Efekt D1. Za 6 let jezdí vlakem mezi Prahou a Brnem téměř třikrát více lidí
Lokomotiva 380, D1 Express, Praha hl.n., foto: České dráhy
Modernizace dálnice D1 mezi Prahou a Brnem přivádí do vlaků čím dál více lidí. Během šesti let se počet cestujících
Takže zajímavá statistika za uplynulé období-to opravdu dokresluje vyšší zájem o cestování po železnici na delší vzdálenosti jako je tato.Byl to dobrý nápad d1 express sice už nejezdí ale počet vlaků mezi oběma městy je optimální.Nemluvně o tom že bezpečnost na cestě vlakem je o mnoho vyšší na uvedené trase než když použijete automobil.Vyšší komfort opravdu zajistil pravidelný návrat lidí do vlaků.
Je to možná škoda že D1 Express nejezdí, byť by to možná dal jenom o pár minut rychleji, v Třebové se už myslím nestaví, takže ušetření jedné zastávky v (myslím) Pardubicích to neřeší.
Na druhou stranu by to chtělo zlepšit kvalitu vlaků přes vysočinu, v lednu jsem jel stál koženkovým rychlíkem. Tam by zavedení expresního vlaku, skutečného D1 expresu mohlo pomoci, na běžné rychlíky nabalují stále čím dál tím stanic, jeden expresní vlak stavící pouze v Havl. Brodě by mohl ubrat i na staré trati asi 30 minut, uvidíme jak se to posune po všech rekonstrukcích.