Dvoukolejná alternativa ke koridoru má být kompletní do roku 2031. SŽ hledá projektanty úseku z Chocně
Trať Choceň - Týniště nad Orlicí. Foto: Správa železnic
Z trati zmizí část přejezdů, maximální rychlost stoupne na 140 km/h.
Kdy bude zrealizován projekt zdvoukolejnění tratě Choceň – Týniště ve skutečnosti nikdo neví, veškeré plány na takové megaprojekty se zpravidla odsouvají na desítky let později.
Žůžo!👍
Jaký je současný plán začátku přestavby prvního koridoru Kolín-Choceň? Pořád 2027-28, nebo se to bude držet do doby, než náklady mohou hnát kompletně odklonem po nové trati a jedna kolej zůstane jen pro rychlou osobní vrstvu? Snad tady na takové důležité trati zase SŽ nenapadnou takové vosery jako teď na Vysočině, kdy je železnice do Brna neprůjezdná jak přes Tišnov, tak přes Velké Mezeříčí/Třebíč, kdy nebyli schopní opravit Most Inteligence před zavřením Výtoně a ani před rozkopáním tratě do Berouna buď vyřešit tunely, nebo trať přes Rudnou, kdy obojí plánují, stejně jako plánuji modernizaci trati přes Nové Město na Moravě,… Číst vice »
S tou nízkou kapacitou Choceň-Třebová to není tak horké, jednak protože je to jen krátký úsek, který se pak z delší perspektivy dá pohodlněji plánovat odjezdy tak, aby se tam vlaky nepotkávali, nebo proto, že je to ve skutečnosti nejkapacitnější úsek koridoru, kde si rychlá osobní vrstva drží podobnou rychlost jako nákladní vlaky a i pomalá osobní vrstva, kdy další zvýšení kapacity by šlo docílit snížením rychlosti rychlé vrstvě v úseku Ústí-Třebová, když už ne hnaním nákladu do Brna s postrky přes Havlbrod, regulací vlaků o velikostech 3-4 velkoprostorových vagonů, co jezdí 10 minut po sobě, místo takové obrovské investice… Číst vice »
Papíry pro stavební povolení rozšíření existující trati stojí více než 10 milionů za km ?
Co bude drive sen o VRT pres vysocinu, nebo alternativa, ktera je treba vice nez se tady pise. Vsak sek za CT je jeden velky kapacitni spunt.
Týniště nad Orlicí – jo, pokaždé když jsem tama jel tak jsem si říkal že je to hodně potřeba zlepšit… neboli nikdy. Zato jasně, taková Světlá nad Sázavou může spokojeně hnít dál… a když se zase něco sčuchne v Třebové, tak objet to půjde tak možná… přes Lichkov a Hanušovice, protože nickolejný provoz. To už tu letos bylo…
Alternativa? Těsně před špuntem se vlaky vrátí na ucpaný koridor…
Kde ovšem všechny vlaky jedou stejně rychle, takže se to tam ještě vejde. Problém propustnosti je totiž rozdíl rychlostí 100 vs 160 km/h, kdy nákladní vlak nemá šanci se mezi rychlíky ani rozjet!
Ale někteří by to rádi ještě „vylepšíli“ zvednutím na 200…
Ňák se začít musí.
Proslýchá se, že do dvou let by mělo dojít k postupnému zrušení zbývajících hradel na trati 171. Pokud k tomu dojde, zajímavostí bude, že hlásky přežijí hradla, tedy novější traťové zabzař
A kolik těch hlásek na trati zůstane, a kde jsou rozmístěny?
Hlásky jsou dvě v ČR a to v Královéhradeckém kraji na trati 021 (Blešno, Petrovice)
Dobrý den. Nevíte někdo z této diskuze jestli už je vybrán zhotovitel pro modernizaci tratě z Týniště nad Orlicí do Solnice. Děkuji.
Probíhá vyhodnocování.
Děkuji
Zpátky do reality…V lepším případě tak 2050 hotovo… Stačí pohled mezi Pardubice a Hradec Králové… Stále není hotovo a roky utíkají.
Si myslím že tento projekt už místní nechávají „vyhnít“ aby jim snad nedejpámbu nesnížil šance úseku VO-HK… už by se nedalo říkat že do Hradce nevede dvoukolejka??
