněných území přírody.
Myslím, že začnu pít pivo z jiného pivovaru.
Jediný reálný záměr majitele pivovaru, který v tomto vidím je že se obává zvýšení železniční dopravy a s tím související možnost poklesu ceny jeho pozemků.
Zvýšení železniční dopravy bude minimální a vlaky se výrazně ztiší.
Přesně tak, ale vysvětlete to tomu člověku
A já se ptám, proč se pro mezinárodní spojení v 21 století přímá trať v rovinatém terénu modernizuje ze 100 na 120 kmh? Proč se do Uničova a Šternberka modernizovalo na 160 kmh a tady ne?
Protoze pri tak vysoke rychlosti by cestujici nemohli dychat a kravy z okolnich pastvin by prestaly dojit.
Protože to do Uničova opravdu šlo lehce na 160 km/h. Zde nejsou tak velké poloměry oblouků, úseky nad 120 km/h by nebyly výrazně dlouhé a navíc v rámci úspory (aby SP vyšla ekonomicky) se muselo šetřit, takže tam jsou kolejnice S49 místo UIC 60, které nepovolují vyšší rychlost než 120 km/h.
V případě, že by se trvalo na rychlosti 160 km/h, tak by prostě nebylo vůbec nic kromě setrvalého chátrání současné tratě.
Zajimaly by me skutecne motivace pana pivovarnika.. Kdybych byl z Trebone, mozna by mi vadilo ze se za obri penize bude stavet trat do nejakych vesnic, namisto aby se postavila treba do CB, kam Trebonaci realne mohou chtit smerovat
V pivovaru prostě moc pijou.
Spíš málo
Já spíš myslím, že tady lidi málo hulej.
Koukám, že tamní mocipán jede styl „Čím víc firem, tím víc odvolání“.
Liší se ty texty odvolání jeho firem v něčem jiném, než ve jméně firmy?
A komu tím prospěje? Odvolání má podobné znaky, jako naše známé ekoteroristické organizace.
Ok ale měli by tito námitkami když jim jejich stížnost nevyjde uhradit veškeré finanční ztráty způsobené zpozdenim stavby.
A ztráty zpožděné tím, že tato „2. etapa elektrizace Veselí n/L. – Č. Velenice“ (1. etapou byla samotná žst. Č. Velenice v letech 2009/10, protože ta nebyla součástí elektrizačního projektu z ČB do ČV, tam to bylo „bez ČV“), tzn. zatím 14 – 15leté zdržení oproti 1. etapě, zaplatí kdo komu?
Kdo to těch 15 let zdržoval?
Typicky názor skladníka ze šroubárny. Vám by se návrat totality líbil, že?
Takhle pokud odvolací orgán rozhodne v zákonné lhůtě 30 dnů, tak žádnému zpoždění nedojde, pokud se na to vykasle jako obvykle a bude to trvat rok i víc tak samozřejmě ke zpoždění dojde ale viníkem je stát.
Souhlas, ale přesto si myslím, že by nějaká kauce u těchto podání nebyla na škodu.
No, šlo by to tak, že by tam byla nějaká „kauce“ (jak to nazvat?) s tím, že se po vyřízení (s jakýmkoliv výsledkem) prostě vrátí. Třeba by to aspoň pár lidí odradilo „půjčit“ státu za takovou „blbost“ prachy
10 miliard… Za to někdo jiný zvládne dostavět celou D35. Tam si to na sebe aspoň díky intenzitám vydělá, tady toho pak bude jezdit kolík? Vlak co hodinu jedním směrem?
Co třeba nákladní doprava?
To moc nehrozí – tam to naráží na pořád ten stejný problém omezeného normativu délky z ČV do Vídně 450 m na vlak. Leda by konečně Rakušáci něco udělali s FJB
Koukám, že s pánem je to čím dál horší. Už před pár lety s ním byla zajímavá komunikace.
Pan Stasel si hraje na šlechtice a místodržícího Třeboňska. Škoda, regent je moc dobré pivo, ale teď mi dost zkyslo…
Jaký je vlastně cílový provozní koncept? Dnešní prostoje R Praha – České Velenice/Wien ve Veselí jsou nejen kvůli přepřahu, ale i kvůli tomu, aby takový vlak byl přípojem vůči R11 směr ČB i od Brna.
Když po elektrizaci nebude potřeba přepřah, tak ten vlak by ve Veselí mohl mít jen 1 – 2min. pobyt, ale tím pádem si tam až 10 min. prostojí R11? Nebo jeden z těch dvou přípojů zanikne?
A polohy vlaků na rakouském území se posunou jak (+ vejde se to na tamní jednokolejku, resp. strefí se to do ostatních křižování)?
Cílový koncept jsou minimálně čtyři páry nákladů denně.
Můj dotaz směřuje na osobní dopravu.
P. S. 4 páry nákladů denně jsou hodně málo.
4 páry nákladů místo nuly přineslo právě ty benefity, aby byl tento projekt realizovatelný.
Jestliže mezi Českými Velenice a Vídní jezdí vlak v dvouhodinových intervalech, potom by asi bylo nejlepší, kdyby dvouhodinový interval měl také rychlík Praha – České Velenice – Vídeň. V úseku Praha – Veselí nad Lužnicí by se střídal s rychlíkem Praha – České Budějovice.
Pak by moje otázka byla ještě pádnější, protože pak by tam bylo ještě víc křižování.
A zrovna co se týče linky ČB – Wien, tak připomínám, že elektrizace t-199 proběhla s argumentem vzniku přímé linky, která by znamenala posun křižování té linky (při fixních ČB v S:00 h) na Gmünd L:00 h + Sigmundsherberg S:00 h.
