Dvoukolejka podél Rýna. Švýcaři dokončili proměnu úzkého hrdla, zavádí půlhodinový takt dálkových vlaků
Součástí změn je vstup dalšího dopravce na trasu i rozšíření návazných spojů.
Z dalšího vytíženého místa švýcarské železnice zmizel jednokolejný úsek. Švýcarské spolkové dráhy (SBB) včera oficiálně dokončily modernizaci železniční trati podél Rýna v úseku Sargans – Oberriet. Hlavním cílem bylo zdvoukolejnění.
Výsledek modernizace poznají cestující v jízdních řádech už v neděli. Dojde k výraznému navýšení provozu na trati mezi Churem a St. Gallenem, dálkové vlaky budou jezdit každou půl hodinu. Celkem přibyla druhá kolej na sedmi kilometrech.
Práce trvaly dva roky, osm měsíců byl zcela zastaven provoz. Od neděle začínají v této relaci jezdit nové spoje Alpenrhein-Express, které s jednotkami Stadler Traverso bude provozovat Südostbahn (SOB). Stejně jako u SBB půjde o linku IR13. Zatímco SOB bude jezdit v úseku Chur – St. Gallen, SBB po trase Curych – St. Gallen – Sargans. Dálkové vlaky tak pojedou na východě země každou půl hodinu. Kromě toho dojde i k rozšíření navazující autobusové dopravy. Kanton St. Gallen si od rozšíření slibuje další zatraktivnění veřejné dopravy.
Náklady na celou stavbu dosáhly 250 milionů franků. Projekt rozšíření je kompletně popsán zde.