Anebo počkají až tam ta alej sejde stářím…
Navržené rychlosti zde: https://ctrlv.cz/wBcg
Dle DUR má být v Újezdě výhybna s jednou dlouhou předjízdnou kolejí, není v článku/letáku chyba? Další dvě dlouhé předjízdné budou v Borohrádku.
To dává smysl – Újezd bude předjízdné nádraží Chocně a Borohrádek pro Týniště
Tak nevím, trať bude průchodnější od Velkého Oseku až do Chocně a co dále do České Třebové ? Už několikrát jsem tady četl o tunelu u Ústí nad Orlicí a to jako zase nic ? Mám pocit , že si na SŽDC neumí stanovit priority a hlavně se jich držet…
Obávám se, že nejde jen o váš pocit, ale o pěkně hořkou skutečnost, a že se situace táhne desítky let, za přihlížení různých vlád. Chybí cílové řešení a dlouhodobé plánování. Se změnami vlád dochází ke změnám v koncepci. Kdyby se plánovalo dlouhodobě cílově, tak by se vytýčil cíl, že celý tento koridor musí být hotov na 160km/h dejme tomu do deseti nebo 12 let, včetně tunelů, včetně více než dvoukolejných úseků, včetně mimoúrovňových přejezdů na silnicích 1 – 3 třídy, etc. Toto ale nikdy nebylo stanoveno, naplánováno, a proto to ani není. Takhle se to lepí 30 let, postup je… Číst vice »
Díky. Nechtěl jsem se na odborném webu navážet do politiky ale vidím že to prostě jinak nejde. Takže odhad dalšího vývoje : bude se čekat do voleb, pak se budou měnit lidé na zodpovědných místech a nakonec se prohlásí vzhledem k ekonomické situaci že na to nejsou peníze… Nebo se mýlím ?
Jestli je v tom hluboko zakořeněný nějaký šotouš fotící v Bezpráví a využívá všecky svoje kontakty k tomu, aby se nic neměnilo… tak měnit vlády nepomůže.
Všecky ostatní úseky se modernizovat podařilo (chybí jen uzly MuN a Hr.n.Mor.), ale v Bezpráví je snad zakletá princezna. To fakt nebude tím, kdo je či není ve vládně. Nikdo s tím zatím nehnul a komunisti taky ne.
No holt když celkem maximalistická úprava potřebuje 5km tunel tak to zase není až tak divné že to trvá, prostě nejdelší který tu budeme mít… dokud si někdo netroufne spustit berounský.
Akorát se to vůbec netýká úseku, který tu alternativu potřebuje nejvíc. A na většině trasy skutečné alternativy přes Letohrad a Hanušovice se odvádí stěží údržba, natož nějaké zlepšení parametrů a kapacity.
Přes Letohrad a Hanušovice to žádná skutečná alternativa není, nanejvýš tak pro krátké a lehké pracovní vlaky, kterým nevadí, že to pojedou půl dne. (sklonové a směrové poměry, délka a počet stanic, jednokolejnost, trakce, zabezpečení, …)
Pokud byste z toho chtěl udělat skutečně použitelnou trať pro dálkovou nákladu i osobku, vyjde to na takové peníze, že přímo +- podél koridoru i s rozsáhlými tunely by to snad bylo i levnějši a výrazně kratší.
Než tama, tak raději přes Kolín a Brno do Přerova, to vyjde časově líp, než kvůli horskému terénu brát nákladní vlak nadvakrát.
A jak píše Projektant, tak za stejné peníze druhou dvojkolejku údolím…
Teda, když zrovna není nickolejný provoz přez Vysočinu…
Hlavní úzké hrdlo je Hradec – Týniště, ale ano, chce to komplet VO-Choceň.
Souhlasím a podepisuju v plném rozsahu.
140 km je pomalí chce to 300 km
Tohle je/bude alternativní koridorová trať s převažující nákladní dopravou. Rychlost nad 160 km/h by byla bezúčelná, naopak by to prodražila úplně zbytečnými přeložkami. Vysokorychlostní trať se staví jinde, a pro rychlost 250 km/h a víc to stejně nejde vpodstatě jinak, než „totální přeložkou“, tedy tratí na zelené louce víceméně po celé délce.
