Dvoukolejná alternativa ke koridoru má být kompletní do roku 2031. SŽ hledá projektanty úseku z Chocně

Trať Choceň - Týniště nad Orlicí. Foto: Správa železnicTrať Choceň - Týniště nad Orlicí. Foto: Správa železnic

Z trati zmizí část přejezdů, maximální rychlost stoupne na 140 km/h.

Odebírat
Upozornit na
guest
157 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Hojek

Kdy bude zrealizován projekt zdvoukolejnění tratě Choceň – Týniště ve skutečnosti nikdo neví, veškeré plány na takové megaprojekty se zpravidla odsouvají na desítky let později.

Martin Toman

Žůžo!👍

Flek

Jaký je současný plán začátku přestavby prvního koridoru Kolín-Choceň? Pořád 2027-28, nebo se to bude držet do doby, než náklady mohou hnát kompletně odklonem po nové trati a jedna kolej zůstane jen pro rychlou osobní vrstvu? Snad tady na takové důležité trati zase SŽ nenapadnou takové vosery jako teď na Vysočině, kdy je železnice do Brna neprůjezdná jak přes Tišnov, tak přes Velké Mezeříčí/Třebíč, kdy nebyli schopní opravit Most Inteligence před zavřením Výtoně a ani před rozkopáním tratě do Berouna buď vyřešit tunely, nebo trať přes Rudnou, kdy obojí plánují, stejně jako plánuji modernizaci trati přes Nové Město na Moravě,… Číst vice »

Flek

S tou nízkou kapacitou Choceň-Třebová to není tak horké, jednak protože je to jen krátký úsek, který se pak z delší perspektivy dá pohodlněji plánovat odjezdy tak, aby se tam vlaky nepotkávali, nebo proto, že je to ve skutečnosti nejkapacitnější úsek koridoru, kde si rychlá osobní vrstva drží podobnou rychlost jako nákladní vlaky a i pomalá osobní vrstva, kdy další zvýšení kapacity by šlo docílit snížením rychlosti rychlé vrstvě v úseku Ústí-Třebová, když už ne hnaním nákladu do Brna s postrky přes Havlbrod, regulací vlaků o velikostech 3-4 velkoprostorových vagonů, co jezdí 10 minut po sobě, místo takové obrovské investice… Číst vice »

Jan

Papíry pro stavební povolení rozšíření existující trati stojí více než 10 milionů za km ?

Vladimír

Co bude drive sen o VRT pres vysocinu, nebo alternativa, ktera je treba vice nez se tady pise. Vsak sek za CT je jeden velky kapacitni spunt.

SYN

Týniště nad Orlicí – jo, pokaždé když jsem tama jel tak jsem si říkal že je to hodně potřeba zlepšit… neboli nikdy. Zato jasně, taková Světlá nad Sázavou může spokojeně hnít dál… a když se zase něco sčuchne v Třebové, tak objet to půjde tak možná… přes Lichkov a Hanušovice, protože nickolejný provoz. To už tu letos bylo…

Jan Mazůrek

Alternativa? Těsně před špuntem se vlaky vrátí na ucpaný koridor…

Jaroslav Tyle

Kde ovšem všechny vlaky jedou stejně rychle, takže se to tam ještě vejde. Problém propustnosti je totiž rozdíl rychlostí 100 vs 160 km/h, kdy nákladní vlak nemá šanci se mezi rychlíky ani rozjet!

SYN

Ale někteří by to rádi ještě „vylepšíli“ zvednutím na 200…

Martin Toman

Ňák se začít musí.

MilanSima

Proslýchá se, že do dvou let by mělo dojít k postupnému zrušení zbývajících hradel na trati 171. Pokud k tomu dojde, zajímavostí bude, že hlásky přežijí hradla, tedy novější traťové zabzař

Ondřej Wagner

A kolik těch hlásek na trati zůstane, a kde jsou rozmístěny?

