Elektrizace alternativní trasy do Rakouska má zelenou od MŽP
Trať 226 Veselí nad Lužnicí - České Velenice. Pramen: Správa železnic/dokumentace EIA
Trať je dnes tranzitní nákladní dopravou fakticky nevyužívaná. SŽ přitom poukazuje na její příznivé sklonové poměry.
Ano, trať do Velenic má jistě výborné směrové a sklonové parametry. Ovšem pak už to tak slavné není – maximální délka vlaku 450 m v Rakousku, nořční klid od 22:30 do 4:00 a směrování tratě na Vídeň bohužel žádnou skvělou alternativu nevytváří a určitě ne pro směr Linz/Salzburg, kde je bohužel k dispozici jen Dvořiště/Summerau. Je to bohužel přes Velenice o 200 km delší. To už je pak i s ohledem na propustnost rakouské části FJB lepší jet opravdu přes Břeclav.
Nočni klid FJB bude končit po hotové ECTS od roku 2027, kdy je celo automatické ovládání ve spojení s dálkovým ovládacím centrem BFZ ve Vídni
Taková trať do Uničova má i části s rychlostí do 160 km/h. Ale jinak chápu, pořád lepší reko a elektrika, než nic..
Kolik obyvatel má Olomouc, Šternberk a Uničov a kolik jich má Veselí, Třeboň a Velenice? To je odpověď.
Kam se přes Uničov dojede? Bez urážky nikam. Zato přes Třeboň nejkratší alternativní cesta do Vídně. Jinak ta reko. do Uničova je správná věc.
Ano, píšete to správně: ALTERNATIVNÍ. Proto ta 120 stačí (za předpokladu, že bude souvisle v celém úseku).
Min. úsek Veselí-Třeboň, kde jezdí rychlíky, by si těch 160 zasloužil. Na druhou stranu pokud by to znamenalo nutnost zpracovávat EIA a tahat se s ekology o nějakou žábu nebo hovnivála, tak chápu že se do toho nikomu nechce a radši zvolí jistotu s nižší rychlostí. Zdržení si nemůžeme dovolit, pokud to má sloužit jako alternativa k tomu Brnu…
Ty rychlíky ale v Třeboni nekončí.
Vsechny tratě by meli elektrizovat a bylo by.
Hlavně ty na kterých se mluví o mezistátním provozu…
V čem je mezistátní provoz důležitější než vnitrostátní?
Jezdí tam velká část nákladních vlaků a často to není zrovna po rovině. Takže je to důležité jednak pro zachování přepravy zboží a jako ekologická doprava místo kamionů a dieselových lokomotiv.
Mohli by si u SŽ všimnout, kam ta trať v Rakousku vede dál? Aby ji náhodou nepovažovali za alternativu tratě přes Horní Dvořiště…
A proč ne ? Nebo byste volil Retz / Hohenau ?
Vede do hlavního města Rakouska – Vídně no a v čem je jako podle vás horší?
Nesmyslný a manipulativní příspěvek.
Já bych to s tou rychlostí nepřeháněl. V Paříži přecházejí na třicìtku . To je daleko šetrnější !! Nenì kam spěchat ne ??
Haha, vtipe vylez
proč ne rovnou na 160? když už se v tom hrabou
Chtějí ušetřit na údržbě, vládnou ekonomové nikoliv zdraví rozum.
Vy budete asi z těch, co rádi utrácejí peníze, které nemají, za věci, které nepotřebují, co? Vy „zdraví“ rozume.
Aby to nedopadlo jako s koridorama, které taky nehleděli moc na budoucnost… ☹️
Marceli, opak je pravdou. Zdravým rozumem většinou vládnou ti, kteří v železnici nevidí jen hračku pošahaných fanatických šotoušů. FJB bude primárně pro nákladní dopravu, 120 stačí až až.