Kde se staví vysokorychlostní trať? Nemělo být místo „staví“ slovo slibují?
Máte pocit, že někde ve světě se po existujcích VRT 250+ km/h pravidelně provážejí nákladní vlaky?
No to úplně nevím, když se plánuje VRT na Hradec. 160 nebo 200 je z hlediska propustnosti celkem jedno, grafikon může být nastaven i třeba na 140, to ale neznamená, že se těch 200 nevyužije.
No aby se využily stylem „jednou za den, když zrovna grafikon dovolí…“ tak to by ten upgrade na 200 musel být téměř zadarmo. Pak ano…
Včera bylo pozdě. Modernizace VOCHOC je třeba už mnoho let.
Držím palce, aby se projekt co nejméně zpožďoval.
U Borohrádku to zdvoukolejnění trati nejspíš nebude dříve než vytvoření obchvatu I/36 https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/I36/i36-holicecestice
Co jsem četl tak současný nízká most přes I/36 v Borohrádku chtějí, aby jim přes město nejezdili kamiony, ale SŽ když už bude rekonstruovat trať, tak musí postavit velký most protože je přes silnici I. třídy.
Snad ty dvě stavby půjdou zkoordinovat.
140 km/h to bude opět pro klopidla ne?
Klopicí nákladní vlaky, už se těším! 😀
Vyklápěcí? 🙂
Kloub lze použít pro obojí. 😀
Není to úplně ono, ale … 😀
https://trenesymas.cl/wp-content/uploads/2023/08/4513..-1.jpg
oprava
https://trenesymas.cl/producto/c-minero-db-marklin-4513-2/
Zajímavé VoChoc se staví a Chrást – Plzeň se vytrhalo. 😀
Že by šlo o celkem rozdílné případy?
To ano, tady se ty peníze vynakládají na stavbu, tam na likvidaci. Nakonec se bude stejně stavět obchvat Plzně.
On se bude stavět železniční obchvat Plzně?
Asi to bude tím, že Chrást není město s více než 90.000 obyvateli.
Není to náhodou na spojnici Praha – Plzeň ?
Zachováním staré tratě bychom měli vyřešenou náhradní trasu pro celých 5 km tratě Praha – Plzeň, zatímco VOCHOC má vyřešit kapacitu a případně náhradní trasu pro prakticky celý úsek Choceň – Kolín, s tratí přes Nymburk, Lysou a Čelákovice prakticky až do Prahy.
Však také to bude něco stát. A to nemluvím o provozních nákladech, ty jsou u obou úseků jednotkově srovnatelné. U té staré trati se jen navíc vyhodila čístka za likvidaci.
Ono se tam v Plzni spíš nechtělo vymýšlet nějaké smysluplné napojení staré tratě na novou, takže se prostě neudělalo, a bez něj ten úsek byl stejně k ničemu. To že se zbouralo trakční vedení do Chrástu byla chyba, když se tam teď zase uvažuje prostá elektrifikace.
A neumí ty vláčky jezdit VRT – PRT (pomalí-rychlá trať ), tak urychlete VRTky ne, když se to má přirozeně zálohovat jedno a druhé..
*pomalí-rychlá trať
**pomalo-rychlá trať..
VOCHOC nemá zálohovat VRT (to nanejvýš hlavní koridorovou trať) a VRT už vůbec nemá zálohovat VOCHOC, protože nákladní vlaky po ní neprojedou. Je potřeba obojí najednou.
Co je méně důležité než tyhle dvě je naopak dvoustovka na hlavní koridorové trati (Pardubice – Choceň). Nicméně ta je zas relativně levná (na rovných úsecích) a je přirozené ji udělat v rámci generální opravy traťového úseku.
Akorát teda už slyším zase někoho řvát „proč se to neudělalo na 200 celé, takhle jsou tam šílené propady“…
Jen ať se staví. Celý VoChoc. Alternativa ke koridoru. Super. Ale pak se to všechno stejně potká v Chocni… A tunel na Třebovou v nedohlednu.
Zato VRT na Brno v dohlednu a i to by mělo pomoci.
