Dvě třetiny autobusů v Mladé Boleslavi již jezdí na bioplyn z odpadů, postupně na něj přejdou všechny
Město získalo dotaci na pořízení dalších autobusů na BioCNG.
Mladá Boleslav oficiálně otevřela stavbu nejmodernější bioplynové stanice, která přinesla i výraznou změnu v pohonu městské hromadné dopravy. Již dvě třetiny autobusů ve městě jezdí na bioplyn z této stanice.
Ostrý provoz je v plánu na konci listopadu letošního roku, kdy skončí rok trvající zkušební provoz. Stanice bude přijímat ročně minimálně 25 tisíc tun biologicky rozložitelných odpadů. Odpady se zde promění v zelený biometan, který kromě pohonu autobusů MHD tankují i auta svážející odpady.
Ředitel mladoboleslavského dopravního podniku Marek Džuvarovský uvedl, že aktuálně jezdí na bioCNG 21 z 32 autobusů, které má dopravce k dispozici. „Momentálně tedy jezdí na tento ekologický pohon dvě třetiny našeho vozového parku, ale do budoucna na něj přejdeme kompletně. Už víme, že se nám podařilo získat dotaci na dalších 17 autobusů,“ řekl Džuvarovský.
„Odpad, který vzniká v domácnostech občanů našeho města, najde další využití,“ uvedl primátor Raduan Nwelati. Provozovatel stanice, společnost Compag, počítá s využitím i přebytků biometanu. „Ty se vtlačí do plynárenské soustavy, kde nahradí zemní plyn, čímž jako obnovitelný zdroj energie přispějí k omezení produkce emisí CO2,“ doplnil jednatel Compagu Miloslav Neuman.
Město na stavbu získalo evropskou dotaci 200 milionů korun.