Dvorecký most přes Vltavu v Praze postaví Metrostav TBR, Firesta a Strabag za 810 dnů
Dvorecký most, vizualizace. Pramen: MHMP
Vítězná cena činí 1,075 miliardy korun, odhadovaná cena při vypisování tendru loni na podzim byla 972 milionů korun.
Ještě bych dodal, že skutečná výsledna cena po otevření bude 1.642.752.128,00 Kč
🙂
https://www.cka.cz/cs/souteze/vysledky/dvorecky-most
Po dlouhé době dopravní náměstek magistrátu který sice není dokonalý ale je schopen navázat na vše racionální svého předchůdce a pokračovat.Presny opak pokusu o radnych na Praze 1 a nejznámějšijo kruhace v Česku například.
To těch problémů nemá Strabag a Metrostav dost? To vvám nestačí ty problémy co si tyhle firmy spískaly?
Důležité je hlavně postavit trať v Jeremenkově i přes případný odpor místního obyvatelstva!
Ta trať do Jeremenkovy pouze přivede tranzit, hluk a vibrace. Dopravní přínos pro tu oblast je nulový. Budou se kvůli ní muset vykácet desítky vzrostlých stromů, zrušit středový pás se zelení, zhorší se podmínky pro cyklisty i chodce, bude nutné instalovat několik semaforů. V podstatě to klidnou ulici v rezidenční čtvrti degraduje na pouhý průtah pro tramvaje.
Hluk a vibrace tam již jsou od tranzitních busů supících do kopce, tramvaj to zlepší.
Bus generuje menší vibrace, než tramvaj. Je lehčí.
Vibrace způsobuje tramvaj větší (a to i na nejmodernějších tělesech) a hluk vydávají podobný, jen jiného charakteru a lze ho řešit trolejbusem.
Děkujeme za názor místního NIMBYsty. 🙂
Myslím, že Jeremenkovu tramvaje co se hluku týče nevytrhnou. Já jsem pro tramvaje, půjdou zaustit na Pankrác nebo Budku.
klidna ulice v rezidencni ctvrti? to tak ve dve rano, ne?
Celý den. Ráno i večer jde přejít takřka bez rozhlížení a mimo špičku tam jezdí překvapivě málo aut. Jeremenkova není žádná magistrála.
Dobře, že jste zmínil magistrálu. Obyvatelé mnoha čtvrtí si myslí, že mohou beztrestně přesunovat svůj díl pražského provozu pod okna lidem, kteří bydlí poblíž magistrály. A myslí si, že se jim to bude tolerovat věčně. Jednou to může skončit i omezením rychlosti na magistrále na 30, ne-li níž 😀 aby se to zas rozlilo zpátky. Také u magistrály bydlí NIMBYsti, stejně jako u Jeremenkovy.
Mno, hlavně že po něm bude drandit asi tak jedna linka. To i Trojský je vytížněj víc
V planu je 20, 118, 196, 197, 901…
Pro tram. chybi trat v Jeremenkove…
Jako po Trojském jedna tramvaj za interval..
To tak bývá, že jezdí jedna tramvaj za interval.
No nevím, přes Libeňský jedou 4…
Každá tramvaj linka má svůj interval, a za ten po ní jede jedna tramvaj. 🙂
Tak skoro všechny tramvaje v Praze mají globální interval 8/10/15/20 minut podle denní doby …
Předpokládám že po něm bude drandit opravdu hodně cyklistů protože ti teď mají na výběr buďto Barrandovský most (to nechcete i když jde o oddělený chodník), lávky na Železničním mostě (daleko a navíc nepohodlné) a nebo Palackého most (ještě dál). Nejen že to stáhne existující proudy ale vytvoří spoustu nových cest díky snadné dostupnosti a přívětivosti.
Co se týče tramvají bude pro tento most zásadní tramvajová trať Jeremenkovou do Nuslí a Pankrác-Budějovická, potom půjde o velmi důležitou a vytíženou spojnici břehů, podle mě významem podobnou Libeňskému mostu.
Cyklisté mají ještě jednu příjemnější alternativu, a tou je přívoz P3, samozřejmě s nevýhodami že má nějaký interval a musí se za něj platit. Ale využíval jsem to rád, když jsem jezdil do bývalé práce a vyšlo mi to že jsem nemusel dlouho čekat. Plavit se v 7 ráno přes Vltavu bylo takové pohodové, na rozdíl od stoupání podél rampy Barrandovského mostu plné čoudících aut.
Tak platit se za něj musí, jen když člověk nemá lítačku.
