cargo

EasyJet plánuje elektrickou budoucnost, první elektrolinka má létat do Amsterdamu

Vizuál elektrického letadla. Pramen: easyJetVizuál elektrického letadla. Pramen: easyJet

Britská nízkonákladová aerolinka easyJet pokročila ve svém tažení za elektrickou budoucnost létání. S partnerským americkým startupem Wright Electric, který vyvíjí

Zpět na článek
12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Přemek

Nejen Wright, celkově je projektů elektroletadel celkem nad očekávání dost. Všichni ale řeší především ekonomickou stránku vývoje, výroby a užití, účiná technická řešení jsou již k dispozici. Pro ČSA je tento HW jedinou nadějí do budoucna.

LWQ

Vazeni, takovyto vyvoj je nutny nebot fosilni poaliva drive ci pozdeji dojdou a pak uz bude pozde na to se ptat co s tim. Nejen v letectvi, ale obecne. Tak si ty „radoby vtipne“ hejty nechte.

Člověk

No zrovna mezi Londýnem a Amsterdamem už elektrická linka zavedena je.

Sch

+1

Nekdo

spravne, tam uz maji drahu. zajimalo by mne casove srovnani cesty z centra do centra mezi AMS a LON…

Kubrt

Co má to letadlo na vizualizaci v místech, kde normální má proudové motory? Umím si představit elektrické leatdlo s vrtulemi, ale na toto nestačím.

thegrid

Někde jsem viděl koncept před lety – mnoho malých elektrických dmychadel. Možná ale jede na kosmickou energii

Martin V.

Podle mě tam jsou vrtule, konkrétně spíš takové (trošku větší :-))) větráčky z počítače. Na ocase jsou vidět čtyři čtvercové vstupy. Já to interpretuju jako čtyři kanály pro čtyři elektrické ventilátory. V křídle jich bude víc vedle sebe. Trochu mi to připomíná Comet nebo Tu-104 s motory v kořenech křídla.

Pavel Mráček

I když bude letadlo elektrické, pořád je to letadlo, takže musí vynaložit obrovské množství energie na to, aby se odlepilo od země a vzlétlo. Prostě bude vždycky energeticky náročnější než pozemní doprava (navíc na takto krátkých linkách ne nutně rychlejší, když připočtu procedury na letišti a cestu mezi letištěm a centrem) a nechápu tak, proč by vlády měly chtít něco takového podporovat.

Jen tak

No vidite… a ono , co se spotreby paliva, je uspornejsi, nez auto.

železničář v důchodu

Kdyby to skutečně mělo nějakou budoucnost, tak by to mohlo být zajímavé i pro noční provoz letišť ve městech, u něhož vadí hluk: předpokládám, že podobně jako elektrické automobily by taková letadla mohla být výrazně tišší.

Martin V.

Ten elektrický Peugeot, co rozváží po Suchdole důchodcům obědy je docela šikovný. Potkáváš ho? Noční letecký hluk ale nevyřeší, v Praze jsou nejhorší „půlnoční hurgády“ a Rudé moře, východní Středomoří, Moskva i Povolží jsou na elektriku moc daleko. Tohle letadlo by se uplatnilo i v Norsku, Irsku, Řecku, kolem Baltu. Místo rychlých trajektů ideální.