Proč, nebylo by pak po dostavbě 4k a této modernizace lepší trasa do Vídně i pro osobní ex tudy než současnou ? Existuje vůbec někde na webu železníční kalkulátor vzdáleností ?
odpovím si sám už jsem to našel, takže nyní přes Brno je to z Prahy hl do Vídně 406 km a tato trasa jen 352 a to se ještě o cca 15 km zkrátí dostavbami takže jen 337 km.
lepší pro osobku Praha-Wien by nebyla, pač tam není Brno a další města cestou. Ono to spojení bez vnitro cestujících by bylo dost o ničem…
Kilometry jsou jedna věc, druhá cena. Pokud pojedete z Prahy do Vídně via Velenice, bude vás jízdenka po rakouském území podstatně více než při jízdě via Brno. Navíc skončíte na FJB s nutným přesunem, zatímco na HBF jste v centru s možností přestupu ….
NE – Nebude to trvat věčně, protože poměr příjmů a cen v České republice se také přizpůsobí západoevropským standardům.
Kromě toho by existovala také možnost balíčků, jak je tomu v současné době u Vídně a Prahy za 19,90 EUR.
Já Vám poradím. Cestující jedoucí celou trasu Praha – Vídeň mají alternativu v leteckém spojení(dokud to zelení nezakážou jako buržoazní přežitek). Naproti tomu cestující jedoucí část trasy, tuto alternativu nemají (buďto vúbec, nebo zcela nekonkurenceschopnou). No a těch druhých je na trase přes Velenice hodně málo. A pak je tu samozřejmě vyšší cena, protože větší část cesty je po dražších Rakouských kolejích.
S rozšířením FJB v České republice lze trasu zkrátit o 18 km a v Rakousku o 32 km-celkem 50 km. To by pak byla kratší trasa Vídeň-Praha než Vídeň-Salzburg.
http://www.pro-fjb.com
Ne, tato trasa by lepší nebyla. Kratší ano, to je.
70 km rozdíl ve prospěch jižní trasy a úseky 160- 185, ne? to už musí být znát na čase, to at mi nikdo nenamlouvá že by to nebylo pak o hodinu méně než se to jezdí nyní.
Na druhou stranu by to minulo Budějovice, což mi nepřipadá jako dobré rozhodnutí.
Takže byste to plánoval jako rychlé spojení pouze Prahy a Vídně v režimu open access? Nevidím důvod, proč by tohle MDČR objednávalo. Ano, dva páry zastávkového rychlíku na obou stranách hranice si v objednávce státu představit umím.
Myslíte 3 hodiny z Prahy na Wien Hbf? Ne, to rozhodně nebude.
Ne. V budoucnu budou vlaky do Vídně a Budapešti jezdit přes Znojmo a Retz.
Pro Vídeň byl kalkulátor vzdálenosti v jedné písničce. A stejně žádná Vídeň neni – co si budeme povídat.
A regiopanter tam jezdit na pravidelné lince nikdy nebude?
120 km/h stačí Tobě! Osobnim vlakem do Vídně je to málo.
Tak jeďte přes Brno. Jezdí to dokonce častěji.
Zkuste rychlík…… 🙂
A jakou rychlostí Marceli se asi tak jezdí z Břeclavi do Vídně, co?
…a koho konkrétně ten váš rozum zdraví?
vyšší rychlost nedovolují zábrzdné vzdálenosti
To je blbost, protože když už se to bude předělávat, tak se upraví i vzdálenosti mezi předvěstí a hlavními návěstidly. Mimochodem, Kolik tam je dneska? 700 m? Tak se to pro 120 km/h bude stejně muset změnit.
Ale ne. Bude tam ETCS, to nějaké zábrzdné vzdálenosti nezajímají. Na trati budou kolejnice S49, které jsou významně levnější a zvýšení rychlosti ze 120 km/h na 160 km/h pro těch pár rychlíků se nepodařilo ekonomicky obhájit. Pokud si to dobře pamatuji, jde o dvě minuty. A expresy Praha – Vídeň, pokud by měly jezdit jihem, tak si nemohou z ekonomických důvodů dovolit minout České Budějovice.
No já nevím, někde jsem četl že na trati Budějovice – Plzeň se chtělo ušetřit použitím kolejnic S49 místo UIC60 (a zabetonovat rychlost na 120 km/h), přičemž celkový rozdíl v ceně kolejnic dělal 1 % z ceny stavby. Navíc tady to nemusí být jen pár rychlíků, ale i osobáky vedené Pantery.
