E15: České dráhy chystají stavbu nového sídla. Má být na Florenci, nebo v Holešovicích
Budova ministerstva dopravy. Pramen: MDČR
Budova ministerstva dopravy nebudí podle šéfa Českých drah mozky zaměstnanců "k nejlepšímu výkonu".
V Liberci, naproti nádraží je prázdná budova „SKLOEXPORT“ – je to hnedle u nádraží. Vždyť sídlo velkých firem nemusí být v Praze? A při dnešní komunikaci přes Zoom, Skype, Teams atd. komunikace je rychlejší.
Co ristrkat kanceláře do nevyužitých prostor nádraží sž? Jen v Praze jich je …. Mají všichni režijku na porady se zcela jistě svými vlaky dostanou ..
Ředitelství vyšehrad, personální braník etc. Půdní prostory jsou rovněž nevyužité.. stejně se dělá velká část práce online .. a kontakt odpivědných činovníků s realitou jen prospěje…
Když opomenu nesmyslnost celého příspěvku, nechcete to napsat tak, aby se to alespoň dalo přečíst?
Nechápu záporné reakce některých účastníků diskuse na uvedený návrh.
Vždyť vliv kultury prostředí na podávání pracovního výkonu bylo téma diplomové práce studenta Šimona Pláničky, který v 80. letech 20. stol. tuto tezi při své prázdninové praxi v malém měřítku úspěšně ověřil v Hošticích u Volyně.
To, že tamní open space v objektu živočišné výroby JZD Hoštice z toho tenkrát moc vítězně nevyšel, je pouhá výjimka potvrzující pravidlo. 🙂
https://1884403144.rsc.cdn77.org/foto/kravy/Zml0LWluLzEyMDB4OTk5OS9maWx0ZXJzOnF1YWxpdHkoODUpOm5vX3Vwc2NhbGUoKS9pbWc/6429842.jpg?v=0&st=Nzpqmte6Nlu-BgUR2VgCxYzKGGcvlIagFoxWe2BXRDc&ts=1600812000&e=0
Takže železničáři budou znovu stavět barák. Nu což, ono být v nájmu v kdysi svém sídle není nic příjemného, zejména už s ohledem na tlak na uvolňování kanceláří. Ten tlak je tam dlouhodobý. Budova je to pěkná, má svoji atmosféru, a co mě neuvěřitelně překvapilo, že z ní vyzařuje jakási kladná energie (kupodivu i s ohledem na to, že tam bylo před tím ÚV KSČ). Dle Krapince to není reprezentativní prostor (možná jen uražená ješitnost nájemníka), protože prý brzdí to správné myšlení zaměstnanců ČD a sedí po jednom. Chodí vůbec mezi lidi? Jak u ČD, tak i MD nejsou pouze… Číst vice »
Zkuste říct pražským památkářům, že budovu, která je kulturní památkou, zrekonstruujete a zmodernizujete na kancelářskou budovu hodnou 21. století. Nedovolí vám zbořit ani příčku mezi kancelářemí… donutí vás používat původní materiály a detaily vyráběné na zakázku… drahé a nefunkční… zažil jsem to.
Já úplně chápu proč chtějí ČD openspace, myslí si že kancelář je vlak.
a k tomu potrebujou tak slozite sachy? kancelarskych budov je v praze hafo, pozemek muzou prodat a od pristiho roku nekde sedet.
krapinec se urcite prestehovani v ramci akce, kterou vymyslel, ve funkci nedozije.
Tak v první řadě, když to postaví, tak nebudou v nájmu a navíc jen za cenu pozemků. Můžou si to navrhnout přesně podle svých potřeb a ušetří se nějaké peníze zřejmě.
Dobrá adresa je i Na Pankráci….
Sídlo ČD a hlavně také sídlo SŽ bych v rámci decentralizace postavil v Liberci. A odebrat služební auta. Třeba by se jim rozsvítilo.
Das kokot
Těší mne. Jirka
Dal jsem vám palec nahoru. 👍👍👍 Já bych zase orodoval za zlatý Frýdek Místek. 😃😃😃 Když jsme se v 80 létech smáli a za za břicho popadali scéně Jiřího Krampola a Miroslava Šimka. VLAKOVÁ SOUPRAVA TŘETÍHO TISÍCILETÍ FRÝDEK MÍSTEK. To jsme zdaleka ještě netušili že v roce 2023 bude stav a situace ve FM a návazných tratích téměř na 99% identická…😱😱😱 No abych nebyl zas tak škodolibý. Musím však uznat že ve FM již v roce 2023 na páru také již nejezdíme podobně jako v Liberci…😃😃😃 Auta bych odebral samozřejmě také. Jízdné zdarma služebního charakteru bych uznával pouze v této… Číst vice »
Ale cesta by se nepočítalo do pracovní doby !!!! Jinak cesta je cíl…
Naproti nádraží je budova Skloexportu. Prázdná a k mání.
Přéésně. Barák už u nádraží stojí, je potřetí v dražbě.
Tomu moc fandím, je načase, čekám, že postupně všechny instituce sídlící Na Františku se odstěhují. To jsou spíše muzea než administrativní budovy. Některé z nich byly v tisku negativně hodnoceny již po uvedení do provozu, jako zastaralé. Zdroj Švácha. R.:Od moderny k funkcionalismu.
Co s nimi ale? Zbourat? Přestavět na muzea?
Ačkoliv to má přímou souvislost, tak stěhující se instituce to vůbec nemusí, a ani nebudou řešit. Prostě není to jejich povinnost. Majetkově jim to ale zůstane, pokud nepřevedou třeba na Prahu, a jejich povinností je pokusit se prodej.
Tak to se ten Milouš Jakeš vlastně obětoval pro národ, když tam dřel na U
ÚV KSČ…
Nebo taky nastoupí varianta, že tam sestěhují podřízenky MD. A že jich je.
Ty budovy ale byly stavěné jako sídla úřadů nebo ministerstev a na nic jiného se v podstatě nehodí. A nějaká radikální přestavba není možná kvůli památkové ochraně.
Pro všechny, kdo myslí, že openspace kanceláře jsou nějaký novodobý vynález, doporučuju shlédnutí některých prvorepublikových/protektorátních filmů z kancelářského prostředí, napadá mě např. Valentin Dobrotivý anebo Přítelkyně pana ministra. Tam se dá snadno zjistit, že vlastní kancelář měl tak možná pan vládní rada anebo pan prokurista.
A co nad plánovaným Bubenským nádražím? 🤔🤔 Pozemek je myslím SŽ, ale už i ta se dohodla se soukromým investorem, že právě nad nádražím postaví administračku. Bylo by fajn, kdyby si ČD pronajaly kanceláře tam.
Obecně zastávám názor, že ČD se má věnovat vlakové dopravě a ne výstavbě kancelářských budov.
1) Měla by organizace typu ČD být v nájmu?
2) ČD nechce stavět, ale nechat si postavit na míru svým současným potřebám. A to je rozdíl.
Za usetrene cislo pri transakci za CD – Telematiku mohlo byt sidlo cele ze zlata ! ;)))
Tip pro redakci:
Bylo by fajn přiložit jako přílohu screenshot z mapy na portalu nahlizenidokn.cuzk.cz, o jaké parcely, případně List Vlastnictví, se jedná.
V k.ú. Karlín vypadají smysluplně akorát parcely 861/1 a 861/2 (LV 1062), ale přijdou mi dost malé. V Holešovicích toho je víc – LV 4334.
Dělal jsem tam onehdá v rámci Ministerstva dopravy a ta budova je opravdu šílená. V létě vedra, v zimě zima, trubky z olova a nepitelná voda, dlouhé chodby, kde strávíte půl den navštívit kolegu z jiného odboru a co si pamatuji kolegy z CD, tak někteří byli opravdu takoví zdomácnělí viz jejich obuv v korkových pantoflích :).
Taky chodím v kanclu v pantoflích.. lepší, než si celý den pařit nohy v botách.
Neříkám, že v tom člověk musí chodit na jednání.. ale na běžné fungování je to za mojí osobu ok.
Sedím v kanclu v botách přes deset let a mikózami netrpím. Prostě mi pantoflíčky v práci přijdou buranské, ale je to věc názoru.
Lidi s uzavřenou nohou v botě si akorát vypěstují mikózu a pak jí jdou šířit na veřejná místa. V jiných firmách se běžně lidé přezouvají. Proč asi myslíte, že děti nutí ve škole se přezouvat, aby ušetřili boty, ze kterých vyrostou? Proč většina nemocničního personálu chodí v přezůvkách, protože je to škodlivější než dřepět na židli v botách?
Pokud je použitá kvalitní a vzdušná obuv, není u zdravých osob problém….
To mohu jako ex-MD podepsat. Ale pantofle jsem tam nosil taky, bylo to pohodlné. A taky kvůli „obývákovým“ kobercům v kancelářích, které jsou z mého pohledu nepochopitelně nalepené na krásných parketach. Neni to ale jediná nelogičnost v rámci téhle budovy.
Budova motivuje k výkonům… To je zase co za okultismus?
V OpenSpacu se hůř fláká a zašívá. To je fakt.
Zase tam není vůbec klid na soustředění. Takže se sice lidi neflákají, ale produktivní taky nejsou. Hurá?
To není pravda, je tam jednolitý hluk, který nevadí, na rozdíl od toho, když kolega v kanceláři vede hodinový telefonický rozhovor s přítelkyní.
