Dvoupodlažní soupravy má nizozemským drahám dodat španělský CAF
CAF v minulosti dodal nizozemským drahám jednotky Civity. Foto: NS
Dodávky nových jednotek mají začít v roce 2028.
Dodávky nových jednotek mají začít v roce 2028.
Koukám, že se Holanďanům zalíbilo nejnovější barevné schéma MÁV a nechali se inspirovat.
The new double-deck EMUs to order are not exclusively composed of double deck cars, but also have some single-deck cars, a combination according to NS to offer high capacity while having easy access. The new trains are suitable for a maximum speed of 160 km/h
https://www.railvolution.net/news/caf-preferred-bidder-in-ns-tender-for-new-double-deck-emus
Totéž by se dalo asi napsat i o novém rakouském railjetu.
Proc jim pan Kraus z CD nevysvetli, ze by nemeli chtit 2patra, ale lineho singledeck pantera?
Předpokládám, že Škoda pracuje na dvoupatrovém vlaku.
Neboť loni Škoda pro ŽSSK nabízela dvoupatrové vlaky na elektriku.
Zakázku pro ŽSSK vyhrál Stadler patrně s KISS.
Dvoupatrový by se možná hodil do USA. U nás i na Slovensku si bohatě vystačíme s patrovým.
Civity jako Sprinter NG pro NS jsou naprosto skvělá konstrukce, poměr nízké podlahy v koncových vozech a lehkost konstrukce nemá konkurenci. Snad to tady tak půjde i dál.
Takove jednotky by mohl CAF nabidnout s LEO expressem na trat Praha-HB-Brno.
To je otázkou. Neboť základní požadovanou kapacitou na R9 Praha-HavlBrod-Brno je 200 míst. Plus posily 100 až 200 míst. Jak dosáhnout navýšení kapacity u ucelené jednotky? Stačí si uvědomit, že čtyřvagonový KISS pro WestBahn měl kapacitu 326 míst, šestivagonový 526 míst. To by si jako koupili třivagonové dvoupatrové vagony, které by spojovali po dvou, aby splnili posilové kapacity? A krom toho, CAF v půlce letoška měl zásobu objednávku ve výši 4,5 ročních příjmů. Tj. zhruba do roku 2026. R9 Praha-Brno by měl začít jezdit v 12/2025 Uznávám, že mezitím koupili fabriku v Alsasku, ale přesto bych si tipl, že CAF… Číst vice »
Ne že by to nešlo, ale Leo pro Pha-Ova patro vzásadě nepotřebuje. Ale co přípražská EMU 400?
Nemyslím, že by LEO chtěl kupovat nové vlaky na PHA-OVA.
ČD loni a letos ohlásilo nezávazný zájem jezdit Ex1 PHA-OVA celkem 6 vlakových spojů s kapacitou celkem cca 2000 míst. Patrně předpokládají, že se uvolní vagony po dodávce ComfortJetů.
Krom toho ČD ohlásily na téže lince ještě další 4 vlaky tvořené Pendolinem, což ale asi neklapne
Pokud by chěl LEO v ČR na Pha-Ova do pár let skončit, skutečně nové vlaky kupovat nemusí. Se záměry ČD to až tak nesouvisí.
Vůbec bych se nespoléhal na to, že RENFE, jakožto majitel Leo Expresu semka do ČR přiveze výhradně vozidla od CAF. Ani ve Španělsku to není výhradní dodavatel.
tak, tak