cargo

Dvoupodlažní autobusy v Ostravě zatím nebudou. Nikdo se nepřihlásil

Dvoupodlažní autobusy se staly ikonou například v londýnské MHD. Foto: Jan SůraDvoupodlažní autobusy se staly ikonou například v londýnské MHD. Foto: Jan Sůra

Plány Dopravního podniku Ostrava (DPO) na pořízení nových dvoupatrových autobusů pro spojení mezi ZOO a oblastí Dolních Vítkovic dostaly vážnou

Plány Dopravního podniku Ostrava (DPO) na pořízení nových dvoupatrových autobusů pro spojení mezi ZOO a oblastí Dolních Vítkovic dostaly vážnou trhlinu. Soutěž na jejich dodávku skončila fiaskem.

Ostrava mohla být prvním městem v zemi, kde v rámci MHD jezdí dvoupodlažní busy. Proto na jaře DPO vypsal soutěž, v které poptával dva dvoupodlažní autobusy. Nakonec ale musel DPO zadávací řízení zrušit.

Neobrželi jsme žádnou nabídku, momentálně připravujeme novou soutěž,“ vysvětlila mluvčí DPO Karolína Rycková.  Jedním z důvodů nezájmu mohly být krátké dodací lhůty. Oba autobusy měl být dodané do pěti měsíců. DPO v zadávací dokumentaci uvádí, že už před vypsáním oslovil výrobce Volvo, MAN a Scania, které patrové autobusy vyrábí.

Dva nové autobus měl DPO nasadit na zvažovanou linku mezi ZOO a Dolními Vítkovicemi. „Ostravská ZOO, která je také turisty velice oblíbená, má nízkou kapacitu parkoviště a v Dolních Vítkovicích bude vytvořeno jedno z parkovišť typu „park&ride“. Očekáváme tedy sezónně opravdu velkou vytíženost této připravované linky,“ vysvětlila při vypsání soutěže Rycková. la mluvčí DPO Kateřina Rycková.

DPO v soutěži poptával dva autobusy s odhadovanou cenou 18 milionů korun. Podmínkou soutěže byl motor na CNG nebo hybridní pohon. Do autobusu se muselo vejít nejméně 65 sedících cestujících. Ve vozidlech měly být USB porty na dobíjené drobné elektroniky a wifi. V hodnocení měla hlavní roli mít cena za autobus a údržbu, deset procenty váhy pak připadalo na termín dodání. Město si pohrávalo dříve s myšlenkou propojit oba areály lanovkou, od plánů nakonec ustoupilo.

Tagy dopravní podnik ostrava dvoupodlažní autobus
6 komentářů