Dvě miliardy korun do pražských lanovek. Do Bohnic se zesíleným dnem, na Petřín bez klimatizace

Vítězný návrh lanovky Podbaba - Bohnice od William Matthews Associates, Boele Architects a Expedition Engineering. Foto: William Matthews AssociatesVítězný návrh lanovky Podbaba - Bohnice od William Matthews Associates, Boele Architects a Expedition Engineering. Foto: William Matthews Associates

Blíže k proměně je lanovka na Petřín, soutěž na výrobu nových vozidel začne příští rok.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dočasné dopravní peklo

Možná se na výstavbě lanovky někdo pěkně nakapsuje, možná ne. Se dvěma miliardami se dá dělat ledacos. To spíš zůstává rozum stát nad smyslupností vzniku takového veledíla. Těžko uvěřit tomu, že by mělo posloužit davům Bohničáků, kteří by pravidelně cestovali do Bubenče, kde by přesedli na tramvaj a trochu krkolomně pokračovali do Dejvic a pak někam dál. Stejně tak opačně – že by obyvatelé Prahy 6 sjeli do Bubenče, přeskočli do lanovky, nechali se přenést do Bohnic, a ti, kteří by sídliště neměli jako cílovou destinaci, by tady přesedli na autobus a pokračovali kamsi do Kobylis, Čimic a kdovíkam ještě.… Číst vice »

rsem

je docela zvláštní, že by se nepodařilo za 2 miliardy postavit most Bohnic/Troje do Suchdola. tohle má být provizorní řešení a jak známo, ta můžou být v provozu i mnoho destiletí…

původní Jakub P

1) most ze Suchdola nijak neřeší spojení MHD z Podbaby, byla by to obří oklika. Nemluvě o tom, kolik by stál. 2) i most přes Vltavu z Podbaby a tramvajová trať velmi obtížným terénem nahoru do Bohnic bude stát nejspíš podstatně víc a rovněž stavba a její příprava budou trvat daleko dýl. Pro srovnání, na téměř miliardu přijde nová trať na Dědinu v nesrovnatelně jednodušších podmínkách. Která se chystala přes 40 let (což je pravda smutnej rekord, kterej doufejme nebude překonán, ale i tak) 3) jo, právě proto, že ta tramvajová trať je tam tak obtížná a odhadem bude trvat… Číst vice »

David

Jsem si celkem jist, že kdyby to DPP pojal střízlivěji, tak za vybudování dvou ramp a jednoho výtahu nemusí nutně utratit 750 milionů.

q89

jsem si celkem jist, že nemáte šajn co se tam bude dělat…

Ten Onen

Ja jsem si celkem jist, ze nemate sajn, kdo vsechno na tom bude chtit svuj podil.

Jiří Kocurek

Čistírna odpadních vod, za vyvezení tojek zařízení staveniště.

Původní Aleš

co má ČOV společného s Petřínem?

Walker

Nevite nekdo jak to vypada s lanovkou z Butovic na Barrandov pres Prokopak? To by byl urcite hezci pohled nez na cisticku 🙂 (rozumim ne/dulezitosti jednotlivych lanovek)

Juraj

Ten projekt je aktuálně mrtvý. Stáli za tím tehdy nějací místní kmotři – i když při pohledu na povolební vývoj v Praze je oprávněná obava, že kmotři ještě vylezou z hrobu a s nimi i tato fantasmagorie.

Mickey

Chtěli tím dostat zákazníky z Barrandova do skomírajícího OC Galerie Butovice. Ale už se od záměru ustoupilo.

Walker

Ok, dekuji Vam obema za odpoved.

Karl vB.

Lanovka na Petřín:
– bude bez klimtizace, jízdní doba pouhé 4 minuty – no budiž.
Na presentaci jsem si ale všiml, že má být prosklená střecha, ale, že by někde byla otvíravá okna, to jsem nenašel.
Za slunného dne při teplotě 30°C+ může být jedna 4 min. trvající jízda uzavřeným skleníkem vskutku neodolatelným zážitkem.
Možná ale, že jsem pouhý škarohlíd a střešní okno po krátké době získá „patinu“, která zastínění cestujících náhradním způsobem zajistí.

Karl vB.

Podstatná informace, z presentací to nebylo zřejmé.
Děkuji.

Beekee

Je to navrženo, že budou otevíratelná 2 přední a 2 zadní menší střešní okna. Tři větší prostřední nebudu. Ale předpokládám, že se to může ještě změnit…

Karel

Vozy lanovky stráví minimálně polovinu (spíš více) doby ve stanicích a s otevřenými dveřmi.

Mickey

A ve stanicích jsou navíc celkem v chládku.

M19

Protisluneční fólie již byla vynalezena.

Martin

Ano, mam je na oknech, ale tak to rozhodne neni totez jako zaluzie, prazi to i tak pekne… opravdu to neni totez…

Martin

Prosklena strecha? Proboha proc? Celou jizdu pokud bude slunce vychazet az temer do pozdniho odpoledne bude na vuz prazit slunce… Je uplne jedno, zda budou okna otevirava nebo ne, bude to sklenik…

Utratit co nejvíc to jde?

Ty obří budovy na lanovce do Troji mi tedy přijdou dost přehnané a zbytečně drahé. Stačí tam přístřešek jako na tramvaj a hotovo 🙂

Mickey

Dvě nosná lana a jedno tažné, tj. nebude lanovka jako kontinuální lyžařská jako na vizualizacích, ale bude jedna velká kabina (nebo dvě) pendlovat?

Bohdan

Dve nosna lana a jedno tazne jeste neznamena, ze budou dve kabiny pendlovat, proc by to tak melo byt?

Původní Pražák

V článku to máte napsané.

sheeva

Ne, ne, jedná se o 3S systém – bude více kabin. Více zde: https://www.doppelmayr.com/en/systems/3s-gondola-lifts/

sheeva

Ve městě toto řešení funguje např. v německém Koblenz: https://www.seilbahn-koblenz.de

abc123

Viz např. Penkenbahn nebo Eisgratbahn.

Rabín

Četl jste článek? Je tam myslím dost jasně napsáno, že kabin bude 17.

abc123

Část článku přečíst musel, když se dostal k 3S.

Mickey

Paráda, četl jsem článek, proto jsem na to narazil, ne asi 🙂 Ale podle obrázků mi to docvaklo, že tři lana je vlastně šest, nějak jsem si to blbě představil 🙂

krystof.bohm1

Nerozumím proč zesilují dno když výbuch by přetrhl nebo strhnul ze sloupu lano, a zesílené dno by nijak nepomohlo lidem co by se vevnitř rozpleskli jak palačinky. To určitě vymyslel designér ruských tanků.

Peeetr

Samotný tlak výbuchu by na lanovce mohl poškodit maximálně skla, takže půjde o ochranu před střepinami, které jsou smrtelné na mnohem větší vzdálenost.

Panoramix

Jen jestli to stojí kvůli takovému zanedbatelnému riziku za to. Spíše čuju, že kvůli zesílenému dnu gondol budou potřeba speciální úpravy a tudíž dodávku zvládne zajistit méně firem a za podstatně vyšší peníze. A protože jsme v ČR, tak z těchto vícenákladů jistě nezanedbatelné procento připluje do správných kapes. 🙁 Ale s ohledem na celkové náklady na výstavbu a administrativně technické obstrukce před výstavbou si myslím, že o té lanovce budeme dlouho jenom poslouchat.

Jiří Kocurek

Lano má tak malou plochu, že tlak proudícího vzduchu stěží vyvolá síly větší než jedoucí kabina.