Infrastruktura Železnice

Dvoumiliardovou rekonstrukci brněnského nádraží napadl Váhostav, hrozí zpoždění výluk

Brno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Brno, hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Jedna z největších akcí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) letošního roku, která se výrazně dotkne i cestujících, může nabrat zpoždění.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zahájil správní řízení se SŽDC kvůli zakázce na rekonstrukci brněnského hlavního nádraží. Ve dvoumiliardové soutěži hledá SŽDC firmu, která kompletně opraví zabezpečovací zařízení nádraží a opraví několik mostů.

„Správní řízení v uvedené věci bylo zahájeno na návrh společnosti Váhostav-CZ. Návrh směřuje proti zadávacím podmínkám. O případném vydání předběžného opatření zatím nebylo rozhodnuto,“ řekl mluvčí ÚOHS Martin Švanda.

Váhostav-CZ je českou pobočkou slovenského Váhostavu. Firma nechce důvody zatím veřejně komentovat. „Vzhledem k tomu, že řízení není ukončené, není možné poskytnout bližší informace,“ řekl mluvčí Váhostavu Tomáš Halán. Podle informací deníku Zdopravy.cz nakonec nepodala firma ani nabídku.

Váhostav se v poslední době čím dál častěji uchází o zakázky SŽDC i ŘSD, nedávno začal společně s firmou Silnice Group stavět obchvat Kamene.

Firmy podaly nabídky už na konci ledna, zatím ale není soutěž vyhodnocená. SŽDC zatím podle mluvčí Kateřiny Šubové zatím očekává zpoždění zahájení prací o zhruba čtyři až šest týdnů. „Tento posun by však neměl mít zásadní vliv na další plánované opravy. V létě se rozběhnou práce v souvislosti s rekonstrukcí železničních mostů Křídlovická a Hybešova, což se v rámci brněnského hlavního nádraží dotkne především omezením dopravy na 5. a 6. nástupiště, práce chceme zahájit se začátkem letních prázdnin,“ dodala Šubová.

Hlavní stavební práce mají začít od prosince, ty budou znamenat opět přesun vlaků na hlavním koridoru z Prahy do Břeclavi na dolní nádraží. To by se mělo začít opravovat také už letos.

Newsletter

Partneři


Výběr editora