Efekt tunelu Ejpovice. RegioJet seškrtá počty autobusových spojů mezi Prahou a Plzní o 40 %
Autobus Irizar i8 v barvách RregioJetu. Autor: RegioJet
RegioJet od 15. prosince výrazně omezí své působení na autobusové lince mezi Prahou-Zličínem a Plzní. Namísto stávajících 15 párů spojů
Vzhledem ke stále horší dopravní situaci v Praze a okolí se nedivím, že lidé raději jedou vlaky. A RJ má i finanční potíže způsobené Flixbusem, dokonce na některých trasách zrušil stewardky, což se týká i linky z Plzně do Prahy.
Tak tohle je blábol. Opravdu nemá Radim problémy kvůli FlixBusu. To tak možná prvních čtrnáct dní to tak jenom vypadalo. Kde jste k tomuhle přišel.
Koukám, že zase se ukázala stará pravda. Nikdy nesmíš nechat padnout slabší konkurence, nebo na její místo přijde mnohem silnější, která tě zničí. Všechno co RJ dělal jiným, tak mu teď jistá firma dělá a jemu se to nelíbí.
Klid zrzku, neztrapňuj se bláboly
Stevardy určitě nezrušil kvůli té trapné zelené parodii ale kvůli současné situaci na trhu práce
Počet cestujících ve vlaku stoupl o 15%, RJ redukuje busy o 40%… tady něco nesedí 🙂 …Počet cestujících na železnici(i díky slevám, ale nejen díky nim) roste téměř na všech tratích…Důvod uměnšování autobussových spojů bude tedy spíše jinde, a to v ne úplně zvládnutém konkurenčním boji s nejmenovaným zeleným dopravcem…To se ovšem Regiojetu pochopitelně jen těžko přiznává 🙂
15 % cestujících ve vlaku se týká Os+Sp, ne Ex/R… Ale i kdyby to bylo podobné u Ex+R, tak nárůst 15 % cestujících ve vlaku přece může klidně odpovídat 40 % busům, proč by ne?
Není procento jako procento, co je víc, 40 procent z 350 nebo 15% z 1000?
Ty jsi spíš stupidio
Faktorů, proč se v posledním roce cestuje více může být několik, tunel Ejpovice, tedy zrychlení o pár minut může být pouze jedním z nich. Dalším a podle mě zásadnějším faktorem jsou slevy 75% na jízdném pro mladé a důchodce i konkurenční dopravce flixbus s cenou jízdného 59Kč na této trase.
Ty slevy ale platí i v autobusech, takže předpokládám, že to navýšení cestujících by mělo být znát i tam. A co se tu psalo, tak zrovna u autobusů je navýšení díky slevám vyšší než u vlaků. Plzeň je tedy asi výjimka.
Vlak je více zábavnější pro cestování ve skupinách (studenti, důchodci), pro ostatní zas vlak nabídne více prostoru a volnost pohybu ve srovnání s jakýmkoli autobusem, který je pro změnu vhodný pro větší flexibilitu – obsluhu až do centra malých obcí.
Tak primárně je to spolu s Ejpovicemi efekt západních expresů – dohromady to nebylo zrychlení pouze o pár minut. Navíc spolehlivost na D5 je čím dál tím horší (možná vyjma zimy, když zrovna nesněží).
Nevíte někdo, jak dopadlo jednání v Regiojetu ohledně většího nákupu nových autobusů??
10x Scania Irizar i8 se očekává 2/2020. Nasazení na Praha-Berlín a Berlín-Praha-Víden. Další jednání s Volvem se vedou.
Karel. Díky!!
Predcasne rozhodnuti…
Casy expressu budou brzy delsi a budou same vyluky.
Na zeleznici mezi Berounem a Prahou budou leta probihat stavebni prace. Pokud se nepletu, tak modernizace okolo Radotina Chuchle uz zacala. Pak take bezi rekonstrukce v Kralove Dvore….
A cerstva novinka je, ze Smichov do par mesicu bude take rozkopan. A dotho v stejnem case chteji rozkopat most Inteligence. A do par let spadne i Vysehradsky most
Ano a SŽDC bude do JŘ přidělovat trasy, jako by žádné výluky nebyly. Jsem zvědav, jak se to do budoucna (už od GVD 21) bude vyvíjet nejen na této trati, ale i mezi Prahou a ČT, když se plánuje tolik staveb, ale dělá se, jako by se i nadále měla vejít veškerá osobní i nákladní doprava.
Smíchov-máte na mysli budovu nádraží nebo stanici s kolejemi?
Zřejmě koleje, budova se má dělat až spolu s dopravním terminálem, což by mělo začít podle nejoptimističtějšího scénáře 2021. Začátkem příštího roku chce Praha teprve vybrat projektanta, zahájení v řádu měsíců je tedy nereálné.