Díky! Ty dvě minuty (160 vs. 120 km/h) mě zajímaly. A ČB zní logicky. Prostě FJB už nikdy nebude mít ten význam, který mívala.
Jižní expresy Praha – Budějice – Vídeň/Linec?
Do Budějic po hodině dál takt rozpůlit, to bude zajímavé.
U Majdaleny je pískové podloží. Už „hloupí komanči“ měli strach jezdit rychleji, aby v pískovně nemuseli lovit mašinu s nákladem !
Medvěde zalez. Nic takového není pravda, to si možná povídala agentura JFP…
Cibulí?
Protoze je to pro nakladni dopravu. A trat v Rakousku pres Svarcenavu a Eggenburg tezko kdo bude predelavat na vice nez 120 km/h. A to i kdyz Rakusaci pocitaji s upravou prave pro tranzitni nakladni vlaky.
Radeji ty prostredky na tech Vami navrhnutych 160 dat konecne do presmyku v Libni a zdvoukolejneni mezi Libni a Hostivari.
To provozu na teto trati pomuze vice.
Peníze na přesmyk jsou, ale nejsou razítka.
Protože to má být alternativa pro náklady a ty 160 nejezdí.
Protože k tomu momentálně není žádný důvod.
Pro vymetací rychlík Lužnice? Sotva se rozjede, už brzdí.
https://www.cd.cz/vlak/723/9.9.2021/5457276/17.37/5473282/19.52/
Z rakouské strany není terén tak příznivý, jako u nás, z Gmündu do Maissau jsou horší směrové a sklonové poměry.
Navíc varianta 160km/h místo 120 km/h má prudký nárůst nákladů na rekonstrukci a času na absolvování nového schvalovacího procesu od A do Z. Celkově se to nevyplatí.
Až se v Brně poprvé kopne. 🤣🤣
V Brně se poprvé kopne až bude mít moje, dnes desetiletá dcera, vousatá pravnoučata. V Brně se spí. To chce ještě pár desítek studií proveditelnosti.
A pak se možná přijde na to, že pan architekt Bohuslav Fuchs měl pravdu a odsun je nesmysl.
Brno je nesmysl
Napište tohle paní Šamánkové na město…😉
Nechcu spekulovat o hlavním / dolním nádraží, ale tipuju, že Židenice se budou dělat v nějaké dohledné době a to bude na slušný rozvrat taky stačit.
Doneslo se mi též. Zidenice-Černovice. Ale uvěřím tomu až se začne.
Tak nějak.
Dříve než za 20 let se v Brně nehne ani kostka.
A za těch 20 let se ty studie proveditelnosti hodí do krbu a bude se energicky projektovat, jak na to současné nádraží narvat 12 kolejí…
Ono by to šlo. Jenže už se rozhodlo, že to bude na Dolním. Ale zatím můžeme být v klidu.
12 kolejí jako ve Vídni? Zavazí tomu Tesco, jenže ono se má bourat. Mimochodem postavili ho tam soudruzi, aby se Hornní přestavět nedalo.
Myslím, že největším benefitem z elektrifikace bude zrychlení osobní dopravy a nasazení nových vozidel, včetně možnosti protažení rychlíků z Prahy do Gmündu. Plus modernizace některých nádraží. Už aby to bylo. Ta trať má velký potenciál a s tím zdvoj-kolejněním bych taky moc neotálel.
Nyní možná.
Ale s výměnou GVD za TJŘ budou všechny R i Ex uhánět po trase Praha – Horní Dvořiště.
A co brání již dnes protažení rychlíků z Prahy do Českých Velenic až do Gmündu?
Nevím, jestli se ČD právě chtějí v zahraničí chlubit tím vozovým retroparkem, který na R Lužnice nasazují.
Vlaky ÖBB z Vídně do Č.Velenic protaženy jsou.
https://www.oebb.at/de/dam/jcr:b2bcdd54-f468-4f6f-9977-f9f2114404a3/kif800.pdf
Z Gmundu dál do Rakouska elektřina je?
Je
Samozřejmě.
Zajisté Rakušané nejsou hloupí a elektrizují, nejnovější Bratislava – Marchegg – Vídeň!
