Dvoukolejka na 160 km/h. Trať z Chlumce do Hradce posoudí MŽP
Správa železniční dopravní cesty udělala další krok k cíli, kterým je cesta vlakem mezi Prahou a Hradcem Králové za hodinu.
Správa železniční dopravní cesty udělala další krok k cíli, kterým je cesta vlakem mezi Prahou a Hradcem Králové za hodinu. Do procesu posouzení vlivu na životní prostředí poslala přestavbu 27 kilometrů dlouhého úseku Chlumec nad Cidlinou – Hradec Králové.
Podle zveřejněné dokumentace by měla být zdejší jednokolejka doplněna o druhou kolej, téměř v celém úseku se pak rychlostní maximum zvýší na 160 kilometrů v hodině. Na první kopnutí do země by mělo dojít v roce 2025.
„V úseku Hradec Králové – Chlumec nad Cidlinou se zkracuje u rychlíkových vlaků jízdní doba z 19,5 min na 14,0 min. U osobních vlaků se jízdní doba krátí z 27,0 min na 22,0 min. V širším měřítku je cílem po dokončení všech staveb zkrácení jízdní doby mezi Hradcem Králové a Prahou ze současných 101 min na cca 63 min pro expresní vlaky,“ píše se v dokumentaci.
Projekt má pomoci i nákladní dopravě. Ve stanicích Praskačka a Káranice vzniknou předjízdné koleje pro vlaky o délce 740 metrů. Projekt je součástí plánů na modernizaci celého úseku z Velkého Oseka přes Chlumec a Hradec do Chocně, ke které byla schválená studie proveditelnosti v roce 2015. Podle SŽDC trať převezme část nákladní železniční dopravy z prvního koridoru, správce kolejí počítá se 45 až 51 vlaky denně.
Mezi Chlumcem nad Cidlinou a Hradcem Králové dojde mimo jiné ke zrušení deseti přejezdů, (12 bude rekonstruováno), demolici tří výpravních budov, výstavbě 15 nových přístřešků a zbudování 1,3 kilometru protihlukových stěn, především v Hradci Králové.
Ještě před velkou přestavbou úseku do Hradce Králové počítá SŽDC s vylepšením úseku Praha-Vysočany – Mstětice. SŽDC už vybrala projektanta, kterým je Sudop Praha. Začít stavět by se mohlo příští nebo přespříští rok. Součástí projektu je i modernizace vysočanského nádraží a vybudování nové zastávky Rajská zahrada.