Dvorecký most mezi Smíchovem a Podolím získal stavební povolení, tendr je ve finále

Dvorecký most, vizualizace. Pramen: MHMPDvorecký most, vizualizace. Pramen: MHMP

Dvorecký most bude určen jen pro MHD, cyklisty a chodce, v případě nutnosti jej budou moci využívat i vozidla záchranného systému.

96 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ales Novak

Celkem draha sranda,kdyz ma slouzit jen pro MHD. Melo se umoznit projizdet auty pri problemech na Barandaku… Lide v okoli to prej nechteli… Tak asi netusi,jaky tramvaj dela kraval! Praha se s tramvajemi uplne zblaznila. Hlucnejsi zpusob dopravy uz neexistuje a za chvili bude jezdit v kazde bocni ulici…

Ryk Mat

Vy jste zamrzl před desítkami let. Moderní tramvaje jsou tiché až zákeřně. Navíc vaše domněnky jsou úplně scestné. Tento most byl od prvotních záměrů vždy zamýšlen pouze pro veřejnou dopravu.

SYN

No jak kde, na rovině ano, ale v ostřejším oblouku je to furt dost hrůza… mám naposlouchané, když stojím na zastávce v Pisárkách cestou domů (cca. 18-19:00) docela často zatahují šaliny, „pískají“ při otočce o 180o všechny, včetně nejnovějších (2EVN/3EVN s Komforty, 14T, EVO2)
zde:
https://mapy.cz/zakladni?x=16.5699879&y=49.1933838&z=19&base=ophoto

SYN

Podle měření je R=20m, ne zase taková hrůza…

K.S.

Bude ten most stavebně proveden tak aby se dal časem otevřít pro všechny typy dopravy?

původní Jakub P

Maj přes něj jezdit tramvaje, autobusy, IZS. Takže stavebně připravenej bude asi na cokoli kromě letadel, vrtulníků a vesmírných raket. A lodě nejspíš budou muset zůstat pod ním, nepojedou přes.

Na druhou stranu, IAD by na něj mohl chtít pustit jen šílenec.

Kandelábr

Když je možná objížďka po nábřeží, tak tady se taky dočkáme…

Stepan

Mezi „ostatní složky IZS“ patří mimo jiné „havarijní, pohotovostní, odborné a jiné služby“ a „neziskové organizace a sdružení občanů, která lze využít k záchranným a likvidačním pracím“. Takže do IZS se opravdu vejde skoro cokoliv. To zdaleka nejsou jen hasiči, sanitky a policajti.

SYN

A to mám podezření že taxíkům to můžou povolit též… aspoň tady většina pruhů má MHD+IZS+Taxi…
Takže normálně auta, ale jen ty větší z nich co vždycky spěchají, to je na nehodu zaděláno…

K.S.

Taky taky mohli počítat se vedením MHD a IZS po tramvajovém pásu, proto se ptám.

Frantík

Tak to můžou i kolisti nebo autisti…

medical examiner

Teoreticky snad, ale v praxi by cyklista přežil max. týden, než by ho nějaká tramvaj přejela.

K.S.

Díval bych se spíš na nenápadné zabijácké kolejnice, nejspíš si už brousí žlábky…

Frantík

No když tramvajáci neumí jezdit v bezpečné vzdálenosti…
ale jo, vidím že tam mají oddělený chodník

SYN

spíš než by zapadl někde do járku a vymlel se…

tarten

Ten most bude stavebně proveden tak, aby na původním místě skutečně-Dvoreckého mostu bylo možné postavit tento skutečně-Dvorecký most pro IAD. A tak je to i na plan.praha.eu .

Kreketuse

A ta okružní trasa metra povede pod mostem pode dnem reky? Tangenciální propojení mezi budějovickou a andělem vyřeší právě tato stavba a trasa okružního metra by už byla konkurenční. Místo metrookruhu by právě měly vznikat takové polookruhy nebo čtvrtkruhy. A zajišťovat by to mohla nadzemní doprava jako tram bus nebo sbahn.