Honnzok

Hlásky jsou dvě v ČR a to v Královéhradeckém kraji na trati 021 (Blešno, Petrovice)

Alex

Dobrý den. Nevíte někdo z této diskuze jestli už je vybrán zhotovitel pro modernizaci tratě z Týniště nad Orlicí do Solnice. Děkuji.

Jirka

Probíhá vyhodnocování.

Alex

Děkuji

Aleš

Zpátky do reality…V lepším případě tak 2050 hotovo… Stačí pohled mezi Pardubice a Hradec Králové… Stále není hotovo a roky utíkají.

SYN

Si myslím že tento projekt už místní nechávají „vyhnít“ aby jim snad nedejpámbu nesnížil šance úseku VO-HK… už by se nedalo říkat že do Hradce nevede dvoukolejka??
Anebo počkají až tam ta alej sejde stářím…

Projektant

Navržené rychlosti zde: https://ctrlv.cz/wBcg

Dle DUR má být v Újezdě výhybna s jednou dlouhou předjízdnou kolejí, není v článku/letáku chyba? Další dvě dlouhé předjízdné budou v Borohrádku.

Ilmary

To dává smysl – Újezd bude předjízdné nádraží Chocně a Borohrádek pro Týniště

J.Š.Hájek

Tak nevím, trať bude průchodnější od Velkého Oseku až do Chocně a co dále do České Třebové ? Už několikrát jsem tady četl o tunelu u Ústí nad Orlicí a to jako zase nic ? Mám pocit , že si na SŽDC neumí stanovit priority a hlavně se jich držet…

Vlastimil Kocurek

Obávám se, že nejde jen o váš pocit, ale o pěkně hořkou skutečnost, a že se situace táhne desítky let, za přihlížení různých vlád. Chybí cílové řešení a dlouhodobé plánování. Se změnami vlád dochází ke změnám v koncepci. Kdyby se plánovalo dlouhodobě cílově, tak by se vytýčil cíl, že celý tento koridor musí být hotov na 160km/h dejme tomu do deseti nebo 12 let, včetně tunelů, včetně více než dvoukolejných úseků, včetně mimoúrovňových přejezdů na silnicích 1 – 3 třídy, etc. Toto ale nikdy nebylo stanoveno, naplánováno, a proto to ani není. Takhle se to lepí 30 let, postup je… Číst vice »

J.Š.Hájek

Díky. Nechtěl jsem se na odborném webu navážet do politiky ale vidím že to prostě jinak nejde. Takže odhad dalšího vývoje : bude se čekat do voleb, pak se budou měnit lidé na zodpovědných místech a nakonec se prohlásí vzhledem k ekonomické situaci že na to nejsou peníze… Nebo se mýlím ?

Jiří Kocurek

Jestli je v tom hluboko zakořeněný nějaký šotouš fotící v Bezpráví a využívá všecky svoje kontakty k tomu, aby se nic neměnilo… tak měnit vlády nepomůže.

Všecky ostatní úseky se modernizovat podařilo (chybí jen uzly MuN a Hr.n.Mor.), ale v Bezpráví je snad zakletá princezna. To fakt nebude tím, kdo je či není ve vládně. Nikdo s tím zatím nehnul a komunisti taky ne.

SYN

No holt když celkem maximalistická úprava potřebuje 5km tunel tak to zase není až tak divné že to trvá, prostě nejdelší který tu budeme mít… dokud si někdo netroufne spustit berounský.

Sova

Akorát se to vůbec netýká úseku, který tu alternativu potřebuje nejvíc. A na většině trasy skutečné alternativy přes Letohrad a Hanušovice se odvádí stěží údržba, natož nějaké zlepšení parametrů a kapacity.

Projektant

Přes Letohrad a Hanušovice to žádná skutečná alternativa není, nanejvýš tak pro krátké a lehké pracovní vlaky, kterým nevadí, že to pojedou půl dne. (sklonové a směrové poměry, délka a počet stanic, jednokolejnost, trakce, zabezpečení, …)

Pokud byste z toho chtěl udělat skutečně použitelnou trať pro dálkovou nákladu i osobku, vyjde to na takové peníze, že přímo +- podél koridoru i s rozsáhlými tunely by to snad bylo i levnějši a výrazně kratší.

