Elektrizace trati do Frýdku-Místku musí do procesu EIA, obavy mají obce na alternativní trati
Stanice Frýdek-Místek. Pramen: Autor: Vojtěch Dočkal – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=40660326
Vedle obav z odklonění nákladních vlaků mají obce obavy i z náhradní autobusové dopravy.
Teda, ty námitky ohledně dočasných efektů při budování… ANO rozumím tomu že jde o jistou újmu, a „proč by si to měl někdo na mně dovolit“, ale přátelé, nebylo by to celkově levnější vyřešit přiznaným přímým příspěvkem do obecní kasy než to několikanásobně dráž „proúředničit“ či dokonce následně prosoudit???
163 komentářů a z toho tak 10 logických úvah…
Ptám se, co se to tady děje ? Chodí se tady lidé léčit ze svých mindráků? Kdyby to bylo aspoň věcné, poučné a dávalo to smysl…
Ono je problém, že SŽDC nevysvětluje široké veřejnosti, jak efektivně utrácí kačky ze společné kapsy.
Viz příklad, jak Ministerstvo dopravy vysvěluje proč dotuje tu či onu dálkovou vláčkovou linku. Akorát je škoda, že v tomto dokumentu absentuje zbytek dálkových vláčků (nedotovaných), síť Spěšných vláčků. A zejména chybí zbytek dálkové mobility jako dálkové autobusky a autíčka a vzájemné možnosti jak přestoupit na tu či onu formá dálkové dopravy.
https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Verejna-doprava/Pravni-predpisy/Zelena-a-bila-kniha-koncepce-verejne-dopravy/Koncepce-verejne-dopravy.pdf.aspx
pro ty, kteří ještě nevědí: Spolek Střítěž ~ Voda Tetčice
No tak to bude muset projít posudkem EIA. Když se člověk dívá že takový posudek si musí vyřídit i pila, když rozšiřuje provoz, tak se to dá čekat i u částečného zvojkolejnění železnice.
Pro srovnání: Dokonce i kanalizace, tedy samotné potrubí muselo do EIA. To není žádný konec světa, obec již novou splaškovou kanalizaci má…
Je to zbytečně tam dávat elektriku, pokud to bude jezdit podle současného grafikonu, tak 80% lidí uteče do aut, ten se tedy kraji opravdu povedl👍
Vy jste asi velmi přemoudřelý pane Axel,asi jako naše super pětikolka.Vás měli udělat ředitelem zeměkoule.Ještě víc takových chytrolínů a můžem se vrátit do pravěku.
Takže se nevzmůžete na to, abyste vysvětlil proč ochranné pásmo normální pavučinky (kterou teče elektrika do domů) je např. 7 až 12 metrů dle Energetického zákona? A proč ochranné pásmo vlakovách kolejí MUSI BÝT 60 metrů (nebo 100 metrů) dle Zákona o drahách? Jemně si dovolím připomenout, že éra parních lokotek v normální provozu je ta tam. Pane lada, že Vás hanba nefackuje, když obhajujete takovou nespravedlnost zejména u kolejí, které jsou velmi velmi málo používány, např. ve srovnání s využíváním kolejí např. v Německu? A to jen z důvodu obliby, že Vy patrně při „šiši hů“ máte takové ty… Číst vice »
Běžte se léčit do psychiatrické nemocnice.
Odpovědi na své otázky najdete v důvodové zprávě k příslušnému zákonu.
Něco tam zdůvodněno mít nemusí, protože bylo uvedeno v předcházejícím zákonu (o drahách) nebo dalších předchůdcích a není potřeba zdůvodňovat znovu to, co v zákoně je a funguje ….
Rozhodnul jsem se nereagovat na nadutého, agresivního nádražáka, který považuje za správné, aby člověk dohledával údaje k tomu co prohlásil diskusní oponent
Lidově řečeno: nemá smysl něco řešit s člověkem, který „přehodil svůj horký brambor“ a tváří se že takové nenormální chování je OK.
To ochranné pásmo energetické a dráhy funguje ale úplně jinak. V energetickém nepostavíte ani psí boudu.
zdroj,pls?
Příslušné zákony.
Máte-li na mysli zákon o půdě, o deáze nebo energetický zákon, tak já nic takového v zákonech nevidím.
Zato chápu judikatorní štolu (ne školu, ale štolu) jak je uvedeno v citovaném rozsudku NSS.
Tj. zopakuji svůj dotaz na zdroj Vašeho tvrzení.
Tak si ty paragrafy v obou zákonech najděte. Co je zakázáno v ochranném pásmu el. vedení. A jestli je to zakázané i v ochranném pásmu dráhy.
Možná jsem tedy nečetl VŠECHNY příslušné paragrafy.
A tedy bych Vás chtěl vyzvat, abyste ty konkrétní paragrafy vyjmenoval.
Fakt mě to zajímá.
Díky
Máte internet? Jo. Tak hledej šmudlo.
pane nowas, vypadá to, jste dalším z řady který nejdříve mluví a pak, až má dokázat svůj názor, tak začne odvádět pozornost od svých řečí, aby zakryl že plácal to „co slina na jazyk přinesla“.
Typické pro fanatickou, dutohlavovou část nádražáků
§8, §9, §10 Zákon o drahách č. 266/1994 Sb.
elektriku si už najdete sám, když už jste tady na ten zákon odkazoval.
pane/paní Alibaba
V tom případě považuji, že se panu nowas nepovedlo prokázat jeho tvrzení.
Tj. nemáme nic abychom mohli věřit tomu co tvrdil pan nowas výše:
„To ochranné pásmo energetické a dráhy funguje ale úplně jinak. V energetickém nepostavíte ani psí boudu.“
Víte, já jsem text o „psí boudě“ pochopil, a že obě pásma fungují jinak taky.
furt lepší pětikolka než bureš s falmerem a pitomiem.
Promiňte, ale přesně takové zamluvení skutečného problému je cílem pana/paní „lada“, když se snaží diskuzi převést na: „Losnu nebo Mažňáka? Tož třebas Bahňáka“
Proč posouzení navliv prostředí, když ta trat tam je desítky let. Jenom že budou dělat sloupy na elektrizaci, tak potřebujou posudky jo.
Už se těším až budou Děti země a podobné spolky blokovat a brzdit VRT.
