Dvěstěkrát výkonnější než strážník. Hradec Králové pořídil nového hlídače placení parkovného
Speciální vozidlo na kontrolu parkovného v Hradci Králové. Foto: Hradec Králové / Facebook.com

Placení parkovného bude zkontrolováno dvakrát během patnácti minut.
Hezký, že za peníze daňových poplatníků budou kontrolovat výběr peněz za parkování pro soukromou firmu. Budou tedy lépe hlídat příjem soukromé firmě za parkování na pozemních města 🙂
Ještě by to chtělo, aby to umělo automaticky vyhodnocovat i parkování v křižovatkách, v blízkosti přechodů pro chodce, cyklopruzích, na žlutých pruzích a dalších místech, kde se to nesmí. Co se vlastně stane, když má někdo zaplaceno, ale parkuje třeba na přechodu?
Mas to chytraku v textu clanku, ze to vyhodnocuje i misto kde parkujes, nikoliv jen jestli mas zaplaceno:-)
Jeste aby to takove veci neumelo.
Me by spis zajimalo, co s temi daty stane pak.
Pokud je ZTP osvobozeno od placení parkovného pak parkovací průkaz O7 oprávněnost takového parkování prokazující se umisťuje za čelní sklo a není nijak svázán s konkrétním vozidlem nebo registrační značkou. I tohle umí toto vozidlo rozpoznat? Strážník ano stejně jako jedině strážník má možnost zkontrolovat zda je parkovací průkaz O7 použit oprávněně či nikoliv kontrolou osoby a jejího průkazu ZTP s nimiž svázán je.
Nasledne v systemu dohledaji ze zkusenosti jestli mas prukaz platny ZTP, pripadne prokazes na magistratu na vyzvu:-)
Zbytečně komplikované. Navíc pokud by člověk musel na nějakou výzvu na úřad a i kdyby ne je to zbatečná komplikace. A vůbec to neřeší ustanovení, že O7 je možné použít jen v případě, že dané vozidlo v danou dobu skutečně oprávněnou osobu přepravuje či nikoliv a to pokud se Vás na toto někdo zeptá budete prokazovat s odstupem času jen velmi těžko.
O7 není svázána s vozidlem tedy RZ a není možné spojit vlastníka vozidla z osobou ZTP. To je možné snad jen přes nějakou databázi občanů ze které by byly zřejmé rodinné vazby a kde by byla informace že ta či ona osoba je držitelem průkazu ZTP a v jakém vztahu k ní je vlastník onoho označeného vozidla. Průkazem O7 je totiž možné označit i vozidlo které vlastní osoba blízká osobě, které byl průkaz vydán 😉
A strážníci nebudou mít co žrát.
Příjmy z pokut by zásadně neměly být příjmem obce, vzpomeňte na brekot radnice v Písku, že řidiči na D4 dodržují předepsanou rychlost.
pokuty za rychlost a za parkování jsou dvě docela rozdílné věci
v Berouně už je také podobné auto
Těch 10 000 registračních značek za hodinu je asi hodně teoretické číslo za ideálních podmínek, to jsou 3 značky za vteřinu. Spíš by mě zajímalo číslo z reálného provozu.
To nebude přesně 200x. Ale pokud bychom brali rychlost auta 30km/h a podélné parkování s 5m délkou jednoho místa a bude po obou stranách ulice, tak to ty 3 za sekundu budou. Pří šikmém parkování by toho bylo víc, ale přejíždění mezi ulicemi taky zabere nějaký čas, takže plus mínus to vychází při plné obsazenosti ulic.
Ono těch limitujících prvků bude více.
-Rychlost 30 km/h se musí ponížit o vliv provozu, semaforů, zatáček, otáčení,…
-Každé místo se musí projet dvakrát po 15 minutách, takže zkontrolovaných aut bude reálně polovina
-ne celá uliční síť je pokryta souvislým parkováním, takže prázdné přejezdy
Takže pokud se dostaneme na 50násobek, asi to bude reálnější. Což je samozřejmě pořád výborný výsledek, jen opravuji to idealistické číslo 200 pro titulek 🙂
Tak samozřejmě je to reklamní údaj z „laboratorních podmínek“, viz text „CamCar dokáže za hodinu zkontrolovat a vyhodnotit více než deset tisíc registračních značek“. Ano, stíhá to rychle číst značky. Což samozřejmě neznamená 10 tisíc aut už jen kvůli nutnosti projet 2x každý úsek, nepočítá s provozem mezi ulicemi nebo reálnou obsazenost (ne všude bude parkování po obou stranách). Titulek tedy přejímá marketingovou kalkulaci a je zavádějící, to je pravda.