VRT na Brno v tomto století nebude
Vy asi žijete ve XX. století.
Je ale pravda, ze jízda ve sledu cca stejnou rychlosti je na kapacitu menší nárok, než když se Os, R a N významne liší. Navic jde i o délku useku, protoze rozhodující je absolutni velikost rozdílu jízdních dob.
Neboli poté, co už v Brandýse není úrovních nástupiště, je největším kapacitnim hrdlem okolí Pardubic (a Kolin).
Přesně tak.
„….je největším kapacitnim hrdlem okolí Pardubic (a Kolin)…“ Ano, ale to čistě matematicky dělají dlouhé mezistaniční úseky – konkrétně Pardubice-Přelouč a pak Řečany n/L – Záboří n/L. Tam matematicky vychází velké průměrné doby obsazení mezistaničního úseku – pokud by se tam ale vložily mezilehlé dopravny – klidně cik-cak vždycky s jednou sudou a lichou předjízdnou kolejí napřeskáčku – ani by se to nemuselo nijak mezi 1 a 2 TK spojkovat – pak by se stal zázrak – ty průměrné doby obsazení by klesly a kapacity by matematicky bylo dost. Stejný problém má vícero úseků – Modřice – Hrušovany u Brna,… Číst vice »
A proto podle části názorů odbočka není dopravnou. 🙂
A hlavně zásadně ne hranicí úseku pro kapacitní posouzení. Pokud by ty zmíněné dopravny měly předjízdnou kolej, tak by naopak to zvýšení propustnosti nastalo i velice prakticky.
U té odbočky jako já osobně vidím problém ten, že fyzicky tu kapacitu nezvýšíte tím, že se tváříte, že místo jednoho dlouhého mezistaničního oddílu budou nově dva krátké – a prostě pokud už dělám ty dvě spojky mezi 1 a 2 TK, tak proč nezkusit vložit aspoň jednu sudou nebo lichou předjízdnou ? Jasně, nemusí tam být vždycky místo…OK, argument beru, ale pokud ji vložím, tak tu kapacitu zvýším (nějak)…na Odb. Svitava u řeky na to místo není, ale minimálně ten Rajhrad pořád předjízdnou ve směru do Brna může mít:-))
Nevím co řešíte. Vložením odbočky do jinak stejného mezistanicniho useku se vypoctova propustnost nezmění. Pomineme nyní pripadne úpravy rozmístění návěstidel.
A v Hradci K. bude taky špunt.
Jo, tam by se sešel přesmyk. Jenže kde jak, moc místa tam není.
Miniaturní podvlek. Vana.
Od Jaroměře spodem do prvních koleji (cca 4-5) od baráku. Ideálně zároveň extra Jičínske nástupiště mimo tranzitní cesty ND (“více vzadu”).
Tak rychle by měli začít i objízdnou dvojkolejnou trasu za Chocní, jak ve směru na Ostravu, tak i na Brno.
Jednokolejné tratě u hlavních koridorů v 21.století jsou k smíchu.
ono naše celá síť je tak nějak k smýchu… hlavně ten počet lokálek a jejich rychlost někdy i pod 60 😀
Jojo, k smýchu… 🙂
Myslíte, že jinde kolem koridorů jednokolejky nevedou? Linec a běžte po proudu Dunaje.
Stejně tak trať 110 01 Tulln – St. Pölten a obě tratě na Selzthal od St. Valentinu i Amstettenu. Tam ale vzhledem k terénu lze pochopit, proč je to jednokolejně.
No je pravda, že některé části této trati jsou vskutku muzejní.
A po zdvojkolejnění se zlepší i dojíždění do HK a trochu do Chocně.
Směrově by to šlo udělat i na 160km/h což je škoda, že to tak neudělají.
I když je to objízdná trasa tak by se mohli snažit zachovat rychlosti trasy hlavní.
No hlavně by mohla být ambice udělat z toho paraelní hlavní trasu, včetně vedení některých expresních linek. Tak aby se reálně uvolnila kapacita na koridoru+zlepšila dopravní dostupnost Hradce Králové a zbytku regionu.
Pro nákladní dopravu to paralelní trasa bude i s touto navrhovanou rychlostí. Druhá kolej (samozřejmě na celým VOCHOCu) hodně pomůže.