Tak ona Blava byla vždy předměstím Vídně, takže bude zavedená elektrická příměstská doprava. 🙂
Jsem zvědavej, kdy se to opětně propojí z Wolfsthalu do Petržalky.
Pravděpodobně NIKDY, v trase původní „tramvaje“ stojí MATADOR.
V době přípravy obnovení spojení Kittsee – Petržalka > kompletní modernizace (spodek, svršek, drátizace)
> existovala myšlenka jednak protažení vlaků ze žst. Petržalka cca o 1 / 2 km do „zastávky“.
Vedle toho existovala myšlenka obnovení spojení Wolfsthal – Petržalka tratí vedenou v nové stopě přes obec Berg (zastávka), dále k severozápadnímu okraji obce Kittsee – nová zastávka Kittsee Nord – následně levotočivým obloukem napojení na stávající trať z Parndorfu …
Taky jsem viděl návrhy přes Berg.
Co se týče Matadoru, tak vlečka z Petržalky snad neprochází továrnou. Po původní trase je problém na hranicích, podjezd dálnice a ve Wolfsthalu.
Uvidíme, co Bratři Slováky s Rakušákama vymyslí, tady se bude líbit spojení na letiště Schwechat. Pak by to ale chtělo trochu vyhladit trať mezi letištěm a hranicí.
Nepropojí.
A „nesmyslně“ tam zvyšují rychlost ze 120 na 200 km/h.
Marceli, bacha. Marchegg je sice pod drátem, ale Marchegg – DNV v dohledné době v plánu není.
Tam se čeká na Slováka, až se rozhoupe k druhé koleji a mostu.
Asi tak před dvaceti lety si pamatuji v Gmündu na nádraží mapku Praha – Veselí nad. Luž. – Č. Velenice / Gmünd – Wien, kde byl mezi napsanými městy připevněn kus skutečného trakčního vodiče. Jen mezi Veselím a Gmündem chyběl. A jestli je tam mapka ještě, vodič chybí dodnes.
Proč musejí posuzovat vliv na životní prostředí , když ta trat tam je sto let.
Protože jsou všechna možná zvířata…
Protože máme takhle hloupé zákony.
A proto MŽP rozhodlo, cituji článek: … nemusí tak projít složitým procesem EIA
Jenže kdyby četli článek tak by neměli na co nadávat.
Sice takhle rozhodlo, ale podle mě by se na EIA čistě kvůli elektrizaci neměla řešit vůbec. Druhá věc je zrychlování, kdy se musí řešit hluk.
Mají se zvýšit parametry, tj. je tu nějaký potenciál vyššího dopadu na ŽP. Mimochodem do něj nepatří jen vliv na přírodu jako takovou, ale i ten člověk (hluk, emise…).
Nejprve se dělá tzv. zjišťovací řízení, kdy se zjednodušeně posuzuje, zda je potenciální vliv na ŽP jen marginální. Pokud ano, stavba se povolí. Pokud ne, musí proběhnout standardní řízení EIA, které zahrnuje důkladný posudek, doporučení a veřejné projednávání.
„Elektrizace by měla být hotová předtím, než se v Brně poprvé kopne“
Pobavilo! Myslím, že se to stihne úplně v pohodě!:-)
20 let to elektrifikovat nebudou…
Mohli by klidne i 50
Pokud ty průtahy napomůžou tomu, že stávající projekt rekonstrukce ŽU Brno se prověří z hlediska potřebné kapacity pro nákladní železniční dopravu a dojde k nápravě a tedy i zpoždění akce, bude to pořád lepší stav, než aby se postavil drahý paskvil, který bude nákladní vlaky , které musejí jet přes Brno dusit a pak se jen konstatovalo, že už je pozdě něco s tím dělat.
Pomohla by také elektrifikace tratě z Kremže na JZ. FJB vede na Vídeň, což je dost zajížďka, pokud právě míříte opačným směrem (D, CH, I).
Jak to že nebude mít vliv na životní prostředí ?
Nasazením elektrické trakce se omezí produkce spalin obsahujících životnímu prostředí nepřátelské emise.
Elektrifikovaná trať automaticky neznamená, že tam budou jezdit elektrická vozidla.
Pro EIA je důležité, že nedojde ke zhoršení, a proto se nemusí dále posuzovat.