SYN

No osobně doufám že OOkružní trasa je v hodně daleké budoucnosti, leda by prodali Hradčany…

Radek.m

Líbí se mi, jak se šlape do nových tramvajových tratí. Zdá se, že příprava a náklady třeba ve srovnání s metrem jsou o řády jinde.

medical examiner

Kilometr metra stojí klidně i 15x co kilometr TT…
Ale na druhou stranu, obnova TT na Václavském náměstí stále vázne, a skrz „Sherwood“ jsem včera taky žádné nové koleje nezaznamenal (krom už hotového pahýlu v Opletalově ul.).

MaT

Také jsem rád, že se začínají nové trati budovat. Ale už se buduje i to metro. Ale jak to myslíte s těmi náklady o řády jinde? Ty tramvajové trati, to většinou stojí tak maximálně stovky milionů. Také to nejsou moc dlouhé úseky. To metro sežere bude stát snad 50 miliard (nebo kdo ví jak moc se to ještě prodraží).

Poudy

Pro všechny kdo tenhle most kritizují, podívejte se na tohle 🙂

https://youtu.be/fDA8IPl_ExU

Stepan

Už když vidím ty titulky v čase 0:07, tak si říkám, že to jsou arbitři vkusu na slovo vzatí. 🙂

Ryk Mat

A kde že jste to studoval estetiku, design, architekturu, že se cítíte být povolán takto arogantně bez jediného věcného argumentu shazovat jejich práci?

SYN

V oblasti Estetiky, co byste chtěl za „věcné argumenty“? Jako že se to okecá slovy kterým polovina národa stejně nerozumí ani zbla, další 25% tuší o co jde ale je jim to šumák?

Roman Soudný

Je super, že se Dvorecký most konečně začne stavět, ale pořád si myslím, že v architektonické soutěži promarnily příležitost vybrat kvalitnější návrh.

Jan

Ano, je to takový minimalistický funkcionalismus. Uděláme ostré hrany, které jsou levné na výrobu a zároveň to prodáme jako návrat ke kubismu. Stejně jako ta lávka Holešovice Karlín, u které se nikdo ani neodvážil prezentovat konečný návrh mimo prvotní vizualizace, kterou někdo rychle spíchnul během víkendu (betonové korytu bez jakékoliv invence nebo stylu). Aspoň ta nová Trojská lávka je trochu zajímavější.

medical examiner

No…snad bude tenhle hranatý blábol životashopnější než ta někdejší lávka…

Jan Kavan

Jako třeba Kalatravu? 🥲

Petr

Super, sice toho za volební období současné vedení v Praze moc nezvládlo, ale aspoň něco. Kousky tramvajových tratí, Strakonická bus pruh, tento most pro MHD.
Škoda, že neudělali nic pro individuální automobilovou dopravu. Radlická radiála je u ledu, další radiály také, dokončení MO také.

medical examiner

To by tak hrálo, aby dělali něco pro IAD! 😀 😀 😀
Vždyť se počítá s jejím útlumem!

Lukáš

Nemáte pravdu, dokončení MO není u ledy a nikdo pro nej neudělal víc, než současné vedení města. To je objektivní fakt. Bohužel to platí i o tom, že tohle za jedno volební období fakt nepovolíte.

Karlos

hlavně aby se postavila trať Jeremenkovou na Budějovickou a propojilo se to na Pankrác. Bez ohledu na místní a jejich parkovací místa a kecy ohledně hluku.

Roman Soudný

Tramvaje do tak klidné oblasti nepatří. Do Jeremenkovy patří trolejbus a pokud DPP opravdu tak nutně potřebuje spojku z Pankráce na nábřeží, můžou ji vést Lomnického/Na Dolinách/Sinkulovou.

Jan Kavan

Nic proti, ale Doliny / Sinkulova jsou výrazně klidnější lokalita než Jeremenkova.