Zhoršil byste spojení východní Moravy, protože by to zaručeně „schytal“ (jako vždy) Ex2 (a/nebo R18) a tím byste zhoršil i spojení Pardubic/Přelouče/Kolína – i když, až na Přelouč, tam toho už jezdí víc než dost.
Nemyslím ty vlaky teď reálně staví v každé Horní/Dolní + občasné zastávky vinou přetížení trati.
Z HK na Prahu to bude vždy pomalejší než Pardubice-Kolín.
Nebude. Až se postaví tento úsek, zmodernizuje trať z Lysé nad Labem do Kolína. Nasadí se ETCS L2. Jízdní doba expresních vlaků Praha – Hradec Králové by měla být do 60 minut.
Kde bude VOCHOC jen dvoukolejný, tam pokud možno expresy žádné. Nebo jen velmi zřídka. Pro odstranění většiny expresů z hlavní koridorové trati slouží VRT.
To, že VRT má posloužit k odlehčení stávajících tratí je zatím pouze jakýsi teoretický předpoklad. Až uvedení VR tratí do provozu a reálné změny trasování linek ukáží nakolik se tento předpoklad podařilo naplnit. Určitě se dá předpokládat, že ne všude se změny tras setkají s pochopením, a alespoň část uvolněné kapacity bude snaha využít opět pro osobní dopravu, aby zůstala zachována obsluha všech obcí i na stávajících trasách.
To není JEN o „vymístění“ relativně malého počtu vlaků, ale především těch co tam způsobují ty největší rozdíly rychlostí a potřebu se s něčím předjíždět…
Hradec Králové už má excelentní dopravní dostupnost – po silnicích/dálnicích.
Na celé trati Prostřední Žleb – Choceň by měla mít přednost nákladní doprava (možná kromě zbytkáčů). I nad odklony, nebo na stejné úrovni s odklony.
A ten Hradec a Cho-Tř. Bude stejně špunt. Protože úrovňové kolize cest i protismerných.
Věčná škoda že nebude v Chocni mimoúrovňový rozplet (přesmyk), aby se směr od Týniště na Českou Třebovou mohl napojit bezkolizně s hlavním protisměrem z Třebové na Pardubice
Drobný (jednokolejný) přesmyk (podjezd) je(byl) plánován s tunelem do Ústí cca u Mítkova.
No, on ani vícekolejný přesmyk mnoho smyslu nemá
No, nevím.
Pokud vezmu koridor, že jeho hlavní koleje nacpu do tunelu a dvě koleje od Týniště se budu snažit propojit se dvěma kilejemi do Brandejsa, tak vlastně na těchto kolejích vznikne něco podobného jako je v tunelu v Chuchli.
Bez křížení tras se nebude dát jet od Týniště do nového tunelu Ch-UNO, sice to není tak krizové, ale nepůjde to. Ostatní cesty by měli jít bez křížení.
Kdy už na SŽ začnou věci řešit adekvátně polovině tohoto století? Tohle je opět projekt, který měl být hotov v devadesátých letech století minulého
A to, že to mělo být hotovo v devadesátkách znamená, že se na to mají vykašlat?
To už je takový folklór:
Nestaví se – je to špatně.
Staví se – je to špatně, protože je to pozdě.
Problém je spíš v tom, že se staví podle studií, koncepcí a projektů mnoho let starých.
A když se ty projekty aktualizují, tak je to samozřejmě zase špatně.
Projekt VOCHOC je stále aktuální k potřebám. Pochopitelně tam bude střídavá trakce a ETCS s benefity, takže nejmodernější technologie.
Těch staveb co SZ staví moc není.o některých stavbách x let mluví ..ale skutek útěk.
Před revolucí se taky nestavělo. To je ale správně, tehdy bylo líp! Nebo tak něco…
Ne, ale mají to dělat s větším rozmachem. Tak hurá, bude 140 na rovině.
Dokážete to podrobně odargumentovat vzhledem k potřebě někudy táhnout 100 nákladních vlaků denně a to pokud možno bez jejich zastavení?