Jiří Kocurek

Než tama, tak raději přes Kolín a Brno do Přerova, to vyjde časově líp, než kvůli horskému terénu brát nákladní vlak nadvakrát.
A jak píše Projektant, tak za stejné peníze druhou dvojkolejku údolím…

SYN

Teda, když zrovna není nickolejný provoz přez Vysočinu…

richmond

Hlavní úzké hrdlo je Hradec – Týniště, ale ano, chce to komplet VO-Choceň.

Lukáš Kníže

Souhlasím a podepisuju v plném rozsahu.

Tuňák

140 km je pomalí chce to 300 km

tarten

Tohle je/bude alternativní koridorová trať s převažující nákladní dopravou. Rychlost nad 160 km/h by byla bezúčelná, naopak by to prodražila úplně zbytečnými přeložkami. Vysokorychlostní trať se staví jinde, a pro rychlost 250 km/h a víc to stejně nejde vpodstatě jinak, než „totální přeložkou“, tedy tratí na zelené louce víceméně po celé délce.

Miloslav

Kde se staví vysokorychlostní trať? Nemělo být místo „staví“ slovo slibují?

Jiří Kocurek

Máte pocit, že někde ve světě se po existujcích VRT 250+ km/h pravidelně provážejí nákladní vlaky?

Jaaa

No to úplně nevím, když se plánuje VRT na Hradec. 160 nebo 200 je z hlediska propustnosti celkem jedno, grafikon může být nastaven i třeba na 140, to ale neznamená, že se těch 200 nevyužije.

SYN

No aby se využily stylem „jednou za den, když zrovna grafikon dovolí…“ tak to by ten upgrade na 200 musel být téměř zadarmo. Pak ano…

Lukáš Kníže

Včera bylo pozdě. Modernizace VOCHOC je třeba už mnoho let.
Držím palce, aby se projekt co nejméně zpožďoval.

Michal Dvořák

U Borohrádku to zdvoukolejnění trati nejspíš nebude dříve než vytvoření obchvatu I/36 https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/I36/i36-holicecestice
Co jsem četl tak současný nízká most přes I/36 v Borohrádku chtějí, aby jim přes město nejezdili kamiony, ale SŽ když už bude rekonstruovat trať, tak musí postavit velký most protože je přes silnici I. třídy.
Snad ty dvě stavby půjdou zkoordinovat.

Happy

140 km/h to bude opět pro klopidla ne?

tarten

Klopicí nákladní vlaky, už se těším! 😀

SYN

Vyklápěcí? 🙂

tarten

Kloub lze použít pro obojí. 😀

tarten

Není to úplně ono, ale … 😀
https://trenesymas.cl/wp-content/uploads/2023/08/4513..-1.jpg

tarten
Petr

Zajímavé VoChoc se staví a Chrást – Plzeň se vytrhalo. 😀

El Barto

Že by šlo o celkem rozdílné případy?

Petr

To ano, tady se ty peníze vynakládají na stavbu, tam na likvidaci. Nakonec se bude stejně stavět obchvat Plzně.

Ondřej Wagner

On se bude stavět železniční obchvat Plzně?

Jiří Kocurek

Asi to bude tím, že Chrást není město s více než 90.000 obyvateli.

Petr

Není to náhodou na spojnici Praha – Plzeň ?

El Barto

Zachováním staré tratě bychom měli vyřešenou náhradní trasu pro celých 5 km tratě Praha – Plzeň, zatímco VOCHOC má vyřešit kapacitu a případně náhradní trasu pro prakticky celý úsek Choceň – Kolín, s tratí přes Nymburk, Lysou a Čelákovice prakticky až do Prahy.

Petr

Však také to bude něco stát. A to nemluvím o provozních nákladech, ty jsou u obou úseků jednotkově srovnatelné. U té staré trati se jen navíc vyhodila čístka za likvidaci.

