dkv_obrazok

Dvěstěkrát výkonnější než strážník. Hradec Králové pořídil nového hlídače placení parkovného

Speciální vozidlo na kontrolu parkovného v Hradci Králové. Foto: Hradec Králové / Facebook.comSpeciální vozidlo na kontrolu parkovného v Hradci Králové. Foto: Hradec Králové / Facebook.com

Placení parkovného bude zkontrolováno dvakrát během patnácti minut.

75 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

Placené parkování je legální zloději a, už neví jak by lidi okradli. On má asi každý řidič kompletní provoz auta úplně zdarma, kdo jezdí po dálnicích tak ho má ještě dražší.

Jakub

To auto je fajn. Ještě by mohli zainvestovat do dalších parkovacích domů a nebo, když už ty parkoviště jsou zpoplatněné, tak do kamer, aby byli i monitorovány. Takhle si člověk zaplatí parkovné na celý den a druhý den přijde s tím že je dost odřené. A dotyčný co ujel v nedohlednu. A hle, je vyděláno. (V servise asi 60k).

Sůra S

Od září? Vždyť už jezdí a je srpen.

Pavel Kopeček

Když tyhle auta vidím kdekoliv, tak si říkám, že ta práce řidiče musí být děsně nudná. Jsou o ideální kandidáti na autonomní provoz.

J.Š.Hájek

Jak si nový systém poradí s „náhodnou“nečistotou na SPZ, která znemožní její rozpoznání ?
P.S. oblíbený pražský trik …

Jindřich

Ostatně kdy bude nějaká bezdrátová SPZ? Brzy se zavede C-ITS, obecně to bude běžné.

Karel

Dřív se tím dalo kamery obejít, ale nyní je v Praze používán sw, který sejme nejen RZ, ale rozpozná i barvu a typ vozidla, takže pokud je zakryto číslo, písmeno nebo i část RZ, sw na základě přístupu do databáze registrovaných vozidel dokáže dopočítat celou RZ. Jediné, co neobejde, je zakrytí celé RZ, ale pak by měl sw ihned nahlásit MP neoznačené vozidlo a hlídka by ho měl osobně prověřit a zjistit RZ.Vozidlo se zakrytou nebo chybějící RZ, pokud stojí, nejede, neběží motor, zatím není přestupek, i když někteří zelení politici usilovně lobbují, aby byl.

rzc

Neni to pravda.

haxor

Náhodné nečistoty na RZ u mě před barákem odstraňuji, aby následně řidiči neměli oplétačky s PČR.

Tom

Hezký, že za peníze daňových poplatníků budou kontrolovat výběr peněz za parkování pro soukromou firmu. Budou tedy lépe hlídat příjem soukromé firmě za parkování na pozemních města 🙂

náhodný kolemčtenář

Ještě by to chtělo, aby to umělo automaticky vyhodnocovat i parkování v křižovatkách, v blízkosti přechodů pro chodce, cyklopruzích, na žlutých pruzích a dalších místech, kde se to nesmí. Co se vlastně stane, když má někdo zaplaceno, ale parkuje třeba na přechodu?

Robo

Mas to chytraku v textu clanku, ze to vyhodnocuje i misto kde parkujes, nikoliv jen jestli mas zaplaceno:-)

Zbynek

Jeste aby to takove veci neumelo.

Me by spis zajimalo, co s temi daty stane pak.

Karel

Vyhodnocená data, kdy je indikován přestupek, jsou odeslána rovnou na magistrát úředníkům, kteří vyhotoví a odešlou oznámení o přestupku a o výši flastru, což je pak odesláno registrovanému majiteli vozidla.

Aquinas

Pokud je ZTP osvobozeno od placení parkovného pak parkovací průkaz O7 oprávněnost takového parkování prokazující se umisťuje za čelní sklo a není nijak svázán s konkrétním vozidlem nebo registrační značkou. I tohle umí toto vozidlo rozpoznat? Strážník ano stejně jako jedině strážník má možnost zkontrolovat zda je parkovací průkaz O7 použit oprávněně či nikoliv kontrolou osoby a jejího průkazu ZTP s nimiž svázán je.

Robo

Nasledne v systemu dohledaji ze zkusenosti jestli mas prukaz platny ZTP, pripadne prokazes na magistratu na vyzvu:-)

Aquinas

Zbytečně komplikované. Navíc pokud by člověk musel na nějakou výzvu na úřad a i kdyby ne je to zbatečná komplikace. A vůbec to neřeší ustanovení, že O7 je možné použít jen v případě, že dané vozidlo v danou dobu skutečně oprávněnou osobu přepravuje či nikoliv a to pokud se Vás na toto někdo zeptá budete prokazovat s odstupem času jen velmi těžko.