Nemaji, ale mají pracovat výrazně intenzivněji, aby to zpoždění dohnali… Pomalu každý člověk o novostavbě či významnější rekonstrukci má tady data zahajení počátek 30.let… kolik z toho a zfa vůbec něco postaví???
Nic takového jsem nenapsal. Ale když už se na to sáhne, mělo by to být na výrazně lepší parametry
V devadesátkách byla železnice fuj, to vládla ještě větší točvolantová loby než dnes.
Tak ještě že tady někdo tu ústní historii z Obzoru udržuje. Byla by škoda, kdyby tyhle báchorky vymřely.
A předtím se to nepostavilo proč Točvolanti z moskvy nebo celovětový juadismus?
Socialistická ekonomická neschopnost. A ti „točvolanti z Moskvy“ není tak ůplně vtip, je to ošklivé město prošpikované dálnicemi. Téměř úplné zrušení tramvajové sítě byl opravdu velice špatný nápad.
No Paříž má taky tramvají minimum a nijak zvlášť to tam nevadí…
Pariz je často na rovině = kolo. A dokonale kombinovaná linkami metra a REF (S bahn) a busaci už jsou tam hodne hybridního. Jsem tam byl v neděli a všiml jsem si, ze od olympiady vidím po 3 měsících zajímavou změnu = ticho. Auto s jen spalovakem bylo tak každé 15 , vše jezdilo na baterky a to i hodně busu
Protože soudruzi byli rádi, že vlaky vůbec jezdily, síť svými neinvesticemi doslova vojezdily.
Proč ne v 80. letech nebo dokonce v 70. letech?
Zase promarněná příležitost, zase se držíme u země, zase myšlení 20. století. Prostě rychle a spolehlivě se jezdit nebude, stačí koncepce z roku 1980.
A pak proč pořád zaostáváme za západem 40 let i v infrastruktuře.
?? Je to objízdná trasa, případně nákladní alternativa k osobní dopravou vytíženému koridoru. Nemá to být extrémně rychlý
Nemáte pravdu. Má to být nákladní magistrála doplněná oblastní osobní dopravou.
V Infrastruktuře nijak extrémně nezaostáváme. To je otřepané klišé, že ano.
Větší nesmysl jsem dlouho nečetl. Díky za pobavení. 😀
Souhlas, rychlost 160 už není „daleko“.
Otázka je, jak velké rejpance do krajiny by způsobilo trasování na tuto rychlost, od Chocně k Újezdu by to bylo hodně náročné, a pak zase další krizové oblouky (např. Borohrádek) jsou omezovány zástavbou.
S výjimkou Borohrádku a kousku u Chocně to snad 160 i 200 dá, ne? V Plchůvkách holt vykoupí 20 m zahrady.
„jsou omezovány zástavbou“
Určitě točvolanti a jejich lobby. Kdo jiný by tam postavil dětské hřiště a domy.
Jejda, hriste, což je pár trubek a hranou a tatrovka písku se NEMŮŽE přesunout o sto metrů vedle! Kántri for fjůčr!
Jestli jste si nevšiml, ta na urbanismus většinou nenadávám, protože spousta zástavby byla vytvořena v dobách, kdy točvolanti neměli takovou působnost a že by se dalo jezdit rychleji si lidi četli jen v nějakých cizích novinách.
…kdyby těch 140 kmh bylo v celé trase, je to super!
Můžete být konkrétnější, jaká promarněná příležitost? Konkrétně tento úseku VOCHOCu bude sloužit téměř výhradně pro nákladní a osobní regionální dopravu. Za západem zde zaostávat nebudeme. Na trati bude mj. nejmodernější zab.zař. – ETCS s benefity.
Příležitost může být promarněna, pokud nákladní magistrály nebudou mít odlišná pravidla (pro trasy i operativní), než platí v dnešní síti SŽ.
Primárně rychlost a plynulost – rozumím tomu, že vás zajímá především nákladní doprava, ale to je prostě omyl daný vaším úzkým zájmem. Má to být plnohodnotná dopravní cesta, ne zase nějakej chudáček, za v podstatě stejné náklady, jako plnotučná varianta. Snad zrovna vám nemusím vysvětlovat, proč je pro stát lepší mít dvě srovnatelné trasy, než jednu a druhou, stejně drahou, omezenou vlastně jen tak z plezíru. Pokud máte strach, že vám kapacitu “zase” zaberou osobní vlaky, a proto nutně musíte omezovat možnosti celé trasy, aby pro osobní dopravu nebyla tak atraktivní, pak je to aktivita na úkor všech ostatních; zvláště… Číst vice »
Problém je v tom, že dálnice jsou nové komunikace a ty staré, které vedou paralelně se neruší.
