regio-vlak

Efekt soutěží. Registrace nových autobusů loni stouply o čtvrtinu, trhu vévodí Iveco

Autobusy Iveco Crossway v barvách PID. Foto: ČSAD Střední ČechyAutobusy Iveco Crossway v barvách PID. Foto: ČSAD Střední Čechy

SOR uhájil o jeden autobus druhou pozici před Setrou.

Odebírat
Upozornit na
guest
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
noerf

Měl bych dotaz, lze z daných statistik dohledat kolik výrobci jako SOR nebo Solaris vyrobí konstrukcí pro trolejbusy. Protože pokud Škoda dodá v ČR například ročně 100 trolejbusů 32TR, tak sice SOR dodá autobusů do ČR podobně jako Scania, ale konstrukce bez motoru, který dodá Škoda pro trolejbusy výrazněji změní čísla dodávek na trh.

Mystifying oracle

Setra i Mercedes mají výrobce stejného (i když jsou jiné značky), takže by se ty součty daly interpretovat docela jinak. 🙂

Ferda

VW je taky jeden velký koncern a nikdo ve statistikách jeho značky nesčítá…

Náhodný Kolemjdoucí

Někdy ano.

Gajda

a aby to bylo veselejší, tak by mě zajímalo, kde skončily ty Irizary pro ČSAD Česká Lípa. Pokud jako Scania, tak pak by klidně Mercedes se Setrou mohl být EvoBus.

Mystifying oracle

Mluvím jen o terminologii použité v článku. “Výrobcem” M-B i Setra je ponovu u obou Daimler Buses GmbH. Výrobcem Škodovek je ale Škoda Auto, Volkswagenů je Volkswagen AG a Seatů Seat S.A. Koncern nekoncern.

Ra

ČD i ČDC patří do stejné skupiny, přesto se data o každé z nich uvádějí zvlášť. S výrobci autobusů je princip úplně stejný

Bram

Mám za to, že Setra a Mercedes jsou si blízko i po konstrukční stránce. Koukám se na to i z pohledu cestujícího, protože ty autobusy si jsou podobné, ale přesto je lepší uvádět každou značku samostatně. Co jsem zaznamenal, tak jediné, co jako rozdíl oproti Mercedesu u Setry kritizují řidiči, je menší poloměr zatáčení. Ale to se projevi jen na velmi stísněných obratištích. Z těch, co znám, jsou to Pyšely náměstí a Senohraby železniční stanice :-).