Tohle je ale přesně výhoda autobusové dopravy. Dneska se linka omezí a za 3 měsíce se může zase rozšířit, bude li potřeba a poptávka. Samozřejmě je to dneska trošku těžší kvůli situaci na trhu práce, ale ne nemožné, provozovatel nemusí čekat na přidělení kapacity. Navíc D5 ve špičkových časech taky není žádný med, nedej bože aby se něco stalo nebo opravovalo, to je pak uplnej kříž. Ale co se spolehlivosti týče, má asi silniční spojení nad tímhle železničním spojením navrch.
Máte pravdu. Problém by to byl především ve chvíli, kdy by danou linku opustili úplně (nebo osekali na minimum), že lidé přestanou s daným dopravcem počítat a třeba pak ani nezjistí, že zase spojení obnovil. Takto pravděpodobně o mnoho zákazníků nepřijde (ale částečně určitě ano), takže to nebude představovat velký problém.
To je další věc. Navíc to může být určitým způsobem i nepřiznané politické rozhodnutí managementu v souvislousti se zmíněnou situací na trhu. Bliží se konec roku, na některých relacích kde jsou cestující více odkázaní na autobus se dá očekávat procentuelně vyšší nárust přepravy (př. Praha-Liberec) než zde, kde to jsou schopny celkem dobře pokrýt vaky. Tuhle uvolněnou kapacitu tedy můžou efektivněji využít jinde (můj názor).
….*na trhu práce…
A opravdu si myslíte, že bude měnit JŘ, kupovat autobusy (současné už budou jezdit jinde) a shánět řidiče kvůli pár potenciálním cestujícím? Pochybuji. Nechá to jezdit plné a spoje přidá až budou jízdenky vyprodané týden dopředu.
„Ale co se spolehlivosti týče, má asi silniční spojení nad tímhle železničním spojením navrch.“
o čem to mluvíte? v čem má na téhle trase (tj. Plzeň-Praha) bus navrch? právě, že se to minimálně vyrovnalo nebo dokonce už má vlak navrh, záleží jak se na to díváte. rozhodně už dávno nemá bus navrch nad vlakem
právě se se to minimálně vyrovnalo nebo rozhodně už dávno nemá bus navrch nad vlakem???
ano, na trase Plzeň-Praha už dávno nemá bus navrch oproti vlaku, zvyšující se počty lidí ve vlaku a snižující se počty v busech to dokazují, když už dokonce i RJ omezuje spoje
„V osobních a spěšných vlacích vzrostl počet cestujících o deset až 15 procent“ tato věta se týká jaké relace? Praha-Plzeň nebo Rokycany-Plzeň? Nebo týká se vůbec trati 170 či je to plošný nárůst?
Z kontextu i logiku je jasné, že se jedná o Rokycany-Plzeň. Z Prahy do Plzně žádné osobní ani spěšné vlaky nejezdí.
Diky, z kontextu ani logiky jsem to nepoznal, bo hned další navazující věta „Doba cestování rychlíkem mezi Plzní a Prahou…“ Osobaky samozrejme mezi Prahou a Plzni jezdi, jen se prestupuje v Beroune 🙂
Osobákem s přestupem v Berouně to pojede leda šotouš.
Kupodivu nejsem šotouš, ale dost často jezdím osobákem Praha – Beroun a zpět. Občas kupodivu je osobák pohodlnější i když asi o 15 minut pomalejší.
Praha – Beroun s přestupem v Berouně? No tak to jste machr.
Mlho! Mlví se o relaci Praha − Plzeň. No a jinak je to taky vizitka toho, jak skvělé jsou béčka na rychlíku, že nekdo jede radši courákem.
jenže nárůst na úseku Rokycany-Plzeň je dán téměř úplnou likvidací autobusového spojení (POVED neobjednal)
Ještě zbývá dokončit 4.koridor. A autobusy můžou jezdit někam do nějaké malé vsi, dopravu mezi krajskými městy by měly zajišťovat výhradně vlaky. (Viz. nevhodný stav Praha-Liberec).
Doufám, že i do Liberce někdy povede železnice hodná 21. století.
Leda přes mrtvolu jistého pána od S na MD
proc ten strach napsat plne jmeno?
Spíš leda přes Žitavu 😂
Pokud bude železnice hodná našeho století postavena ve 22. století, nebude to důvod k jásotu 🙂
To nechtej, protoze porad existuje lobby, ktere pokrivilo smysleni o parametrech zeleznice pro 21.stoleti. Tj. rychlost okolo 130-140km/h a kazdych 5km propady rychlosti. A staci jedna kolej… A odbocne paralerni koleje na nastupiste se SZDC nelibi prej nejake studie. Ale v Nemecku a Rakousku a i na Slovensku napiste vetsi stavi mimo hlavni prujezdnou kolej. Bych rad videl tu studii 😀 neni mozne aby u nas platily nine fyzikalni a ekonomicke zakony o kapacite a propustnosti trati 😀 😀
Jen na 1. a 4. koridoru obcas postavi usek pro 160km/h ktery je delsi nez 5km 😀
No tak to úplně nevím, jestli vám z Moravské Nové Vsi do Napajedel trochu neujelo pravítko… 🙂
Ano, ve 22.století.
