Dvě tratě poškozené včerejším sesuvem zůstanou zavřené několik týdnů

Sesuv půdy a pád stromu na trať mezi Plzní a Starým Plzencem. Foto: Hasiči Správy železnicSesuv půdy a pád stromu na trať mezi Plzní a Starým Plzencem. Foto: Hasiči Správy železnic

Poškození svahu je větší, než se ještě včera zdálo.

73 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MilanSima

Smutným faktem je nyní to, že ani jedna ze 3 tratí z Plzně na východ není normálně sjízdná bez omezení. 1) směr Ústí – zpomalení u KV. 2) směr Praha – k dispozici jen most u Vyšehradu, navíc s omezením, most Inteligence v rekonstrukci plus výluka Beroun-Karlštejn. 3) směr Budějovice – zastavený provoz u Plzence. To se to sešlo…

rzc

Prselo v Litomericich slusne, obe drahy smer Usti pod sesuvem. Vyjezd na Usti zablokovan stavbou. Uz nam tu jen chybi, aby sjel zbytek svahu na D8.

Trumway

A já myslel, že k sesuvu došlo už v neděli

bkv

Tak snad se jim podaří úsek Plzeň – Starý Plzenec opravit co nejdříve. V červenci by měla začít oprava silnice Plzeň, Černice – Starý Plzenec. Spolu s probíhající přestavbou křižovatky I/19 x I/20 u Losiné tak postupně ubývají trasy kudy dostat NAD do Starého Plzence…

MilanFox

Ta rekonstrukce I/20 X I/19 nebrání odbočení na Plzenec a nehledě k tomu do půlky července má být hotovo.
I když.. Jezdím tam denně a sleduji velice bídnou pracovní morálku tak jsem zvědav jak se to stihne.

bkv

> Obě tratě mají společnou i jednu věc: v posledních deseti letech prošly rozsáhlou modernizací.
Prosím znalejší o informaci jaká modernizace probíhala v úseku Plzeň, Koterov – Starý Plzenec? Já sám si nevzpomínám na žádnou, ale třeba autor článku info doplní…

Kuba2

Škoda, že vlaky AŽD ukončené v Žalhosticích nesjedou do Žernosek – akorát by tam vycházel přípoj na Ústí. Takhle musejí cestující směr Ústí zbytečně přestupovat dvakrát.

Ladislav

Na směr Ústí se jezdí ze stanice Litoměřice město.

Vít Jůza

Přípoj ve Velkých Žernosekách by byl „trochu“ komfortnější než úprk přes město na stanici Litoměřice město.

hsnm

Kdysi ,snad 8O.tá léta jezdil jeden GVD motorák ze Střekova,přes Žernoseky,Žalhostice do Lovosic. Zpátky do ÚL už z Lovosic po levém břehu

Tomáš Záruba

Na KrÚ jste už psal?

Kuba2

Nepsal a nebudu psát. Zkušenost s dopisováním s podobnými institucemi je taková, že než by odpověděli, byla by trať opravená.

Jaaa

Začíná být zjevné, že problém je skutečně ve stavebním zajištění svahů – špatný projekt nebo stavební provedení. Pro koho to není překvapení?

bkv

Stavební provedení. V době stavby tratě se na násypy používal materiál který se vykopal v nejbližším zemníku…

Ivan

Příroda nás přinutila se zamyslet nad ambiciózními nickolejnými výlukami v souvislosti s náhodným přírodním jevem. Vadí vůbec někomu na Správě železnic, že není kudy jezdit? Kdo objedná autobusy pro nákladní dopravu?

Jaaa

Náhodný přírodní jev, jehož frekvence výskytu se už nyní zvyšuje a za sto let bude vyšší skoro o řád.

Toto je příklad škod, které budou (jsou?) způsobeny změnou klimatu. Jev je to známý z našich končin, bude ale mnohem častější.

Jak reagují stavební normy? Nijak .

B.W.B.

No pasarán…:-)

David Peca

Třeba příští GVD . Maňána .

Petr

Zlatá Mirošovka a Protivínka.

Objektivně

To by mě zajímalo, za co máte ty mínusy.

Petr

U nás se za pravdu i upalovalo.

Klabavátor

… a též Klatovy-Horažďovice. Dobré jako nouzová výpomoc pro místní obsluhu nebo rotaci strojů zavřených za výlukou. Hezké, ale jinak na prd – viz příspěvek p. Šimrala.

