Elektřina a diesel v jednom. Italové objednali u Stadleru až 50 duálních lokomotiv

Lokomotiva Eurolight Dual. Pramen: StadlerLokomotiva Eurolight Dual. Pramen: Stadler

Lokomotivy se budou vyrábět ve španělské továrně Stadleru ve Valencii.

Švýcarský výrobce železničních vozidel Stadler získal v Itálii velkou zakázku na dodávku hybridních lokomotiv Eurolight Dual, které kombinují elektrický (3kV DC) a dieselový pohon. Rámcová smlouva se státním dopravcem Trenitalia hovoří až o 50 lokomotivách, závazně Italové zatím objednali 13 strojů. Součástí smlouvy je také kompletní servis po dobu 10 let s možností prodloužení na dalších až 10 let.

Nové lokomotivy mají být využity se soupravami typu push-pull, budou také sloužit pro nouzové odtahy vlaků. Budou vybaveny ETCS, maximální rychlost je 160 km/h. „Vyznačují se vysokým výkonem, nízkou hmotností a sníženým zatížením nápravy, které nepřesáhne 20 tun na nápravu, díky čemuž jsou vhodné pro provoz na hlavních i vedlejších tratích,“ uvádí výrobce.

Lokomotivy se budou vyrábět ve španělské továrně Stadleru ve Valencii. Tu švýcarská skupina převzala v roce 2016 od firmy Vossloh. „Zakázky od společnosti Trenitalia si velmi vážíme. Rodina univerzálních lokomotiv Eurolight nabízí mnoho možností využití na všech typech tratí. Jde o inovativní a nákladově efektivní řešení,“ uvedl šéf společnosti Stadler Valencia Iñigo Parra.

Tagy lokomotiva Eurolight Stadler Trenitallia
24 komentářů