Mám 66let,40 let se o ůpravě trati mluví a počítám,že se toho už nedožiju.To se nedivím že to všechno tak dlouho trvá,viz Děti země u dálnice a obchvatů.Vždy ,kdy má něco začít,vyrojí se tyhle spolky a zdržují,jak můžou.To není nikde na světě.Hnus.
Dovolím si poukázat na Vaši duševní omezenost, když patrně vůbec netušíte, že vlastníci soukromých pozemků u želeniční tratě mají velmi, velmi dobrý důvod proč se musí bránit, když nádražáci chtějí si vylepšit koleje a přitom zhorší využití soukromých pozemků…
Holt, stačilo by, abyste se ocitl na místě poškozovaných vlastníků polí, zahrádek, sadů a mluvil byste úplně jinak…
Jenže myslet bolí, že pane lada?
Víte o dané stavbě něco konkrétního, že někomu píšete o duševní omezenosti? Děkuji.
Víte něco konkrétního o obsahu ochranného pásma, pokud želeniční trať je VČETNĚ a pokud je BEZ pavučinky nad kolejemi?
http://www.nssoud.cz/Pasmo-hygienicke-ochrany-kolem-farem-musi-vychazet-z-aktualniho-stavu-chovu-zvirat/art/724?tre_id=135
Jaká je příčinná souvislost mezi chovem zvířat a železniční infrastrukturou ….
Pokud jste to četl a tváříte se, že jste nepochopil, tak je zbytečné snažit Vám něco vysvětlovat po druhé.
Když se nechce, je to horší, než když se nemůže.
Ale v tomto prípade neblokujú elektrizáciu vlastníci pozemkov dotknutých stavbou, ale obce vzdušnou čiarou tak 15 km od stavby.
Ale obecne, ako vylepšienie koľajníc zhorší využitie súkromných pozemkov? Že budú mať za pozemkom menej hlučnú trať?
Pavučinka nad kolejemi je zásadním zhoršením. Neboť soudy vidí, jak absurdně předdimenzované je ochranné pásmo u většiny železničních tratí. Tj. občas by vlastník pozemku mohl najít zastání proti tyranii SŽDC, která jako správce ochranného pásma má postavení vrchnosti vůči občanům (vlastníkům pozemků). Ovšem, když soud vidí, že nad kolejemi je pavučinka, tak v rámco „testu proporcioality“ k tomu musí přihlédnout. Což chápu. Tj. u železničních dálnic (koridorů) tomu rozumím, neboť pavučinku nad kolejemi mají. Já, být na místě těch chudáků vlastníků. pozemků u kolejí nad kterými se chystá pavučinka nad kolejemi, tak bych se bránil zuby nehty… S tím, že… Číst vice »
Vy nemáte být vůbec svéprávný.
Pokud dotyční petenti jsou jako vy, tak bůh s námi.
Jasně prokazujete pravdivost výroku W.L.S. Churchilla: „Nejlepší argument proti demokracii je pětiminutový rozhovor s průměrným voličem.“
S jedinou úpravou…u vás stačí kratší rozhovor.
Proč tak soudíte? Pohledem z okna?
Já jsem vysvětlil zhoršení, které způsobí natažení pavučinky nad kolejemi pro majitele polí, sadů v sousedství.
Pro pochopení stačí, aby si člověk představil že je na místě těchto nebohých lidí, kteří obdělávají svoji zahradu, svůj sad a teď mají být vystaveni ještě většímu teroru SŽDC kvůli nepříliš smysluplné železniční trati.
Nevím, zda tato trať je naprostou neužitečná a proto jsem napsal co jsem napsal.
Jel jste někdy vlakem Z Ostravy do Frýdku-Místku?
Namísto kladení řečnických otázek bych radši tvrdá data.
To už tu byl jeden pán, co seděl na dvou židlích. A protože bylo před volbami, tak se začal zajímat o některé koleje, že tam jezdí vagonky, které jsou velice potřeba… No a pak podle údajů z dopravního výzkumu se ukázala, že v této oblasti jezdí vagonky vytížené cca z 4%, tj. jeden pasažér připadá na 25 sedaček.
Když chcete ta data, tak byste je měl vysolit sám.
Datum, vlak, kolik bylo míst obsazeno ve vozy xxx mezi stanicí / zastávkou A a B, kolik mezi B a C, C a D … atd …
Takhle se žádná detailní statistika nevede …
Už jste byl – himlhergot – v tom Švýcarsku a zjistil si kolik osob jede ve večerních vlacích např. na staré trati BLS ze Spiezu do Brigu …
Rozhodnul jsem se nereagovat na nadutého, agresivního nádražáka, který považuje za správné, aby člověk dohledával údaje k tomu co prohlásil diskusní oponent
Lidově řečeno: nemá smysl něco řešit s člověkem, který „přehodil svůj horký brambor“ a tváří se že takové nenormální chování je OK.
Takže jste tam vlakem nikdy nejel.
Takže nemáte tvrdá data?
A vy jste tam jel vlakem, nebo jenom nenávidíte správu železnic a železnici obecně?
Aha, takže Vy byste rád zakázal daňového poplatníka, že je nevalná protihodnota za těch víc než 200 miliard daňových poplatníků pro nádražáky?
Zdůrazňuji = nemluvím o jízdné od pasažérů, tj. nemluvím o té malé části národa, která vlaky užíví.
Mluvím o penězích pro nádražáky od VŠECH daňových poplatníků.
Čili čím zpupnější a čím nadutější bude chování nádražáků, tím víc na**rou veřejnost, která vypne ÚPLNĚ VŠECHNY dotace.
Stačí si pročíst naduté a zpupné názory některých předřečníků, kteří jsou postiženi „nádražácko-centristickým“ viděním světa.
Klídek.
Promiňte, ale když žebrák nadává kolemjdoucím dobrodincům, od kterých si tento žebrák v ten samý moment vynucuje milodary … to je chucpe.
na pásmo vykácení mám svůj názor. že je to arogantní nesmysl – ve velké části. zvláště od organizace, která není schopna sama dodržovat zákonné povinnosti jí přikázané.
ale neexistuje žádný strom, který z Hnojníku mohl kdy spadnout na trať FM-Ostrava. vyjma jeho odnesení tornádem.