Petr

Pokud nejsme schopni ani po sto letech postavit novou trať Plzeň-Brno. Nezbývá než vystačit s tím co je. Znamená to ale alespoň u tratí celostátních rekonstrukci a elektrifikaci. Ostatně u Protivínky jen přerušenou kvůli nedostatku kapatic EŽ po dobu výstavby koridorů.Další věcí je zmiňovaný nedostatek velkých dieselů. Stačí se podívat do Německa a do Polska. Ludmili, Bubny Tajgy vše jezdí. Jen u nás se to poslalo do hutí. Jedna Maxima, to nezachrání.

Petr Šimral

Tak na Plzeň, Vávro, tam je náš cíl???

Takže z Prahy do Plzně máme pouze Výtoň a C2.
Právě jsme přišli o trať Praha – Nemanice – Plzeň.
Na trati Praha / Kolín – Ústí – Cheb – Plzeň máme v Karlových Varech dlouhodobou desítku u sesuvu na chodovském zhlaví. U Hájku je padesátka, za desítkou je třicítka.
A od 7. do 10.6. je uzavřený Elbtál a veškerá nákladka se tedy bude cpát přes „promáčené“ Karlovy Vary.
Jak to asi dopadne? Přežije to?

xyz

A cožpak vozy na R11 – už pár týdnů nedojedou do Brna, teď ani do Plzně. Veškerá údržba leda tak v ČB (totéž elektrické lokomotivy namísto Plzně).

Elb

Oboje by šlo navážet přes Prahu, ani ne týden zpět jel Plecháč na rychlíku do Prahy přes Pardubice.

nowas

A MD to zaplatí?

B.W.B.

Křížovky ani sudoku neluštím, pro zábavu mi stačí sledovat síť SŽ:-) Teda síť, to je trochu silné slovo…

Poutnik

Podle zastánců lokální můžete jezdit po vedlejších tratích odnikud nikam… Vždyť máme jednu z nehustějších železničních sítí.

Petr Šimral

To je trefné. Tak co že nám to vlastně zbylo, když elektrizované tratě došly?

No, v třídě ložení D tam prostě nic není, ostatně kvůli úseku Kyjice – Chomutov se i směrem přes KV jezdí na výjimku.
Žádná trať, o kterých šotouši básní toto neumožňuje v uceleném formátu, pokud vynechám to, že na vozbu nějakých 1600 tun spotřebuje tolik dieselových lokomotiv, že jich tolik pomalu není v celé ČR… O normativu délky ani nemluvě.

Objektivně

A kolik nám ta nákladní doprava vlastné na daních vydělá? Mám takový pocit, že to neudělá ani 10% toho, co dáváme do osobní dopravy, pokud započítam jak provoz, tak infra. Myslím, že bez těch 3 miliard co stěží nákladní doprava zaplatí za rok na daních, se my, uzivatele osobní dopravy obejdeme a že když si skrze stát platíme přes 30 miliard za osobní dopravu po kolejích a její rozvoj, že snad máme mít přednost. Dávat prioritu nákladní dopravě dává asi tak stejný smysl, jako v bytovém domě se 7 patry posuzovat potřebu výtahu podle vlastníků bytů v nultém patře. A… Číst vice »

Petr Šimral

Ty tři miliardy na daních jste asi přehnal, ale tak nějak zapomínáte, že těch 100 miliónů tun zboží je taky od zdaněných poskytovatelů zboží 🙂 Ale jinak máte pravdu, kamióny by zvládly i těch 100 miliónů tun a nastal by nekonečný rozvoj osobní dopravy, do které bychom už ani slůvkem nemohli muknout…

Stejně bych občas chtěl znát jména některých přispěvatelů 🙂

Objektivně

Ekonomika mluví jasně… od nějaké ceny to buď vyjde levněji kamionem, nebo to pořád bude levnější po kolejích i kdyby to mělo jet z Plzne na Prahu přes Linz a Vídeň. Nevěřím, že by si ekonomika neporadila. Alternativně by se ukázalo, že se celá přeprava vůbec nevyplatí, pripadne se konecny produkt da vyrobit levneji jinde. Na nákladní železnicí toho dnes v Evropě už moc nestojí a nepadá. Pokud se vám to nelíbí, chtělo by si to přiznat jednu maličkost – doprava nejezdi pro dopravu. Pořád má na konci celého řetězce (od preproduktu přes dopravu a meziprodukty po konečný produkt/službu) sloužit… Číst vice »

Jaaa

Ekonomika drah jako dopravního systému je nastavena špatně. To víme všichni a dávno.

Externality kamionové dopravy dusí tuhle zemi, ale protože je kamionisti neplatí (místo nich je platí všichni ostatní), jsou podle vašich excelů “levnější”.