Aquinas

O7 není svázána s vozidlem tedy RZ a není možné spojit vlastníka vozidla z osobou ZTP. To je možné snad jen přes nějakou databázi občanů ze které by byly zřejmé rodinné vazby a kde by byla informace že ta či ona osoba je držitelem průkazu ZTP a v jakém vztahu k ní je vlastník onoho označeného vozidla. Průkazem O7 je totiž možné označit i vozidlo které vlastní osoba blízká osobě, které byl průkaz vydán 😉

P73
Mára

A strážníci nebudou mít co žrát.

Karel z HK

Aspoň by pak mohli být víc vidět v ulicích na kontrolách problémových lokalit, třeba takové Riegrovo náměstí (přednádraží) je poslední dobou fakt děs, ani se nedivím, že se na Primě dostalo mezi místa strachu.

genetik

Příjmy z pokut by zásadně neměly být příjmem obce, vzpomeňte na brekot radnice v Písku, že řidiči na D4 dodržují předepsanou rychlost.

Karel Mio

pokuty za rychlost a za parkování jsou dvě docela rozdílné věci

Karel

Princip je stejný, pokud řidiči nebudou dělat přestupky, budou radnice přicházet o tučné zisky z pokut, o které jim jde především, přes veškeré pohádky a proklamace o bezpečnosti provozu.

JiVe

v Berouně už je také podobné auto

Zbyněk

Těch 10 000 registračních značek za hodinu je asi hodně teoretické číslo za ideálních podmínek, to jsou 3 značky za vteřinu. Spíš by mě zajímalo číslo z reálného provozu.

Jan Tichavský

To nebude přesně 200x. Ale pokud bychom brali rychlost auta 30km/h a podélné parkování s 5m délkou jednoho místa a bude po obou stranách ulice, tak to ty 3 za sekundu budou. Pří šikmém parkování by toho bylo víc, ale přejíždění mezi ulicemi taky zabere nějaký čas, takže plus mínus to vychází při plné obsazenosti ulic.

Zbyněk

Ono těch limitujících prvků bude více.
-Rychlost 30 km/h se musí ponížit o vliv provozu, semaforů, zatáček, otáčení,…
-Každé místo se musí projet dvakrát po 15 minutách, takže zkontrolovaných aut bude reálně polovina
-ne celá uliční síť je pokryta souvislým parkováním, takže prázdné přejezdy

Takže pokud se dostaneme na 50násobek, asi to bude reálnější. Což je samozřejmě pořád výborný výsledek, jen opravuji to idealistické číslo 200 pro titulek 🙂

Jan Tichavský

Tak samozřejmě je to reklamní údaj z „laboratorních podmínek“, viz text „CamCar dokáže za hodinu zkontrolovat a vyhodnotit více než deset tisíc registračních značek“. Ano, stíhá to rychle číst značky. Což samozřejmě neznamená 10 tisíc aut už jen kvůli nutnosti projet 2x každý úsek, nepočítá s provozem mezi ulicemi nebo reálnou obsazenost (ne všude bude parkování po obou stranách). Titulek tedy přejímá marketingovou kalkulaci a je zavádějící, to je pravda.

jkjk

Reálně podobná auta jezdí po Praze. Zvládnou toho zjistit dost, ale problém je na úřadech, tj. ty pokuty zprocesovat. Zvládají to tak 2 městské části z 10. Výsledek je 1 mil. zjištěných přestupků, ale méně než 100 tis. pokut (a cca 30 % nerespektovanost).

Miky

Winston seděl ve svém obvyklém koutě a hleděl do prázdné sklenice. Občas pohlédl na obrovskou tvář, která si ho měřila z protější stěny VELKÝ BRATR TĚ SLEDUJE, pravil nápis. Číšník přišel bez vyzvání, nalil mu do sklenky Gin vítězství a nakapal do něj pár kapek z jiné lahve, která měla na zátce brko. Byl to sacharin okořeněný hřebíčkem, specialita podniku.

V. K.

Normální je nekrást. Když mám zaplaceno, tak mám čisté svědomí a nemusím plakat, že to někdo doopravdy vymáhá.

Robo

Taky tady nikdo netrvdi, ze krade a nemiva zaplaceno, otazkou je co budou s rukama v kapsach delat za svuj plat straznici mestske policie, predpokladam, ze osadkou toho spicl vozu jsou dva straznici, jeden zna cestu tam a druhy cestu zpet:-)

Karel

Vzhledem k tomu, že MP na rozdíl od stáťáků dostává procenta v odměnách za vybrané flastry (proto sázeli a sázeji flastry jak vzteklí hlava nehlava co to jen jde), tak zaměstnanci městapa budou mít o něco chudší platy.