Reálně podobná auta jezdí po Praze. Zvládnou toho zjistit dost, ale problém je na úřadech, tj. ty pokuty zprocesovat. Zvládají to tak 2 městské části z 10. Výsledek je 1 mil. zjištěných přestupků, ale méně než 100 tis. pokut (a cca 30 % nerespektovanost).
Winston seděl ve svém obvyklém koutě a hleděl do prázdné sklenice. Občas pohlédl na obrovskou tvář, která si ho měřila z protější stěny VELKÝ BRATR TĚ SLEDUJE, pravil nápis. Číšník přišel bez vyzvání, nalil mu do sklenky Gin vítězství a nakapal do něj pár kapek z jiné lahve, která měla na zátce brko. Byl to sacharin okořeněný hřebíčkem, specialita podniku.
Normální je nekrást. Když mám zaplaceno, tak mám čisté svědomí a nemusím plakat, že to někdo doopravdy vymáhá.
Taky tady nikdo netrvdi, ze krade a nemiva zaplaceno, otazkou je co budou s rukama v kapsach delat za svuj plat straznici mestske policie, predpokladam, ze osadkou toho spicl vozu jsou dva straznici, jeden zna cestu tam a druhy cestu zpet:-)
Super krok! Škoda, že je auto pouze jedno.
Tak podle chování tři čtvrtin strážníků ten dvousetnásobek práce zvládne stožár veřejného osvětlení. A ještě se nechová povýšeně a arogantně. Samozřejmě čest výjimkám
Tak zrovna v HK mi přijde, že to MP docela solej. Jsem sice občas, ale nebylo parkování, aby mě nekontrolovali.
A odtahy z velkého náměstí jsou kapitola sama pro sebe.
Represivní složka (MP) opět posiluje ve vymáhání parkovného. Nemělo by to však být tak, že madam primátorka se konečně chytí za nos a místo koupě českého domu z Japonska postaví potřebné parkovací domy? Totální chaos nejen u FN HK😒
Ale ne, vymáhání zákona? Skoro jako kdybychom žili v právním státě.
Klid, do právního státu máme pořád daleko. To by plošné focení měst a kamerové systémy městských policií s nejasnými pravidly zpracování a uchování záznamů nemohly nechávat Úřad pro ochranu osobních údajů tak v klidu.
Proč lidé stále ještě volí nýmandy, kteří je fašisticko-komoušsky šmírují a dokonce prolomili i domovní svobodu, díky povinnosti vpustit si domů kdejakého úředníka bez soudního povolení.
Zkuste si nejprve nastudovat, co je fašismus a co komunismus.
Proč si někteří vlatníci auta myslí, že tu má být parkovací socialismus, tedy nárok na veřejné místo zdarma pro uskladnění soukromého majektu? Normální je za použitou službu městu zaplatit.
Službu 🙂 To když se zřídí vyhrazené místo a dá se značení které říká 1x s šipkou ukazující směr, na místě na které se má problém vejít vozidlo nžší střední třídy vyrobené před několika desítkami let natož nafouklé moderní vozidlo…. Pak díky takové úpravě která dovoluje vozidlu na vyhrazeném stání stát i mimo vymezený prostor protože prostě musí, musí i ostatní řidiči stát posunuti rovněž přes čáry vyznačující parkovací místa za což jim co? Správně, hrozí pokuta, protože ve výsledku na konkrétním počtu parkovacích míst může zaparkovat o jeden aitomobil méně když se na to poslední necelé parkovací místo již… Číst vice »
V Chomutově mají Enyaq a zaplatil se během pár měsíců a teď už jen do plusu…
V Hradci se taky koupilo nějaký E. A červený. I když je to auto městské policie, tak to na něm není vidět.
Jeste nějaký takový udelatko na psy bez vodítka a nebo výkaly v městské zeleni
Nebo kouření na zastávkách, či rušení nočního klidu.
A pro kouření na zastávkách nebo rádoby vytuněný uřvaný popelnice (i když to už v zahraničí normálně existuje)
To nebudou stíhat volizovat obálky
Zase další ukázka jak se snaží města vydojit s lidí prachy ….. Pěkně si to šoupnou do obecní kasičky ,tohle by mělo být zakázané napříč republikou !!!A ještě uveďte kolik s toho bude mít soukromá společnost peněz za rok za vedení (poplatek za správu /administraci kamerového systému)
Jako se zavedly radary ve Vimperku a město a soukromá společnost si na tom namastily kapsy .Posílaly pokuty za překročení rychlosti o 5 km /h po odečtení v maximální možné výšši .
a co takhle platit za parkování? nebo raději nedodržujete pravidla?
