EasyJet představil nové uniformy. Vyrobené jsou z PET lahví

Nové uniformy easyJet vyrobené z PET lahví. Foto: easyJetNové uniformy easyJet vyrobené z PET lahví. Foto: easyJet

Podle dopravce by měly být nové uniformy trvanlivější než z klasického polyesteru.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Krysa350

Nebude personál po pár hodinách trochu „vonět“?

Pavel

Nevadí mi to. Naopak. Letos jsem si koupil v Německu v National Georaphic bundy a trika z Pet láhví a je to vše neočekávaně příjemné na nošení, nepotím se v tom a nemačká se to. Za mě paráda.

noerf

Spartě dodával Nike dresy vyrobené z pet lahvi cca poslední 3 roky.
Jinak v porovnání při použití polyesteru a bavlny, je bavlna výrazně příjemnější na nošení, ale také výrazně dražší. Ale do srovnani dají pro jistotu polyester a pet lahve.

Petr

Zajímavé by to bylo porovnat i s PA6 (perlonem).

Petr

A když se šilo z látek do kterých se používala kopřivová vlákna, tak se nadávalo.

JonhInkognito

Alespoň se tím “zlikvidují” lahve, které by stejně skončily někde v moři nebo na skládce

Jiří Kocurek

Ale houby, v Evropě to jde buď na recyklaci nebo do spalovny. Přičemž žádná evroská řeka neústí to indického oceánu.

JonhInkognito

Jen tak mimochodem, zrecykluje se zhruba pouze 40% plastu. Zbytek se použije jako palivo v koksovně nebo se jen tak spálí…

Kubrt

Ta recyklace se týká právě prakticky pouze toho PETu, kterého je hodně, je čistý a snadno se odděluje. Topit plastovou drtí v koksovně si moc představit neumím, ale běžně se spaluje v cementárnách pod pseudonymem Tuhé Alternativní Palivo, k velké radosti technologů (chlor z PVC v cementu nechceme), ale nějak se toho objemu zbavit musíme.

SaulGoodman

Na spalování aka energetickém využití odpadu není nic špatného, ostatně počítá s ním i ten nový odpadový eurokonformní zákon. Tam je přímo mezi využitelný odpad, který se nemá skládkovat, zahrnut kromě recyklovatelného také odpad s určitou výhřevností.

Kubrt

Neboli je snaha – logická – co nejvíce redukovat množství skládkovaného odpadu, ve prospěch recyklace nebo „energetického využití“. Spálením se výtazně redukuje objem/hmotnost materiálu – zůstane asi 10% (objemově) popelovin, které zase je snaha využít (škvára jako kamenivo). Třeba ve Švýcarsku už se dlouhá léta skládkuje zcela minimálně.

Ondřej

Asi byste se divil, jak na mnohých místech evropské pobřeží a okolní moře vypadá…