El Barto

Ono se tam v Plzni spíš nechtělo vymýšlet nějaké smysluplné napojení staré tratě na novou, takže se prostě neudělalo, a bez něj ten úsek byl stejně k ničemu. To že se zbouralo trakční vedení do Chrástu byla chyba, když se tam teď zase uvažuje prostá elektrifikace.

Honza Český

A neumí ty vláčky jezdit VRT – PRT (pomalí-rychlá trať ), tak urychlete VRTky ne, když se to má přirozeně zálohovat jedno a druhé..

Honza Český

*pomalí-rychlá trať

Honza Český

**pomalo-rychlá trať..

tarten

VOCHOC nemá zálohovat VRT (to nanejvýš hlavní koridorovou trať) a VRT už vůbec nemá zálohovat VOCHOC, protože nákladní vlaky po ní neprojedou. Je potřeba obojí najednou.

tarten

Co je méně důležité než tyhle dvě je naopak dvoustovka na hlavní koridorové trati (Pardubice – Choceň). Nicméně ta je zas relativně levná (na rovných úsecích) a je přirozené ji udělat v rámci generální opravy traťového úseku.

SYN

Akorát teda už slyším zase někoho řvát „proč se to neudělalo na 200 celé, takhle jsou tam šílené propady“…

janvagala

Jen ať se staví. Celý VoChoc. Alternativa ke koridoru. Super. Ale pak se to všechno stejně potká v Chocni… A tunel na Třebovou v nedohlednu.

Michal M

Zato VRT na Brno v dohlednu a i to by mělo pomoci.

Dfg

VRT na Brno v tomto století nebude

tarten

Vy asi žijete ve XX. století.

Tomáš Záruba

Je ale pravda, ze jízda ve sledu cca stejnou rychlosti je na kapacitu menší nárok, než když se Os, R a N významne liší. Navic jde i o délku useku, protoze rozhodující je absolutni velikost rozdílu jízdních dob.
Neboli poté, co už v Brandýse není úrovních nástupiště, je největším kapacitnim hrdlem okolí Pardubic (a Kolin).

Jaroslav Tyle

Přesně tak.

Dušan

„….je největším kapacitnim hrdlem okolí Pardubic (a Kolin)…“ Ano, ale to čistě matematicky dělají dlouhé mezistaniční úseky – konkrétně Pardubice-Přelouč a pak Řečany n/L – Záboří n/L. Tam matematicky vychází velké průměrné doby obsazení mezistaničního úseku – pokud by se tam ale vložily mezilehlé dopravny – klidně cik-cak vždycky s jednou sudou a lichou předjízdnou kolejí napřeskáčku – ani by se to nemuselo nijak mezi 1 a 2 TK spojkovat – pak by se stal zázrak – ty průměrné doby obsazení by klesly a kapacity by matematicky bylo dost. Stejný problém má vícero úseků – Modřice – Hrušovany u Brna,… Číst vice »

Tomáš Záruba

A proto podle části názorů odbočka není dopravnou. 🙂
A hlavně zásadně ne hranicí úseku pro kapacitní posouzení. Pokud by ty zmíněné dopravny měly předjízdnou kolej, tak by naopak to zvýšení propustnosti nastalo i velice prakticky.

Dušan

U té odbočky jako já osobně vidím problém ten, že fyzicky tu kapacitu nezvýšíte tím, že se tváříte, že místo jednoho dlouhého mezistaničního oddílu budou nově dva krátké – a prostě pokud už dělám ty dvě spojky mezi 1 a 2 TK, tak proč nezkusit vložit aspoň jednu sudou nebo lichou předjízdnou ? Jasně, nemusí tam být vždycky místo…OK, argument beru, ale pokud ji vložím, tak tu kapacitu zvýším (nějak)…na Odb. Svitava u řeky na to místo není, ale minimálně ten Rajhrad pořád předjízdnou ve směru do Brna může mít:-))

Tomáš Záruba

Nevím co řešíte. Vložením odbočky do jinak stejného mezistanicniho useku se vypoctova propustnost nezmění. Pomineme nyní pripadne úpravy rozmístění návěstidel.

qěcy

A v Hradci K. bude taky špunt.