Pane Sůro, placení parkovného je jistě v pořádku, ale … Systém nesmí být bezzubý a musí být promyšlen tak, aby nikomu z dotčených nevytvářel žádné komplikace. Systémy které domyšlené nejsou, komplikace způsobují a navíc řidiče vystavují postihu a zvýšených nákladů za nedodržení nějakých psaných pravidel aniž by tomu sami chtěli by bylo nejlepší zrušit nebo předělat. Tím chci říci, že ne vždy je systém nastaven tak aby bylo možné dodržet všechna nastavená pravidla.Pokud například někdo řekne, že parkovací automat je umístěn od parkovacího stání v docházkové vzdálenosti 5 minut je potřeba myslet na to, že ne každému člověku tato vzdálenost… Číst vice »
Text je o Hradci, ne o Jablonci
🧠 Proč máme zákony a nařízení? Zákony a pravidla nejsou jen „buzerace“ – jsou tu proto, aby chránily lidi, zajišťovaly pořádek a umožnily nám žít společně bez chaosu. Představ si město bez pravidel: Každý by parkoval, kde chce – třeba uprostřed silnice. Lidé by si mohli dělat, co chtějí – bez ohledu na ostatní. Vznikal by zmatek, hádky, nehody, a nikdo by nevěděl, co je správně. 🚗 Proč platit parkovací poplatky? Parkovací poplatky nejsou jen způsob, jak „vydělat peníze“. Mají praktický účel: Regulace parkování – aby bylo místo pro ty, kteří ho opravdu potřebují. Údržba a bezpečnost – peníze z… Číst vice »
„Společnost podle Tomáše Akvinského je sdružení lidí k tomu, aby společně něco činili. K tomu je třeba prozíravosti, která má sledovat dobré a varovat se zlého. Působí trojím způsobem: radí, posuzuje a nařizuje či vládne. Vláda není jen důsledek prvotního hříchu, nýbrž je ustanovena pro společné dobro. Spravedlnost se týká toho, co je jeden člověk povinen druhému, a to buď určitému jednotlivci, anebo komukoli z nějakého společenství. Nástrojem spravedlnosti je zákon, což je „nějaké rozumné uspořádání ke společnému prospěchu, vyhlášené tím, kdo má společnost na starosti.“
Je to vaše parkovací místo? Není. Pokud parkujete na svém, tak budete ok. Pokud nemáte kde parkovat, tak si nepořizujte vozidlo. Taky dům nepostavíte bez pozemku.
Proč si někteří vlatníci auta myslí, že tu má být parkovací socialismus, tedy nárok na veřejné místo zdarma pro uskladnění soukromého majektu? Normální je za použitou službu městu zaplatit.
Strážníci budou konečně moct dělat to do čeho se jim nechce, třeba vykázat obtěžující opilce například z nádražní haly. No vlastně to nejde, na to není legislativa. A tak alespoň vyberou víc do městského rozpočtu…
A oni se teď zabývají tím parkováním, nebo jsou ty počty spíše hypotetické? Nejen to vozidlo, nýbrž hlavně jeho neustálé kroužení ulicemi bude také něco stát, přinejmenším spousty spotřebované energie – pro kontrolu parkování po čtvrthodinách…
Doteď řešili parkování pouze na základě podnětu občanů. Sami od sebe zaplacené parkovné nebo prakování mimo vyhrazená místa, či v zákazech nekontrolují.
Ale ano kontrolují a dávají botičky a to v místech, kde to nikomu nevadí. Pravidelně např. ve slepé ulici za THD, vedle Porche. Kašpaři.
To je špatně napsáno. To neznamená, že každé auto bude kontrolováno 2x za čtvrthodinu. To znamená, že každé zaparkované auto musí být, aby mohlo dostat pokutu, zkontrolováno 2x. Nelze po první kontrole hned udělit pokutu. Řidič musí mít nějaký čas na zaplacení poplatku. Proto musí kontrola každým místem projet 2x a poté třeba až za 2 hodiny.
Chápu, že jsou bezdomovci otravní, ale opravdu není taková legislativa, která by toto řešila. Kdybyste byl strážník vy, jak byste postupoval?
Bohatě by stačilo, kdyby pokutovali cyklisty na chodníku. Z toho by vybrali mnohem víc než za opilce.
Ale peníze za parkování jdou soukromé firmě