Asi jste nikdy nepracoval v open spacu 😀 Kolegové nemusí telefonovat s přítelkyní, můžou se bavit o práci a být tam fakt produktivní, akorát těch 20 lidí ve stejné místnosti pak moc produktivních není.
Já v openspace pracuju a nechápu, proč by někdo neměl být produktivní?
Pokud vedoucí nechce vidět výsledky práce, nebo dokonce neví co podřízený vůbec dělá, pak je úplně jedno kde se zašívá.
Mě to přijde zrovna jako plus mít svou kancelář, ale netuším jak to v té budově vypadá.
O tom ten článek není, je o tom, že jsou prozatím b nevyhovující budově, a vedení si rozhodne samo, jaké kanceláře bude chtít, bez ohledu na váš názor.
Jakože Apple, Microsoft, Google a jine Fortune 500 utrácí miliardy za svoje kanceláře jen tak z nudy a měli by sedět raději na nábřeží?
skoro jako kdyz pracovni prostredi ma vliv na to jak se vam pracuje nebo neco
Ano, to má velký vliv.
Jsou úspěšně firmy úspěšně díky tomu, že mají příjemné pracovní prostředí, nebo mají úspěšné firmy příjemné pracovní prostředí díky tomu, že jsou úspěšné? Každopádně jestli chcete přitáhnout mladé šikovné lidi, co si mohou vybírat, tak jim dnes v Praze, at se vám to líbí nebo ne, musíte nabídnout něco úplně jiného než je budova MD.
Kdo nemakal doteď, tak nebude makat ani potom!
Také proto léta navrhuji nahradit budovu ČD s „pracujícími“ lidmi jedním nabušeným PC, nebo dvěma tablety.
„Ve stávající budově má pomalu každý garsonku, kterou když zavře, je v anonymním prostoru (…) nebudí mozek k nejlepšímu výkonu“
To pana ředitele čeká velmi nepříjemné překvapení, až zjistí, jak jsou lidé neproduktivní v novodobé kolbence jménem open space.
Zažil jsem opravdu nepříjemný open space kde jsem defacto seděl na chodbě (resp. křižovatce dvou) a bylo to těsně u jediné velké zasedačky, tudíž tam pořád rušili cizí lidi co do ní chodili. Nebyl tam žádný prostor na setkávání, místo kam se zavřít s telefonem… Naštěstí doba pokročila a dnešní kanceláře mají velké víceúčelové prostory, různé volné stolky a kamrlíky, svislé příčky a rostliny kvůli hluku, zasedačky a kuchyňka jsou někde dál… záleží na lidech ale já toho rozhodně udělám víc než doma i když započtu čas na cestu. Navíc ty garsonky moc dobře nesplňují dnešní obvyklou situaci (snad i… Číst vice »
Taky bych chtěl stále pracovat z domovo, ale renderovací pole se do bytu fakt moc nehodí 🙂
A na to jste přišel jak, že jsou lidé v open space neproduktivní?
Vlastní zkušenost. Neplatí to možná pro každého, ale pro mě je těžké se v tom ruchu soustředit.
A tady bych klidne souhlasil (byt na mem nazoru nikterak nesejde). Vysedavat v centru mesta v neekonomickem palaci z 19. stoleti by zadna moderni, progresivni firma nemela. Udrzba, naklady na vytapeni a osvetleni, moznost menit vnitrni usporadani jsou pravdepodobne dost vyznamne parametry v rozhodovani. Zaroven chapu i tu myslenku, ze kazdy nekde zasity v kancliku, neni idealni co se tyce pracovniho vykonu.
Nicmene pokud je nekdo zvykly na svou vlastni kancelar, popripade sdileni ve dvou, ocekavam silny kvikot.
V tom, kde kdo sedí, to opravdu není.
Já bych nesouhlasil, alespoň ne zcela. Pracovní prostředí ovlivňuje nábor zaměstnanců, vnitřní uspořádání a vybavení pracoviště pak i pracovní výkon.
Malé kanceláře můžou být i v nové budově, nemusí to nutně být jen open space.
Zažil jsem open space v korporátu i malé kanceláře na MD. Nebyl to jediný, ale jeden z mnoha důvodů proč jsem MD po letech opustil. Tam se fakt dělat nedá. V létě nesnesitelné vedro, do budovy zátéká a na stropech jsou fleky. Opravy čehokoliv jsou problém protože je to památkově chráněný objekt. Žádné společné prostory pro spolupráci v týmu, jen ty kanclíky s papírovými stěnami takže slyšíte každé slovo z vedlejsi kancelare. Dlouhé a široké chodby s brutální akustikou v rámci úspor s teplotou 14C. Celkově poplatné době před 100 lety a žádný div, že tam ČD být nechce. Já… Číst vice »
Vlastní, osobní zkušenost a vy dostanete mínusy za názor, ach jo…
Nic neobvyklého.
