Efekt tunelu Ejpovice. RegioJet seškrtá počty autobusových spojů mezi Prahou a Plzní o 40 %

Autobus Irizar i8 v barvách RregioJetu. Autor: RegioJetAutobus Irizar i8 v barvách RregioJetu. Autor: RegioJet

RegioJet od 15. prosince výrazně omezí své působení na autobusové lince mezi Prahou-Zličínem a Plzní. Namísto stávajících 15 párů spojů

91 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PetrPetr

Vzhledem ke stále horší dopravní situaci v Praze a okolí se nedivím, že lidé raději jedou vlaky. A RJ má i finanční potíže způsobené Flixbusem, dokonce na některých trasách zrušil stewardky, což se týká i linky z Plzně do Prahy.

TomikV

Tak tohle je blábol. Opravdu nemá Radim problémy kvůli FlixBusu. To tak možná prvních čtrnáct dní to tak jenom vypadalo. Kde jste k tomuhle přišel.

Zrzek

Koukám, že zase se ukázala stará pravda. Nikdy nesmíš nechat padnout slabší konkurence, nebo na její místo přijde mnohem silnější, která tě zničí. Všechno co RJ dělal jiným, tak mu teď jistá firma dělá a jemu se to nelíbí.

xxyy

Klid zrzku, neztrapňuj se bláboly

xxyy

Stevardy určitě nezrušil kvůli té trapné zelené parodii ale kvůli současné situaci na trhu práce

Supidio

Počet cestujících ve vlaku stoupl o 15%, RJ redukuje busy o 40%… tady něco nesedí 🙂 …Počet cestujících na železnici(i díky slevám, ale nejen díky nim) roste téměř na všech tratích…Důvod uměnšování autobussových spojů bude tedy spíše jinde, a to v ne úplně zvládnutém konkurenčním boji s nejmenovaným zeleným dopravcem…To se ovšem Regiojetu pochopitelně jen těžko přiznává 🙂

Panda

15 % cestujících ve vlaku se týká Os+Sp, ne Ex/R… Ale i kdyby to bylo podobné u Ex+R, tak nárůst 15 % cestujících ve vlaku přece může klidně odpovídat 40 % busům, proč by ne?

Arimatejsky

Není procento jako procento, co je víc, 40 procent z 350 nebo 15% z 1000?

xxyy

Ty jsi spíš stupidio

Dushan

Faktorů, proč se v posledním roce cestuje více může být několik, tunel Ejpovice, tedy zrychlení o pár minut může být pouze jedním z nich. Dalším a podle mě zásadnějším faktorem jsou slevy 75% na jízdném pro mladé a důchodce i konkurenční dopravce flixbus s cenou jízdného 59Kč na této trase.

Zapa

Ty slevy ale platí i v autobusech, takže předpokládám, že to navýšení cestujících by mělo být znát i tam. A co se tu psalo, tak zrovna u autobusů je navýšení díky slevám vyšší než u vlaků. Plzeň je tedy asi výjimka.

Dushan

Vlak je více zábavnější pro cestování ve skupinách (studenti, důchodci), pro ostatní zas vlak nabídne více prostoru a volnost pohybu ve srovnání s jakýmkoli autobusem, který je pro změnu vhodný pro větší flexibilitu – obsluhu až do centra malých obcí.

Panda

Tak primárně je to spolu s Ejpovicemi efekt západních expresů – dohromady to nebylo zrychlení pouze o pár minut. Navíc spolehlivost na D5 je čím dál tím horší (možná vyjma zimy, když zrovna nesněží).

Svojsin

Nevíte někdo, jak dopadlo jednání v Regiojetu ohledně většího nákupu nových autobusů??

Karel

10x Scania Irizar i8 se očekává 2/2020. Nasazení na Praha-Berlín a Berlín-Praha-Víden. Další jednání s Volvem se vedou.

Svojsin

Karel. Díky!!

sladlu

Predcasne rozhodnuti…
Casy expressu budou brzy delsi a budou same vyluky.