Ryk Mat

Jestli je Jeremenkova klidná oblast, tak já jsem čínská královna krásy za rok 2097. Tam tramvaj samozřejmě patří. Co je třeba změnit jsou nemravně vysoké pravomoci lokálních samospráv a přílišná váha hlasu lokálních uskupení a jednotlivců, kteří by sice chtěli všechny výhody života ve městě, ale druhým město využívat bezohledně egoisticky brání. Váš nápad s vedením tratě Sinkulovou atd. je naprostý nesmysl. Směrové a sklonové poměry tam stavbu tramvajové tratě neumožňují ani omylem. Předkové ji tam vybudovat chtěli už před více, než sto lety.

tarten

Ještě nám prozraďte, jak to udělat bez ohledu na místní.

looking4bucho

Budu drzet palce at to nenabere zadny zpozdeni a otevre se co nejdriv i kdyz doba stavbam obecne nepreje. Lide pouzivajici MHD si opravdu nezaslouzi stat v kolonach na Barrandaku tvorene z velke casti lidmi vyznavajici vlastni pohodli.

medical examiner

Když musí autobusem…tak nic no…

Jiří Kocurek

Určitě nejezdí z Hlubočep do Bráníka jen proto, aby se pomstili železnici. To opravdu fakt ne.

krobot

Tak funkčních mostů pro osobní vozidla je přes řeku mnoho a vůbec není problém s dopravou, ani když se nějaký velký most opravuje. Nábřeží volné apod. Tak proč neinvestovat miliardu do cyklostezky a proč neopravit na 20 let Libeňský most za čtyřnásobek ceny, než by stál nový most s životností 100 let.
Opravdu postaveno s rozmyslem a pohledem do budoucna. Jako vždy.

Ryk Mat

Vy jste ale mudrc. Ten čtyřnásobek, to je nějaká konspirační fantasmagorie, ne? Vždyť to libeňské soumostí je dlouhé více, než 900 m. Komu chcete namluvit, že novostavba několika mostů v celkové délce téměř 800 m (zbytek budou i po rekonstrukci náspy) s tramvajovou tratí lze postavit za půl miliardy?

Milan_86

Skvělá zpráva, Praha díky Scheinherrovi jede jak zběsilá. Snad to podzimní volby nezkazí… architektonická podoba je daná podle té vizualizace nebo ještě ne?

Panoramix

Omyl, logika je trochu jiná. Konečně se dostávají do fáze realizace projekty, jejichž příprava trvá v našich podmínkách i několik volebních období a náměstek z Magistrátu se na tom jenom neustále zviditelňuje, zejména s blížícími se volbami do obecních zastupitelstev. Vše jsou jenom sliby, vizualizace a plány. V reálu je toho dotaženo do konce zatraceně málo.

Napalm

Plácání o plánech a ukazování studií most nepostaví. Osobně držím Praze Sobě palce, aby u voleb zúročila všechny tyto věci co pod vedením p. Scheinherra dělá.

inertni

Je to dílem jak říkáte. Ale bez aktuálního vedení a chuti to fakt vyřešit by to taky mohlo být další volební období u ledu, to nepopřete

Jan

To je pravda. Řekněte mi, proč se za posledních dvacet let postavila jako poslední velká tramvajová trať jen Barrandov? Plánů na rozvoj sítě byly a jsou desítky. Na Dědinu se to řeší už od minulého režimu. Ale jen tento rok se jedna trať otevřela, několik dalších se začíná stavět a dalších několik už příští rok. K tomu nové trolejbusové tratě, dvě nové lávky (jedna celkem rychle za tu zbořenou), nový most, opravy a diagnostika stávajících. Kritici, ukažte mi kdy naposledy probíhalo takové tempo jak výstavby, tak oprav i příprav nových projektů.

MaT

K těm lávkám – mě právě přišlo, že madame Krnáčová s monsieur Dolínkem to nějak moc neřešili, resp. chtěli soutěžit nějakou dočasnou lávku – a já si říkal, proboha na co dočasnou lávku? Proč ne rovnou finální? Dočasná by měla smysl, kdyby jí udělali třeba do půl roku po pádu a kdyby ta definitivní měla být za dalších třeba pět let. Ale takhle? Podle mě by to byly jen vyhozené peníze. Takže za mě – když se současné vedení magistrátu dostalo k moci a jedna z prvních věcí do které se pustilo bylo to, že odpískali nějakou dočasnou lávku a… Číst vice »

Stepan

O tom snad rozhodovala městská samospráva, ne vedení magistrátu. A mimochodem, vedení magistrátu se s výměnou samsprávy příliš neobměnilo.

