Ostravská Ekova rok a půl od prodeje: další rozvoj brzdí nedostatek zaměstnanců
Tramvaj Škoda 06T na opravě v martinovském areálu. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.cz
Firma Ekova rok a půl po prodeji prošla výraznou obměnou.
Peníze se dávají až za odvedenou práci.
Tady se píše kolik, ale nevím za co. Ekova není jediná firma, kterou převzala Škoda Plzeň a ne jen v ČR. Je to Česká firma s dlouholetou tradicí. Nebo chcete raději z Francie, Německa,… Myslíte, že bude pak lépe?
Za většinu problémů si lidé všude mohou sami. Nástupní plat není velký, ale asi není konečný.
Nevím na kolik si cení tahle lidi firma v provozu, ale obecně se platí málo. Pracovní podmínky taky málokdy bývají dobré. A navíc pokud je někdo mladý a má nějaké cíle tak opravy tramvají kde se nemůžou moc realizovat atd. asi nezaujmou.
Taky jsem raději venku kde si vydělám. A i když se dívám po něčem doma tak platově, ani jinak mě zatím nic extrémně nezaujalo takže zustanu asi ještě chvíli na cestách.
Chvíli jsem měl šanci pobýt externě v Chropňských strojírnách, nebo jak se to jmenovalo. Tam to bylo celkem zajímavé, ale trochu z ruky no
Nejsou lidi?? A vy se divíte za ty peníze? Mám elektrotechnické vzdělání… Počkat, mám elektrotechnické vzdělání se zaměřením na kolejová vozidla… Ale jako řidič malého dodávkového vozidla mám více (a né zrovna o litr) , pouze ranní směny a bonusy…
Třeba se doba změnila, v inzerátech nabízejí 30 000 hrubého, 5 týdnů dovolené, 4 dny zdravotního volna atd. A nevím ranní tam podle mě mají taky.
To mi na Ostravu nepřijde špatné.
No to mi nepříjde za lukrativní obor elektro moc, ale budiž. To je ovšem věc co si můžeš ověřit, další věc je pověst. Když se někde o Škodovce zmíním ( pravda spíš se asi jedná o vagonku na 1. Máje) tak jenom slyšíš to co tu někdo už v jednom příspěvku zmínil ( otřesné pracovní podmínky ), jestli se tomu dá věřit ? Těžko říct, ale i to může hodně lidí odradit. Kolega, který tam šel (a zase se vrátil )spíše zmiňoval špatnou oragnizaci a nedostatek materiálu.
Proč by musela Ostrava automaticky nakupovat tramvaje od Škodovky? Součástí tendru mohou být jednoduše zohledněny náklady na nákup a následný provoz a je na výrobcích, co nabídnou.
Právě proto, že je to o tom co výrobci nabídnou se může stát, že DPO nenabídnou nic a jediným zájemcem bude bývat Škoda, nebo TWT. Ono totiž žádný výrobce nemá zájem, aby údržbu jeho vozidel prováděl konkurenční výrobce.
A proč by měl údržbu provádět konkurenční výrobce? Vy snad máte pocit, že každý DP má svou formu na výrobu a servis tramvají jako měla Ostrava?
Dopravci, kteří nemají vlastní zázemí pro těžkou údržbu, obvykle kupují vozidla včetně full servisu.
No jasně. Pláč že nejsou lidi je už unavující. Z http://www.ekova.cz se mi otevřel web škodovky a tam v záložce kariéra jsem se doklikal na pozici v Ostravě a nabízejí CNC obráběči 30000kč. Takže čistého cca 24t. Čemu se diví , kapitáni.
Muj bratranec minuly rok se vyucil zednikem a VAZENY PAN PODNIKATEL u ktereho mel nastoupit mu nabidl plat 18000 tisic….Takze toho pana byznysmena poslal do prdele s tou jeho almuznou kterou mu nabizel!!!! bratranek si koupil letenku do anglie a ted maka ve skladu ma 3500 liber mesicne a je spokojeny,protoze je rozdil makat jako zednik venku v zime,desti nebo snehu nebo jezdit si v kimatizovanem skladu s jesterkou!Vazeni cesti podnikatele,pokud nechcete zaplatit skusene a kvalifikovane zamestnance tak vam proste odejsou a muzete si stezovat a plakat do novin,ale nic stejne na tom nezmenite!!!