Na zeleznici mezi Berounem a Prahou budou leta probihat stavebni prace. Pokud se nepletu, tak modernizace okolo Radotina Chuchle uz zacala. Pak take bezi rekonstrukce v Kralove Dvore….
A cerstva novinka je, ze Smichov do par mesicu bude take rozkopan. A dotho v stejnem case chteji rozkopat most Inteligence. A do par let spadne i Vysehradsky most

Zlesák

Ano a SŽDC bude do JŘ přidělovat trasy, jako by žádné výluky nebyly. Jsem zvědav, jak se to do budoucna (už od GVD 21) bude vyvíjet nejen na této trati, ale i mezi Prahou a ČT, když se plánuje tolik staveb, ale dělá se, jako by se i nadále měla vejít veškerá osobní i nákladní doprava.

ondra

Smíchov-máte na mysli budovu nádraží nebo stanici s kolejemi?

SaulGoodman

Zřejmě koleje, budova se má dělat až spolu s dopravním terminálem, což by mělo začít podle nejoptimističtějšího scénáře 2021. Začátkem příštího roku chce Praha teprve vybrat projektanta, zahájení v řádu měsíců je tedy nereálné.

vitapb

Tohle je ale přesně výhoda autobusové dopravy. Dneska se linka omezí a za 3 měsíce se může zase rozšířit, bude li potřeba a poptávka. Samozřejmě je to dneska trošku těžší kvůli situaci na trhu práce, ale ne nemožné, provozovatel nemusí čekat na přidělení kapacity. Navíc D5 ve špičkových časech taky není žádný med, nedej bože aby se něco stalo nebo opravovalo, to je pak uplnej kříž. Ale co se spolehlivosti týče, má asi silniční spojení nad tímhle železničním spojením navrch.

BoH

Máte pravdu. Problém by to byl především ve chvíli, kdy by danou linku opustili úplně (nebo osekali na minimum), že lidé přestanou s daným dopravcem počítat a třeba pak ani nezjistí, že zase spojení obnovil. Takto pravděpodobně o mnoho zákazníků nepřijde (ale částečně určitě ano), takže to nebude představovat velký problém.

vitapb

To je další věc. Navíc to může být určitým způsobem i nepřiznané politické rozhodnutí managementu v souvislousti se zmíněnou situací na trhu. Bliží se konec roku, na některých relacích kde jsou cestující více odkázaní na autobus se dá očekávat procentuelně vyšší nárust přepravy (př. Praha-Liberec) než zde, kde to jsou schopny celkem dobře pokrýt vaky. Tuhle uvolněnou kapacitu tedy můžou efektivněji využít jinde (můj názor).

vitapb

….*na trhu práce…

Marťas

A opravdu si myslíte, že bude měnit JŘ, kupovat autobusy (současné už budou jezdit jinde) a shánět řidiče kvůli pár potenciálním cestujícím? Pochybuji. Nechá to jezdit plné a spoje přidá až budou jízdenky vyprodané týden dopředu.

kakov

„Ale co se spolehlivosti týče, má asi silniční spojení nad tímhle železničním spojením navrch.“

o čem to mluvíte? v čem má na téhle trase (tj. Plzeň-Praha) bus navrch? právě, že se to minimálně vyrovnalo nebo dokonce už má vlak navrh, záleží jak se na to díváte. rozhodně už dávno nemá bus navrch nad vlakem

Zdeněk Stodola

právě se se to minimálně vyrovnalo nebo rozhodně už dávno nemá bus navrch nad vlakem???

kakov

ano, na trase Plzeň-Praha už dávno nemá bus navrch oproti vlaku, zvyšující se počty lidí ve vlaku a snižující se počty v busech to dokazují, když už dokonce i RJ omezuje spoje

súdružka Kolesárová

„V osobních a spěšných vlacích vzrostl počet cestujících o deset až 15 procent“ tato věta se týká jaké relace? Praha-Plzeň nebo Rokycany-Plzeň? Nebo týká se vůbec trati 170 či je to plošný nárůst?