Vliv na ŽP nejsou jen emise. Pokud se zásadně zvýší intenzita dopravy, zejména nákladní, pak je tam velký hlukový vliv (i když dojde k reko trati, tak nákladní vlak nejede úplně potichu) na okolí. Tj. to tvrzení MŽP je dost odvážné.
Tak je třeba vycházet z hlukové situace, kdy v noci rušil nočník klid „Santusák“ a denní hluk Vindobona, resp. později denní Smetana …
Řekl bych, že tam byla i nákladka – to by mohl upřesnit pan Sládek, má-li historické podklady ….
Za bolševika se – z důvodu jednak celní, jednak hraniční kontroly – nákladními vlaky z důvodu přetíženosti hraničních přechodů jezdilo „na západ“ (v případě Českých Velenic zeměpisně na východ) různě „nesmyslně“.
Ano, SP Veselí nad Lužnicí – České Velenice jsme v roce 2017-2019 podpořili a samozřejmě ekonomicky vyšla jen díky nákladní dopravě. Podporujeme přestavbu celé FJB.
Zeptal bych se:
– kolik nákladů a kam bude po dokončení stavby jezdit?
– proč nejezdí už nyní? Přes Budějovice dráty už jsou… Pravda, až bude hotový celý koridor na Prahu i na Plzeň, bude situace příznivější
Teď tam je nákladů minimum – VnL – ČV žádné, jen obsluha pískoven, protože to je plánováno především jako objízdná trasa ….
To jsou věci, které daňového poplatníka nemusejí zajímat, ten to má tiše „jen“ celé zaplatit! A dopravci to možná pak využijí, když se jim zrovna bude chtít (a nebo taky ne).
to je jako drátizace ČB-ČV, taky si nemyslím, že by tam byl nějaký nárůst tun.
jak to vypadá dál na rakouské straně za ČV?
Hezky. Tam je svět v pořádku. Malebná krajina, pěkná příroda, milí lidé. Trať je tam obloukovitá a jednokolejná jako v Čechách a už cca 3 desetiletí elektrifikovaná. Jezdí tam kdeco, včetně dvoupatrových „lasiček“ s Taurem v čele či v zádech. Něco taky CityShuttle. U větších stanic parkoviště P+R. Jízdní řád nenadchne, ale taky neurazí. Prostě pohoda fungující spořádané země v oblasti s ne příliš hustým osídlením.
Co by daly mnohé tratě za ten jízdní řád co nenadchne a neurazí …
Taky tam jezdil – bez špajzáku – TRANSALPIN 4010/7010 ….
Ovšem spodek má ta trať dvoukolejný a v rakouském tisku se čas od času objevují zprávy o velkém zájmu některé úseky zpětně zdvoukolejnit, primárně ale spíše kvůli vídeňskému S-Bahnu a zlepšení dostupnosti než pro nákladní tranzit. Ovšem jako přidaná hodnota by to určitě bylo dobré.
Jízdní řád k nahlédnutí zde:
https://www.oebb.at/de/dam/jcr:b2bcdd54-f468-4f6f-9977-f9f2114404a3/kif800.pdf
A u Vámi zjevně preferovaných silnic je to jinak? Mohl byste být rád, že se zlepší podmínky na železnici, čímž pro Vás zbude více místa na silnici, o palivu nemluvě. 🙂
Utopené miliardy na dráze neimplikují uvolnění silnic!
Opačně to ale platí taky…
Využijeme, stejně jako silniční dopravci nové kapacity silnic a dálnic, které rovněž zaplatí daňoví poplatníci. A stejně jako letiště a nebo jakoukoliv infra. Není jiných peněz, takže to vaše navážení do železniční nákladní dopravy je jednak směšné a jednak úplně zbytečné, protože na vašem názoru absolutně nezáleží. Ale oceňuji, že se podepisujete, na rozdíl od záplavy zdejších jiných internetových hrdinů.