Tento vyloženě tupý přístup k ekonomice je přímou příčinou zaostávání ČR v ekonomických ukazatelích i v kvalitě života. Stát je vlečen zastaralými a neefektivními vzorci, místo aby pracoval.

Díky vašemu vyloženě tupému přístupu tento stát jako celek chudne, protože zaostává, a brzy nebude ani na základní obsluhu. Hlavně že se ale voličům rozhazují zcela nesmyslně prachy (snížení nebo i zrušení zdanění v celé řadě oblastí).

Objektivně

Ten dle vás tupý přístup je v praxi o tom, že firma, která bude bezdůvodně nakupovat suroviny dráž, si pod sebou řeže větev. Že si velké a bohaté firmy občas objednají kolejovou dopravu je v první řadě marketing. Menší firmy si to dovolit nemohou a velkým to platíte v ceně.

Jaaa

Samozřejmě, že píšete o něčem úplně jiném. Pro firmu má být výhodnější to, co vytváří menší náklady.

Libor

Zas nepřehánějte, že Metrans má málo dieslů neznamená, že na lokálkách těžké náklady nejezdí a nejde to. U nás jezdí 3x 742 (vpředu dvojče, vzadu sólo postrk) na 15 promilích/1900 tunách/480m délky vlaku (což je vlak delší než některé stanice, ale schopní výpravčí si poradí). A na té samé trati jede náklad 2x 742 a 1550 tun několikrát týdně.

Mirek

No problém pro provoz není pokud je to „několikrát týdně“, ale pokud to samé chcete provést „několikrát denně“ ideálně v obou směrech s tím vám si ani „schopní výpravčí“ moc neporadí.

Libor

Tak diesly přece nepojedou celou trasu, když je třeba překonat relativně krátký (vzhledem k trase) úsek bez trakčního napájení.

Raději už anonym

Schopní výpravčí si poradí. Ano, pokud jim do toho nehodí vidle strašně důležité osobní vzduchovoziče nebo stejně důležitý dispečerák.

A Metransy a další skutečně výdělečné vlaky jezdí i 600+ metrů, to nedáte ani do hodně stanic na celostátních drahách.

Jiří Kocurek

Víte, co je blbé? Tohle znamená, že oprava mostu inteligence … se nestihla včas.

Jeden by si myslel, že to je vtip: Sesuv na jih od Plzně způsobí nemožnost jízdy nákladního vlaku z Plzně do Prahy s elektrickou lokomotivou. Není. 🙁

Petr Šimral

Ještě stále to jde…
Praha – Ústí – Cheb – Plzeň.

To je podobné tomu, co jsme museli udělat minulý týden: Praha – Dresden – Leipzig – Probstella – Nürmberg – Regensburg a po patnácti hodinách jízdy jsme kde? No přece v Mnichově 🙁
Variantou byla možnost Uhři – Břeclav – Vídeň – Salzburg – Mnichov, ale ta generovala nedostatkového strojvedoucího navíc…

Johnny Cash

Nedostatkového strojvedoucího na Rakousko, ano? Tři takoví elementi s rukami dozadu Vám zbůhdarma sedí ve Vídni na Pratersternu v kanclu a jezdit se jim vůbec nechce. No to je zase brekotu. No koukám, že se z Vás stává pěkný moloch. Před 12 roky byste to vezli faustovami přes Kubici.

Petr Šimral

Před dvanácti lety jsme pro diesely měli více využití, než jet jednou za měsíc do Mnichova…

Objektivně

Ovlivní to inflaci? Způsobí to postrehnutelny růst nezaměstnanosti? Nepřeceňujete trošičku význam nákladní železnice v České Republice? Myslím, že kdyby příštích 10 let nejezdily žádné nákladní vlaky z Plzeňského kraje na Prahu, vlivu na ekonomiku si nikdo nevšimne. Nákladní silniční doprava do do půlrok nejpozději převezme a co se nevyplatí v kamionech, to muze jet klidně dráž Německem nebo Rakouskem. Na cenách konečných produktů se to téměř nepozná.

El Barto

Mohl bych se zeptat, jaká je vaše kvalifikace, že činíte takovéto soudy a predikce?

Chleba Nakup

Mně přijde, že kvalifikace je Olcit, Axel nebo jak se označoval. Ale mohu se mýlit.

El Barto

To spíše ne, když pán v jiné diskuzi vyzdvihuje 810 a obecně vlaky s otevíracími okny, protože jedině s nimi je cestování vlakem dostatečně zábavné a bez nich není důvod vlakem jet.