Radek Janata

Z kontextu i logiku je jasné, že se jedná o Rokycany-Plzeň. Z Prahy do Plzně žádné osobní ani spěšné vlaky nejezdí.

súdružka Kolesárová

Diky, z kontextu ani logiky jsem to nepoznal, bo hned další navazující věta „Doba cestování rychlíkem mezi Plzní a Prahou…“ Osobaky samozrejme mezi Prahou a Plzni jezdi, jen se prestupuje v Beroune 🙂

Radek Janata

Osobákem s přestupem v Berouně to pojede leda šotouš.

TomikV

Kupodivu nejsem šotouš, ale dost často jezdím osobákem Praha – Beroun a zpět. Občas kupodivu je osobák pohodlnější i když asi o 15 minut pomalejší.

Karel

Praha – Beroun s přestupem v Berouně? No tak to jste machr.

Jiří Kocurek

Mlho! Mlví se o relaci Praha − Plzeň. No a jinak je to taky vizitka toho, jak skvělé jsou béčka na rychlíku, že nekdo jede radši courákem.

kakov

jenže nárůst na úseku Rokycany-Plzeň je dán téměř úplnou likvidací autobusového spojení (POVED neobjednal)

Jedine vlaky

Ještě zbývá dokončit 4.koridor. A autobusy můžou jezdit někam do nějaké malé vsi, dopravu mezi krajskými městy by měly zajišťovat výhradně vlaky. (Viz. nevhodný stav Praha-Liberec).

Martin1

Doufám, že i do Liberce někdy povede železnice hodná 21. století.

Haha

Leda přes mrtvolu jistého pána od S na MD

súdružka Kolesárová

proc ten strach napsat plne jmeno?

David

Spíš leda přes Žitavu 😂

55p

Pokud bude železnice hodná našeho století postavena ve 22. století, nebude to důvod k jásotu 🙂

sladlu

To nechtej, protoze porad existuje lobby, ktere pokrivilo smysleni o parametrech zeleznice pro 21.stoleti. Tj. rychlost okolo 130-140km/h a kazdych 5km propady rychlosti. A staci jedna kolej… A odbocne paralerni koleje na nastupiste se SZDC nelibi prej nejake studie. Ale v Nemecku a Rakousku a i na Slovensku napiste vetsi stavi mimo hlavni prujezdnou kolej. Bych rad videl tu studii 😀 neni mozne aby u nas platily nine fyzikalni a ekonomicke zakony o kapacite a propustnosti trati 😀 😀

Jen na 1. a 4. koridoru obcas postavi usek pro 160km/h ktery je delsi nez 5km 😀

Tomáš Záruba

No tak to úplně nevím, jestli vám z Moravské Nové Vsi do Napajedel trochu neujelo pravítko… 🙂

HonzaX

Ano, ve 22.století.

Sinep Anigav

Jedine vlaky: „dopravu mezi krajskými městy by měly zajišťovat výhradně vlaky“ není zase tak špatný nápad. A nemusí jít hned o VRT. Kromě Praha-Liberec by to mohlo oprášit spící dostavbu Vizovice – Valašská Polanka a na světě by byly relace Zlín-Ova, resp. i Zlín -Žilina, Zlín – Trenčín. Taky probudit přes 100 let zamýšlené propojení 13km Bezdružice – Teplá (čili relaci KV-Plzeň) ; anebo třeba aby na (ČB -) -Veselí- Jihlava, kde jsou ´úžasné´ směrové poměry, jezdily náklopy, třeba až jednou budou dosluhovat pendolína. Jó fantazie…

Sinep Anigav

oprava – A nemusí jít hned o koridory

AAA

tak urcitě když se 149 nedávno rekonstruoovala …. na původních 60 km/h …. a KV potřebujou relaci do Prahy, ne do Plzně

J.K.

Jenom by mě zajímalo jak vypadá ekonomika Flixu na stejné trase – dnes jedou z Plzně ještě dva spoje do Prahy, 11.20 a 14.50, za 59 až na Florenc…. A to se ještě 30% tržeb odvádí Flixbusu, vouchery na slevy se rozhazují po městě…… To jim někdo tiskne peníze?:-)

TomikV

No já nevím, ale mám taký pocit, že u FlixBusu nejde o spoj Praha – Plzeň a zpět, většina jeho spojů takto nefunguje. A však tady bude Plzeň jen za zastávku u mezinárodního spoje.

