Easyjet končí s velkorysými pravidly pro palubní zavazadla, větší zpoplatní
A320neo společnosti easyJet. Foto: easyJet
Zdarma umožní easyJet přepravu jen zavazadla, které se vejde pod sedačku.
Zdarma umožní easyJet přepravu jen zavazadla, které se vejde pod sedačku.
Nic tragickeho. Porad si clovek muze vzit male zavazadlo zdarma, jen ho da pod sedacku dopredu.
Jen ať tlačí na ceny a bojují.
Diky tomu se dá často letět Lufthansou, Air France apod. za rozumné ceny.
Nutno ovšem uznat, že rozdíly se postupně zmenšují. Personál je ale stále velmi často příjemnější a bývá i lepší boarding.
Konecne bude klid a lidi se nebudou hadat o kufry a bude se odlitat na čas, letadlo neni nafukovací. Italům praskaj žilky na cele right now
Klara je zřejmě stevardka:-)
Správně. Měl by to tak udělat ni ČSA, biny nejsou nafukovací
Běžný palubní kufřík už dávno nepoužívám. Lowcosty mě naučily používat měkkou tašku, která se dá zmáčknout do kontrolního koše. Také prádlo a drobné oblečení na cestách po použití vyhazují. Vyjde to levněji než platit za zavazadlo.
A igelitka z Alberta zabere ještě méně místa. A co nosit tanga místo trenýrek? To ušetří hafo místa. A obden a naruby a stačí jedny. Doporučuji koupit hnědou barvu, pro sichr….
Děkuji za tipy, ale tak daleko jako vy zacházet nepotřebuji a to létám docela dost.
Ale bylo to vtipné. 🙂
Pro ty, kdo takové cestovatele zažili, určitě. Ale nechcete snad být cílem té radosti.
Tenhle směr myšlení nějak nechápu. Ušetřit pár stovek na zavazadle a házet prádlo do koše. K tomu ten konzumní směr.
Je pravda, že by si mohla EK letecké společnosti za tohle chování celkem podat.
Oblečení a prádlo vyhazuje přece každý. Když mám třeba za jednu cestu 11 letů s 5ti různými dopravci z nichž máte zavazadlo v ceně jen u jednoho, tak mi věřte, že se to opravdu vyplatí. Za ušetřené poplatky nakoupím nové, které bych kupoval tak jako tak.
To dá rozum, v těch letadlech teďka není k hnutí, musí se ten objem na palubě trochu regulovat… 😀
Jinak ale moje zkušenost od Ryanu je taková, že odchytávají téměř výhradně jenom „velké ryby“, které přijdou s normálním carry on kufrem. Batohy nechávají projít, i když jsou na první pohled výrazně větší.
A taky záleží odkud letíte v Praze je to nezajímá a třeba v Bratislavě ty pravidla dodržují a dávají poplatky i za větší batoh.
Já mám od zavedení toho poplatku vyzkoušenou několikrát Prahu, Charleroi, Budapešť, Lisabon a Schönefeld, a pak ještě po jedné zkušenosti z několika dalších letišť, tak jsem si dovolil generalizovat. Je možné, že na málo vytížených letištích jsou aktivnější.
Tak v Praze je to zajímá a to dost.
Většinou se to nehroti. Ale kdo nemá priority tak samozřejmě musí zaplatit za kufr s sebou. Kontroly na zaměstnance jsou neuprosne.
Maji vice provizi za vice vybranych pokut, to je jasny.
Přesně na základě této teorie jsem v Budapešti u Wizz air připlácel 50€ (částka sestávala z pokuty cca 30€ a „administrativního“ poplatku za její vystavení – ručná vypsání lístečku).
Málem mi to prošlo, mladej kluk u boardingu mě pustil, ale jeho aktivní kolegyně na něj zavolala, doběhli pro mě a bylo to…
Od té doby si na to dávám bacha a cestuju buď s batohem, co jsem schopen do klece narvat (kratší cesty), a nebo si rovnou připlatím.
To mě trochu mrzí, ten „lidštější“ přístup easyJetu (velikost zavazadel nebo třeba fakt, že i když si dva lidé na jednu rezervaci nepřiplatí za seating, dávají je k sobě) jsem na nich měl rád a když to šlo, volil jsem je před Ryanairem (i když mám radši Boeingy než Airbusy). Ale holt taková je teď doba…
Vždyť si za oboje můžete připlatit. Pořád to bude míň, než když na dané lince lítal akorát „high cost carrier“. Taková je doba.
Ano a pak si může připlatit za copilota, za ošoupání koberečku při nástupu, za sedačku, za zapnutý pás, za přistavení schůdků k letadlu, za WC, za odemknutí roletky u okna, za přetlakování během letu (tady budou muset všichni), za odmrazení letadla v zimě (taky všichni, jinak se nepoletí) a já nevím za co ještě ….
Argumentace ad absurdum.
No, tak ono ta celá pravidla jsou absurdní.
Lidskej přístup je i to, že narovinu řeknou, že v ceně letenky je jen doprava z bodu A do bodu B na nima vybraný sedačce a pak netřeba cokoliv čekat. Pak je to při nákupu jako puzzle, kdy si jde přihazovat potřebný (při cestě s dětma spíš nutný) a poskládat si co je libo. Pokud chci v obchodě 20 deka vysočiny, taky ještě nikdy prodavačka nezavřela oči a nedala mi tam 5 deka navíc, který bych neplatil 🙂