18 milionů měsíčně odmítl a teď maká za 102 tisíc měsíčně. Je to rebel!
18000 korun,omlouvam se,ja mam pouze tri tridy mestanky takze s ceskou gramatikou si moc nerozumim.To vite po prvni svetove valce byla bida a hlad takze misto studia jsem musel u sedlaka kydat hnuj na poli abych pomohl matce uzivit mych 16 mladsich sourozencu!!!
No, dokud Čeští spotřebitelé nezaplatí to co Britští, můžeme se všichni jít třeba klouzat. Bratrancovi gratuluji, také to tak možná udělám.
Že ho nenapadlo pracovat na OSVČ.
přesně tak, vydělal by možná i víc než 3,5k liber
Takze cerstvy vyucenec si udela OSVC a hned zacne vydelavat miliony,no to snad neee…
Přesně, škoda, že to má ta T3 na kastli napsané – „DPO 752“.
Více info o tomto kusu:
https://mhd86.cz/2022/01/27/ostrava-renovuje-tramvaj-t3-bude-pripominat-sedmdesata-leta-2/
Nedostatek lidí je tam proto, že tam jsou otřesné pracovní podmínky až šikana!
A to jsi vzal kde?
A v depu Bohumín mezitím řešíte, které elitní zaměstnance si nechat, jelikož jich máte nadbytek, co? Technici prostě nejsou, platy jsou příliš malé, aby to lákalo dostatek lidí.
Mi se fakt líbí objevení Ameriky co se týče školství. Historicky bez ohledu na režim tady byla výchova mladých, předávaly se zkušenosti, byla přirozená obnova. Po roce 1989 trh vše vyřešil, a po úspěšné likvidaci školství cca od roku 91 tady máme výsledek.Ve firmách jsou zkušení 50 + potom cca 25 let pauza a nyní přichází mladí, ale bez zájmu.Chtěli jsme zámečnické učně do firmy, ale prostě těch 5 co bylo k dispozici v regionu tak bylo rozebraných.Firmy měly své učiliště, i smluvně si učně zavazovali, finančně motivovali a dneska se k tomu začínáme vracet, a tváříme, že jsme právě… Číst vice »
Nedostatek mladých zámečníků není proto, že by žádná škola nenabízela patřičný učební obor, ale proto, že se mladí na ten obor nehlásí, nechtějí to dělat.
To je už je notně obehraná písnička, že se mladým nechce dělat. Možná až se staří naučí platit, mladí začnou chtít dělat?
Neříkám, že se mladým nechce dělat. Ale logicky si hledají práci, co pro každého individuálně bude zajímavá, v slušném prostředí a za co nejvíc peněz. To je v pořádku.
On je rozdíl „dělat“ a „dělat určitý obor“, víme? 🙂
Upřímně, komu by se chtělo na celý život skončit jako dělník ve fabrice, když je spousta jiných možností jak se uplatnit.
Proto taky nemám rád výzvy kapitánů průmyslu „pošlete své děti na učiliště, nemám lidi do výroby“. „A pane řediteli, co studují vaše děti?“ „To víte, připravují se na převzetí firmy, dcera studuje management v Americe, syn je na právech.“
Každý ať si vybere, co chce studovat a dělat.
Ano každý ať si vybere co chce a také na co má buňky. Jenže současný nedostatek lidí v průmyslu je dán tím, že se tu na učební obory třicet let hází špína a mizerně se v nich platí. Věřte, že pokud by to bylo lukrativní zaměstnání hlásilo by se více lidí.
Samozřejmě, mzda je klíčový faktor. Celé tohle vlákno začalo hejtem na téma „likvidace školství“; myslím, že všichni chápeme, že když dělnické pozice nebudou zaplaceny, tak do nich lidé nepůjdou, ani se nebudou hrnout na učňáky, ani kdyby tyto byly „ze zlata“.
Docela by mě zajímal věkový průměr zaměstnanců ve výrobě.
No jasně, že Ostrava teď bude muset nová vozidla nakupovat zároveň i s jejich dlouhodobou údžbou.