Jiří Kocurek

Jo, tam by se sešel přesmyk. Jenže kde jak, moc místa tam není.

qěcy

Miniaturní podvlek. Vana.

Tomáš Záruba

Od Jaroměře spodem do prvních koleji (cca 4-5) od baráku. Ideálně zároveň extra Jičínske nástupiště mimo tranzitní cesty ND (“více vzadu”).

Gunduľ neubiješ

Tak rychle by měli začít i objízdnou dvojkolejnou trasu za Chocní, jak ve směru na Ostravu, tak i na Brno.

Joker

Jednokolejné tratě u hlavních koridorů v 21.století jsou k smíchu.

standa

ono naše celá síť je tak nějak k smýchu… hlavně ten počet lokálek a jejich rychlost někdy i pod 60 😀

El Barto

Jojo, k smýchu… 🙂

Jiří Kocurek

Myslíte, že jinde kolem koridorů jednokolejky nevedou? Linec a běžte po proudu Dunaje.

Valtteri

Stejně tak trať 110 01 Tulln – St. Pölten a obě tratě na Selzthal od St. Valentinu i Amstettenu. Tam ale vzhledem k terénu lze pochopit, proč je to jednokolejně.

Martin Hroch

No je pravda, že některé části této trati jsou vskutku muzejní.
A po zdvojkolejnění se zlepší i dojíždění do HK a trochu do Chocně.
Směrově by to šlo udělat i na 160km/h což je škoda, že to tak neudělají.
I když je to objízdná trasa tak by se mohli snažit zachovat rychlosti trasy hlavní.

Jirka

No hlavně by mohla být ambice udělat z toho paraelní hlavní trasu, včetně vedení některých expresních linek. Tak aby se reálně uvolnila kapacita na koridoru+zlepšila dopravní dostupnost Hradce Králové a zbytku regionu.

Alibaba

Pro nákladní dopravu to paralelní trasa bude i s touto navrhovanou rychlostí. Druhá kolej (samozřejmě na celým VOCHOCu) hodně pomůže.

hor411

Zhoršil byste spojení východní Moravy, protože by to zaručeně „schytal“ (jako vždy) Ex2 (a/nebo R18) a tím byste zhoršil i spojení Pardubic/Přelouče/Kolína – i když, až na Přelouč, tam toho už jezdí víc než dost.

Jirka

Nemyslím ty vlaky teď reálně staví v každé Horní/Dolní + občasné zastávky vinou přetížení trati.

Michal M

Z HK na Prahu to bude vždy pomalejší než Pardubice-Kolín.

Os5600

Nebude. Až se postaví tento úsek, zmodernizuje trať z Lysé nad Labem do Kolína. Nasadí se ETCS L2. Jízdní doba expresních vlaků Praha – Hradec Králové by měla být do 60 minut.

tarten

Kde bude VOCHOC jen dvoukolejný, tam pokud možno expresy žádné. Nebo jen velmi zřídka. Pro odstranění většiny expresů z hlavní koridorové trati slouží VRT.

Ondra K.

To, že VRT má posloužit k odlehčení stávajících tratí je zatím pouze jakýsi teoretický předpoklad. Až uvedení VR tratí do provozu a reálné změny trasování linek ukáží nakolik se tento předpoklad podařilo naplnit. Určitě se dá předpokládat, že ne všude se změny tras setkají s pochopením, a alespoň část uvolněné kapacity bude snaha využít opět pro osobní dopravu, aby zůstala zachována obsluha všech obcí i na stávajících trasách.