Ad. Rýpal – pro nákladní vlaky bude trať spíše odklonová. Nicméně adhoc a manipulační vlaky budou patrně časté. Hlavní přepravní komoditou bude vzhledem k průmyslu podél trati představovat dřevní hmoty a stavební hmoty. Vyloučené nejsou ani dálkové nákladní vlaky s cílem okolo Vídně a dále v Rakousku. Ani transit skrz Rakousko do Itálie čí Maďarsko a dále na Balkán nelze zavrhovat. Metrans má v Emms a.d. Donau multimodálni překladiště. -V současnosti opravdu nejezdí až na výjimky prakticky nic pravidelného. V Rakousku je část tratě ve třídě zatížení na nápravu v D4 a část v D3. Poté co Rakouská zelená ministryně… Číst vice »
Díky. Když už bude FJB dvojkolejny, asi by stálo za to dodělat dráty z Vojtanova do Plauen. Pak to bude plnohodnotná alternativa k Elbtalu, pokud voda opět smete nějaký most či propust. Mimochodem, to budou radši jezdit přes CB. A celé to bude prujezdne bez použití stejnosmeru. Ale těch jednokolejek bude pořád hodně.
Zbytečné. Dlouhé jednokolejky, sklonové poměry a omezený normativ délky…
Proč nejezdí už teď? To je jednoduché. Jezdí raději jinudy, je to levnější než jet na naftu.
Nejezdíme, protože parametry tratí na obou stranách hranic zatím neumožňují v tomto směru efektivně konkurovat silnici.
120 km/h… Na rovině… Já chápu, že to bude primárně pro nákladku, ale RegioPanter, rychlíky a do budoucna možná nějaký mezinárodní vlak busou umět více…
Otázkou je hluk, stávající poloměry oblouků a stávající železniční spodek. Možná toto by už vyšší rychlost nezvládlo…a tak by to znamenalo nejen dražší stavbu, ale i EIA…
Jinak RegioPanter na osobáku bude zastavovat, takže vyšší rychlost by pravděpodobně zásadní časovou úsporu nepřinesla. Nákladům to stačí. Expresy pojedou přes ČB. A u rychlíků je otázka, jestli je tam někdo někdy objedná…
Pro vaši informaci, z Veselí do Velenic jezdí i dnes 4 páry rychlíků.
No podle jízdního řádu ano. Ale realita je taková že ve Veselý všechno vyženou a ty co jedí dal do CB lezou do Rožmberku a ty na Velenice do Reginy, netvrdím že že všech ale co jsem zažil já tak to bylo pokaždé.
To bylo za covidu.
To bylo i dnes!!
To bylo teď při kovidovým omezení. Od léta už jezdí přímo.
Traťová rychlost 100, na několika místech snížená rychlost z důvodu oblouku nebo převýšení ….
Investovat do zvýšení traťové rychlosti nedávalo smysl, pokud – až na výjimku (rakvičky) – tam jezdí hnací vozidla s rychlostí 100 ….
EJ má přece jen rychlejší rozjezdy než motorová trakce ….
Přesně tak… ta trať vede po úplné rovině, i oblouků je zde minimum. Tady šlo být výrazně pokrokovější a projektovat to alespoň na 140 km/h, nebo i 160 km/h, minimálně v úsecích mimo zástavbu (hluk). Argument, že to osobní vlaky nevyužijí, je z mého pohledu zcestný, zastávky tam jsou většinou celkem daleko od sebe a nikdo neříká, že tam další desítky let (životnost takové stavby) musí jezdit jen vlaky, které úplně všude zastavují.
Pokud byste ale zvyšoval jen mimo zástavbu, jaký význam by to mělo? Honit minuty neustálým brzděním a rozjezdy není nijak efektivní, navíc je to i z hlediska cestujícího nepříjemné. A kromě toho je to stále jednokolejné, tedy s vyšším rizikem srážky…
Šetří se. Kolejnice budou S49 a ne UIC 60, proto těch 120 km/h.
Čas je někdy cennejsi
Právě. Proto tu diskusi o rychlosti nechápu. Diskutujme časové úspory u rychlíku, který bude zastavovat tak jako dnes. Kolik to udělá? 3 minuty? 4 minuty? Opravdu se z Prahy do Třeboně tak spěchá?
Opravdu z Prahy do Třeboně někdo jezdí?…
Minimálně ušetříte čas na výměnu lokomotiv „v Košťálově“ …
Řekl bych, že S49 jsou následek, nikoliv příčina. V Třeboni nejspíš nechtějí bourat kus města a překládat řeku. A nejenom tam.
