EasyJet plánuje elektrickou budoucnost, první elektrolinka má létat do Amsterdamu
Vizuál elektrického letadla. Pramen: easyJet
Britská nízkonákladová aerolinka easyJet pokročila ve svém tažení za elektrickou budoucnost létání. S partnerským americkým startupem Wright Electric, který vyvíjí
Nejen Wright, celkově je projektů elektroletadel celkem nad očekávání dost. Všichni ale řeší především ekonomickou stránku vývoje, výroby a užití, účiná technická řešení jsou již k dispozici. Pro ČSA je tento HW jedinou nadějí do budoucna.
Vazeni, takovyto vyvoj je nutny nebot fosilni poaliva drive ci pozdeji dojdou a pak uz bude pozde na to se ptat co s tim. Nejen v letectvi, ale obecne. Tak si ty „radoby vtipne“ hejty nechte.
No zrovna mezi Londýnem a Amsterdamem už elektrická linka zavedena je.
+1
spravne, tam uz maji drahu. zajimalo by mne casove srovnani cesty z centra do centra mezi AMS a LON…
Co má to letadlo na vizualizaci v místech, kde normální má proudové motory? Umím si představit elektrické leatdlo s vrtulemi, ale na toto nestačím.
Někde jsem viděl koncept před lety – mnoho malých elektrických dmychadel. Možná ale jede na kosmickou energii
Podle mě tam jsou vrtule, konkrétně spíš takové (trošku větší :-))) větráčky z počítače. Na ocase jsou vidět čtyři čtvercové vstupy. Já to interpretuju jako čtyři kanály pro čtyři elektrické ventilátory. V křídle jich bude víc vedle sebe. Trochu mi to připomíná Comet nebo Tu-104 s motory v kořenech křídla.
I když bude letadlo elektrické, pořád je to letadlo, takže musí vynaložit obrovské množství energie na to, aby se odlepilo od země a vzlétlo. Prostě bude vždycky energeticky náročnější než pozemní doprava (navíc na takto krátkých linkách ne nutně rychlejší, když připočtu procedury na letišti a cestu mezi letištěm a centrem) a nechápu tak, proč by vlády měly chtít něco takového podporovat.
No vidite… a ono , co se spotreby paliva, je uspornejsi, nez auto.
Kdyby to skutečně mělo nějakou budoucnost, tak by to mohlo být zajímavé i pro noční provoz letišť ve městech, u něhož vadí hluk: předpokládám, že podobně jako elektrické automobily by taková letadla mohla být výrazně tišší.
Ten elektrický Peugeot, co rozváží po Suchdole důchodcům obědy je docela šikovný. Potkáváš ho? Noční letecký hluk ale nevyřeší, v Praze jsou nejhorší „půlnoční hurgády“ a Rudé moře, východní Středomoří, Moskva i Povolží jsou na elektriku moc daleko. Tohle letadlo by se uplatnilo i v Norsku, Irsku, Řecku, kolem Baltu. Místo rychlých trajektů ideální.