SYN

To není JEN o „vymístění“ relativně malého počtu vlaků, ale především těch co tam způsobují ty největší rozdíly rychlostí a potřebu se s něčím předjíždět…

geras

Hradec Králové už má excelentní dopravní dostupnost – po silnicích/dálnicích.

qěcy

Na celé trati Prostřední Žleb – Choceň by měla mít přednost nákladní doprava (možná kromě zbytkáčů). I nad odklony, nebo na stejné úrovni s odklony.

A ten Hradec a Cho-Tř. Bude stejně špunt. Protože úrovňové kolize cest i protismerných.

PetrN

Věčná škoda že nebude v Chocni mimoúrovňový rozplet (přesmyk), aby se směr od Týniště na Českou Třebovou mohl napojit bezkolizně s hlavním protisměrem z Třebové na Pardubice

Alibaba

Drobný (jednokolejný) přesmyk (podjezd) je(byl) plánován s tunelem do Ústí cca u Mítkova.

Adam Ř

No, on ani vícekolejný přesmyk mnoho smyslu nemá

Alibaba

No, nevím.
Pokud vezmu koridor, že jeho hlavní koleje nacpu do tunelu a dvě koleje od Týniště se budu snažit propojit se dvěma kilejemi do Brandejsa, tak vlastně na těchto kolejích vznikne něco podobného jako je v tunelu v Chuchli.
Bez křížení tras se nebude dát jet od Týniště do nového tunelu Ch-UNO, sice to není tak krizové, ale nepůjde to. Ostatní cesty by měli jít bez křížení.

Miloslav

Kdy už na SŽ začnou věci řešit adekvátně polovině tohoto století? Tohle je opět projekt, který měl být hotov v devadesátých letech století minulého

Adam Ř

A to, že to mělo být hotovo v devadesátkách znamená, že se na to mají vykašlat?

El Barto

To už je takový folklór:
Nestaví se – je to špatně.
Staví se – je to špatně, protože je to pozdě.

Aaabbb

Problém je spíš v tom, že se staví podle studií, koncepcí a projektů mnoho let starých.

Jiří Kocurek

A když se ty projekty aktualizují, tak je to samozřejmě zase špatně.

Jaroslav Tyle

Projekt VOCHOC je stále aktuální k potřebám. Pochopitelně tam bude střídavá trakce a ETCS s benefity, takže nejmodernější technologie.

Hasak

Těch staveb co SZ staví moc není.o některých stavbách x let mluví ..ale skutek útěk.

Jiří Kocurek

Před revolucí se taky nestavělo. To je ale správně, tehdy bylo líp! Nebo tak něco…

Zlámalík

Ne, ale mají to dělat s větším rozmachem. Tak hurá, bude 140 na rovině.

qěcy

Dokážete to podrobně odargumentovat vzhledem k potřebě někudy táhnout 100 nákladních vlaků denně a to pokud možno bez jejich zastavení?

Dfg

Nemaji, ale mají pracovat výrazně intenzivněji, aby to zpoždění dohnali… Pomalu každý člověk o novostavbě či významnější rekonstrukci má tady data zahajení počátek 30.let… kolik z toho a zfa vůbec něco postaví???

Miloslav

Nic takového jsem nenapsal. Ale když už se na to sáhne, mělo by to být na výrazně lepší parametry

Alibaba

V devadesátkách byla železnice fuj, to vládla ještě větší točvolantová loby než dnes.

Michal M

Tak ještě že tady někdo tu ústní historii z Obzoru udržuje. Byla by škoda, kdyby tyhle báchorky vymřely.

Jiří Kocurek

A předtím se to nepostavilo proč Točvolanti z moskvy nebo celovětový juadismus?

tarten

Socialistická ekonomická neschopnost. A ti „točvolanti z Moskvy“ není tak ůplně vtip, je to ošklivé město prošpikované dálnicemi. Téměř úplné zrušení tramvajové sítě byl opravdu velice špatný nápad.