Proč ? 120 bych nechal a kolem toho nasekal plechy se „160“ kou pro Pendolino..to tam stejně v životě nepojede, natož 160-kou ale v marketingových prezentacích – a teď malinko úplně zadarmo radím SŽ – se to bude vyjímat rozhodně líp, než „jen 120“. Navíc když se kouknu třeba na trať HK – Týniště – Choceň, tak tam taky mají být rychlostníky všude pro Pendolina a ze Zábřehu do Šumperku nakonec taky, tak proč tu krávovinu nedat i sem ?
hlavne aby se moc nemusel delat spodek
To nevadí – mají ARR, AVV…
Už aby to bylo. Aspoň Rakouští politici budou moci říci, že umíme dodržet (s 30 letým zpožděním) slovo !
To je tedy opravdu důvod nejvyšší priority! 😀
Rakouští politici se budou především chlubit svými úspěchy u sebe doma. Tak, jak to dělá každý politik.
Kdyby se trochu dráha uměla dohodnout třeba s hoteliéry ve Třeboni tak mohou Rakušané jezdit do lázní a je to džob. Navíc asi už někdo pochopil, že objezdy jsou při výlukách nutnost.
Jakože by hotel hostům poručil přijet vlakem? Nebo jakou máte konkrétní představu domluvy?
Tak třeba spolupráce s dopravcem, rozdávání k jeho jízdenkám slevové kupóny atd… Když by se chtělo, může to být, ale v Česku se prostě nechce a nikdo nedokáže najít způsob proč by to šlo, ale výborně dokáže najít způsob proč by to nešlo…
Např.Frantovky a Mariánky to již dělají a hosté jezdí pendolinem. V Třeboni je však převis poptávky nad nabídkou tak proč by se starali….
presne tak, funguje to i ve mestech v hotelich, takze tohle je spise o marketingu provozovatelu…
Ano reklamu vlakem do lazni
Pokud by to dávalo smysl, můžou to tak dělat už teď. Na to nepotřebujete elektrizovat trať. Takže to smysl nedává. Mimochodem kdo je to dneska „dráha“?
To mohou, akorát je tam většinou přestup. A nevím, jak teď, ale býval i do regionovy. Nevím, zda to je to pravé lákadlo jako celek. Rychlík Praha – Vídeň by byl přeci jen trochu pohodlnější.
Ano a ještě to mohou prodat jako retro vlak, seniorům zaslzí oko nad koženkovým B a rázem si budou připadat jako ve 20.
Džob to jistě je, hlavně pro místního TAXIkáře na odvoz klientů od nádraží do lázní … ten chudý Rakušan tam pojede raději autem, aby mohl do okolí na výlety ….
Lázně mají svoji dopravu od vlaků/busu zajištěnou svoji dodávkou, takze odvoz z a na nádraží tam funguje.
Navíc do okolí na výlety je pro ozdravný pobyt ideální kolo. Možné je využít i místních autobusů.
Když jsme tam před pár lety byli, tak jsme si toho TAXIkáře museli zajišťovat sami … kolega číslo měl, tak byl objednán několik dní předem … podobně odvoz na stanici ….
A máme to. Taxikář z Třeboně ovládá ministerstvo dopravy české i rakouské a proto tam nestavějí rychlíky. Do Hroma, do Blesku!
Už vidím Rakušáky, jak nechají svoje Mercedesy doma a natěšeně přijedou vláčkem, aby se pak vláčeli od zastávky tři km pěšky.
Od vlaku je to cca 10 minut pěšky to je celkem ok.
Možná pro vás s malým batohem, ale ne pro „pacienta“ se zdravotními potížemi … počínaje cestováním po Vídni …..
Tak jistě, všichni mají mercedesy a všichni je zaparkují v lázních. 🙂 A všichni zastydli v pohádce o automobilovém ráji…
Jasně, ty lázeňský hotely tam nemůžou mít pár V-klasse a portýrů, který hosty vyzvednou rovnou u vlaku, pomůžou jim s kuframa a v pohodlným koženým křesle je ten kousek od nádraží dovezou.