Důvody, proč ho třeba já osobně používám velmi zřídka, i když je přímo na mojí trase do práce, jsou:
– pozdní začátek provozu (ráno potřebuji tak o hodinu dřív)
– interval
– špatné napojení na okolí – ve Žlutých lázních schody a na druhé straně překonávání Strakonické
Ano, tehdy jsem taky měl lítačku a jezdil jsem od Prokopáku, takže příjezd nebyl problém. Přívoz jezdil od 6 ráno a plul na Veslařský ostrov, tam bylo potřeba vytáhnout kolo trochu nahoru po kamenech, ale pořád lákavější než zajížďka přes hlučný Barranďák. Věřím že ten most tam dost dalších cyklistů přitáhne, už teď je to v Prokopáku v ranní špičce docela provoz.
P3 s dostavbou mostu pochopitelně skončí.
privoz je asi tak prijemna alternativa jako kamna na uhli.
Hezký. Jen ten typek na pramici tam bude doufám také trvale zakotven
Jo, na dně.
Zajímavé je, že co je poslední dobou prezentováno jako Dvorecký most, v zásadě Dvorecký most není. Je to náhradní most MHD naplánovaný asi čtvrt kilometru severně od Dvoreckého mostu, který měl sloužit i pro auta a měl začínat ve Dvorcích v pokračování Jeremenkovy ulice, a jehož výstavba byla zablokována. Tento nový most nezačíná ve Dvorcích, ale poblíš Veslařského ostrova, a proto starosta Prahy 4 upřednostňoval název Veslařský most. Jeho výstavba stavbu původního Dvoreckého mostu neblokuje, i když asi snižuje jeho důležitost. V Metropolitním plánu plan.praha.eu jsou oba.
To je jedno, stejně se bude jmenovat jinak. Pravděpodobně po Václavu Havlovi
Důležité mi připadá hlavně to, že jde o mosty dva.
Nejsem si jisty, ale myslim, ze nemate pravdu, sice puvodni most dle prezentace mel zacinat napojenim na Jeremenkovu ul., ale kvuli protestum se jeho poloha posunula do dnesni polohy a nazev mu uz zustal… Dvorecky se pravdepodobne take nebude jmenovat, spekuluje se o pojmenovani po M.Albrightove… Ani to, ze mel byt i pro auta neni tak uplne pravdive, tady si myslim, ze tak mozna prvotni napad a ten byl po protestech P4 ihned smeten ze stolu. Zcela urcite ale nejde o dva mosty, je to jeden a ten samy, jen jeho poloha je posunuta. Navic v prezentaci v CAMPu to… Číst vice »
Kamaráde podívejte se do návrhu Metropolitniho plánu jak moc nepočítají se dvěma mosty než tady začnete něco s jistotou psát, ano?
Uprimne, napsal jsem presne to, co bylo receno v CAMPu… to je historie tohoto mostu…
Mmch. v metropolitnim planu jsou zaneseny obe varianty toho sameho mostu…
To nejsou varianty, pořád se sní o tom že ten druhý někdy bude, ale díky tomuto se holt snížila priorita atím pádem se to odsouvá na „někdy možná“
Fakt slo o jeden most, jedine co vim, tak P5 trva na druhem mostu, ale P4 to tvrde odmita… Jestli byl zanesen do MP jako dalsi, se nikdo nikde nezminil, ani media ani IPR ani Magistrat… Vzdy byl puvodni plnohodnotny most planovan naproti Jermenkove a posunut do nove polohy severneji… V metropolitnim planu pokud kouknete na pripominkovani, tak je to vzdy jen o jednom Dvoreckem/Zlichovskem moste… vcetne nazvu… Problem je, ze jej nelze realizovat, totalne by doslo k zahlceni P4 v Jeremenkove ul., kde jejen 1+1 pruh a Podolske nabrezi by opet trpelo jako driv masivni dopravou… vytvorila by se… Číst vice »
Ten Metropolitní plán se přeci dolaďoval právě teď. Jestli v něm ten původní Dvorecký most chtěl někdo zrušit, už měl v zásadě možnost.
Je teprve pripraveny navrh a je vystaveny od 26.4. v CAMPu, na webu je mapovy podklad jeste dosud platny stary uzemni plan z r.1999.
Pripominkovani pobezi do 30.6. a pak jeste musi byt schvalen, platit by mel od roku 2023.
IPR a CAMP mají rozhodovací pravomocné asi tak moc, jako vy nebo já. Jsem si jistý, že nemají o druhý most zájem, ale plány tím nezmění. A plánem je druhý most pro IAD.
V prezentaci CAMPu bylo jednoznačně řečeno – něco trochu jiného.
Rozhodne ne nic o druhem mostu… ale o tom, ze jeho poloha a pojmenovani je dana historickymi zmenami…
Pockejme na novy metropolitni plan, zda tam stale bude ponechana rezerva,… kazdopadne, radlicka radiala ma byt svedena na barrandovsky most, (714)… a stavba radlicke se nebude realizovat nez bude dokoncena stavba 511 na D0
Ale úplně úhlavní důvod proč není pro auta je že by se tak o deset let prodloužilo stavební řízení, z důvodů protestů místních…
Jako bohužel, skoro všichni ty cesty chtějí, akorát každý někde jinde, hlavně co najdál od bydliště. Je to takové… lidské.
a proc by nekdo mel chtit cesty pro lidi, co si po praze vozi prdel autem?
