Dvorecký most z výšky: V korytu Vltavy vyrostly jeřáby, stavbaři se snaží dohnat zpoždění
Stavba Dvoreckého mostu. Foto: archiv Metrostavu
Architektonicky neobvyklý most prochází na obou březích rušným územím, což stavbařům práci neulehčuje.
Je strašná škoda, že nikdo nedokumentuje postup stavby Dvoreckého mostu. Na internetu jsem nic nenašel :(((
Šířka bude 17 metrů, ne 16, a Magistrát píše o zprovoznění v listopadu 25…
Bude se kvůli stavbě přerušovat i provoz tramvají? Je to celkem dlouhý úsek…
Na Smíchovské straně jsou výhybky vložené, jen se musí profrézovat srdcovky.
Na druhé straně je jsou přípojení hotová úplně.
Proč jako?
Zhlaví na obou koncích napojení budovaného mostu jsou hotová.
Věčná škoda, že není z Lihovaru navržen přímo na Jeremenkovu…
Ale je. Křižovatka Dvorce Most umožňuje odbočení z mostu vpravo směr Jeremenkova. Společná přestupní zastávka a do budoucna možné odbočení vlevo do Jeremenkovy. Samozřejmě mohl tam být celkový kříž, se všemi odbočeními, aby šotouši ustřikovali (byl by již 4. v Praze), ale takto zase ocení cetujícící – přestup na jedné zastávce. A pokud někdo pojede z Barrandova do centra, tak naopak ocení, že pofičí rovnou bez zastavování ve Dvorcích.
Asi si dohledám nějaké výkresy (řezy), dle fotek skruže a bednění se jedná o pořádný žlab/koryto, zajímala by mě efektivita využití železobetonového profilu konstrukce, z foto to vypadá na podřízení se „krásnu“ 🙂
Už tady byl článek, kde se psalo o složitosti bednění.
To je dobře. Není žádná omluva, proč něco, co tu má být sto let, stavět ošklivé.
Nejvíc jsem se těšil na fotky, co je v těch dírách ve Vltavě…..
Jinak, Dvorecký most už se dostal tele konferencí v naší firmě, kde se lidé z různých koutů EU z recese zajimají, jestli se na něm už něco pohnulo. Když jsem jezddil kolen, vždy na stavbě pracoval tan jeden chlap a o to mjsem kolegy informoval.
Možná byste měl zvážit, zda byste neměl psát jen střízlivý.
Ano, např. MČ Praha 4 (ODS & ANO) se na svých stránkách vychloubá, že vyjednala odklad prací na výstavbě Dvoreckého mostu… https://www.praha4.cz/Praha-4-vyjednala-odklad-praci-na-novem-Podolskem-moste.html
Katastrofální
Praha 4 je dost proautomobilová, to je u nich normální, stejně jako podávat nový přechod k soudu
Co je s novým přechodem k soudu?
To je šílené.
Praha 4 je vzorovým příkladem toho, jak by vypadala celá ČR, kdyby spolu vládlo ODS a ANO. Přesně ilustruje důvod, proč se český ekonomický potenciál vyčerpal a nejde nastartovat – mentalita většiny lidí prostě ustrnula v 90. letech minulého století a nic a nikdo je nepohne k tomu, aby nepadali z průměrnosti do podprůměrnosti. Myslí si, že stačí dělat totéž, co doteď, a že bude dobře. Například metro, největší a nejvýznamnější pražská dopravní investice poloviny tohoto století, se zde staví s nezájem nebo proti vůli většiny místních. Pokud lidi nechtějí zlepšit sebe, nemohou zlepšit své okolí. Ale na Praze 4… Číst vice »
Mno jelikož k té stavbě jezdí silniční doprava a ta je špatná…
Tak v čem se zablokování stavby liší od zablokování dopravy materiálu na stavbu?
Já vím, rýpavá…
Co takhle v rámci dohánění zpoždění nahnat celé právní oddělení Metrostavu k míchačkam? Aspoň by neměli roupy škodit jinde…
Ok asi by jim moc nepomohli, ale hlavně by neměli čas na svoji současnou práci…
Situaci by hodně pomohlo, kdyby dobetonovali první dvě pole na Smíchově a vyklidili se konečně ze Strakonické, kde panuje strašně dlouho strašný bordel.
Pokud by se letos dokončil Barranďák a uklidil Lihovar, bylo by to super.
A řeknete jim to?
Spíš investor by mohl.