David

Zrovna Dvorecký most je s výjimkou architektonické soutěže, kterou zrealizovala Adriana Krnáčová, čistá práce Adama Scheinherra – zadal projekt, sehnal potřebná stanoviska, zajistil pozemky, domluvil se se sousedy, získal povolení a vysoutěžil zhotovitele, a to všechno za jedno volební období. Tady má fakt enormní zásluhu.

původní Jakub P

Jo, dotáhnout za jedno volební období takové stavby z nuly do realizace je bohužel u nás až na výjimky v podstatě nemožný, to je fakt. Nicméně je jednoznačný, že s příchodem aktuálního osazenstva magistrátu se práce na přípravě dopravních staveb hodně zintenzivnily. Škoda, že podle mě stále silně podceňujou možnosti a potenciál dopravy na kolech a přeceňujou roli aut, ale aspoň věnujou aspoň zhruba adekvátní pozornost infrastruktuře pro MHD a rekonstrukcím, který jsou nutný, i když nevděčný. To, jak za jedno volební období pohli s přípravou infra pro MHD (navíc leckdy přes nesmyslnej odpor městských částí) je hodně dobrý. I… Číst vice »

Márty

Dvorecký most byl čtyři roky zpátky čerstvě po architektonické soutěži, která mu dala pouze vzhled. Dotáhnout stavbu mostu včetně projektu a všech potřebných razítkem je v Česku za pouhé čtyři roky skutečně úctyhodný výkon. Stejně tak o aktuálně realizovaných tramvajových tratích se čtyři roky zpátky tak akorát mluvilo. Scheinherr líže hlavně smetanu, kterou si sám našlehal. A za to má můj respekt. Skutečně doufám, že bude na svém místě i po volbách.

Stepan

Až na to, že právě to „dotahování“ by ve fungujícím městě měly mít na starosti odborné městské organizace. Pokud musí smetanu místo nich našlehávat radní mikromanažer, není to úplně zdravý stav.

tarten

Bohužel asi musí.

Gwann

takže vlastně chválíte Dolínka? nebo koho? jen abychom si ujasnili detaily

L. Paluzga

Tak v případě Městského okruhu to je opravdu zběsilost přímo neuvěřitelná, resp. taková, jakou svět neviděl…

Ondra K.

Okruh je investice státu.

Stepan

Nepletete si náhodou Městský okruh s Pražským okruhem, že ne?

Gwann

pokud berete ten vnější, pozdravujte Havlíčka a Kremlíka a Ťoka. a především Andreje.

pokud se bavíme o vnitřním…tak hlavně toho umělce, co to chtěl původně mezi Pelc-Tyrolkou a cca Malešicemi chtěl skoro celé táhnout nadále po povrchu. a popovídejte si s místními co oni na to.

tarten

Když je situace jaká je, tak se snad aspoň podaří protlačit Průmyslový polookruh.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Takhle si představuju rozvoj Prahy!

Qěcy

Infrastruktury v Praze. To jo.
Ovšem jestli se bude ROPID snažit naštvat lidí do tramvají i za cenu více přestupů (zrušení přímých busů Lhotka/Kamýk/horní Modřany – Smíchovské nádraží), tak bude zle.

Qěcy

oprava: … snažit narvat lidi…

Bram

Přesně tak. Dvorecký most sám o sobě přínos pro tramvaje a pak také pro autobusové linky 118, 196 a 197, který se využitím tohoto most u velice zkrátí trasa. Ovšem na pěst by bylo to, kdyby linka 190 byla ukončena v Braníku a cestující museli povinně do tramvají. I pouhé převedení linky 190 z Barrandovského mostu na Dvorecký most by bylo prodloužení jízdní doby této linky tak o tři až čtyři minuty a tedy i to je nežádoucí.