Myslíte? VIz názor osoby, která toto má (zčásti) ve své gesci – Drážní úřad cituji: „DOTAZ: Ale stromy jsou přeci v Česku v ochranném pásmu dráhy takřka všude. Na některých místech jejich větve sahají téměř k oknům souprav. ODPOVĚĎ: Kdybychom šli do důsledků, tak by bylo potřeba mít celé pásmo čisté do vzdálenosti minimálně třicet metrů.“ „Já nemohu brát v potaz, že to je pro někoho likvidační. My máme za úkol mít trať volnou a bezpečnou. Bezpečnost musí mít přednost před ekonomickými zájmy vlastníků pozemků.“ Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/vetsi-kaceni-stromu-zeleznice-draha-drazni-urad.A170906_125352_domaci_hell Já proti bezpečnosti nic nemám. Jenom nejsem přesvědčen, že v ČR potřebujeme tolik… Číst vice »
Pavučinu nad kolejemi mohou splétat tak akorát pavouci, nikoli SŽ (DC).
Soudy nic nevidí, soudce / senát je povinen řidít se zákonem … soud / soudce má možnost dát podnět Ústavnímu soudu s návrhem na zrušení části zákona ….
Zatím žádný soud / soudce podobný návrh nepodal …
axele, podívejte se kde je Hnojník a Střítež!!!!!!
pak si nafackujte a vraťte se omluvit.
Já reagoval na předřečníky, neboť zhusta převažovaly opravdu velmi naduté názory.
Já u této tratě nebydlím a ani se neživím, a ani moji příbuzní. Neboť pokud jo, tak velmi, velmi bych se snažil si sehnat naprosto detailní informace, abych se rozhodnul co a jak.
Pro představu = úřední spis v rámci územního rozhodování ke zbrusu nové liniové stavbě má třebas metr či dva metry na výšku naskládaných papírů formátů A4. Čili rozhodně nejde o triviální záležitost kterou člověk pořeší za půl hoďky.
Pokud je někdo duševně omezený, pak jste to vy a opakovaně to dokazujete svými příspěvky ….
přesně takový blbci do všeho házejí vidle a pak křičí že to není hotové.
Zaujala mě arogance nádražáků, např. pana Oldřich Sládek, který sobecky sledují JEN A POUZE svůj zájem. Tož na hrubou pytel, hrubá záplata…. a přesně tento sobecký, nádražácky zahledněný pohled vyvolává odpor místních, v kombinaci s tím, že spousta lidé nevidí že by se jim zlepšil život, výměnou za desítky miliard kaček ze společné kapsy pro nádražáky. Stačí se zamyslet nad tím, proč pro pavučinku nad kolejemi (pro elektrovagonky) je nezbytné, aby na soukromých pozemcích 30 nebo 60 nebo 100 metrů od kolejí NESMĚLY BÝT ŽÁDNÉ OVOCNÉ STROMY dle Zákona o draháchm….To si nedělám prdel, nádražáci to myslí vážně Cituji názor… Číst vice »
TO je bohužel asi pravda tyto nesmysly. Pak natura 2000 asi by se obracela. Ale pak je ta jejich realita, kdy například v bezprostřední blízkosti třeba v Kdyni mají zarostlý bordel například v obloucích trati, který v kombinaci bez zabezpečovače je super. A můžeme pokračovat na dalších tratích. Na opavu, kde to není slavné a podobně. A tam žádné zahrádky třeba ani nejsou a vysekáním by se nic nestalo.
Jak říkám – problémem je to, že nádražáci rádi vysírají veřejnost. ČIli u železničních dálnice (koridorů), které jsou výrazně lepší pro cestování lidí, nákladu než silniční dálnice, tak určitě takový odpor veřejnosti není. Jenže UŽITEČNÉ železniční dálnice (na rychlost 120 km/h a vyšší) tvoří 10%,možná 15% ze všech železničních tratí Tj. 50, možná 60% procent železničních tratí v ČR je víceméně neužitečných ve srovnání s těmi obrovskými nároky, které vyžadují od ostatních. Tož až veřejnost přestane být utiskována, tyranizována řvoucí nádražáckou lobby, tak dojde k nastolení reality. Neboť „Svoboda jednoho člověka končí tam, kde začíná svoboda druhého člověka“ Jenom bude… Číst vice »
jaká nádražácká lobby????
vytížená trať, s existentní nákladní dopravou…a budeme tam provozovat kvůli axelům navždy brejlovce?
zdroj, pls
No, zajímalo by mě, kolik by zůstalo silnic, kdyby se měly posuzovat stejně jako podle vašeho návodu na železnici?
Mohl byste své bláboly psát bez vulgárních slov …
reagoval jsem tímto vybraným sloveníkem na některé předřečníky, kteří skoro už už dospěli k výzvám, aby místní byli lynčováni protože kolejovým nádražákům by snad mohlo přibýt starostí…, (nemám škodolibou radost ze situace popsané v článku, ale určitě je velmi rozumné prosazovat, aby si konkrétní lidé mohli svá (domnělá) práva hájit v souladu se zákonem).
Čili já bych s lynčováním určitě nesouhlasil..
Ale to nie je otázka dráhy, ani železničiarov, ani správy železnic, ani tejto rekonštrukcie, ani inej rekonštrukcie. Predimenzované ochranné pásmo, pochybujem teda že v praxi vymáhané, je otázkou legislativy, čiže poslanecké sněmovny, čiže všetkých zvolených poslancov, resp. všetkých voličov. Teda aj Vás. Treba vyvinúť tlak na poslancov, alebo voliť takých, ktorí to zmenia, alebo sám kandidovať a zmeniť to. Zrejme ste frustrovaný v nejakom spore ohľadne dráhy, takže chápem Vaše rozhorčenie, ale stačilo si prečítať tento článok, a zistíte, že sa tu nejedná o žiadny „odpor národa“, ale ani len o odpor obyvateľov okolia plánovanej elektrizácie. Jedná sa o odpor… Číst vice »
Normální lidskou vlastností, je že snaží vyhnout konfliktům. Tj. je logické že místní jsou rádi, že „škaredým“ se rozhodli stát přespolní vesničané. V mém případě to není osobní. Akorát nahlas říkám, to co slýchávám v jemné podobě. A píšu to sem, neboť sem chodí spousta nádražáků, kteří si možná neuvědomují, jak VELMI vysírájí veřejnost. Tj. svůj hněv na má pravdivá slova, slovně nasměrují na mě. To mi nevadí, neboť si myslím, že (dálková) železniční doprava má smysl. A mrzí mě, že nádrážáci hrotí situaci a tím vyvolávají konflikt (který prohrají, neboť pasažerští nádražáci vesměs jsou živi ze své žebroty =… Číst vice »
Mohl byste místo blábolů napsat, kdo je to pasažérský nádražák a nákladní nádražák … a kdo to je vůbec nádražák …
již jsem Vám odpověděl na podobnou otázku jinému článku.
