Dynamické jízdné po vzoru aerolinek. PKP Intercity mění systém cen

První odjezd vlaku PKP Intercity Adriatic Express z Varšavy do Rijeky. Foto: Marcin GóreckiPrvní odjezd vlaku PKP Intercity Adriatic Express z Varšavy do Rijeky. Foto: Marcin Górecki

Změna zvyšuje šanci na nákup levnější jízdenky i po vyprodání nejlevnějších míst

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
danaceks

Hlavně by ti šašci měli prodávat jízdenky dřív než měsíc před odjezdem…

Jarda V.

Tří-hodinová cesta Pendolinem za bratru 1200Kč, IC-čko za 1300Kč, už chápu ten zájem RJ a Flixe o to se dostat na polské koleje a odpor „státních“ PKP stůj co stůj si udržet tento monopol. To ani ten Leoš s tím jeho leteckým tarifem kdy to v pátek střílí do Ostravy po devíti stovkách má najednou úplně jiný nádech.

Roman G.

Z Bohumína do Gdansku bratru za 2 800 1. třída ČD, z Katowic 110 PLN (cca 700 Kč) 1. třída, stejný vlak, jen PKP Intercity. To je rozdíl, co?

Medved

Srovnávat vnitrostátní a NRT tarif je poněkud nevhodné 🙂

Pepik

NRT je taky dost předraženej, pokud nastoupite v první díře v PL ušetříte 2/3.ceny za mezinárodní výpalné

Roman G.

Trochu velký rozdíl, nezdá se Vám? Ono stačí koupit jízdenku z Chałupek a ty 2/3 mám v kapse.

www

ale obecně český mezinárodní je levnější než polský třeba z Katovic do Prahy na stránkách ČD lístek je o třetinu levnější než na stránkách IC. Srovnávejte srovnatelné prosím pěkně.

Daniel Jablonecký

Ještě mi po shlédnutí zveřejněných polských cen bude někdo tvrdit, že je český one-ticket „předražený“?

factory

Kde s ním dojedu v Polsku? Předražený když stejnou trasu ujedu za skoro poloviční cenu s lístkem dopravce.

Roman G.

Český one ticket je neligický paskvil a nepochopím toho, kdo si ho koupí. Radši si pár minut (někdy) počkám a mám ušetřenou nemalou částku.

Pepik

Dotaz do pléna… Jsou alepson ty zakladni jizdenky flexibilni? Nebo po ujetí vlaku napsanem na jizdence mám smulu a platím znovu… díky 🙂

danaceks

Nejsou. Platíte znovu…

Leinad

Celou cenu? U ČD je doplatek cca rozdíl mezi vázanou a flexi.

danaceks

ČD jsou snad jediný dopravce, o kterém vím, že umožňuje po ujetí spoje doplatit do plnocenné jízdenky. Bizarní ovšem je, že i když máte v Polsku plnocennou jízdenku („cena bazowa“), tak máte flexibilitu shodnou s nejlevnější vázankou „SuperPromo“…

Pepik

A něco jako flexi jizdenka tam existuje nebo jsou všechno vázanky?

www

neexistuje, všechny u IC jsou vázanky a propadají.
V případě osobních vlaků jízdenky platí hodinu (linkový tarif) nebo 3hodiny (standardní jízdné).

Pepik

Děkuji vám i panu danaceks za informace 🙂

Noname

Tak schválně, kdy se vyrojí lidi, kteří tomu nerozumí, protože jsou zaseklí v blíže nespecifikovaném roce, a budou tvrdit, jaký je to podvod a zlodějina, že každá cesta nestojí stejně 😀

Marťas

No hele, mě spíš naprosto fascinuje ta představa, že národní dopravce zlevní 🤣🤣🤣.

JiP

No me jako bezneho cestujiciho tento system spolehlive presvedci o tom vlakem nejezdit. Vlak neni zkratka ledadlo. Konkurence letadlo/ vlak jsou ojedinele vyjimky. Zato konkurence auto/ vlak je zcela dominantni a autem vas stoji jizda +- stejne. Jizda vlakem ma byt stejne flexibilni jako jizda autem. Prijdu na nadrazi a jedu. Odmitam planovat cestu vlakem jak mezikontinentalni letenku.

Samo

Súhlasím, mám to podobne. Odkedy pred rokmi rôzne CityStary a podobne nahradili viazané Sparschiene, ÖBB sa ma ako zákazníka v diaľkovej doprave úspešne zbavili. Ak chcem napr. za deň otočiť Salzburg tak nechcem plánovať či sa budem vracať o ôsmej alebo deviatej mesiac vopred…

Dejf

No jo, ale když si chcete sednout, tak jak to vyšmoulit s místenkou? Pojede jedna sicna prázdná a pak se s někým na dalším spoji budete střídat? Jako v nějaký lokálce budiž, ale 2 hodiny a víc si prostě žádají nějakou kulturu cestování.

Povazan

Mala by byť možnosť dokúpenia miestenky kľudne cez appku, kde by musel cestujúci naskenovať jedinečný identifikátor jízdenky. Taktiež by vedel rezerváciu zrušiť (v časovom predstihu a vykonať inú na skorší či neskorší spoj). Fakt ale je, že v minulosti sa bez problémov dalo na veľké vzdialenosti bez miesteniek a miesto na sedenie na našlo (napr. som dal s kamošom bez miestenky cestu v En z Grazu do Zurichu, medzi Prahou a Bratislavou či Žilinou som nikdy miestenku nekupoval) Dnes sa akosi miestenky využívajú oveľa viac a aj ja keď idem s rodinou, tak ich musím kupovať, inak sa nám ťažšie… Číst vice »

MaT

Omlouvám se za možná trochu off-topic – ale je tu jistě spousta zkušených cestovatelů. Když si u ČD koupím flexi jízdenku, tak i k ní mám místenku zdarma. Při nákupu si můžu vybrat konkrétní místo. Ale když uvidím, že bych potřeboval jet třeba později, jde tu místenku nějak změnit? Lidé od ČD mi tvrdili že ano, mně se to ale v appce nikdy najít nepodařilo. A ani mi nikdo nebyl schopný ukázat jak tedy na to. Takže jsem to obvykle řešil spíš tak, že jsem si koupil novou jízdenku s novou místenkou a tu starou celou vrátil. Nebo se přiznám… Číst vice »

MRC

Jde to do 15 min před odjezdem, tuším volba „Vrátit/změnit“ přímo v jízdence v aplikaci Můj Vlak

Povazan

Presne tak, na jednej strane sa zavádza taktová doprava (aj na dlhé vzdialenosti a medzištátna, čo je samozrejme dobre a dáva cestujúcemu ten komfort, že nemusí moc cestu plánovať), zjednocujú sa linky ich služby a pod., ale jednotná cena per linku to už samozrejme nie a to celú flexibilitu už kazí. Ešte by som to pochopil pri mimotaktových vlakoch, nočných vlakoch či rôznych „nadvlakoch“. Ale aby som nemohol použiť lístok na taktový vlak o hod či dve skôr, či neskôr, tak s tým mám problém aj ja.

Pepik

Mluvíte mi z duše, to je systém padlý na hlavu…

Pepik

Ve vice lidech vyjde auto o dost levněji a většinou i rychleji než vlak 😀