David

Ani dnes nejezdí všechny autobusy na staroměstské náměstí. Myslím, že ukončení linky na tramvajovém uzlu žádoucí je.

kopr

Predstavte si, kolik nafty ten autobus za rok spali. Myslim, ze Tram misto busu je urcite zadouci.

Jelen

Kdo mluví o Staroměstském náměstí? Radiální autobusové linky mají ideálně svážet lidi k páteřnímu systému MHD, což je metro, nikoli tramvaj. Zkrácení linky 190 do Braníka je neskutečně zhovadilý návrh, který k ničemu dobrému pro cestující nepovede. Nebo v čem je tramvaj o tolik lepší než autobus MHD, aby stálo za to nutit lidi z autobusu od Modřan na metro přestupovat a prodloužit tak cestovní dobu (nemluvě o tom, že tramvaje mají nižší cestovní rychlost, než autobusy)?

XXXD

Ze Smíchovského nádráží bude do Modřan jezdit tramvaj. Ano pojede z velké části jinou trasou, ale zase obslouží přímo jiné části. Nemyslím si, že by autobus ze Smíchovského nádraží přes Barrandovský most na Nádraží Braník byl nějak znatelně rychlejší než v budoucnu tramvaj přes Dvorecký most. Minimálně ve špičce by to bylo spíš naopak.

Frantík

Dvorecký most je severněji od Barrandovského, takže pokud dnes zvládnou autobusy najet na Barrandovský, můžou dojet i na Dvorecký bez vynechání zastávek…

Jelen

To ano, ale proč kvůli tomu nutit lidi přestupovat z autobusu na tramvaj? Pokud pojedu z Modřan (Na Beránku) na metro, tak bych byl rád, aby mě ten autobus dovezl přímo na žlutou linku, tedy na Smíchov. Jaký přínos bude mít to, že budou muset cestující v Braníku přestupovat na tramvaj? Rychlejší to v žádném případě nebude, ani ta cesta tím, že kus pojedu tramvají místo busem, nebude nijak lepší. Každý přestup výrazně prodlužuje cestovní dobu a snižuje atraktivitu MHD.

Bram

Doporučuji méně plácat a více s linkou 190 jezdit.

tarten

Ale houbelajs na „tramvajovém uzlu“. Na pořádném dopravním uzlu, jako je třeba Smíchovský nádr.

Bram

Někteří lidé by měli mít zakázáno myslet, když jim to tak ukázkově nejde. Jednak Braník není Staroměstské náměstí a za druhé linka 190 plní přepravní vztahy tangenciální, kdy zajišťuje rychlé spojení Modřany – Smíchovské nádraží – Nové Butovice – Zličín. A to kupodivu z míst, kudy tramvaj v Modřanech nevede. To je ale zjištění. Ale chápu, že čím méně člověk o dané věci ví, tím o ní více pindá, že ano, pane Davide.

Frantík

Jaké prodloužení jízdní doby, když pojede podél tramvaje? A pokud to bude rychlejší přes Barrandovský most, pak ji tam můžou nechat.

Bram

Jenže linka 190 podél tramvaje nejede (jede přes Barrandovský most) a pokud by jela (tedy přes Dvorecký most), dále zastavila ve dvou zastávkách navíc (Přístaviště a Dvorce) a jela rychlostí pouze 50 km/h a nikoliv 70 km/h, jak jede přes Barrandovský most, tak to prodloužení jízdní doby bude spíš větší, minimálně pět minut. Se zkrácením linky 190 do Braníka a vynuceným přestupem na tramvaj (Braník či Černý Kůň) se jízdní doba prodlužuje o krásných deset minut a cestujícím se přidává přestup navíc. Opravdu ideální řešení, které krade lidem dvacet minut času denně…

medical examiner

A co teprve, ó hrůzo, jen ta představa, že by se tramvaje zkrátily jen do Dvorců…
Podobně jako na druhém břehu jen do smyčky Smíchovské nádraží…

XXXD

Zkrátit se má jen 190 na Nádraží Braník.