SYN

No Paříž má taky tramvají minimum a nijak zvlášť to tam nevadí…

v

Pariz je často na rovině = kolo. A dokonale kombinovaná linkami metra a REF (S bahn) a busaci už jsou tam hodne hybridního. Jsem tam byl v neděli a všiml jsem si, ze od olympiady vidím po 3 měsících zajímavou změnu = ticho. Auto s jen spalovakem bylo tak každé 15 , vše jezdilo na baterky a to i hodně busu

Alibaba

Protože soudruzi byli rádi, že vlaky vůbec jezdily, síť svými neinvesticemi doslova vojezdily.

Jiří Kocurek

Proč ne v 80. letech nebo dokonce v 70. letech?

Jaaa

Zase promarněná příležitost, zase se držíme u země, zase myšlení 20. století. Prostě rychle a spolehlivě se jezdit nebude, stačí koncepce z roku 1980.

A pak proč pořád zaostáváme za západem 40 let i v infrastruktuře.

Adam Ř

?? Je to objízdná trasa, případně nákladní alternativa k osobní dopravou vytíženému koridoru. Nemá to být extrémně rychlý

qěcy

Nemáte pravdu. Má to být nákladní magistrála doplněná oblastní osobní dopravou.

Josef Pešek

V Infrastruktuře nijak extrémně nezaostáváme. To je otřepané klišé, že ano.

Hans N.

Větší nesmysl jsem dlouho nečetl. Díky za pobavení. 😀

Alibaba

Souhlas, rychlost 160 už není „daleko“.
Otázka je, jak velké rejpance do krajiny by způsobilo trasování na tuto rychlost, od Chocně k Újezdu by to bylo hodně náročné, a pak zase další krizové oblouky (např. Borohrádek) jsou omezovány zástavbou.

Zlámalík

S výjimkou Borohrádku a kousku u Chocně to snad 160 i 200 dá, ne? V Plchůvkách holt vykoupí 20 m zahrady.

Jiří Kocurek

„jsou omezovány zástavbou“

Určitě točvolanti a jejich lobby. Kdo jiný by tam postavil dětské hřiště a domy.

Gunduľ neubiješ

Jejda, hriste, což je pár trubek a hranou a tatrovka písku se NEMŮŽE přesunout o sto metrů vedle! Kántri for fjůčr!

Alibaba

Jestli jste si nevšiml, ta na urbanismus většinou nenadávám, protože spousta zástavby byla vytvořena v dobách, kdy točvolanti neměli takovou působnost a že by se dalo jezdit rychleji si lidi četli jen v nějakých cizích novinách.

Míla

…kdyby těch 140 kmh bylo v celé trase, je to super!

Jaroslav Tyle

Můžete být konkrétnější, jaká promarněná příležitost? Konkrétně tento úseku VOCHOCu bude sloužit téměř výhradně pro nákladní a osobní regionální dopravu. Za západem zde zaostávat nebudeme. Na trati bude mj. nejmodernější zab.zař. – ETCS s benefity.

qěcy

Příležitost může být promarněna, pokud nákladní magistrály nebudou mít odlišná pravidla (pro trasy i operativní), než platí v dnešní síti SŽ.

Jaaa

Primárně rychlost a plynulost – rozumím tomu, že vás zajímá především nákladní doprava, ale to je prostě omyl daný vaším úzkým zájmem. Má to být plnohodnotná dopravní cesta, ne zase nějakej chudáček, za v podstatě stejné náklady, jako plnotučná varianta. Snad zrovna vám nemusím vysvětlovat, proč je pro stát lepší mít dvě srovnatelné trasy, než jednu a druhou, stejně drahou, omezenou vlastně jen tak z plezíru. Pokud máte strach, že vám kapacitu “zase” zaberou osobní vlaky, a proto nutně musíte omezovat možnosti celé trasy, aby pro osobní dopravu nebyla tak atraktivní, pak je to aktivita na úkor všech ostatních; zvláště… Číst vice »

Alibaba

Problém je v tom, že dálnice jsou nové komunikace a ty staré, které vedou paralelně se neruší.
Bohužel takhle se na železnici nestaví a když se takhle snažíte projektova VRT, tak spousta lidí držkuje. Železnice je vůbec ráda, že se staví druhá kolej a je okolo toho velká sláva. A že by se těch druhých kolejí hodilo viz třeba problémi s výlukami: https://zdopravy.cz/dopravci-neuspeli-se-stiznosti-na-nekoordinovane-vyluky-spravy-zeleznic-omezeni-na-pristi-rok-plati-226129/

Jaaa

200 km/h není VRT, ostatně mezi Týništěm a Chocní by vzhledem k terénu bylo spíš max. těch 160.