Rozhodnul jsem se nereagovat na nadutého, agresivního nádražáka, který považuje za správné, aby člověk dohledával údaje k tomu co prohlásil diskusní oponent
Lidově řečeno: nemá smysl něco řešit s člověkem, který „přehodil svůj horký brambor“ a tváří se že takové nenormální chování je OK.
Ochranné pásmo okolo dráhy je potřeba z důvodu možného ohrožení dráhy. Dráha má právo se v tomto pásmu vyjadřovat k činnostem cizích subjektů, především ke stavbám. S elektrizací to nemá moc společného, takovéto pásmo má každá trať (kolej a pozemek dráhy).
Že by nesměly být ovocné stromy 100 m od koleje vám zase blbě nakukal kdo? Tyto stromy zrovna nebudou zdrojem ohrožení (pokud nebudou na ujíždějícím svahu, kde bude spíš ten svah limitující).
Pokud nechápete kondicionál „Kdyby“, tak prosím nečtěte vyjádření DÚ, nepochopíte.
Jinak trolejový drát (a další součásti napájení) má vlastní ochranné pásmo právě dle vámi zmiňovaného energetického zákona.
Přečtěte si názor pána z Drážního úřadu. On to říká naprosto jednoznačně. A pokud jde o samotný obsah toho co lze či nelze v ochranném pásmu, tak jako ochranu před zvůlí máme zřízeno, že vlastník pozemku se může obrátit na soud. A soud se bude jinak dívat na ochranné pásmo u železniční tratě, která je BEZ pavučinky nad kolejemi a jinak pokud trať JE vybavena pavučinkou nad kolejemi. Jak jsem řekl výše = velmi by pomohlo odstranit konflikty, kdyby nádražáci zapoměli na svůj NADUTÝ, SOBECKÝ přístup. Neboť lidé mezI sebou vychází nebo nevychází podle toho jestli vnímají „PRÁVA JEDNOHO KONČÍ… Číst vice »
Ne on to říká s podmínkou, protože praxe je trochu složitější a podle okolí tratí to tak nefunguje.
A vy jste to „z města do města“ neviděl ani omylem. :–)
Ne soud se podívá na kategorii dráhy a podle toho se určí (je určena) šířka ochranného pásma. Jestli má trať troleje nebo ne, tak se na šířce ochranného pásma nic nemění.
A práva dráhy končí na hranici ochranného pásma.
Mohl byste prosím Váš první odstavec napsat česky a co nejvíc konkrétně. Prosím použijte příklady, abyste objasnil svůj názor. Ke druhému odstavci – jí nemluvím o šířce ochranného pásma, ale mluvém o tom, že charakter činností v ochranném pásmu je jiný pokud na trati v normálním provozu jezdí parní lokomotivy a je jiný pokud bude natažena pavučinka nad kolejemi a je jiný při provozu s dieslovanky a diesllokotkami. K Vašemu třetímu odstavci – promiňte, ale když se hlouběji zamyslíte nad tím co jste napsal, tak Váš názor jste popřel tímto třetím odstavcem. Anebo jste myslel něco, ale napsal jste odlišný… Číst vice »
První odstavec jsem napsal po vašem, aby jste mu rozuměl. Je divné, že tomu nerozumíte.
Prostě se v praxi tohle nebere do důsledků, důkazů je okolo tratí hodně.
V čem jiný? Napájení pomocí TV má akorát ochranné pásmo podle energetického zákona navíc.
Nic jsem nepopřel, jen jste stále nepochopil k čemu se to ochranné pásmo zřizuje.
„Prostě se v praxi tohle nebere do důsledků“
Aha.
Tož je zbytečné něco dalšjo vysvětlovat lidem z nádražácké galaxie, ať s takovými manýry už víc nedráždí veřejnost.
Bo jestli veřejnost na**rou, tak nádražáci zjistí jak VELMI VELMI SNADNÉ je vypnout dotace nádražákům.
Vy tady někomu něco vysvětlujete?
Zatím jste se vyhnul většině odpovědí na mé otázky.
Co je rěžkého na pochopení, že někteří nádražáci kteří se projevovali v této diskuzi, zejména pasažerští a kolejoví, by asi přes míru natáhli strunu trpělivosti veřejnosti = která by vypla dotace?
Stačí si přečíst názory některých předřečníků v této diskuzi.
Těžké to je, protože nepíšete normálně a lezou vám z toho nesmysly.
Co se vám nelíbí na větě, že práva dráhy končí na hranici ochraného pásma dráhy?
Když napíšu, že práva ČEZu končí na hranici ochraného pásma vedení, tak tomu taky nerozumíte?
Ono totiž neplatí v ochranných pásmech, že jedny práva končí a druhá začínají. tady se práva prolínají.
Soud se na nic dívat nebude, asi nevíte, že soudce / senát se musí řídit zákonem … na rozdíl od vašeho demencí stiženého mozku anonymní skupina osob – jíž nazýváte nádražáky, aniž byste specifikoval o koho se jedná – nemáte jediný důkaz obhajitelný před nezávislým soudem – o nadutém a sobeckém přístupu …
Rozhodnul jsem se nereagovat na nadutého, agresivního nádražáka, který považuje za správné, aby člověk dohledával údaje k tomu co prohlásil diskusní oponent
Lidově řečeno: nemá smysl něco řešit s člověkem, který „přehodil svůj horký brambor“ a tváří se že takové nenormální chování je OK.
A můžete přesně citovat ustanovení zákona o dráhách, kde je napsáno něco o ovocných stromech …. je patrné, že Alzheimer se rozvíjí a bludy z vaší klávesnice jen čiší …
Takže pán z Drážního úřadu to tak nemyslel, jak to vyšlo na BabišDnes?