Frantík

Proč jenom v případě nutnosti? Vždyť policistů i sanitek jezdí míň než autobusů, ten most by nějak moc nepřetížili za normálního provozu…

Jakub

V případě nutnosti znamená: Pokaždé, když pojedou na výjezd a bude to pro ně rychlejší přes Dvorecký most.

Geralt

Takže pouze se zapnutými majáky – ne jak na jižní spojce, kde si převozové sanitky pomáhají jízdou v buspruhu, aniž by pro to byl jakýkoli důvod.

Jiří Kocurek

Jasně, pacienti na dialýzu ať tvrdnou v koloně, sanitka není autobus. A že to nestihne všechno pobrat a bude jich potřeba víc, protože tvrdnou v koloně?

PS: Pacient si doma dialýzu neudělá.
PS2: Saniťák může mít v papírech vyjednanou výjimku a fakt nemá povinnosti ji ukazovat každému hejhulovi, který mu cosi ukazuje jedním prstem.

Leinad

Stabilní pacienti na plánované výkony, to je jako taxík. Jestli pustit osobní auta s cestujícím nebo ne, o tom se dá debatovat, ale proč jenom taxika nějaké lobystistické firmy.

SYN

Nee, to není jako taxík. Ta sanitka má citelně dražší vybavení, plus dva saniťáky. Plus, to si přiznejme, je mi absolutně u něčeho kde v koloně stojí taxík, používám ho zhruba jednou za deset let, kdežto převozní sanitku jsem potřeboval tak čtyřikrát do roka než máma umřela. A když se na tom lehátku všelijak kroutila tak mi to trhalo srdce, ale holt na maják to nebylo…

původní Jakub P

Ten pruh na Jižní spojce je podle značení pro MP, IZS, TAXI a BUS. Je otázka, jestli převozovou sanitku bez zapnutýho majáku považovat přímo za IZS, to je asi na hraně, ale i kdyby ne, vyšší prioritu než taxík si podle mě zaslouží určitě.

Mysel

Ony ty prevozove sanitky ten majak zapinaji, kdykoli je to pro ne vhodne. Na te JS je to zcela bezne.

Mysel

PS: Priorita je jiste veci k diskusi, ovsem soucasti IZS rozhodne nejsou.

původní Jakub P

Podle značení pruhu stačí, když je budem brát jako taxík. Což ani není nijak nelogický, v podstatě to takovej dost specifickej taxík je.

Stepan

Mezi „osatní složky IZS“ patří i obyčejný instalatér nebo kadeřnice. Natož převozová sanitka. Přečtěte si v zákoně definici.

Frantík

To je právě ten IZS… pokud má majáky, může si jezdit jak chce.

Leinad

A pokud není důvod k zapnutí majáku (policejním autem na oběd), proč mít nějaké výhody?

Frantík

Asi že je jich málo, tak se předpokládá, že to nebudou blokovat pro autobusy… Cyklisté to sice blokují, pro ty se ale vyhrazený pruh (společně s autobusy) dělá proto, aby nezdržovali ostatní auta..

Leinad

Vedle si psal /bude u zákazu vjezdu napsáno „mimo IZS“ / a to považuji za důležité – nebude, není důvod IZS pouštět 😀 (a když je, má maják)
Cyklisté smí do pravého pruhu, protože jinak vzniká nesmysl – cyklista by jel po středové čáře, zprava by ho bral autobus, zleva by se pokoušelo auto.
Jinak průměrná rychlost cyklisty který má důvod jezdit takovými ulicemi (mesík na elektrokole) není menší než průměrná rychlost autobusu se zastávkami každých X metrů.

SYN

Kdo se mi odváží do obličeje říct že je pro to aby taxi mělo větší prioritu než jákákoliv sanitka toho udeřím, pokaždé když to řekne.

kopr

Jako ze verejne zarlite na to, ze sanitka jede po jizni spojce rychleji, nez vy? :))

Frantík

Pak je to úplně jedno, s majáky mohou jezdit skoro kdekoli (pokud tama fyzicky projedou). Tzn.: bude u zákazu vjezdu napsáno „mimo IZS“ ?

inertni

Super!