Dvoukolejná alternativa ke koridoru má být kompletní do roku 2031. SŽ hledá projektanty úseku z Chocně
Trať Choceň - Týniště nad Orlicí. Foto: Správa železnic
Z trati zmizí část přejezdů, maximální rychlost stoupne na 140 km/h.
Jen ať se staví. Celý VoChoc. Alternativa ke koridoru. Super. Ale pak se to všechno stejně potká v Chocni… A tunel na Třebovou v nedohlednu.
Zato VRT na Brno v dohlednu a i to by mělo pomoci.
Jednokolejné tratě u hlavních koridorů v 21.století jsou k smíchu.
No je pravda, že některé části této trati jsou vskutku muzejní.
A po zdvojkolejnění se zlepší i dojíždění do HK a trochu do Chocně.
Směrově by to šlo udělat i na 160km/h což je škoda, že to tak neudělají.
I když je to objízdná trasa tak by se mohli snažit zachovat rychlosti trasy hlavní.
No hlavně by mohla být ambice udělat z toho paraelní hlavní trasu, včetně vedení některých expresních linek. Tak aby se reálně uvolnila kapacita na koridoru+zlepšila dopravní dostupnost Hradce Králové a zbytku regionu.
Pro nákladní dopravu to paralelní trasa bude i s touto navrhovanou rychlostí. Druhá kolej (samozřejmě na celým VOCHOCu) hodně pomůže.
Věčná škoda že nebude v Chocni mimoúrovňový rozplet (přesmyk), aby se směr od Týniště na Českou Třebovou mohl napojit bezkolizně s hlavním protisměrem z Třebové na Pardubice
Drobný (jednokolejný) přesmyk (podjezd) je(byl) plánován s tunelem do Ústí cca u Mítkova.
Kdy už na SŽ začnou věci řešit adekvátně polovině tohoto století? Tohle je opět projekt, který měl být hotov v devadesátých letech století minulého
A to, že to mělo být hotovo v devadesátkách znamená, že se na to mají vykašlat?
To už je takový folklór:
Nestaví se – je to špatně.
Staví se – je to špatně, protože je to pozdě.
Problém je spíš v tom, že se staví podle studií, koncepcí a projektů mnoho let starých.
Těch staveb co SZ staví moc není.o některých stavbách x let mluví ..ale skutek útěk.
V devadesátkách byla železnice fuj, to vládla ještě větší točvolantová loby než dnes.
Zase promarněná příležitost, zase se držíme u země, zase myšlení 20. století. Prostě rychle a spolehlivě se jezdit nebude, stačí koncepce z roku 1980.
A pak proč pořád zaostáváme za západem 40 let i v infrastruktuře.
?? Je to objízdná trasa, případně nákladní alternativa k osobní dopravou vytíženému koridoru. Nemá to být extrémně rychlý
Souhlas, rychlost 160 už není „daleko“.
Otázka je, jak velké rejpance do krajiny by způsobilo trasování na tuto rychlost, od Chocně k Újezdu by to bylo hodně náročné, a pak zase další krizové oblouky (např. Borohrádek) jsou omezovány zástavbou.
Firmu na výkup pozemků už maĵí?
Ne. Ale už soutěží firmu na hledání firmy, která najde firmu, co zajistí firmu na výkup pozemků.
Tak to vypadá, že ten Frýdek bude asi dříve.
To se nebojim
Vsadím se, že to určitě do roku 2031 nebude.
Není nutno se sázet. V letáku je uvedeno, že uvedená data jsou pouze orientační. 😎
Dám vám kurz 0.8. Dokud není vyřešen špunt HK-Tyniste je jakákoli snaha zbytečná.
Ještě je špunt Velký Osek – HK. Ale… cokoliv se postaví, je plus a zvýšení kapacity, ne?
No a stejně zůstane špunt Velký Osek, protože dle aktuálního letáku se má Libická spojka a reko Babín – Osek stavět v letech 32 až 38.
Já vím no, ale furt lepší „ten kousek“ ze stanice k výhybně, než celá trať až do HK
Asi tak, lepší jednokolejný „krátký“ tunel v Chuchli než ještě k tomu i celý „dlouhý“ Branický most.
Nic není zbytečné.