EIA, když se na staletou trať mají přidat dráty. To nevymyslíš!
„zdvoukolejnění úseku Vratimov – Frýdek-Místek“
Nezapomínat na tohle, což je značná změna.
Mohli by mi mínusáři napsat, proč mezi jednokolejnou a dvojkolejnou tratí nevidí rozdíl?
Odpor obecenstva proti jakékoliv železniční stavbě v nové stopě je obrovský zcela všude. Připomenu Vsejanskou spojku, Řeporyje, problémy v Ústí a vůbec všude, kam se podíváte. To není žádná novinka.
tady je to zajímavé ale tím, že protestují i ti, kolem kterých to ani nemá vést, ne?
mimochodem, jak hodnotíte ve světle tohoto reálnost záměrů na VRT, pane Sládku?
VRT bude dalších 50 let vlhkým snem.
já si to trochu myslím taky, jen bývám pravidelně vypískán….tak se ptám insiderů, co si myslí 😉
To máte pravdu, ale v tomto případě se nejedná o novou stopu, ale o elektrizaci stávající tratě, která je zde již od konce 19. století…
Otázka ovšem je kolik odporu způsobují samotné stavby a kolik odporu jde na vrub přístupu SŽ při projednávání staveb. Třeba případ zmíněný v článku bych viděl spíš na tu druhou možnost.
Asi tak 99%. Když se chováte jako clověk a vysvětlíte lidem důvody, tak s lidma ve stavebnictví projednáte skoro cokoliv. Když máte chování řeznickýho psa a stavíte lidi před hotový věci ať držej hubu, tak jich půlka bude proti jen z principu. Největší problém SŽ je SŽ samotná.
A v onom jednom procentu je vodník Dvořák z Tetčic a další podobní kousci.
Tak to vidíte hodně naivně. Z praxe vím, že se u větší stavby vždycky nějaký potížista najde. A často nepomůže sebedůkladnější vysvětlování, protože mnozí odpůrci bývají hysteričtí. Zajímalo by mě, co měla podle vás udělat SŽ v tomto případě. Měli obcházet dědiny v okruhu 30 kilometrů, kterých se sice stavba vůbec netýká, ale kde by si někdo mohl myslet, že tam třeba kvůli stavbě projede pár kamionů za den navíc?
Potížisté jsou a budou vždycky, spíš jde o to, aby byla jejich participace omezená časem a možnostmi projektu. Tedy zapojení občanů vítám, jsem pro aby se jim vyšlo vstříc, ale když si svěřepě trvají na svém po dvou letech projednávání projektu tak je na čase říct: období participace veřejnosti skončilo, zapracovali jsme maximum připomínek, ale nakonec jde o stavbu veřejně prospěšnou pro většinu lidí, takže jednotlivec ji nemůže zarazit. Hotovo a jde se do další etapy projektu.
„o stavbu veřejně prospěšnou pro většinu lidí“
A toto své tvrzení je založena na faktu, že jde o železniční trať? Nebo ještě na nějakém dalším (konkrétnějším) důvodu?
už jen porovnáním lokálních exhalací elektrického vlaku vs. dieselového vs. dopravě na silnici. už tam to musí vyjít z prostého důvodu úspory místa, energie, pracovních sil aj.
zdroj, pls?
Myslím konkrétní údaje o využití.
Oblíbenou činnost některých nádražáků, že ve vagoncích rádi vozí vzduch (neboť vzduch nic nechce od nádražáků, na rozdíl od některých pasažéřů) nepovažuji za využití.
Je to mimo téma, ale mohl bych se zeptat, co se plánovalo mimo stávající stopu v těch Řeporyjích?
tak starost obce, aby po trati nejezdily vlaky, protože hlučí, protože by trať mohly poničit a taky, aby nejezdila přes ně NAD….je opravdu na vybudování vodního příkopu s piraněma kolem dané obce.
může být, že některé nápady/stavební záměry jsou pošahané či by šly vylepšit, ale tohle je čirý NIMBYsmus
Stejně by měli souběžně projektovat, připravotat modernizaci druhé části. Jednokolejné do Frýdlantu. Pokud bude něco třeba narovnat. Vykupovat. Vyvlastňovat atd.
Těžko věřit nějakým nesmyslům o VRT v 2025.
To je naprosto neskutečné. Ano po zkolaudovaných tratích obvykle jezdí vlaky, že. Tak to obvykle normálně bývá, že. Od toho ty tratě obvykle budujeme. Aby po nich vlaky jezdily. A ne nejezdily.
A mohli mít pitomci zmodernizovanou trať, zadrátovanou do Těšína. Rychlou. Tak jim tam jezdí akorát šukafon. Vedle dálnice. Max 70 kmh. A skřípějící mechanické brzdy.
Která se jim stejně dřív nebo později rozpadne.
A bez zabezpečovače.
Dle ttp je zabezpečovačem mobil. 🤗
A jednak na ten jejich skanzen bez carga budou možná těžko modernizaci těžko ekonomicky obhajovat. Zda vyjde. Takže ho nějací pravicoví fanatici taky někdy mohou zrušit třeba v nějaké rušící agonii. A nahradí autobusem po dálnici. Což je rychlejší. A b) budou podle mě hodně vzadu v seznamu Kopřivnice a Krnov budou mít podlě mě vždy přednost. Takže mohou drncat třeba tak 20let.
„A nahradí autobusem po dálnici“ to by platilo pro přímý spoj F-M ČT . A ty díry mezi budou mít smůlu.
Pacienti.
Je to velká chyba, že připomínkovat může osoba či organizace, která v blízkosti předmětné stavby ani nežije ani nevlastní nemovitost (tedy se nejedná o přímo dotčenou fyzickou či právnickou osobu). Obec Střítěž je od plánované stavby vzdálena cca 15 km vzdušnou čarou… A ten obskurní spolek Občanské sdružení Střítež za zdravé životní prostředí z.s. se svým psychicky narušeným předsedou je kopií „slavné“ Vody z Tetčic. Už v minulosti blokovali různé stavby v kraji (včetně modernizace koridoru Bohumín-Mosty u Jablunkova st. hr.) a jediným výsledkem bylo několikaleté zpoždění a celkové prodražení stavby. Zákon by v tomto měl být přísný – pokud… Číst vice »
Tak spíš by měly orgány, soudy jejich přiblblé připomínky shazovat ze stolu. Ta trať nikdy nikudy jinudy nepovede a není k tomu žádný důvod. A žádná velká výstavba v okolí není. A pokud je, stejně je už 150 let u trati. Takže majitel ví, co si kupoval.
