Dvě třetiny autobusů v Mladé Boleslavi již jezdí na bioplyn z odpadů, postupně na něj přejdou všechny
Plnění autobusu bioplynem. Foto: mb-net.cz
Město získalo dotaci na pořízení dalších autobusů na BioCNG.
Město získalo dotaci na pořízení dalších autobusů na BioCNG.
Technologie bioplynu z odpadů je mi pro provoz autobusů milejší než móda elektrobusů.Moc nerozumím proč se vlastně tato technologie více nerozšířila. Co jí brání v rozmachu?
Pokud si dobře vzpomínám, celé Brno dokázalo pohánět bioplynem 1 autobus, zkusili i 2 autobusy, ale tam narazili na strop…kde se v Mladé Boleslavi bere tolik lidských prdů, aby to pohánělo 31 autobusů?
Mladoboleslavská bioplynka není na bázi ČOV, ale zpracovává pevné, biologicky rozložitelné odpady. Tady je jejich PR článek https://www.gasnet.cz/o-spolecnosti/novinky/2023/07/bioplyn-mlada-boleslav
Myslím, že jde spíš o to, že těch 21 autobusů na CNG, které tady jsou, MŮŽE jezdit i na bioCNG. Zjistit, kolik procent půjde z bioplynky a kolik odjinud, to už je výzva pro investigativní novináře 🙂
Asi tak. Taky by mě zajímalo, jaká bude skutečná bilance zpracovaného odpadu, vyrobeného bioplynu a jeho využití.
Když DP Jihlava má údajně stačit „krmit“ několik svých autobusů plynem dováženým 1x za dva týdny, tak to asi mají nějak (dobře) spočítané pro větší počet vozů i v Mladé Boleslavi, aby to tamní výrobnu bioplynu stíhala, nemyslíte?
Brno bylo omezeno, kapacitou jednotky, kterou dala k dispozici firma MemBrain. Ta měla kapacitu 12 m3/h bioplynu na vstupu. Byl to pilotní nebo spíš demonstrační projekt.
Podpora biopaliv je skvělá věc, ale jak je to v případě nutné evakuace civilistů z města? V takovém případě pochybuji, že bude dost plynu a stanice to nebude stíhat plnit…
Myslíte jako případ havárie v bioplynce ? Jsem přesvědčen o tom, že je postavena dle nejmodernějších bezpečnostních standardů. Navíc byla postavena mimo obydlené město…
Pominu-li otázku, kam a proč byste chtěl třiceti autobusy evakuovat obyvatelstvo – autobusy na BioCNG mají dojezd podobný jako autobusy na naftu a můžou tankovat i klasický CNG. To není EV bus s dojezdem v desítkách kilometrů.
Vetsi srandu pri pondelnim ranu jsem dlouho nezazil.Proc by jste a koho a kam evakuoval?Vite kolik by jste potreboval busu na evakuaci mesta.
tvl zrovna v bolce, kde maj auto i děti na základce 😀
samozřejmě že se můžou splašit roboti v karosárně, ale jako ten bus aspoň 100km ujede a jestli nestačí v našich podmínkách evakuace o 100km, tak ten problém nevyřeší asi žádnej autobus.
Pro méně inteligentní.
V případě bioplynu jde především o název a zelené certifikace, kvůli úlevám a dotacím na palivo s „nulovou“ produkcí CO2. Jinak je to chemicky skoro v podstatě stejné jako zemní plyn a v nádrži snadno zaměnitelné.
Vsiml jste si, ze uz nejste nekde v 70. letech v Rusku a ze tu 6-6.5 mio lidi ma auto?
Ale nezapomínejte, že ty protokoly furt existují. Dopravní podnik města Brna MUSÍ vlastnit nějaký počet (20?30?) kloubových autobusů specificky na naftu, aby je mohl poskytnout na evakuaci JE Dukovany.
A tato informace pochází odkud?
tisková zpráva dpmb
Smluvní závazek, nic povinného, pokud se k tomu dobrovolně neupíšete. To se týká pouze DPMB. Nevyplývá z toho, že by to byl legislativní požadavek a pokud vím, tak ani není.
https://www.dpmb.cz/do-brna-dorazilo-osm-novych-autobusu-solaris
Všiml jste si, že dodnes existují i přírodní katastrofy ? A že třebas kousek za Brnem je jaderná elektrárna ? A i kvůli tomu se musí držet diesely ?
Ale aby bylo potřeba evakuovat celé město? Vždycky je po celém okrese autobusů plno a v případě takové katastrofy holt zruší běžné linky.
Těch 30 autobusů v Brně stěží pobere studenty fakulty strojní.
Nejde o jen o město. Ale DPMB je smluvně vázanej poskytnout evakuaci i jinde. A tady je smlouv a u soukromníků a ostaních by se to muselo řešit jinak,