Bohužel takhle se na železnici nestaví a když se takhle snažíte projektova VRT, tak spousta lidí držkuje. Železnice je vůbec ráda, že se staví druhá kolej a je okolo toho velká sláva. A že by se těch druhých kolejí hodilo viz třeba problémi s výlukami: https://zdopravy.cz/dopravci-neuspeli-se-stiznosti-na-nekoordinovane-vyluky-spravy-zeleznic-omezeni-na-pristi-rok-plati-226129/
200 km/h není VRT, ostatně mezi Týništěm a Chocní by vzhledem k terénu bylo spíš max. těch 160.
No jo, “co by tomu řekli lidi” je obvykle ten nejpitomější argument. Buď do 21. století chceme, nebo chceme skanzen. Ostatně tam se přeložky konat budou, proto do toho rejpu.
Na doplňkové, objízdné a převážně nákladní trase je to naprosto přiměřené! Za situace kdy jezdíte Svitavy – Brno 110, Beroun-Plzeň 120 tak v takové době investovat do HK-Choceň na 160 vysloveně výsměch.
Přesně ukazujete onen zpozdilý styl myšlení: “Však to stačí, jinde je to taky tak”, přestože za stejné náklady můžete mít o třetinu lepší výsledek.
Je to jenom ve vašich hlaváchx
Firmu na výkup pozemků už maĵí?
Ne. Ale už soutěží firmu na hledání firmy, která najde firmu, co zajistí firmu na výkup pozemků.
Tak to vypadá, že ten Frýdek bude asi dříve.
To se nebojim
Btw. ten Frýdek (a dále Frenštát a ValMez) by také mohla být alternativa ke koridoru, nicméně SŽ se posledně vyjádřily, že nevidí důvod k elektrizaci v plné délce.
Ta trať má velké sklony, takže pro náklady není nejvhodnější, navíc třeba při letošních povodních by nepomohla, protože byla poničená také.
Odklony pro lehčí vlaky. Vyrovnávky a autovlaky například. Viz třeba Rakousko. Lehké vlaky jsou odkláněny mezi Lincem a Vídní přes Selzthal a Semmering, dokud se nezačne jezdit přes tunely mezi Vídní a Sankt Pölten.
No alternativa ke koridoru by to byla jedině a výhradně v situaci kdy koridor někdo/něco přeruší na mnoho hodin, jinak je pořád ještě rychlejší na koridoru čekat hodinu než se vydat na „kotáre“…
Vsadím se, že to určitě do roku 2031 nebude.
Není nutno se sázet. V letáku je uvedeno, že uvedená data jsou pouze orientační. 😎
…nebo dezorientační…
Dám vám kurz 0.8. Dokud není vyřešen špunt HK-Tyniste je jakákoli snaha zbytečná.
Ještě je špunt Velký Osek – HK. Ale… cokoliv se postaví, je plus a zvýšení kapacity, ne?
No a stejně zůstane špunt Velký Osek, protože dle aktuálního letáku se má Libická spojka a reko Babín – Osek stavět v letech 32 až 38.
Já vím no, ale furt lepší „ten kousek“ ze stanice k výhybně, než celá trať až do HK
Asi tak, lepší jednokolejný „krátký“ tunel v Chuchli než ještě k tomu i celý „dlouhý“ Branický most.
… a k Branickému mostu i slušný kus trati východně.
Dlouhý více než dvojnásobně oproti mostu…
Vy ale předpokládáte, že rok 30 nebo 32 z jednoho letáku nastane dřív, než rok 38 z jiného letáku. To se pak nedivte.
Ne, já předpokládám, že rok 30 z jednoho letáku bude kolem roku 35 a rok 38 z druhého kolem 45 🙂
Nic není zbytečné.
Na tak jistou výhru vám žádná sázkovka sázku nedovolí 😀