Třeba se na to koukáme špatně. Já to vidím na Komořanské, ta měla být do října, pak do prosince, teď tu najednou je termín 30. dubna a ne, fakt to neurychlí, ten termín je potvzený včera přímo starostou. Přes zimu bylo pěkné počasí, ale staveniště na té Komořanské bylo většinu času s mizernou aktivitou (velký paradox v porovnání s draky, co staví okolní bytové domy). Investorem je TSK Praha, tedy organizace, která moc dobře včas věděla, že se letos se Barrandovský most začne dělat dříve a budou tam dva měsíce průniku. Za mě to není chyba, ale řekněme zpomalovátko, odpuzovátko,… Číst vice »
A podobně je to i na staveništi metra D, kde se zavírá a rozvrtává jedna lokalita za druhou, s dokončením v nedohlednu. Křižovatka na Ryšance bude zavřená 3 roky…
Na Ryšánce jsem každý den a skřípu tam zubama, ale jinak tam ta stanice asi udělat našla. Respektuju velký společenský přínos 🙂
Ale šla, jen stavaři veřejných zakázek jsou neuvěřitelně rozežraní a zabírají mnohem víc místa a na delší dobu než je potřeba.
Být vámi, tak neváhám:
https://skupinametrostav.jobs.cz/?
Asi jsem to zakřikl. Dnes jsem se dozvěděl, že křižovatka na Ryšance bude bohužel zavřená mnohem déle. První omezení na Ryšánce byly už na jaře 2022 v severní části, od 1.4.2023 došlo k obousměrné uzavírce ulíce Na Strži. Město o tom informovalo 17.3.2023 se slovy „Trvat bude následující zhruba tři roky.“. Už to, že ten veřejný termín je aktuálně prosinec 2026 je výrazně dále. Nicméně dnes jsem se doslechl bombu, snad jí někdy potvrdí nebo ještě raději budu když vyvrátí. Už to není prosinec 2026 ale prosinec 2027! Nejde jen o IAD, autobusy v celé oblasti jezdí mizerně a velmi… Číst vice »
Tak tam zajděte a vysvětlete jim to, jak to mají dělat, když jste expert přez mosty.
Ten smluvnín termín (810 dní od zahájení) stavbaři evidentně nestihnou, protože stavba běží už cca 500 dní a ještě zdaleka není v polovině. Na vině je zastižená geologie dna Vltavy v místě stavby, která podstatně ztížila zakládání oproti tomu, co předpokládali projektanti.
Já jenom nerozumím tomu v čem geologie brání dobetonovat první dva pole a vyklidit smíchovský břeh.
Budu spekulovat:
Protože je nutné betonovat najednu víc než dvě pole (třeba 3-4, most se tváží jako spojitý = nemá nad pilířema dilatační spáry), a geologie zabránila vybudovat následující pilíř v daném termínu.
Vy jste si asi nevšiml, že se jedná o MONOLITICKÝ most – vybetonovaný v jednom kuse.
To není prefabrikovaný most, který se staví po jednotlivých polích.
Výstavba zázemí arény??
Srpen 2035? To je nesmysl, nejméně o 10 let později!
Hlavně že udělali výhybky na budoucí most ve stávající tramvajové trati, kvůli kterým musí tramvaje 20 let úplně zbytečně brzdit.
Nemusí. Jednak jsou tam rychlostní výhybky, a jednak jsou aktuálně zavařené v pevné poloze přímo.
Ale do kroku opravdu brzdí, tak proč?
Nejsou rychlostní ! A jsou tam úplně zbytečně. Než bude tem most hotový, budou tu trať opravovat ještě aspoň dvakrát.
Ale notak, ani Nové spojení netvralo od začátku prací po zprovoznění 20 let.
Jednotlivá stavební povolení na Nové spojení: 24. 3. – 5. 5. 2004.
Inzerát na veřejnou obchodní soutěž na zhotovení stavby zveřejněn 21. 4. 2004.
Smlouva se zhotovitelem 12. 7. 2004.
Stavební práce zahájeny 26. 7 2004.
Dokončení sadových úprav, likvidace a vyklizení objektů staveniště a administrativní dokončení stavby – 2009.
A rozsahem zcela nesrovnatelná stavba. Od předání staveniště už to většinou odsýpá, pokud se nenarazí na nějaký „dáreček“.
20 let ? Ty výhybky jsou tam z loňska :D,
na smíchovske straně možná ještě i rok dříve. Tak nepište nesmysly.
Já čtu v článku srpen 2025. Nevím, jestli to autor opravil nebo se vy přehlédl, ale 20 let od položení výhybek to fakt nebude 🙂
ne, je tam od začátku 2025
Srpen 2025 😀
To je zbožné přání . Dříve jak srpen 2045 to v Česku prostě hotové nebude.
Měli se na to rovnou vykašlat žejo
Měli se vás nejdříve zeptat, zda to datum můžou použít.
Prozraďte nám, která dopravní stavba v ČR nabrala od předání staveniště zpoždění 10 let. Nebo i jen 5 let. Máte k dispozici již více než 31 let existence ČR. Jen nezapomínejte na to, že ono zdržení muselo vzniknout PO PŘEDÁNÍ STAVENIŠTĚ. Zde totiž věštíte zpoždění dvacetileté a vzniklé až po předání staveniště. Podle mě jen žvaníte nesmysly.