Dvoupodlažní bistro a 399 dalších změn. Jak bude vypadat interiér nového rychlovlaku TGV
Interiér TGV M. Foto: SNCF Voyageurs

Sedačky nabídnou o pět centimetrů více místa na nohy, velkou proměnou prochází přeprava zavazadel.
„Je to první rychlovlak, do kterého mohou lidé se sníženou pohyblivostí nastupovat zcela samostatně“
To teda SNCF pěkně kecá, protože třeba Šinkansen má normálně bezbariérový vstup do všech vozů (z vysokého nástupiště). Talgo to taky zvládne, když je nástupiště alespoň 760mm. TGV-M z nějakého důvodu ne, takže musí mít jeden speciální vůz s výtahem, i když jinak dvoupodlažní vlaky s výškou dveří 550mm mají bezbariérový vstup do dolního podlaží.
Míněn je jistě první francouzský rychlovlak. Francie je přece pupek světa a nic za hranicemi nestojí za pozornost. 😀
Francouzsky elegantní, vypadá to moc hezky. A možná i pohodlně, pokud to je aspoň trošku měkké. To vyhození zavazadel mimo salon je určitě super věc a ten výtah pro vozíky – tleskám. Stran toho bistra, tohle podle mě odpovídá francouzskému stylu – tj. hlavně káva a nějaké rychlé jídlo, rozhodně to není designované na plnohodnotné stolování. Možná malinká výtka, to obložení je zas jak na operačním sále, nicméně po dlouhé době vozidlo, kterým se fakt chci svézt.
Viděl jsem recenzi od YouTubera „Simply Railway“ a ten si skutečně chválí pohodlí sedadel. Že oproti trendu se to zlepšilo. 🙂
Jinak souhlasím s názorem, včetně obložení.
Takovy Elephant, s maximalkou 320km/h 🙂
Zajimavy interier, narozdil od nemecke sterility je roztomily. Coz je takove nezvykle, ale proc ne…
Právě že tam je skoro všechno jinak. Jacobsama počínaje a poruchovostí konče.
To už jsou informace o poruchovosti TGV-M, když ještě nejsou v provozu?
Dovolím si velkohubě předpokládat, že to bude podobné jako u jiných TGV. 😀
Chapu, ze technicky jsou to uplne jine vlaky, mel jsem na mysli tu dvoupodlaznost, mnoho dalsiho spolecneho asi nemaji:)
Njn, a mě by nevadilo, kdyby to jednou jezdilo Praha – Brno – Ostrava. 🙂
V té prezentaci mě zaujalo, že TGV M je vybaveno nouzovými bateriemi, které umožňují projet napěťovou výluku nebo v případě výpadku napájení dojet do nejbližší stanice. O tom jsem doteď nečetl.
A přitom taková, vlastně samozřejmá, blbost co? 🙂 V těch devíti vozech se ten prostor asi už našel.
Nevím v čem by rozsekání stejné délky na devět pasivních vložáků místo osmi mělo pomoct. 😀 Spíš půjde o to, že modernější technika umožnila zmenšení elektrovýbavy, a tak se kromě zkrácení „lokomotiv“ o 4 metry vešly i baterky.
Za mě obrovský pokrok vpřed oproti předchozí generace interiérů TGV. Fakt se to povedlo! Jasně, mohlo se udělat něco jinak (například již níže zmíněné uši v obou třídách), ale jinak skvělá práce od designérského studia.
Aneb poznámka k bývalému Najbrt designu Českých drah – lze hezky pracovat s červenou v první třídě a modrou v druhé třídě 😀
„Nová generace TGV M bude devítivozová, což znamená zvýšení kapacity o jeden vůz.“
Nebojte, žádná destruktivní revoluce se nekoná, je to prakticky stejně dlouhé jako „osmivozový“ Duplex, takže se to zdvojené stále k nástupišti vejde, aniž by „lokomotivy“ čuměly ven.
U pokrokovýcg TGV věřím, že bude v nabídce stálá nabídka veganských jídel a ne jak u nás, kde ve vlacích úplně chybí, ale hlavně, že tam je hovězí svíčková, která akorát ničí planetu.
Tenhle pátek v railjetu jsem měl veganský sandwich.
No tak to jó!!! Avokádo a banány letící přez půl světa jsou stráášně eko.A česká prdící kráva je ekl?😁😁😁
Roste to i v Italii, Spanelsku, …
A stejně je to dálka, navíc to jezdí kamiony (což ovšem bohužel ty krávy dnes už také, byť by nemusely). Třeba to ale časem povede k tomu, že to poroste běžně u nás, zatímco na jihu nebude pomalu ani k žití…
Avokádo ani banány podávané ve vlaku zaručeně letadlo zevnitř neviděly.
Veganská a vegetarianská nabídka ve vlacích není úplně nejhorší. Pokaždé tam je nějaký sandwich a salát (aktuálně čočkový s bulgurem). Minule jsem měl pro změnu zeleninové kari. Myslím, že tohle docela odpovídá poptávce.