No jo, “co by tomu řekli lidi” je obvykle ten nejpitomější argument. Buď do 21. století chceme, nebo chceme skanzen. Ostatně tam se přeložky konat budou, proto do toho rejpu.

SYN

Na doplňkové, objízdné a převážně nákladní trase je to naprosto přiměřené! Za situace kdy jezdíte Svitavy – Brno 110, Beroun-Plzeň 120 tak v takové době investovat do HK-Choceň na 160 vysloveně výsměch.

Jaaa

Přesně ukazujete onen zpozdilý styl myšlení: “Však to stačí, jinde je to taky tak”, přestože za stejné náklady můžete mít o třetinu lepší výsledek.

Je to jenom ve vašich hlaváchx

Tom

Firmu na výkup pozemků už maĵí?

Jiří Šrámek

Ne. Ale už soutěží firmu na hledání firmy, která najde firmu, co zajistí firmu na výkup pozemků.

Tom

Tak to vypadá, že ten Frýdek bude asi dříve.

Hasak

To se nebojim

Pavel

Btw. ten Frýdek (a dále Frenštát a ValMez) by také mohla být alternativa ke koridoru, nicméně SŽ se posledně vyjádřily, že nevidí důvod k elektrizaci v plné délce.

El Barto

Ta trať má velké sklony, takže pro náklady není nejvhodnější, navíc třeba při letošních povodních by nepomohla, protože byla poničená také.

Josef Pešek

Odklony pro lehčí vlaky. Vyrovnávky a autovlaky například. Viz třeba Rakousko. Lehké vlaky jsou odkláněny mezi Lincem a Vídní přes Selzthal a Semmering, dokud se nezačne jezdit přes tunely mezi Vídní a Sankt Pölten.

SYN

No alternativa ke koridoru by to byla jedině a výhradně v situaci kdy koridor někdo/něco přeruší na mnoho hodin, jinak je pořád ještě rychlejší na koridoru čekat hodinu než se vydat na „kotáre“…

Jarda

Vsadím se, že to určitě do roku 2031 nebude.

F. Brabenec

Není nutno se sázet. V letáku je uvedeno, že uvedená data jsou pouze orientační. 😎

tarten

…nebo dezorientační…

Jan Kužílek

Dám vám kurz 0.8. Dokud není vyřešen špunt HK-Tyniste je jakákoli snaha zbytečná.

hor411

Ještě je špunt Velký Osek – HK. Ale… cokoliv se postaví, je plus a zvýšení kapacity, ne?

55p

No a stejně zůstane špunt Velký Osek, protože dle aktuálního letáku se má Libická spojka a reko Babín – Osek stavět v letech 32 až 38.

hor411

Já vím no, ale furt lepší „ten kousek“ ze stanice k výhybně, než celá trať až do HK

El Barto

Asi tak, lepší jednokolejný „krátký“ tunel v Chuchli než ještě k tomu i celý „dlouhý“ Branický most.

tarten

… a k Branickému mostu i slušný kus trati východně.

SYN

Dlouhý více než dvojnásobně oproti mostu…

tarten

Vy ale předpokládáte, že rok 30 nebo 32 z jednoho letáku nastane dřív, než rok 38 z jiného letáku. To se pak nedivte.

55p

Ne, já předpokládám, že rok 30 z jednoho letáku bude kolem roku 35 a rok 38 z druhého kolem 45 🙂

Alibaba

Nic není zbytečné.

Dfg

Na tak jistou výhru vám žádná sázkovka sázku nedovolí 😀