Rakouská strana toto nikdy neučinila + tím víc jsem zvědav, jak bude prováět posuny časových poloh té druhé linky – tedy těch několika netaktových spojů směr Praha.
Myslím, že se nepočítá s linkou Vídeň – České Budějovice, protože Praha – Vídeň by zajistila více cestujících, zvláště kvůli tomu, že vede přes Třeboň. A pokud ČD vedou rychlíky s přeprahem ve Veselí do Českých Velenic, je tedy logické, že po elektrizaci tratě mezi Veselím a Českými Velenicemi dojde k jejich propojení s rakouskymi vlaky. Pokud se nemýlím, tak nádraží Wien FJB je hlavové, a proto by asi rakouská strana požadovala elektrické jednotky. Ale to asi bude ještě předmětem jednání mezi českým a rakouskymi dopravcem. Ideální by bylo, kdyby bylo vypsání společne výběrové řízení pro elektrické jednotky schopné jezdit… Číst vice »
Stejné falešné dilema jste tu nepsal nedávno a píšete je i nyní.
Jedno s druhým se nevylučuje, což vyplývá z toho, co sám píšete – jde o dvě samostatné linky, kdy každá jede v jiném čase.
Totéž s Wien FJB – je hlavové, PŘESTO tam vlaky z Prahy jezdí s lokomotivou + bez řídicího vozu.
Nemám důvod měnit názor. To, že do Vídně jezdí klasické rychlíky s lokomotivou, je způsobené tím, že asi žádný český dopravce nedisponuje jednotkami pro tři trakce. Ke všemu jiná možnost není, jestliže je úsek mezi Veselím a Velenicemi neelektrizovany a zájem o takové přímé spojení mezi Prahou a Vídní asi projevila i rakouska strana.
Nejsou to příbuzní strejce z Tetčic 😅?
Žádná přízeň. Jen shodná diagnóza.
Ano. Přírodě opravdu uškodí, když tam nepojede diesel a trať bude celkové tišší. To dává smysl. Ty kraaaaaso 🥺
A co samotná realizace kompletní výměny svršku + rekonstrukce spodku, vč. jízdy stavební techniky?
A současný svršek se dá provozovat do nekonečna?
Svršek se měnit nebude-jen se přidají stožáry TV a modernizují zastávky a přejezdy.
Bude.
Tohle není prostá elektrizace, ale celková rekonstrukce vč. elektrizace
Taková rekonstrukce by se někdy musela dělat tak jako tak.
Sorry, ale to je jednorázová akce…
Nicméně s o to intenzivnějšími pracemi (soustavně „od rána do večera“), na rozdíl od občasného průjezdu toho kterého vlaku.
Takže teď přestaneme stavět a dělat rekonstrukce, protože by to rušilo přírodu? To je dost blbé
To jsem nepsal. Jen jsem zpochybnil tu „jednorázovost“ (těch „rázů“ tam během stavby bude o dost víc + na řadu měsíců, ne-li déle).
V CHKO se teda veškerá infrastruktura nechá rozpadnout bez údržby, aby to náhodou neubližilo nějakému fóglovi?
Jak prosím ten nadjezd ptákům vadí? Čemu a jak vadí sloupy TV? Bimbátka nevadí? Diesel nevadí? Ty jo…
Údajně narušuje přistávací a vzletové křivky ptáků, které jsou důležitější než lidské životy.
Tak je pravda, že ten přejezd je těsně vedle toho rybníka/rezervace, je to cca 50 m. Na druhou stranu, myslím že tím směrem vodní ptáci příliš nelétají, protože je to směrem k obci Lužnice. Kdyby se mezi nadjezdem a rybníkem postavila lehká protihluková stěna, že by to byla dostatečná ochrana těch ptáků.
Hmm, a to že tam teď hulí diesel asi přírodě prospívá…
Výborně 👏👏. Jsem rád, že se ještě najdou rozumní lidé. Úplně stejně bych se ohradil i proti elektrizaci trati Klatovy – Železná Ruda a podobných tratí. Průjezd jednoho Brejlovce klima opravdu nezachrání, pokud chcete chránit přírodu, eliminuje kamiony a letadla a neničte přírodu ještě víc stavební technikou kvůli dvěma párům rychlíků (viz. např. ona Šumavská trať).
Máš smůlu, změnila se nám legislativa a s takovými trouby, jako jsi nejen ty, si už lze poradit.
Koukám, že pan Bram objevil novou platfornu, kde se může vysír@t do lidí. Doposud tak činil jen na Káčku 😀
Už sem píšu dlouhá léta, ale ty jsi tu zjevně poprvé.
Předpokládám, že se pokroku bráníte i v domácnosti. Pak nechápu, jak na své hliněné tabulce píšete rákosem tento příspěvek…
„Průjezd jednoho Brejlovce klima opravdu nezachrání…“
Můžete prosím vaší myšlenku ještě dál rozvinout?
Tohle se nedělá primárně kvůli klimatu, ale kvůli efektivitě, aby nebyla potřeba změna trakce a mohla se zrušit ta miniflotila motorových lokomotiv v obou místech. Dále je to kvůli atraktivitě pro železniční nákladní dopravu, resp. v případě té Železné Rudy moc ne, ale tam je v sezóně silná ta osobní. Námitky k vlivu stavby na životní prostředí jsou samozřejmě na místě a musejí být vypořádány.
Docela si protiřečíte, ne? Nahradit kamiony lze vlakem, a světě div, jeden jich zvládne 30 nahradit 😉
Když jste tak proti elektrifikaci a elektřině pro občasné použití: doufám, že to pravidlo použijete i sám na sebe a nebudete z žádného elektronického zařízení psát sem do diskuze..?