A je vůbec potřeba tato trať? Tuto řečnickou otázuku myslím, k zamyšlení. Nebudu na případné reakce reagovat.
Stačí se zamyslet nad tím, jestli opravu tato trať stojí za vynaložené kačky daňových poplatníků. Tj. nemluvím o cíli SŽDC, že aby se mohli odborníkům v SZDC vyplatit prémie, tak je potřeba vyčerpat rozpočet, bez ohledu na smyslupnost stavby pro celý národ
Jako kterou myslíte, bavíme se o trati 323 Ostrava Frýdek, Frýdlant Frenštát. Ta vozí několik milionů ročně. A má potenciál. Tedy mnohem víc za stejné peníze, než nějaké přiblblé vrt.
„Ta vozí několik milionů ročně. A má potenciál.“
zdroj, pls? Díky.,
Ono je to o konstrukci zákona … stěžovatel by měl, podobně jako v občanském soudním řízení by měl prokazovat „právní zájem“ … tedy jak se spolku / občanskému sdružení elektrifikace trati dotýká (ve vztahu ke stanovám …)
aktivní legitimace je to co jste chtěl říct.
Já reagoval na názory předřečníků, kteří tendovali skoro už už k výzvám, aby byli lynčováni místní, když postupovali dle zákona, aby hájili svá (domnělá) práva.
Tyto připomínky tady už byly před více než 15 lety, kdy se měla trať 322 z Těšína do Frýdku přednostně modernizovat, částečně zdvoukolejnit (výhybna Střítež- Ropice) a elektrizovat. Pak to všechno spadlo, udělal se Těšín a zadala studie „Beskydy“ ……zdržení 6 let. Hyundai se cesty přes Těšín zřekl a jezdí vlaky na Ostravu a do Žiliny kamionama. Při modernizaci trati 323 se ale do a z těch přístavů nějak dostat musí. Celkově se jedná cca o max 6-8 párů vlaků denně, regíny nahradí 1, ve špičku 2 busy. Ale: koně se budou plašit, krávy přestanou dojit, slepice snášet a přejezd… Číst vice »
Primární problém je v tom, že dotčení vlastníci nejsou nijak kompenzováni, přestože po konci parních lokotek už nedává smysl tak obrovsky předdimenzované ochranné pásmo. Ty vole … dle zákona o drahách fakt někdo normální dokáže obhajovat, že je nezbytné ochranné pásmo železnice 60 metrů? Když pro stožáry elektrického vedení, kterou elektrika teče do domů stačí 7 nebo 12 metrů ochranného pásma…. Zejména narážím na 2/3 železničních tratí, které jsou víceméně bez pavučinky nad kolejemi a dovolují maximálku nejvýše 80 km/h. Druhým problémem je, že většina národa přímo nepoužívá služby nádražáků, takže nechápou přínos železnice pro svůj život, ve srovnání s… Číst vice »
„že dotčení vlastníci nejsou nijak kompenzováni“ – Ale oni nejsou dotčení vlastníci. Ta stavba je kilometry daleko…
Pane Sova, já reagoval na zdejší naduté vyjádření šotouštů a nádražáků, kteří buďto neví a proto okecávají. Anebo ví velmi dobře o této nespravedlnosti a proto okecávají.
Teď je fáze EIA. Normální člověk,který po práci chodí obdělávat své pole/svůj sad, aby přilepšil rodinnému rozpočtu, většinou netuší co přesně je EIA znamená.
Ve fázi územního rozhodování to bude jiné
A jak byste si tu kompenzaci představoval ?
Mě je to jedno. To je záležitost místních. Ale určitě je velmi rozumné prosazovat, aby si konkrétní lidé mohli svá (domnělá) práva hájit v souladu se zákonem. Což řada předřečníků chtěla zakazovat. … Nejdřív přišli pro křesťaské a pro sociální demokraty, a já jsem se neozval, protože jsem nebyl demokrat. Pak přišli pro Židy, a já jsem se neozval, protože jsem nebyl Žid. Pak přišli pro odboráře, a já jsem se neozval, protože jsem nebyl odborář. Pak přišli pro katolíky a pro protestanty, a já jsem se neozval, protože jsem nebyl křesťan. Pak přišli pro mě a tehdy už nezbýval… Číst vice »
Vláda po roce 89 dělala vše pro to, aby veškerou dopravu přetáhla na silnice. Tento nedomyšlený krok jen těžko půjde vrátit. Když dnes má někde jet vlak který tam 30 let skoro nejezdil, není divu že budou lidi řvát. V dnešní době je trend si pořád na něco stěžovat, volat hygienu a podobně. Vyjde to jednomu, zkusí to další. Každý by si měl uvědomit, že dráha tam je o sto let dýl než oni samotní a že po ní jezdí vlaky a nejde o to, jak hlučné a v jakém taktu. Postavím si dům u kolejí nebo silnice a pak… Číst vice »
Destrukce železnice začala před rokem 1989
Nad nerovnými podmínkami vůči silniční dopravě fňukali železničáři už ve třicátých letech.
Fraška… řešit dva autovlaky za den.
A silniční doprava stěžovatelům nevadí???
Jestli by možná teď neměla veřejnost ve Frýdku-Místku za odvetu soudně napadnout stavbu I/68 Třanovice-Nebory.
Jak chcete napadnout stavbu která já už z větší části hotová?
tak ta není hotová ani z té větší části 😀 samo ŘSD optimisticky přiznává zpoždění půl roku
Největší komplikace a zdržení jsou mosty a ty se už budujou a mnohdy z větší části jsou hotové
OK takže ta možnost už padá… ale znělo to zajímavě 🙂
Odklonění nákladních vlaků… Řekl bych že s hodinovým taktem prázdných 814 přes Hnojník a přístupu #MyNic něco takového moc nehrozí. Žádný vlak, žádný problém.
Tak pokud to bude probihat podobne jako elektrifikace ve Zline, tak se stejne dalsich 20 az 25 let nic neuskutecni. Bude se jenom neustale diskutovat, planovat, hledat alternativy a predelavat projekt s nulovym vysledkem.
