Efekt soutěží. Registrace nových autobusů loni stouply o čtvrtinu, trhu vévodí Iveco
Autobusy Iveco Crossway v barvách PID. Foto: ČSAD Střední Čechy
SOR uhájil o jeden autobus druhou pozici před Setrou.
SOR uhájil o jeden autobus druhou pozici před Setrou.
Měl bych dotaz, lze z daných statistik dohledat kolik výrobci jako SOR nebo Solaris vyrobí konstrukcí pro trolejbusy. Protože pokud Škoda dodá v ČR například ročně 100 trolejbusů 32TR, tak sice SOR dodá autobusů do ČR podobně jako Scania, ale konstrukce bez motoru, který dodá Škoda pro trolejbusy výrazněji změní čísla dodávek na trh.
Setra i Mercedes mají výrobce stejného (i když jsou jiné značky), takže by se ty součty daly interpretovat docela jinak. 🙂
VW je taky jeden velký koncern a nikdo ve statistikách jeho značky nesčítá…
Někdy ano.
a aby to bylo veselejší, tak by mě zajímalo, kde skončily ty Irizary pro ČSAD Česká Lípa. Pokud jako Scania, tak pak by klidně Mercedes se Setrou mohl být EvoBus.
Mluvím jen o terminologii použité v článku. “Výrobcem” M-B i Setra je ponovu u obou Daimler Buses GmbH. Výrobcem Škodovek je ale Škoda Auto, Volkswagenů je Volkswagen AG a Seatů Seat S.A. Koncern nekoncern.
ČD i ČDC patří do stejné skupiny, přesto se data o každé z nich uvádějí zvlášť. S výrobci autobusů je princip úplně stejný
Mám za to, že Setra a Mercedes jsou si blízko i po konstrukční stránce. Koukám se na to i z pohledu cestujícího, protože ty autobusy si jsou podobné, ale přesto je lepší uvádět každou značku samostatně. Co jsem zaznamenal, tak jediné, co jako rozdíl oproti Mercedesu u Setry kritizují řidiči, je menší poloměr zatáčení. Ale to se projevi jen na velmi stísněných obratištích. Z těch, co znám, jsou to Pyšely náměstí a Senohraby železniční stanice :-).