TomikV

No to jo, to tak píše, ale nejsem si jist, že pak nepokračují dál na západ, aspoň do nedávna to tak bylo. Ale nechci se hádat. Jen proto byla ta cena 49 popřípadě 59 Kč.

LKB

Neni to zneuziti dominantniho postaveni?

súdružka Kolesárová

holt silne financni zazemi jim umoznuje jezdit za dumpingove ceny a eliminovat konkurenci. Hovorilo se o nejake minimalni sazbe za km na zaklade ekonomicky oduvodnitelnych nakladu. Nevite nekdo zda je jiz toto na svete?

libcha

Těma pár spojema s mizivou kapacitou konkurenci neeliminují, i kdyby jezdili za korunu.

súdružka Kolesárová

Pokud dobre pocitam, tak maji 5 paru spoju v prac den + 3 pary navic v patek. To vubec neni tak zanedbatelne oproti 15 parum (od prosince pouze 9 parum) busu RJ

kakov

naopak, to je velmi zanedbatelný počet spojů,

15 párů = jedu kdy chci/potřebuji = stačí využívat jednoho dopravce

5 párů = jedu když jede spoj, musím se přizpůsobit = musím se buď omezovat nebo využívat více dopravců = diskomfort

TomikV

Již jsem to tu někde psal. Flix na této lince využívá hlavně mezinárodní spoje, je placen od Km, kde je dohodnuta pevná cena a samozřejmě jede za provizi za prodej jízdenek, což je hlavně zajímavé pro řidiče. Takže cena 49 či 59 Kč jej vůbec netrápí, jde jen o drobné přilepšení. Tak to aspoň bylo ještě v nedávné době. Horší to má Jančura, ten to má postavený krapet jinak a nejsem si jist, jestli to co mu jezdí tudy do Norimberku nebo Mnichova mu tady může stavět. Spíše ne, to je otázka nastavení smlouvy s DB. Spíš je divný že… Číst vice »

liberal shark

Flixbus dostává masivní finanční injekce od nějaké velké německé skupiny. Až získá celoevropský monopol, tak si ty penízky rychle vyberou zpátky :-(.

TomikV

Kéž by začal jezdit, konečně by začalo být v Berounce více dýchatelno …..

Zapa

Ať se na 171 zatím nikdo další necpe. Dokud tam nebude hotová rekonstrukce, tak by to byl jen další článek do rozkladu dopravy.

Ferenc Futurista

Spíš dokavad tam nebude ten tunel s dalšíma kolejema. Rekonstrukce o něco zvýší spolehlivost, ale zvýšení kapacity nijak zásadní nebude.

Oldřich Sládek

Včera byla na CK schválena varianta C1 berounského tunelu, ale samotného tunelu se (někteří a možná) dočkáme až v roce 2045 (nejdříve) 🙂

súdružka Kolesárová

Myslim, ze by je tam ani SZDC nepustilo, jedine ze by jim ČD dobrovolne prepustilo misto (nerealne). Sorry jako, kapacita vycerpana!

Zapa

Když vidím 1.koridor, tak bych se nějaké vyčerpané kapacity nebál….😁

Ferenc Futurista

Je-li cílovou metou pro regionálku na 171 mezi Prahou a Řevnicema 6 vlaků do hodiny v každém směru, nějak tam nevidím možnost přidat cokoli jinýho.

TomikV

Natož tam ještě protlačit náklad ….

a8n

Nebojte, SŽDC vyčerpání nevyhlásí, i kdyby se měl osobák předjíždět v každé stanici.

Leinad

Proč by SŽDC mělo hlásit vyčerpání?
Moje představa je, že přijdu, řeknu „chci trasu bez zastavení z A do Z v pracovní dny, odjezd 7:00, elektrická souprava na 200km/h“ a SŽDC mi řekne „ok, uterý-sobota ve 3:05, na blok za Os“ 😀
Je snad nějaká trať, na který chce za rok projet tolik vlaků, že by se nemohly vejít?

Martin K.