Chleba Nakup

To bude důsledek vývoje nebo chvilková nevolnost.

Granja

Nejhorší je, že stále dochází k jalovým diskuzím zastánců různých alternativ, mnohdy s podložením dle místa jejich bydliště nebo i firmy. Zatímco jednomu vadí lokální tratě, protože žije u koridoru, jinému zas vadí, že ten koridor je zahlcen osobní dopravou a pro náklad chybí kapacita, anebo by nákladní dopravu raději vyloučil úplně, aby se zahustil takt dopravy osobní. Železnici máme zanedbanou prakticky všude, když ne kapacitně, tak stavebně, to je bez diskuze, tak proč bojovat proti dopravě, osobní, nákladní, nebo vedlejších tratí? Nebylo by lepší spojit síly a bojovat za celkově lepší železniční síť?

Petr

Kde se uzavírají sázky?

Petr Šimral

U mě nee 🙂

J.K.

Jakto že se takto fatálnî poškození spodní stavby neobjevují na silnici? Nebo to někde je?

Jiří Kocurek

Ale to si piště, že se na silnici občas sesune svah, nebo ji podemele voda. Ostatně v diskuzi pod prvním článkem někdo psal, že jsou zavřené i silnice v okolí.

Dohledejte si fotky z Hodslavic, když tehdy uděřilo tam. Silnice fuč. Ovykle se silnice opravuje narychlo a alespoň tak, aby projela vozidla IZS. Sanitní vůz po kolejích … kdepak.

MilanFox

Silnice v okolí otevřeli do několika hodin. Problémem byly většinou laguny a bahno z polí

Karel

Na dálnii D8 t byl několik le

Jiří Kocurek

Aktuální: silnice III/22528, Denětice – Hořetice, okr. Louny, uzavřeno, propadlá vozovka, Od 12.09.2023 00:00 Do 31.12.2024 23:59, uzavírka silnice č. III/22528, úsek Denetice-Hořetice
A vedle v Žiželicích měli na Vánoce taky nadělení, pohlo se 90 tisíc kubíků zeminy, článek je na babišovkách.

Pro zajímavost něco z historie velmi dávné: https://www.estudanky.eu/down/reky/jizera-pilous.pdf
Ve zkratce: Sesuv půdy sebral pramen Jizeře.

asdf

Cesta je väčšinou dosť široká na to, aby tam stačilo dať semafor a jazdiť kyvadlovo.

Vít Jůza

Je.

Franta Palkoska

Aby to jeste vůbec otevřeli

Kolman

Jeden vydatnější deštík a dojezdili jsme – miliardová infrastruktura Zkázy v praxi😃

XXXD

No zrovna na trati České Budějovice – Plzeň ten zmíněný úsek, na kterém došlo k sesuvu, rozhodně žádnou rozsáhlou modernizací v posledních 10 letech neprošel.

libor

do 20.6.. to už tam rovnou položí i tu plánovanou duhou kolej, ne ? 🙂

Martin

Řekl bych že ne. Byl jsem se na místě podívat a sesunul se celý svah okolo propustku až do potoka obnažilo to kabely kolem kolejnice a. Podloží pod kolejí nebude mít nosnost. Budou tam muset udělat asi nějaké betonové pilony a minimálně gabionovou zeď ne li betonovou, protože až dolů do potoka teď nic není. Takže doba je podle mě ještě dost optimistická s ohledem na technologii opravy.

libor

já si myslím dle fotek, že do 20.6. to bude minimálně. možná tak 30.7. určitě, možná i déle, není to tak dávno (2roky?), co ujel svah na stejné trati u Strakonic a trvalo taky dost dlouho a termín se posouval metodou zvyšování zpoždění po 5 min

Míření

Taky bych řekl podle fotek, tam jsou pražce které se používaly před 40 lety.

Luboš Beneš

No jistě, tam se neopravovalo, bude se přeci již brzy přidávat druhá kolej. Jinak nechápu ukončení rychlíků v Nepomuku-generuje to více busů, větší zpoždění. Zrovna úsek Plzeň Nepomuk je vlakem rychlejší.

M H

Otázka je, kde se třeba rychlíky křižovaly…pokud v Nepomuku, tak současné řešení generuje s ostrým obratem potřebu o 1 vlak méně. Druhá otázka je, ve které stanici je dost místa na otočení a případné krátkodobé odstavení soupravy…

Kuba2

Co? Rychlíky se křižují v Katovicích, na tom se nic nemění. Ostrý obrat místo křižování v Plzni je možný v Nezvěsticích stejně jako v Nepomuku.