Současná budova je krásná, ale současným potřebám nevyhovuje. Přesto bych ještě zvážil její radikální přestavbu. Mnohý příklad ze světa máme, kdy původní administrativní budova prošla výraznou obměnou a nástavbou tak, že vyhovuje dnešním potřebám.
Ale pokud jsou ČD jen menšinovým uživatelem, navíc ČD Cargo sídlí v pronájmu je výstavba vlastního sídla rozumnou variantou. Nedej bože, kdyby byla stávající budova památkově chráněna. Pak je volba jasná.
Taky si myslím, no. Zvláště, když ty pozemky na to v Praze mají a jsoh stále jen bez využití…
Radikální přestavbu si představit nedokážu, ale docela by mě zajímalo, zda by bylo možné provést například dílčí dispoziční změny, zateplení podhledů, nucené větrání či zastřešení a úpravu dvorů. Samozřejmě opravit omítky, střechy, repasovat okna. Pak by možná šlo dosáhnout pro úřad adekvátní kombinace monumentality a funkčnosti. Pokud se ČD chtějí z vnímání své společnosti jako úřadu vymanit, pak je v pořádku se poohlížet po jiném zázemí.
https://pamatkovykatalog.cz/ministerstvo-zeleznic-ustredni-vybor-ksc-ministerstvo-dopravy-18409635
Nemá to cenu, z hovna bič neupleteš a tam můžou udělat třeba muzeum nebo obyčejný sklad státního nebo soukromého bordelu.
Takže napřed miliardové dluhy a až potom nové sídlo, aha…
Nové sídlo by bylo za nepotřebné pozemky.
Provoz nového sídla stavěného za cenu pozemku by vyšel daleko levněji a tudíž by se ušetřilo
Holešovice nebo Florenc? Hlavně ať má v přízemí prodejnu aurobazar Porsche 😁
„…by vložily své brownfieldy na Florenci nebo v Holešovicích v hodnotě stovek milionů korun do společného projektu s developerem…“ – jádro sdělení. Všechno ostatní už je jen omáčka.
Pokud mozkům v centrále ČD něco schází, rozhodně to není nová budova.
Centrála ČD a Ministerstvo dopravy jsou nebe a dudy
Pravdu díte, dobrý muži! A… co že se nám vlastně pokoušíte sdělit???
Proč stavět v Praze?
Daleko lepší lokalitou by přece byla Česká Třebová!
To je fakt, stačila by na to jedna hlavice.
Jako vtip se docela povedl. Ne, že ne. 😎
Nebo Pardubice, Teplice… Tam jsou budovy jak hrom. 🙂
Kanclíky ve vagonech s možností operativně přeřazovat složení úřadu.
Rano prijede do Prahy vagon s kancelarama a odveze je na poradu do Trebove. 👍
Ze staré modré gumy stejně nové myšlenky nevymáčkneš.
Mladá jinobarevná gumo, ministerstvo dopravy není ČD. To má na starosti třeba letadla, autobusy atd..
Nemáte někdo přesnou polohu těch pozemků?
Třeba ten prnví jsem nevymyslel podle mapy.
Poodle iKataster všechno jižně od trati směr Masarykovo (tam kde má být muzeum což je velký pozemek kde se vejde několik budov plus ta plocha na křižovatce Husinecka a Prvního pluku kde se vejde jedna velká budova). Také hezký kus mezi tratí co vede s viaduktu a hlavní tratí na Masarykovo, to je hned vedle autobusového nádraží a je docela zajímaví pozemek pro jednu velkou budovu. Také mají pozemek zastavení východně od Prvního pluku, třeba něco tam.
Je tam několik pozemku co jsou perfect. Tři budovu to ale se asi vejde jen tam kde ma být to muzeum.
Nezlobte se, ale žádnou křižovatku Husinecká a Prvního pluku nevidím., Ani Husitská, ta od Ponece odbočuje do Trocnovské a dále do Prvního pluku
Co je vám na Florenci nejasného? Prostor mezi autobusakem, magistrálou a stanicí, bývalé dílny ČSD. A v Holešovicích se jedná o pozemky pod bývalým nádražím v Bubny.
Bubny už jsou dávno pryč. v Holešovicích je myšleno toto – https://en.mapy.cz/letecka?vlastni-body&ut=New%20%20POI&uc=9hDu3xY2Bt&ud=50%C2%B06%2741.444%22N%2C%2014%C2%B026%2727.519%22E&x=14.4419915&y=50.1120024&z=18
Tam je dávno zástavba.
Ne všude. Ta část od Argentinské po nádraží je podle mě zatím prázdná.
No především tam ty pozemky nepatří ČD.
Podle katastrální mapy vlastní ten pozemek v té zatáčce ulice Pod dráhou