Klidně si sněte pohádky o vláčkách dál, neškodí to a realitu to nezmění.
Já žádný pohádky o vláčcích nesním, elektizaci té trati beru hlavně jako šikovnou alternativu pro nákladní dopravu, to, že by se Rakušáci odhodlali jezdit až do Veselí přes Třeboň svými soupravami kvůli dopravě hostů do lázní by mě spíš překvapilo, stejně jako kdyby tam česká strana objednala nový, komfortní soupravy. Na tom ta možnost dopravy hostů z Rakouska ve větším počtu vlakem nejspíš reálně váznout bude. (A třeba tam ještě k nějakýmu příjemnýmu překvapení v tomto směru dojde, byl by to fajn bonus k té nákladní dopravě, který by tomu dodal ještě větší smysl, než ta nákladka samotná.) Ale na… Číst vice »
A rovnou začít chystat EIA pro druhou kolej!
Vzhledem k délce platnosti EIA je to dost předčasné a zbytečné. Pokud by nebyl cíl jiný na úkor daňového poplatníka.
Jakou může mít elektrifikace trati vliv na životní prostředí..to je zas byrokracie nic víc . 90 procent trati v této republice má být zadrátovanou a nazdar..
Je tam taky nový nadjezd, přestavba nádraží a kdo ví co.
Odhaduji nervózní Sysel. Skokan v šoku z toho jak to sviští a co teprve chudák Chřástal? Na to ho si nemyslel? 😀
Jinak souhlasím. Jde to zcela mimo moje chápání.
A ještě lelek.
A to na Třeboňsku žijou vydry, orli, losi …
Ale jinak ano, posuzuovat vliv postavení TV na přírodu je trochu úsměvné. Že by SŽ něco udělala se tratí jako takovou se moc čekat nedá (to dopadne jak na 199)
… nebude mít významný vliv na životní prostředí a veřejné zdraví a nemusí tak projít složitým procesem EIA
!!!!
A to se jí? Nebo se to maže na záda?
Nebo to má jiný prokazatelný přínos?
Možná jsou třeba ty emise z Regionov nějak součástí místního ekosystému 😀
😀 Dal bych víc bodů, ale můžu jen jeden. Takhle se po ránu zasmát 😂 👏
Třeba se tím syslové a jiná havěť přivádějí do rauše…
Lidi jsou různí. Jeden tvrdil, že mu zrezly trubky v zemi, druhý se bojí rušení TV, třetímu se to celé nějak moc nezdá. Pokud remcají u piva někde v hospodě, tak to neva. Horší je, pokud se toho chytne nějaký ten aktivista, nedejbože zelený. Ti jsou schopní v zájmu ekologie být i proti elektřině.
Proti elektřině samotné určitě ne. (Někdy ji naopak propagují až příliš jednostranně.)
To ano. Na nějaký výlet dojedou elektromobilem jen tam – nejpozději v polovině zpáteční cesty jim dojde šťáva… 😀
BTW Se stridavou trakci trubky nereznou
Reznou samozřejmě taky, ale kvůli nižším proudům to není tak významné a neřeší se to (resp. u AC to ani moc řešit nejde). Charakter střídavé koroze je jiný (materiál se nepřenáší, ale narušuje), ale neznamená to, že neexistuje.
Jde to kolem možná i skrz CHKO takže to vliv teoreticky mít může.
A přesně od toho je to posouzení. Aby se zjistilo, co to vůbec udělá jako celek. Nevím, proč za tím kdekdo vidí jen ta negativa.
Až na úsek Nová Ves – České Velenice, tedy cca 5km z celkových 57km, to je celé v CHKO!
Jistě, že může. Převážně ovšem kladný.
Očividně, jak se ukázalo, nevýznamný. A proto to do EIA nemusí. A jak psali jiní, nejde jen o zadrátování, ale i přestavby nádraží a novej nadjezd místo přejezdu.
Však se to taky posuzovat nebude. Ale jo, hlavně že je na co nadávat.
Zanedbatelnou samozřejmě. A to se v zjišťovacím řízení potvrdilo a EIA se už proto dělat nemusí.
Nastudujte, co je to zjišťovací řízení.