Jedine vlaky: „dopravu mezi krajskými městy by měly zajišťovat výhradně vlaky“ není zase tak špatný nápad. A nemusí jít hned o VRT. Kromě Praha-Liberec by to mohlo oprášit spící dostavbu Vizovice – Valašská Polanka a na světě by byly relace Zlín-Ova, resp. i Zlín -Žilina, Zlín – Trenčín. Taky probudit přes 100 let zamýšlené propojení 13km Bezdružice – Teplá (čili relaci KV-Plzeň) ; anebo třeba aby na (ČB -) -Veselí- Jihlava, kde jsou ´úžasné´ směrové poměry, jezdily náklopy, třeba až jednou budou dosluhovat pendolína. Jó fantazie…
oprava – A nemusí jít hned o koridory
tak urcitě když se 149 nedávno rekonstruoovala …. na původních 60 km/h …. a KV potřebujou relaci do Prahy, ne do Plzně
Jenom by mě zajímalo jak vypadá ekonomika Flixu na stejné trase – dnes jedou z Plzně ještě dva spoje do Prahy, 11.20 a 14.50, za 59 až na Florenc…. A to se ještě 30% tržeb odvádí Flixbusu, vouchery na slevy se rozhazují po městě…… To jim někdo tiskne peníze?:-)
No já nevím, ale mám taký pocit, že u FlixBusu nejde o spoj Praha – Plzeň a zpět, většina jeho spojů takto nefunguje. A však tady bude Plzeň jen za zastávku u mezinárodního spoje.
http://portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L144100_191001_239164.pdf
No to jo, to tak píše, ale nejsem si jist, že pak nepokračují dál na západ, aspoň do nedávna to tak bylo. Ale nechci se hádat. Jen proto byla ta cena 49 popřípadě 59 Kč.
Neni to zneuziti dominantniho postaveni?
holt silne financni zazemi jim umoznuje jezdit za dumpingove ceny a eliminovat konkurenci. Hovorilo se o nejake minimalni sazbe za km na zaklade ekonomicky oduvodnitelnych nakladu. Nevite nekdo zda je jiz toto na svete?
Těma pár spojema s mizivou kapacitou konkurenci neeliminují, i kdyby jezdili za korunu.
Pokud dobre pocitam, tak maji 5 paru spoju v prac den + 3 pary navic v patek. To vubec neni tak zanedbatelne oproti 15 parum (od prosince pouze 9 parum) busu RJ
naopak, to je velmi zanedbatelný počet spojů,
15 párů = jedu kdy chci/potřebuji = stačí využívat jednoho dopravce
5 párů = jedu když jede spoj, musím se přizpůsobit = musím se buď omezovat nebo využívat více dopravců = diskomfort
Již jsem to tu někde psal. Flix na této lince využívá hlavně mezinárodní spoje, je placen od Km, kde je dohodnuta pevná cena a samozřejmě jede za provizi za prodej jízdenek, což je hlavně zajímavé pro řidiče. Takže cena 49 či 59 Kč jej vůbec netrápí, jde jen o drobné přilepšení. Tak to aspoň bylo ještě v nedávné době. Horší to má Jančura, ten to má postavený krapet jinak a nejsem si jist, jestli to co mu jezdí tudy do Norimberku nebo Mnichova mu tady může stavět. Spíše ne, to je otázka nastavení smlouvy s DB. Spíš je divný že… Číst vice »
Flixbus dostává masivní finanční injekce od nějaké velké německé skupiny. Až získá celoevropský monopol, tak si ty penízky rychle vyberou zpátky :-(.
Kéž by začal jezdit, konečně by začalo být v Berounce více dýchatelno …..
Ať se na 171 zatím nikdo další necpe. Dokud tam nebude hotová rekonstrukce, tak by to byl jen další článek do rozkladu dopravy.
Spíš dokavad tam nebude ten tunel s dalšíma kolejema. Rekonstrukce o něco zvýší spolehlivost, ale zvýšení kapacity nijak zásadní nebude.
Včera byla na CK schválena varianta C1 berounského tunelu, ale samotného tunelu se (někteří a možná) dočkáme až v roce 2045 (nejdříve) 🙂
Myslim, ze by je tam ani SZDC nepustilo, jedine ze by jim ČD dobrovolne prepustilo misto (nerealne). Sorry jako, kapacita vycerpana!