O elektrizaci železniční tratě Ostrava- Frýdek Místek se mluví už víc jak 20 let. Stát slíbil že celou trať zmodernizuje při příchodu Hyundai
Stejně tak i dálnici na Slovensko, ale zatím nezvládl ani ten sjezd u průmyslové zóny =) =) =)
https://1url.cz/IK5aB
Dálnice/ rychlostní silnice nebo jak nazvat úsek Hrádek- státní hranice bude přišití rok kompletní.
Čiže 14 rokov od spustenia sériovej výroby v Hyudnai.
Aj aj to len podmienečne:
1. stále nie je (a dlho ešte nebude) poriadny zjazd z diaľnice priamo pri Hyundai
2. Od Třince až po slovenskú hranicu sa jedná len o obyčajnú dvojprudovú (v stúrpaní trojprúdovú) cestu 1. triedy v novej stope.
3. Nie je isté, že posledný chýbajúci úsek Třanovice – Nebory skutočne včas dostavajú.
2. Ne od Třince ale od Bystřice, která je za Třincem.
Chybějící úsek se bude otevírat přibližně za rok.
kategorie: S 24,5/100
V diskutovaném úseku to tedy podle mně pohodlně spojuje kategorii nejmíň R…
Dovolím si upřesnit.. zhruba od roku 1975 🙁
Železnice je stavěná s danou třídou zatížení a lehké autovlaky ji nemají šanci ublížit. Veškeré tratě byly prioritně stavěny pro nákladní dopravu a před 90. léty vbyla 322 mnohem více užívána. Nyní ty dvě reginy za hodinu je až luxus na lokálku. Argument poškození je výsměch. TV určitě ohrožují pády dřevin a ten bordel porost okolo Ostravice je většinově nálet, tak to jsou argumenty jak noha. Každé oddálení ubližuje jen obyvatelům alternativy D56 na silnicích 477 a 473 kde se jezdí bez známky. 323 má velký potenciál, ale po skutečném zrychlení trati dvojkolejkou a dynamikou jízdy elektrické trakce, ne tím… Číst vice »
Jo pan Eduard ze stříteže, ten jede, nezastaví se před ničím, se divím, že jim tu trať do Těšína rovnou nezruší 🙂
Ve chvíli kdy začne rekonstrukce už žádný tranzit přes Hnojník a Střítež nebude jezdit. Protože v té době už bude funkční dálniční obchvat. Díky tomu bude přes obě obce mnohem nižší provoz než dnes.
Jsou chvíle kdy pochybuji o tom, že demokracie je ten nejlepší systém.
Jako bohužel někdy to tak vážně vypadá. Zatímco my se tady donekonečna pořád jen dohadujeme o nesmyslech, v Číně se staví ve velkém.
Činu bych do toho opravdu netahal. Tam kašlou na jakákoliv lidská a majetková práva.
To je samozrejme pravda. Avsak frustracia ludi z podobnych veci u nas moze v konecnom dosledku viest bohuzial az k poptavke po podobnom vladnom zriadeni. Nic by sa nemalo prehanat.
Samozřejmě existují lidé kteří se slzou v oku vzpomínají na minulý režim. Naštěstí jich moc není a každý rok jich je čím dál méně.
Kiežby. Ale nemusí sa jednať o starý režim, nemusí sa jednať o komunizmus. Poptávka po nejakej forme autokracie môže byť vysoká v akejkoľvek generácii. Žiadna spoločnosť nie je imúnna. Stačí kombinácia extrémne vysokých cien energií, bytov a domov, k tomu bezmoc a frustrácia z toho, ako sa nikdy nič nespraví a nepostaví a neustále sa ustupuje každému individuálnemu kriklúňovi, k tomu prihoďme možnú masívnu vlnu ukrajinských vojnových utečencov po napadnutí Ruskom, a rozbuška je tu ani nevieme ako.
tohle máte bohužel pravdu.
stačí aby váš jmenovec dále sliboval….a nemusí být cesta zpět.
Ten bol „našťastie“ viac tlčhuba a neschopák, než schopný autokrat.
ale i tak jsou škody hmotné i nehmotné dost šílené….
nemusí chtít rovnou zpět Jakeše s Bilakem, ale tihle tydýti typu Dvořák z Tetčic a jemu podobní jsou nejlepším argumentem proti jakékoliv účasti veřejnosti v čemkoliv.
a pokud se s nimi nenaučí demokracie vypořádat dle práva ale časově efektivně, pak tu demokracii nebudeme dlouho mít.
Tak dřív se chodilo bonzovat, teď se pro změnu stěžuje jakákoliv výstavba.
Zas na druhou stranu, kdyby to všechno bylo křišťálově čisté, tak si nemají na co stěžovat.
Společnost je taková, jaká si vytvoří pravidla. A jestliže je někdo začne ojebávat, ať už z jakéhokoliv důvodu, tak je otázkou času, než to někdo napadne.
To že toho někdo začne zneužívat, je už další věc a pak je to o nastavení pravidel…
dřív bylo jednoznačně hůř.
jen bych nerad kvůli ochraně křečka a nuovému provozu nákladů přes Hnojník a jedné babě v Dluhonicích třeba přišel o jakoukoliv možnost frflat do toho co mi někdo chce stavět za barákem.
aktuálně máme zcela nefunkční procesní předpisy – jsou zdlouhavé a mnohafázové. s tím bude třeba něco dělat. obdobně bude muset být zavedena koncentrace řízení. atp
Tak bacha, té „bábě“ v Dluhonicích nakonec OPRAVDU dají almužnu a pošlou ji žebrat, toto se mělo VYŘEŠIT a ne prosoudit, takhle se prestiž liniových staveb v Česku dost poškodí! Pak se divte že rostou další Vody z Tetčic… ale bacha aby je kdekdo jako já nepřeklasifikoval z obtížné sběře na potřebnou věc.
Ano, je potřeba to mít vyvážené. Tedy mezi možností vše zdržovat skoro do nekonečna mezi diktaturou politbyra které jak se rozmyslí tak nejde zastavit. Chce to systém, kde je možný efektivní rozvoj dlouhodobých projektů. Tam mají výhodu autoritářské země, i proto že na vysokých postech sedí třeba 20 let ti samí lidé. Ale šance mít osvíceného diktátora (rozumné dopravní propojení země) proti sebestřednému despotovi (stavba obří přehrady co vysídlí miliony lidí, sociální skore občanů) je asi 1%.