LE už chtěl vstoupit na tolik tras…

Adam H

Kdyby vstoupili všude kam chtěli, tak jsou jedni z největších dopravců 😀

libor

To nebude tunel, to jsou hlavně expresy, velké množství spojů, lepší kvalita vozového parku….

Arnošt

A taky konkurence Flixbusu.

TomikV

jaká pak je FlixBus konkurence ….

súdružka Kolesárová

minimalne cenova urcite 49 vs.89Kč

TomikV

No to jo, ale když se zaměříte na časovou spolehlivost, tak nic moc, tedy aspoň na cestě z jakoby Plzně do Prahy. Stačí menší zpoždění v DE a neeliminuje to ani 1/2 hodinová pauza v Norimberku. A pokud jde někdo jen po ceně, pak ano, pak to pro něj má smysl.

Svojsin

Vozový park Flixbusu není zrovna k zahození.

liberal shark

Oni ho nekupovali, jen sežrali původní provozovatele, přidali zelené polepy a inkasují svých 30% procent výpalného.

Svojsin

liberal shark: Tak třeba npř.na Liberec – Praha pro ně jezdí dopravce, který tam předtím nebyl.
A cestujícího zajímá do čeho nastoupí a za jak dlouho z toho vyleze, než že by se obšírně zajímal, co jej v tom Flixbusu vlastně veze za firmu.

Ferenc Futurista

zajímavý, že takový věci vaděj někomu, kdo sám sebe nazval liberal sharkem.

TomikV

Tak takto to také není. FlixBus je jakoby jen doména chcete-li a pod tou doménou (nebo jak to nazvat) jsou různí dopravci. A samozřejmě jsou tam jak ti „menší“ (H+S Bussi), většinou jezdící u nás hlavně vnitro, tak i ti „větší“ u nás Umbrella jezdící mezinárodní linky a tady se pořizují nové busy i když ještě před rokem většinu vlastnil Německý dopravce a Steiner si je jen pronajímal, což již dneska tak úplně neplatí. Ale to je vlastně jedno. Hlavně když jim to jezdí 🙂

súdružka Kolesárová

Nevim do jake miry byl dobrovolny ten prechod pod „domenu“ Flixbusu. Mensi dopravci urcite nejsou radi, ze 30%trzby odevzdaji vetsimu, aby byl jeste vetsi. Tady o tom hovori Jančura s Prouzou
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/jancura-versus-reditel-flixbusu-duel-o-tom-zda-zelene-autobusy-vytlaci-ze-silnic-zlute-44844

TomikV

nic proti pánům Jančurům a Prouzům, ale pokud si dobře pamatuji, tak jízdenky se do FB se prodávají právě přes aplikaci FB a tudíž je nesmysl, že by se 30% odevzdávalo. Dopravci to, aspoň jestli si to správně pamatuji, měli vždy za paušál na Km (ale kolik to je dnes opravdu nevím) a provizi za prodej jízdenek. Takže pokud někdo říkal v roce 2018 něco jiného, tak si nejsem úplně jist, že jenom nemlžil 🙂
Ale je možné, že se to za ten rok již změnilo (o čemž pochybuji).

Pavel Novák

To je pravda, vozy má slušné. Ovšem klientela je z nezanedbatelné části děs a běs …

liberal shark

Nekalá …

David

Však se o tom v článku píše. Nejdřív číst článek, pak komentovat, ok?

libor

ale jo píše, jsem to četl než psal, ale nadpisy jsou jak v bulvaru

kakov

tunel je jednou z věcí, která nemalou měrou přispěla k úspěchu vlaku, díky němu se zkrátila doba jízdy

Cargo

Lepší kvalita vozového parku ?
To si děláte legraci, západní expres je jeden z nejhorší. Skoro nikdy není dodrženo řazení vozů…
Zlatý autobus !

Haha

Jenom Mnichováky a italsko-německá půlka vozů. Jinak obvykle OK, krom náhrad Amz vozy ABmz nebo A (modernizace Amz).

libor

no já nevím ,co jsem jel i R, tak to je o dost lepší než před 6-ti lety, to tam jezdily snad jen Bečka…