Když vidím 1.koridor, tak bych se nějaké vyčerpané kapacity nebál….😁
Je-li cílovou metou pro regionálku na 171 mezi Prahou a Řevnicema 6 vlaků do hodiny v každém směru, nějak tam nevidím možnost přidat cokoli jinýho.
Natož tam ještě protlačit náklad ….
Nebojte, SŽDC vyčerpání nevyhlásí, i kdyby se měl osobák předjíždět v každé stanici.
Proč by SŽDC mělo hlásit vyčerpání?
Moje představa je, že přijdu, řeknu „chci trasu bez zastavení z A do Z v pracovní dny, odjezd 7:00, elektrická souprava na 200km/h“ a SŽDC mi řekne „ok, uterý-sobota ve 3:05, na blok za Os“ 😀
Je snad nějaká trať, na který chce za rok projet tolik vlaků, že by se nemohly vejít?
LE už chtěl vstoupit na tolik tras…
Kdyby vstoupili všude kam chtěli, tak jsou jedni z největších dopravců 😀
To nebude tunel, to jsou hlavně expresy, velké množství spojů, lepší kvalita vozového parku….
A taky konkurence Flixbusu.
jaká pak je FlixBus konkurence ….
minimalne cenova urcite 49 vs.89Kč
No to jo, ale když se zaměříte na časovou spolehlivost, tak nic moc, tedy aspoň na cestě z jakoby Plzně do Prahy. Stačí menší zpoždění v DE a neeliminuje to ani 1/2 hodinová pauza v Norimberku. A pokud jde někdo jen po ceně, pak ano, pak to pro něj má smysl.
Vozový park Flixbusu není zrovna k zahození.
Oni ho nekupovali, jen sežrali původní provozovatele, přidali zelené polepy a inkasují svých 30% procent výpalného.
liberal shark: Tak třeba npř.na Liberec – Praha pro ně jezdí dopravce, který tam předtím nebyl.
A cestujícího zajímá do čeho nastoupí a za jak dlouho z toho vyleze, než že by se obšírně zajímal, co jej v tom Flixbusu vlastně veze za firmu.
zajímavý, že takový věci vaděj někomu, kdo sám sebe nazval liberal sharkem.
Tak takto to také není. FlixBus je jakoby jen doména chcete-li a pod tou doménou (nebo jak to nazvat) jsou různí dopravci. A samozřejmě jsou tam jak ti „menší“ (H+S Bussi), většinou jezdící u nás hlavně vnitro, tak i ti „větší“ u nás Umbrella jezdící mezinárodní linky a tady se pořizují nové busy i když ještě před rokem většinu vlastnil Německý dopravce a Steiner si je jen pronajímal, což již dneska tak úplně neplatí. Ale to je vlastně jedno. Hlavně když jim to jezdí 🙂
Nevim do jake miry byl dobrovolny ten prechod pod „domenu“ Flixbusu. Mensi dopravci urcite nejsou radi, ze 30%trzby odevzdaji vetsimu, aby byl jeste vetsi. Tady o tom hovori Jančura s Prouzou
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/jancura-versus-reditel-flixbusu-duel-o-tom-zda-zelene-autobusy-vytlaci-ze-silnic-zlute-44844
nic proti pánům Jančurům a Prouzům, ale pokud si dobře pamatuji, tak jízdenky se do FB se prodávají právě přes aplikaci FB a tudíž je nesmysl, že by se 30% odevzdávalo. Dopravci to, aspoň jestli si to správně pamatuji, měli vždy za paušál na Km (ale kolik to je dnes opravdu nevím) a provizi za prodej jízdenek. Takže pokud někdo říkal v roce 2018 něco jiného, tak si nejsem úplně jist, že jenom nemlžil 🙂
Ale je možné, že se to za ten rok již změnilo (o čemž pochybuji).
To je pravda, vozy má slušné. Ovšem klientela je z nezanedbatelné části děs a běs …
Nekalá …
Však se o tom v článku píše. Nejdřív číst článek, pak komentovat, ok?
ale jo píše, jsem to četl než psal, ale nadpisy jsou jak v bulvaru
tunel je jednou z věcí, která nemalou měrou přispěla k úspěchu vlaku, díky němu se zkrátila doba jízdy
Lepší kvalita vozového parku ?
To si děláte legraci, západní expres je jeden z nejhorší. Skoro nikdy není dodrženo řazení vozů…
Zlatý autobus !
Jenom Mnichováky a italsko-německá půlka vozů. Jinak obvykle OK, krom náhrad Amz vozy ABmz nebo A (modernizace Amz).
no já nevím ,co jsem jel i R, tak to je o dost lepší než před 6-ti lety, to tam jezdily snad jen Bečka…