Autobusy

Dvoupodlažní autobusy v Ostravě zatím nebudou. Nikdo se nepřihlásil

Dvoupodlažní autobusy se staly ikonou například v londýnské MHD. Foto: Jan Sůra
Dvoupodlažní autobusy se staly ikonou například v londýnské MHD. Foto: Jan Sůra

Plány Dopravního podniku Ostrava (DPO) na pořízení nových dvoupatrových autobusů pro spojení mezi ZOO a oblastí Dolních Vítkovic dostaly vážnou trhlinu. Soutěž na jejich dodávku skončila fiaskem.

Ostrava mohla být prvním městem v zemi, kde v rámci MHD jezdí dvoupodlažní busy. Proto na jaře DPO vypsal soutěž, v které poptával dva dvoupodlažní autobusy. Nakonec ale musel DPO zadávací řízení zrušit.

Neobrželi jsme žádnou nabídku, momentálně připravujeme novou soutěž,“ vysvětlila mluvčí DPO Karolína Rycková.  Jedním z důvodů nezájmu mohly být krátké dodací lhůty. Oba autobusy měl být dodané do pěti měsíců. DPO v zadávací dokumentaci uvádí, že už před vypsáním oslovil výrobce Volvo, MAN a Scania, které patrové autobusy vyrábí.

Dva nové autobus měl DPO nasadit na zvažovanou linku mezi ZOO a Dolními Vítkovicemi. „Ostravská ZOO, která je také turisty velice oblíbená, má nízkou kapacitu parkoviště a v Dolních Vítkovicích bude vytvořeno jedno z parkovišť typu „park&ride“. Očekáváme tedy sezónně opravdu velkou vytíženost této připravované linky,“ vysvětlila při vypsání soutěže Rycková. la mluvčí DPO Kateřina Rycková.

DPO v soutěži poptával dva autobusy s odhadovanou cenou 18 milionů korun. Podmínkou soutěže byl motor na CNG nebo hybridní pohon. Do autobusu se muselo vejít nejméně 65 sedících cestujících. Ve vozidlech měly být USB porty na dobíjené drobné elektroniky a wifi. V hodnocení měla hlavní roli mít cena za autobus a údržbu, deset procenty váhy pak připadalo na termín dodání. Město si pohrávalo dříve s myšlenkou propojit oba areály lanovkou, od plánů nakonec ustoupilo.

6 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Opět další z mnoha důkazů, jaké tady máme na dopravu v Ostravě „odborníky“ – nikdo na světě by to nedokázal vymyslet líp a všichni výrobci autobusu se postavte na hlavu, protože chceme dva speciální autobusy a ještě rychle a levně 😀

  • Ale no tož se toho tak nebojte. V Ostravě sice nebydlím, ale nepamatuju si že bych tam registroval nějakou „myší díru“, která by eifel-bus omezovala v průjezdu.
    Druhá věc jsou ošem troleje pro tykadla, která v OV jezdí.

  • Pane Sůro, vidíte? Dvoupodlažní, to už je jiné pivo, než dvoupatrové (jako u Vašeho článku v sekci železnice) LIKE !!! 😀

    • ježíši zase?, copak v autobusu je mezipatro a jde se od dveří dolů a nahoru?

  • Dvoupodlažní autobusy jsou taková utopistická představa. Lidé, co jedou dál sedí nahoře a lidé, co brzy vystupují ,zůstávají dole a máte vyšší přepravní kapacitu na důležitých linkách . Ale kromě těch podivných angličanů to nikde jinde nefunguje. Zkusili to ve Vídni v 60. letech a zjistili, že obyčejnej kloubák je prostě mnooohem praktičtější.

    • V Berlíně na některých linkách provozují patrové autobusy Man. Klubových vozidel mají však ve vozovém parku mnohem víc.

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora