Dvě miliardy korun do pražských lanovek. Do Bohnic se zesíleným dnem, na Petřín bez klimatizace
Vítězný návrh lanovky Podbaba - Bohnice od William Matthews Associates, Boele Architects a Expedition Engineering. Foto: William Matthews Associates
Blíže k proměně je lanovka na Petřín, soutěž na výrobu nových vozidel začne příští rok.
Možná se na výstavbě lanovky někdo pěkně nakapsuje, možná ne. Se dvěma miliardami se dá dělat ledacos. To spíš zůstává rozum stát nad smyslupností vzniku takového veledíla. Těžko uvěřit tomu, že by mělo posloužit davům Bohničáků, kteří by pravidelně cestovali do Bubenče, kde by přesedli na tramvaj a trochu krkolomně pokračovali do Dejvic a pak někam dál. Stejně tak opačně – že by obyvatelé Prahy 6 sjeli do Bubenče, přeskočli do lanovky, nechali se přenést do Bohnic, a ti, kteří by sídliště neměli jako cílovou destinaci, by tady přesedli na autobus a pokračovali kamsi do Kobylis, Čimic a kdovíkam ještě.… Číst vice »
je docela zvláštní, že by se nepodařilo za 2 miliardy postavit most Bohnic/Troje do Suchdola. tohle má být provizorní řešení a jak známo, ta můžou být v provozu i mnoho destiletí…
1) most ze Suchdola nijak neřeší spojení MHD z Podbaby, byla by to obří oklika. Nemluvě o tom, kolik by stál. 2) i most přes Vltavu z Podbaby a tramvajová trať velmi obtížným terénem nahoru do Bohnic bude stát nejspíš podstatně víc a rovněž stavba a její příprava budou trvat daleko dýl. Pro srovnání, na téměř miliardu přijde nová trať na Dědinu v nesrovnatelně jednodušších podmínkách. Která se chystala přes 40 let (což je pravda smutnej rekord, kterej doufejme nebude překonán, ale i tak) 3) jo, právě proto, že ta tramvajová trať je tam tak obtížná a odhadem bude trvat… Číst vice »
Jsem si celkem jist, že kdyby to DPP pojal střízlivěji, tak za vybudování dvou ramp a jednoho výtahu nemusí nutně utratit 750 milionů.
jsem si celkem jist, že nemáte šajn co se tam bude dělat…
Ja jsem si celkem jist, ze nemate sajn, kdo vsechno na tom bude chtit svuj podil.
Čistírna odpadních vod, za vyvezení tojek zařízení staveniště.
co má ČOV společného s Petřínem?
Nevite nekdo jak to vypada s lanovkou z Butovic na Barrandov pres Prokopak? To by byl urcite hezci pohled nez na cisticku 🙂 (rozumim ne/dulezitosti jednotlivych lanovek)
Ten projekt je aktuálně mrtvý. Stáli za tím tehdy nějací místní kmotři – i když při pohledu na povolební vývoj v Praze je oprávněná obava, že kmotři ještě vylezou z hrobu a s nimi i tato fantasmagorie.
Chtěli tím dostat zákazníky z Barrandova do skomírajícího OC Galerie Butovice. Ale už se od záměru ustoupilo.
Ok, dekuji Vam obema za odpoved.
Lanovka na Petřín:
– bude bez klimtizace, jízdní doba pouhé 4 minuty – no budiž.
Na presentaci jsem si ale všiml, že má být prosklená střecha, ale, že by někde byla otvíravá okna, to jsem nenašel.
Za slunného dne při teplotě 30°C+ může být jedna 4 min. trvající jízda uzavřeným skleníkem vskutku neodolatelným zážitkem.
Možná ale, že jsem pouhý škarohlíd a střešní okno po krátké době získá „patinu“, která zastínění cestujících náhradním způsobem zajistí.
Skla mají být otvíratelná.
Podstatná informace, z presentací to nebylo zřejmé.
Děkuji.
Je to navrženo, že budou otevíratelná 2 přední a 2 zadní menší střešní okna. Tři větší prostřední nebudu. Ale předpokládám, že se to může ještě změnit…
Vozy lanovky stráví minimálně polovinu (spíš více) doby ve stanicích a s otevřenými dveřmi.
A ve stanicích jsou navíc celkem v chládku.
Protisluneční fólie již byla vynalezena.
Ano, mam je na oknech, ale tak to rozhodne neni totez jako zaluzie, prazi to i tak pekne… opravdu to neni totez…
Prosklena strecha? Proboha proc? Celou jizdu pokud bude slunce vychazet az temer do pozdniho odpoledne bude na vuz prazit slunce… Je uplne jedno, zda budou okna otevirava nebo ne, bude to sklenik…
Ty obří budovy na lanovce do Troji mi tedy přijdou dost přehnané a zbytečně drahé. Stačí tam přístřešek jako na tramvaj a hotovo 🙂
Včera bylo prezentováno více vizualizací a upřímně z řady jiných pohledů ty budovy vypadají výrazně menší. B
Dvě nosná lana a jedno tažné, tj. nebude lanovka jako kontinuální lyžařská jako na vizualizacích, ale bude jedna velká kabina (nebo dvě) pendlovat?
Dve nosna lana a jedno tazne jeste neznamena, ze budou dve kabiny pendlovat, proc by to tak melo byt?
V článku to máte napsané.
Ne, ne, jedná se o 3S systém – bude více kabin. Více zde: https://www.doppelmayr.com/en/systems/3s-gondola-lifts/
Ve městě toto řešení funguje např. v německém Koblenz: https://www.seilbahn-koblenz.de
Viz např. Penkenbahn nebo Eisgratbahn.
Četl jste článek? Je tam myslím dost jasně napsáno, že kabin bude 17.
Část článku přečíst musel, když se dostal k 3S.
Paráda, četl jsem článek, proto jsem na to narazil, ne asi 🙂 Ale podle obrázků mi to docvaklo, že tři lana je vlastně šest, nějak jsem si to blbě představil 🙂
Nerozumím proč zesilují dno když výbuch by přetrhl nebo strhnul ze sloupu lano, a zesílené dno by nijak nepomohlo lidem co by se vevnitř rozpleskli jak palačinky. To určitě vymyslel designér ruských tanků.
Samotný tlak výbuchu by na lanovce mohl poškodit maximálně skla, takže půjde o ochranu před střepinami, které jsou smrtelné na mnohem větší vzdálenost.
Jen jestli to stojí kvůli takovému zanedbatelnému riziku za to. Spíše čuju, že kvůli zesílenému dnu gondol budou potřeba speciální úpravy a tudíž dodávku zvládne zajistit méně firem a za podstatně vyšší peníze. A protože jsme v ČR, tak z těchto vícenákladů jistě nezanedbatelné procento připluje do správných kapes. 🙁 Ale s ohledem na celkové náklady na výstavbu a administrativně technické obstrukce před výstavbou si myslím, že o té lanovce budeme dlouho jenom poslouchat.
Reálně jsou na světě stejně už jen dva výrobci lanovek. Oba umí zesílené dno.
Lano má tak malou plochu, že tlak proudícího vzduchu stěží vyvolá síly větší než jedoucí kabina.