Dvojí komplikace letu Swiss z Tokia. Boeing 777 musel přistát v Astaně, pak skončil mimo dráhu
Boeing 777 letecké společnosti SWISS po vyjetí z dráhy v Astaně. Zdroj: Facebook.com
Snímky zachycují přední podvozek letadla v trávě, a to kolmo k přistávací a vzletové dráze.
Po odstavení zajistěte klínem!
Naštěstí to nevypadá na nějaké poškození … tři minuty u WAPky a letí se dál 🙂
Tak takto to v letectvi opravdu nefunguje. I banalita se musi proverit.
Když jim při tom backracku nevycházel příďák a mířil na trávu, tak mohli požádat cestující, ať se nahrnou dozadu, a stewardi mohli pobíhat a zajistit tak balancování jen na hlavním podvozku s příďákem v luftu 😀
Nadsázka, vy mínusáři 😉
Ale na druhou stranu, na příďáku je opravdu jen zlomek hmotnosti, a občas se stane i při nakládce na stojánce, že se letadlo postaví ma zadní. Cessnu normálně člověk otočí, že se lokty opře o ocas, zvedne příďák a otočí to na místě
Napadá mě český pořekadlo „když se to se*e tak se to…“
Nepodařený backtrack?
After the stopover, the Boeing 777-300ER came off the runway during a 180-degree turn on the taxiway because of a closed taxiway. Pictures showed the nose wheel getting stuck in a grassy area.
Takže jo. 🙂
Odkud to máte, pls? AV Herald ani jiné důvěryhodné zdroje to zatím nemají.
Jak se to muze stat? Nema triple seven kameru na podvozku? Ale asi se to stane lehce.
Stát se to může asi tak stejně, jako to, že řidič v autě nabourá do auta před sebou, přestože před sebou má většinoud docela velké průhledné okno 🙂
Kolika lidem se podařilo odřít předek auta o obrubník, přestože taky mají vepředu kameru. Nebo i zadek, přestože tam taky mají kameru. Nespočetně, nejspíš.
PS: I cyklista může do jiného narazit zezadu a to své přední kolo přímo vidí.
Snadno. Tyhle velký monstra není snadné otočit na ranveji. Dráha v Astaně má šířku 45 m, triplsedma má rozvor mezi hlavním a příďovým podvozkem 32.33 m, kokpit je ještě dalších 5 m před příďákem a samozřejmě když si najíždí tak musí počítat s tím, že hlavní podvozek má rozchod 10,8 m. Když si teda najedou co nejvíce ke kraji a zapadnutí hlavního podvozku určitě riskovat nebudou, tedy opravu riskantně metr od hrany a jaklo středový bod je určíme podvozek uvnitř oblouku, tak to máme 45 – 1 – 11 (zbývá 33 m na poloměr točení), vata je tedy cca jeden… Číst vice »
Lepsi by asi bylo vyzadat si pushback nebo alespon asistenci
Je na to nějaký předpis nebo doporučení výrobce? Do ??m se ještě dá otočit bez externí pomoci a pod ??m je potřeba tug?
Doporučení výrobce určitě. Jsou na to tabulky a nákres s poloměry točení a tečnými kružnicemi.
Zde str. 62 (a okolí)
https://www.boeing.com/content/dam/boeing/boeingdotcom/commercial/airports/acaps/777_2_2er_3.pdf
To vypadá, že 777-200 potřebuje min šířku betonu na otočení 47.5 m a 777-300 dokonce 56 m.