Dvoukolejka podél Rýna. Švýcaři dokončili proměnu úzkého hrdla, zavádí půlhodinový takt dálkových vlaků

Slavnostní vlak při otevření dvoukolejky podél Rýna. Foto: SBBSlavnostní vlak při otevření dvoukolejky podél Rýna. Foto: SBB

Součástí změn je vstup dalšího dopravce na trasu i rozšíření návazných spojů.

Z dalšího vytíženého místa švýcarské železnice zmizel jednokolejný úsek. Švýcarské spolkové dráhy (SBB) včera oficiálně dokončily modernizaci železniční trati podél Rýna v úseku Sargans – Oberriet. Hlavním cílem bylo zdvoukolejnění.

Výsledek modernizace poznají cestující v jízdních řádech už v neděli. Dojde k výraznému navýšení provozu na trati mezi Churem a St. Gallenem, dálkové vlaky budou jezdit každou půl hodinu. Celkem přibyla druhá kolej na sedmi kilometrech.

Práce trvaly dva roky, osm měsíců byl zcela zastaven provoz. Od neděle začínají v této relaci jezdit nové spoje Alpenrhein-Express, které s jednotkami Stadler Traverso bude provozovat Südostbahn (SOB). Stejně jako u SBB půjde o linku IR13. Zatímco SOB bude jezdit v úseku Chur – St. Gallen, SBB po trase Curych – St. Gallen – Sargans. Dálkové vlaky tak pojedou na východě země každou půl hodinu. Kromě toho dojde i k rozšíření navazující autobusové dopravy. Kanton St. Gallen si od rozšíření slibuje další zatraktivnění veřejné dopravy.

Náklady na celou stavbu dosáhly 250 milionů franků. Projekt rozšíření je kompletně popsán zde.

Projekt zdvoukolejnění trati podél Rýna. Foto: SBB
Tagy SBB SOB Švýcarsko
4 komentáře