Dvoukolejka podél Rýna. Švýcaři dokončili proměnu úzkého hrdla, zavádí půlhodinový takt dálkových vlaků

Slavnostní vlak při otevření dvoukolejky podél Rýna. Foto: SBBSlavnostní vlak při otevření dvoukolejky podél Rýna. Foto: SBB

Součástí změn je vstup dalšího dopravce na trasu i rozšíření návazných spojů.

Odebírat
Upozornit na
guest
4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xyz

https://www.oev-info.ch/sites/default/files/fap/2025/pdf/880.pdf

Typicky švýcarské – zdvoukolejnit pečlivě vybrané úseky tak, aby se tam dal provézt požadovaný počet spojů. Nyní tedy (jižně od Altstättenu) 3 páry vlaků za hodinu (resp. jižně od Sargansu ještě k tomu 2h takt Railjetů).

Hlavně je důležité, aby naprostá většina vlaků jela včas nebo skoro včas. A to ve Švýcarsku je dodrženo. Pak stačí i takováto relativně střídmá infrastruktura.

Totéž by mmch. stačilo mnohde u nás, co se týká tratí se slabou nákladní dopravou (která kde je silná, tak tam už je hodně nutná kompletní dvoukolejka).

xyz

… srov. s tím, jak to bylo „do včerejška“ https://www.oev-info.ch/sites/default/files/fap/2024/pdf/880.pdf Už letmým pohledem je vidět, že dílčí dvoukolejka u Oberrietu = křižování v X:25 a X:35 (zastávkový vs. nový zrychlený vlak) A stejně tak do (nově dvoukolejného) úseku Buchs – Sevelen vychází míjení zastávkového a (i dříve existujícího) zrychleného vlaku okolo X:42/X:18 h, díky čemuž za zastávkovým vlakem může jet další zrychlený vlak. Už před rokem se zastávkové vlaky dostaly do svižnější polohy díky už tehdy zprovozněné výhybně Rüthi, kam se jejich křižování (před X:30 h) přesunulo z Oberrietu. Do úseku Buchs – Buchs Nord (cca 1,9 km) sice pravidelné… Číst vice »

Antonín Píšala

Švýcaři zdvoukolejní 7,7km trati, k tomu opraví další zařízení na této trati v délce 40km a modernizuje stanice za dva roky. V přepočtu to stojí 6,65mld Kč. Správa železnic opravuje kolej mezi Lipníkem a Drahotušemi v délce 5,9km 3 roky a stojí to 2,1mld Kč. TZN. SŽ za 6,65 MLD by „opravila“ 18,68km širé dvoukolejné trati, aniž se zvedne kapacita a rychlost v daném úseku. TVL, paráda už jsme předhnali i Švýcary, v nákladech na stavbu a rychlosti stavby. Jsme to ale bohatý stát, že si můžeme tahle dovolit rozhazovat. Proboha, to už snad není možný. Za tohle by měl… Číst vice »

Alibaba

Obávám se, že takovéto prosté přepočty na km jsou absolutně nevypovídající.
A délku stavby taky nelze srovnávat, protože Lipník – Drahotuše nejde úplně vyloučit, tak jak to udělali s probíranou tratí ve Švýcarsku.