Zdrasa

Dodržování pravidel a podmínek služeb bylo za mého mladí součástí slušného vychování. Koukám, že dneska už je to taky extremismus zjevně…

Lukáš Kníže

Super krok! Škoda, že je auto pouze jedno.

Marťas

Tak podle chování tři čtvrtin strážníků ten dvousetnásobek práce zvládne stožár veřejného osvětlení. A ještě se nechová povýšeně a arogantně. Samozřejmě čest výjimkám

Hans N.

Tak zrovna v HK mi přijde, že to MP docela solej. Jsem sice občas, ale nebylo parkování, aby mě nekontrolovali.
A odtahy z velkého náměstí jsou kapitola sama pro sebe.

Karel

Podobně v Táboře, jak vidí jinou RZ, než s C, jdou po něm jak slepice po flusu.

Luboš

Represivní složka (MP) opět posiluje ve vymáhání parkovného. Nemělo by to však být tak, že madam primátorka se konečně chytí za nos a místo koupě českého domu z Japonska postaví potřebné parkovací domy? Totální chaos nejen u FN HK😒

Matěj V.

Ale ne, vymáhání zákona? Skoro jako kdybychom žili v právním státě.

J.J.

Klid, do právního státu máme pořád daleko. To by plošné focení měst a kamerové systémy městských policií s nejasnými pravidly zpracování a uchování záznamů nemohly nechávat Úřad pro ochranu osobních údajů tak v klidu.

Jaroslav

Proč lidé stále ještě volí nýmandy, kteří je fašisticko-komoušsky šmírují a dokonce prolomili i domovní svobodu, díky povinnosti vpustit si domů kdejakého úředníka bez soudního povolení.

Jan Tichavský

Proč si někteří vlatníci auta myslí, že tu má být parkovací socialismus, tedy nárok na veřejné místo zdarma pro uskladnění soukromého majektu? Normální je za použitou službu městu zaplatit.

Aquinas

Službu 🙂 To když se zřídí vyhrazené místo a dá se značení které říká 1x s šipkou ukazující směr, na místě na které se má problém vejít vozidlo nžší střední třídy vyrobené před několika desítkami let natož nafouklé moderní vozidlo…. Pak díky takové úpravě která dovoluje vozidlu na vyhrazeném stání stát i mimo vymezený prostor protože prostě musí, musí i ostatní řidiči stát posunuti rovněž přes čáry vyznačující parkovací místa za což jim co? Správně, hrozí pokuta, protože ve výsledku na konkrétním počtu parkovacích míst může zaparkovat o jeden aitomobil méně když se na to poslední necelé parkovací místo již… Číst vice »

MiNo

Proč lidi vědomě porušují pravidla a pak buď fňukají nebo jsou agresivní, když je někdo na to porušení upozorní?

Modrá guma

V Chomutově mají Enyaq a zaplatil se během pár měsíců a teď už jen do plusu…

Neznamyjarek

V Hradci se taky koupilo nějaký E. A červený. I když je to auto městské policie, tak to na něm není vidět.

Karensky

Není vidět?:-) Tohle auto vážně nemusí být polepené ani mít majáky…..Ten prales kamer na střeše ho činí viditelným dostatečně.

František

Jeste nějaký takový udelatko na psy bez vodítka a nebo výkaly v městské zeleni

MHD

Nebo kouření na zastávkách, či rušení nočního klidu.

Glados

A pro kouření na zastávkách nebo rádoby vytuněný uřvaný popelnice (i když to už v zahraničí normálně existuje)

M.Z.

Geofencing po meste na rekneme 76dB a 2500ot. (Norma je 72dB). Nikdo, opravdu nikdo nechce v noci poslouchat ryk prorezlych golfů a e46…

jaroslav.dohnalik

To nebudou stíhat volizovat obálky

Jan

Zase další ukázka jak se snaží města vydojit s lidí prachy ….. Pěkně si to šoupnou do obecní kasičky ,tohle by mělo být zakázané napříč republikou !!!A ještě uveďte kolik s toho bude mít soukromá společnost peněz za rok za vedení (poplatek za správu /administraci kamerového systému)
Jako se zavedly radary ve Vimperku a město a soukromá společnost si na tom namastily kapsy .Posílaly pokuty za překročení rychlosti o 5 km /h po odečtení v maximální možné výšši .