Názor soudce, ze soudu, který rozhoduje mj. spory občanů s úřady.
https://www.marwick.cz/rozhovor/neumime-se-dohodnout
Můžete se na to dívat, že demokracie je to nejlepších z nejhorších systémů, jaké máme k dispozici. Takže ano, fakticky nejlepší je. Co je potřeba pro efektivní fungování je: 1) informovaní a vzdělaní občané, kteří nepodléhají jednoduchým manipulativním heslům, 2) občansky aktivní společnost, která se zajímá o víc než jen chodit k volbám, 3) správné nastavení systému, které minimalizuje prostor pro korupci, právní kličky, a třeba dlouhá úřední řízení. Každý občan má možnost mít hlas a být slyšet, zároveň je potřeba respektovat názory odborníků a trochu jim důvěřovat. Svět je komplexní a je potřeba široká dělba práce, protože všichni nemáme… Číst vice »
tohle se dá podepsat, jen by to opravdu chtělo trochu efektivnější byrokracii. příklad zcela mimo železnici, který je úplně na palici. měním si trvalý pobyt. do své nemovitosti. musím doložit aktuální LV s úředním bucharem. jsem vypoklonkován, jdu za roh do dalšího baráku téhož úřadu, za 100 Kč s nechám vyrobit LV a jdu zpět. ovšem kašpárkovina pokračuje. ten stejný stát, a finanční úřad, kterému platím za danou nemovitost daň z nemovitostí…po mně opět kvůli uznání odpočtu zaplacených úroků z hypotéky chce zase dané LV. proboha, to si dané úřady neumí tohle zkontrolovat a data propojit? proč mne to má… Číst vice »
„a finanční úřad, kterému platím za danou nemovitost daň z nemovitostí…po mně opět kvůli uznání odpočtu zaplacených úroků z hypotéky chce zase dané LV.“ Jaké bylo písemné zdůvodnění tohoto co po Vás chtěli, které pan/paní z Finančního úřadu Vám poslali oficiálním dopisem (papír s razítkem, nebo do datovky)? Fakt mě to zajímá. Neboť já když v telefonu slyším podobně nesmyslné požadavky, tak říkám, že ať mě k tomu vyzvou oficiálně. Z 95% případů mi z Finančáku žádný papír se seznamem požadovaných dokumentů = mávnutím kouzelného proutku už dokumenty nejsou potřeba. Ale tím netvrdím, že na Finančáku pracují samí takoví, co… Číst vice »
písemné zdůvodnění nebylo.
chceš-li vratku pošli papír. nemám chuť chodit na poštu pro obálku s pruhem a pak si s nimi dokazovat, kdo má pravdu. mimo jiné proto, že to chtěli po všech v okolí stejně…
furt je jedn
Vaše rozhodnutí. Já, kdybych předpokládal, že to samé mě čeká příští, přespříští a přespřespříští rok, tak bych šel do toho, aby si na úřadu promysleli co chtějí vidět a důkladně mě zkontrolovali první rok. V dalších letech už by postrádalo smysl mě znovu zatěžovat plnou kontrolou.
Ono v daních je to mj. i otázkou důvěry. Neboť většina daňových poplatníků příliš nebo vůbec nešvindluje. Um úředníků z finančních úřadů je vytipovat lajdáky a vytipovat ty kdo mají tendenci ve velkém šidit na daních.
To snad není možný! Sedláci proti výstavbě trati (pouhé elektrifikaci). Jak před 150 lety. To je ubohost. A extremní (!) vlaková nákladní doprava? To je co, pro boha?! Kdo ji kde viděl za poslednich 15 let v ČR… nu a učelofku Střítež a jejich stromečky raději bez komentáře. Kdepak, u nás raději železnici zbourat, dálnice zaorat a nechat jen cyklostezky. Marný.
tak! rozkulačit a do Jáchymova s nima.
Ono se za těch 150 let něco z pohledu těch sedláků změnilo? Jestli jo tak spíš k horšímu, dráha jim pořád rozpůlí pole nebo alespoň ztíží přístup k němu ale užitek z ní je pro malé obce spíš menší – jsou už běžně dostupná auta a autobusy.
Což d48 vůbec neudělala, že? A dojezdová rychlost obou zmíněných obcí po reko 45 minut do Ostravy jim nepomůže?
Ne že bych sympatizoval s voláním některých občanů, o němž je tento článek, ale – dálnice dneska zajímá lidi výrazně více, než železnice, navíc ležící někde jinde.
Já bych rozlišoval.
Jde-li o železnici výrazně rychlejší než silnice (např. Přerov-Břeclav) nebo jde-li o železnici, která je výrazně bezpečnější než silnice (Adamov-Brno), tak občané vědí že železnice je potřeba.
Hele mi zase nevyhovuje,že mi soused jezdí kolem baráku autem po cestě. Přitom má dům běžně dostupný pěšky a s vozejkem.
Máte snad nějaké další info, které v článku chybí? Dotčené obce roky devastuje nadměrná doprava po I/68 a dokud stát nedostaví paralelní propojení I/11 a D48, tato situace se nezlepší. Nejde náhodou spíš jen to minimalizovat dopad této stavby na dotčené obce?
Jako jo, v současnosti prkotiny, ale zase, nebuduje ona se dvojkolejka a elektrifikovaná k tomu aby ten provoz NEBYL zanedbatelný??
2 autobusy případné NAD za hodinu budou patrně mít zdrcující vliv na dotčené obyvatele.A kolik dneska jezdí vlaků do Hyunaye?3 nahoru tři dolů denně?1 manipulák na FM?+ celpak a Lískovec?Asi jeden vlak za hodinu přes Střítež je moc pro místní 🙂
Pokud vím když byla výluka fm-oku autogramy jezdily odklonem přes Frenštát do cm nikoli !! přes hnojník.ani jsem tam snad žádný autovlak za 14 let neviděl.takze o čem to vlastně mluvi???
Sorry autovlak
Do valmezu.nejak mi to přeskakuje 😁😁😁
Už zase (resp. furt ještě) ta Střítež…? No, tak teď se ukáže praktická použitelnost veškerých „urychlovacích“ legislativních změn za poslední roky…