Znate Jeremenkovu ul.? misty je tam 1+1 pruh a jeste se v teto ul. planuje tramvajova trat, se kterou take P4 nesouhlasi, ale je v UP i MP…
Jak tam chcete dostat prakticky celou Strakonickou a Radlickou… resp. pomerne velkou cast dopravy prave ze Smichova na magistralu… a to predpokladam i cast dopravy z Jiraskova mostu a Jecne/Zitne…
No když tam budou kolony, tak to řidiči začnou objíždět přes Barranďák. Akorát v tom momentálním provedení by na tom trpěly trambaje i autobusy.
Mělo se jednat o plnohodnotný most vč. aut, který měl být vstřícně do Jeremenkovy. Rozhodně nešlo o nějaký „nápad“ , ale o dlouhodobý plán – dlouhodobě blokovaný Prahou 4 (a možná též majiteli Žlutých lázní).
V návrhu Metropolitního plánu jsou skutečně stále oba mosty, tedy i ten v původní poloze, dokonce je vyznačen jako priorita. Trochu jsem doufal, že se tento krásný návrh nakonec přece jen podaří zrealizovat v původní poloze a nebudeme mít mosty dva, tam kde by stačil jeden. Ale i tak pozitiva výrazně převažují nad negativy a těším se.
Akorát, že pak auta dostanou přímou cestu, zatímco tramvaje budou jezdit mírnou oklikou. Také pěší cesta od konečné ve Dvorcích k Lihovaru se prvním mostem prodlouží tak, že se „vyplatí“ počkat na tramvaj, když už další spoj od Lihovaru stejně ujede. Jediné dvě výhody jsou společná přestupní zastávka Dvorce (na stávajících úzkých ostrůvcích…) a možná zastávka vstřícně plaveckému bazénu na nové trati (pokud nebude na smíchovské straně – to článek neříká) pro případ, že by někdo nechtěl rekreaci spojit s procházkou.
Snad ani ne tak majiteli Žlutých lázní, jako restaurantu Soho.
Na to, aby byl most plnohodnotný, opravdu nepotřebuje, aby po něm jezdila auta. A v těchto místech je aut i bez mostu až moc, není třeba tam z Barranďáku a Jižní spojky lákat další novým mostem. Leda by se díky tomu dal pro auta zavřít některý jiný most, nejspíš Palačák, nebo třeba průjezd pod Vyšehradskou skálou, pak by to možná za to stálo. Ale jenom ho přidat navíc by snadno mohlo přinést víc škody než užitku.
810? Náhoda? Nemyslím si.. 😀
S 810 jedoucí po kolejích to nemá absolutně žádnou souvislost, náhoda to skutečně je.
No nevím, některé věci jsou příliš podezřelé na to aby to byla náhoda.
Pozor na nalézání neadekvátních souvislostí, aby nešlo o počátek paranoie nebo schizky. 😉
Dobrý den,
domnívám se, že jde o dvacet sedm třicetidenních „měsíců“.
Přeji hezký den.
Tak ještě aby se nikdo neodvolal proti výsledku výběrového řízení a může se jít stavět:-).
Je to v rámci možností kvalitně vymyšleno a připraveno. Snad se při stavbě nic nepokazí a dopadne to jak má. Těším se na to hodně.
Dojemná vizualizace, západ slunce, pravopisná chyba. To si to nikdo nepřečte, než to „pošle ven“?
To je spíš hodně letní východ slunce, podle směru.
Vždyť je to pohled na západ a Slunce svítí proti…
Pohled na Podolskej břeh (Veslařskej ostrov, botel Racek) opravdu není pohled na západ.
Píšete každý o jiné vizualizaci, jsou tam dvě. 😀
A jo, ten druhej obrázek jsem přehlídl, pardon.
Moc krásný. 🙂 Kdy se má začít stavět?
A není někde výkres, jak bude vypadat napojení na druhé straně Vltavy?
Úplně nevím, která strana je první a která druhá, ale snad tady najdete co potřebujete.
https://www.youtube.com/watch?v=fDA8IPl_ExU
Celkový plán obou napojení 15:37 , levá (smíchovská) strana také 18:14, 19:50 a dále. Pravá, podolská strana např. od 20:05.
Nádherné dílo s velkým množstvím originálních detailů, po Trojském mostě další krásný pražský most.
Nyní nevím, jestli to myslíte vážně …
Hledám totiž originální detaily.
A vidím jenom šalovací prkna 🙂
Možná myslí tu podivuhodnou krajinku se sochama pod mostem na nuselské straně nebo muzeální les svítidel na zlíchovské straně.