Aquinas

Pane Sůro, placení parkovného je jistě v pořádku, ale … Systém nesmí být bezzubý a musí být promyšlen tak, aby nikomu z dotčených nevytvářel žádné komplikace. Systémy které domyšlené nejsou, komplikace způsobují a navíc řidiče vystavují postihu a zvýšených nákladů za nedodržení nějakých psaných pravidel aniž by tomu sami chtěli by bylo nejlepší zrušit nebo předělat. Tím chci říci, že ne vždy je systém nastaven tak aby bylo možné dodržet všechna nastavená pravidla.Pokud například někdo řekne, že parkovací automat je umístěn od parkovacího stání v docházkové vzdálenosti 5 minut je potřeba myslet na to, že ne každému člověku tato vzdálenost… Číst vice »

Jan Boleslav

🧠 Proč máme zákony a nařízení? Zákony a pravidla nejsou jen „buzerace“ – jsou tu proto, aby chránily lidi, zajišťovaly pořádek a umožnily nám žít společně bez chaosu. Představ si město bez pravidel: Každý by parkoval, kde chce – třeba uprostřed silnice. Lidé by si mohli dělat, co chtějí – bez ohledu na ostatní. Vznikal by zmatek, hádky, nehody, a nikdo by nevěděl, co je správně. 🚗 Proč platit parkovací poplatky? Parkovací poplatky nejsou jen způsob, jak „vydělat peníze“. Mají praktický účel: Regulace parkování – aby bylo místo pro ty, kteří ho opravdu potřebují. Údržba a bezpečnost – peníze z… Číst vice »

Aquinas

„Společnost podle Tomáše Akvinského je sdružení lidí k tomu, aby společně něco činili. K tomu je třeba prozíravosti, která má sledovat dobré a varovat se zlého. Působí trojím způsobem: radí, posuzuje a nařizuje či vládne. Vláda není jen důsledek prvotního hříchu, nýbrž je ustanovena pro společné dobro. Spravedlnost se týká toho, co je jeden člověk povinen druhému, a to buď určitému jednotlivci, anebo komukoli z nějakého společenství. Nástrojem spravedlnosti je zákon, což je „nějaké rozumné uspořádání ke společnému prospěchu, vyhlášené tím, kdo má společnost na starosti.“

Jan M

Je to vaše parkovací místo? Není. Pokud parkujete na svém, tak budete ok. Pokud nemáte kde parkovat, tak si nepořizujte vozidlo. Taky dům nepostavíte bez pozemku.

Jan Tichavský

Proč si někteří vlatníci auta myslí, že tu má být parkovací socialismus, tedy nárok na veřejné místo zdarma pro uskladnění soukromého majektu? Normální je za použitou službu městu zaplatit.

ABCD

Strážníci budou konečně moct dělat to do čeho se jim nechce, třeba vykázat obtěžující opilce například z nádražní haly. No vlastně to nejde, na to není legislativa. A tak alespoň vyberou víc do městského rozpočtu…

Frantisek X

A oni se teď zabývají tím parkováním, nebo jsou ty počty spíše hypotetické? Nejen to vozidlo, nýbrž hlavně jeho neustálé kroužení ulicemi bude také něco stát, přinejmenším spousty spotřebované energie – pro kontrolu parkování po čtvrthodinách…

yxc

Doteď řešili parkování pouze na základě podnětu občanů. Sami od sebe zaplacené parkovné nebo prakování mimo vyhrazená místa, či v zákazech nekontrolují.

Luboš

Ale ano kontrolují a dávají botičky a to v místech, kde to nikomu nevadí. Pravidelně např. ve slepé ulici za THD, vedle Porche. Kašpaři.

Václav

To je špatně napsáno. To neznamená, že každé auto bude kontrolováno 2x za čtvrthodinu. To znamená, že každé zaparkované auto musí být, aby mohlo dostat pokutu, zkontrolováno 2x. Nelze po první kontrole hned udělit pokutu. Řidič musí mít nějaký čas na zaplacení poplatku. Proto musí kontrola každým místem projet 2x a poté třeba až za 2 hodiny.

Jirka

Chápu, že jsou bezdomovci otravní, ale opravdu není taková legislativa, která by toto řešila. Kdybyste byl strážník vy, jak byste postupoval?

Ústečan

Bohatě by stačilo, kdyby pokutovali cyklisty na chodníku. Z toho by vybrali mnohem víc než za opilce.

pppqqq

Cyklisté na chodníku se začnou řešit, až někde dojde ke smrťáku. Kolikrát se mi již stalo, že při východu z bytového domu mne těsně před nosem minulo na chodníku rychle jedoucí (ne)motorové vozidlo řízené bezmozkem. Dítě to má v takovém případě jasné.

M.Z.

Cyklista, byť na chodníku, vám každou noc nebudí děti…

Tom

Ale peníze za parkování jdou soukromé firmě

M.Z.

Ano. ISP to má na desítky let a město z toho nemá ani halíř…