Jde také o to, že dokud se ve vlaku bude nabízet maso, nebude klimaticky neutrální. Ten cíl se nesplní dokud bude konzumace masa ve vlacích vůbec povolena.
To byste ale první musel zakázat konzumaci masa všude. Jinak jen znevýhodníte železniční dopravu pro těch 90% lidí, kteří maso jedí, a někteří z nich třeba kvůli tomu pojedou autem (ne eko).
Že ty jsi jen troll.
Ty na to něco bereš?
Jo, listy a kořínky 😉
Před cestou si vždy můžeš natrhat nějaké to zelené a teď budou za chvíli už i kytičky.
Napaste se po cestě na nádraží a řeči o ničení planety si nechte. To, že jste se rozhodl stát se býložravcem, je vaše právo. Toto právo ale nezakládá povinnost okolnímu světu se přizpůsobovat ani vám, ani vašim podivným představám o ekologii.
O těhle nesmyslech se můžeme bavit, až se pneumatiky a řídící jednotky elektroaut budou vyrábět ze sedmikrásek.
Pokud dobře koukám, tak sedadla ve 2. třídě nemají „uši“. To by mě vždy zajímala inteligence toho, kdo navrhne sedadla bez uší, aby se v tom nedalo spát.
Třeba nějaký výrobce spacích vagónů, aby si nekanibalizoval trh? 🙂
Například ve vozech ABpee se zdá, že to udělali proto, aby uměle zvýšili jinak docela malý rozdíl v komfortu mezi první a druhou třídou.
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_ABpee347.php
V novších vozidlách (alebo v modernizovaných interiéroch) SNCF sedadlá nemávajú uši tak ako ich poznáme u nás. Ide skôr o ergonomické a často dizajnové tvarovanie záhlavnej časti sedadla. Pri sedadlách v novom TGV je ergonomicky tvarovaný podhlavník (vankúš) sedadla – je tu predpoklad, že ak to nebude cestujúcim stačiť, bude sa dať v budúcnosti vymeniť. Nevidel som detail uchytenia tohto vankúša, ale nebolo by zlé, keby sa dal vymeniť a prať alebo inak chemicky čistiť oddelene od zvyšku sedadla.
Před pár dny tu vyšel článek o vlacích v Holandsku s filozofií úplně opačnou (sardinky v krabičce). Zajímalo by mě, jak moc se liší cenová hladina jízdného.
Jsou to soupravy pro odlišné kategorie vlaků, denní hodinové dojíždění, versus cesta přes celou Francii (byť díky rychlosti TGV ten čas trávený na cestě je taky v nízkých jednotkách hodin).
Je to přesně tak. NL má sice dvě tratě Ams-Rott (jednu na příměsto přes Haag, jednu vrtkovou) a stejně je tam plno, protože hustota osídlení atd.
K Francii: vzdálenost mezi Paříží a Marseille po vysokorychlostní železnici (LGV) je přibližně 660 kilometrů. Nejrychlejší vlaky TGV zvládnou tuto trasu bez zastávky za 3 hodiny a 5 minut, což odpovídá průměrné cestovní rychlosti 243,7 km/h.
Ten průměr vám trochu nevychází.
Mě vychází 214 km/h. Nedivil bych se, kdyby těch skoro 250 vycházelo do Lyonu.
Ale ne, čas je dobře, průměr +- taky… jen ta vzdálenost je blbě. Po staré to bylo 862, po nové 750. Cca.
Paříž-Marseille je kolem 750 km
Ty rychlosti by vychazeli vyssi, kdyby prvnich 20 km a poslednich 10 km se TGV neloudalo po 100 letych kolejich s oblouky po rychlost 50 km/h ve mestech.
Nicméně to podivné „sezení“ v bistru (obr.5 a 7/12) mi spíš připomíná dětský koutek někde v čekárně u doktora.
Pochybuju, že by si tam dva dospělí cestující mohli dát plnohodnotný jídelní chod. Pidistoleček s lampičkou umožňuje dát si tam leda tak kafe s nějakým desertem, takže z té fráze, že „Le Bistrot má podle dopravce symbolizovat pohostinnost, francouzská jídla a jednoduchost“ bude pravdivé asi jen to poslední slovo.
Ovšem, jestliže to nenazývají restauračním vozem, ale bistrem, tak jim to nelze mít za zlé. Bude to takový kulturnější fast food, na svačinu a rychlé občerstvení. Francouzská kultura stravování tohle zná.
Na druhou stranu, nám nedávno UNESCO uznalo pivní kulturu, tak bychom zase mohli mít vozy s nálevnou. 🙂
Vyse jizdneho je ovlyvnena mnoha faktory, nejen cenou HW.
Viděl jsem ho jezdit na zkušebním okruhu
u Cerhenic.