Dvě benzinky na novém úseku D6, čtyřnásobný rozdíl v nájmu. U Kolešova rozhodla soutěž
Čerpací stanice OMV na odpočívce Kolešov na D6. Foto: OMV

Vysoutěžené ceny ročního nájmu se u dálničních benzinek pohybují okolo 5 milionů korun.
Držím palce, aby ta odpočívadla vypadala stejně, jako na nové části D4. Tam jsou opravdu jak z 21. století. Sprchy, nabíječky, parkování, čisté záchody, prostor pro venčení psů i dětské hřiště. V rámci ČR opravdu bezkonkurenční.
Situace s benzínkami na tomto úseku je velmi zajímavá: kromě dvou uvedených benzínek (které jsou dostupné jen z dálnice vždy jen z jednoho směru) jsou o necelé 2km vedle další 2 benzínky – na křižovatce s I/27. Ty mají navíc tu výhodu, že jsou dostupné z obou směrů dálnice i ze silnice pro zákazníky s okolních obcí. Jsem zvědav, jak se tolik čerpaček v takové lokalitě uživí.
Takže ty pozemky od OMV staly reálně 135 milionů. Přímou platbu a 3,5 mil. Ročně slevu na pronájem.
Faktem je, že stát tahal za kratší konec a tak to holt dopadlo.
Dostatečné množství stání pro kamiony je více než dobré. Ale cenové hladiny benzínu a nafty nejen u OMV zejména u dálnic jsou přehnané. Pokud člověk jezdí více, tak se to krátké odbočení na sjezdu 43 na Tank Ono vyplatí.
Tyhle benzínky primárně vydělávají na kafi a párku v rohlíku, prodej paliv mají jako doplňkovou činnost.
Smazáno pro tupost uživatele.
Hele nechceš si dát studenej hadr na hlavu?
nebo facebook
Jakože znalecký posudek určil výši nájmu 1,4 milionu, když obvyklý nájem dle článku je cca 5 milionů? 🤔
OMV tam tahalo za o hodně delší konec než ŘSD.
To se pak člověk nemůže divit že je tam benzín za 40 korun. Takže o pár kilometrů vedle sjedu na ONO, člověka to tolik nezdrží a zaplatím 33.
Však taky v ceně benzínu na dálniční čerpačce si platíte právě to, že nemusite sjíždět, ne? Nebo jaká je tam jiná výhoda?
Zákazníci ONO tam jezdí takovat klidně i 20 km. Hlavní je přeci ušetřit.
vzhledem k tomu že proti dálníčním pumpách ušetříte na plné nádrží i několik stovek, tak ušetří i když jedou 20 km.
Tak zrovna u Kolešova bude přebenzínkováno – na D6 s přímým sjezdem OMV a ČEPRO a o 1,5km dál se sjezdem přes kruháč KM PRONA a ta naproti – naposledy to měla snad Benzina.
Tak už ty tři bylo celkem přebenzínkováno.
Myslíte si, že litr by byl levnější, kdyby byly nižší náklady na pronájem? To je vtipné.
CO je naopak smutné je, že vy si myslíte, že se náklady na pronájem do ceny benzínu nepromítnou.
Ne, nepromítnou. Ceny prostě budou na úrovni značkových dálničních pump – výrazně dráž jít nemůžou i kdyby byl nájem sebedražší a dobrovolně si marži nesníží, i kdyby byl nájem sebelevnější. To není Tank ONO, které jede na malou marži a obří výtoče.
Pouhý nájem to nevysvětluje. Ani na místech s nízkými náklady není palivo levnější. Na dálničních čerpacích stanicích se tankuje hodně, hlavně kamiony. To zvyšuje objem nákupu firmy, snižuje cenu za litr a z výhod těží všechny čerpací stanice v síti firmy.
U dálnice rozhoduje hlavně cenový potenciál – téměř žádná konkurence, hodně kamionů a služebních aut s tankovacími kartami, kterým je cena jedno. Nonstop provoz.
Cena se neřídí náklady, ale tím, co si může čerpací stanice dovolit si říct.
Hodně vydělají i předražené zboží v obchodě.
myslíte, že kamiony berou plnou (á 1000l) a je jím cena jedno?
Drtivá většina kamionů má předepsáno, kde bude tankovat. Pak do toho vstupují smlouvy s distributory paliv, kde je vyhlašovaná cena a je jim celkem jedno co svítí na totemu. Kamion co nabere jen tak na blind za totemovou cenu je spíše vzácnost.
A pozadavek na to aby se tam postavili poradne nabijecky zase nikde, nic tam nebude a cesko zase zustane ve stredoveku.
napadlo mě úplně to samé. Na takových místech by měly vznikat aspoň 8x 250kW pro osobáky a aspoň 2x 500kW pro náklaďáky. To vše s možností rozšíření na násobky.
A kdo by tam tu energii dodával a přes co? Na tohle vym nebude stačit obyčejná rozvodna
soláry 🙂
aha, a že to v západní Evropě není problém. Jsou tam i místa se 72 ultra-rychlými DC nabíječkami (z toho 24 až 420 kW a zbytek 35–300 kW).
My máme nějaké slabší kabely, nebo proč by to u nás nemohlo v tak malém rozsahu 3MW vzniknout?
No v malém rozsahu – já mám zkušenost s „natažením“ kabelu pro RD (jističe 3x25A). Přípojné místo vzdálené 10 metrů, stačilo „překopat“ 1 obecní pozemek s čímž město nemělo problém. Žádný kabel se ke stávajícímu přípojnému místu nově netahal.
A ČEZu to trvalo 3 roky ! A rozhoupala je až moje stížnost na ERÚ.
(ještě předtím na mne ČEZ zkoušel, že kvůli mému domu musí postavit novou trafostanici – a když jim ji zaplatím (cca 1,5 mega), takže kabel bude do 3 měsíců.)
Nabíječky budují soukromé subjekty a pokud jim to ŘSD nedá do podmínek pronájmu, je to jen na jejich obchodním rozhodnutí zda tam bude nabíječka či ne.
ano, ale stát nás tu tlačí do EV a neposkytuje zázemí. Teď tohle pronajal na 30 let, tedy bez možnosti 30 let změnit smlouvu. Nedostane se tam Tesla, Ionity, ČEZ, E.On, ani PRE.
Navíc když diktuje, že u nových fabrik, prodejen, bytovek mají být nabíječky, tak by měli zaujmout podobné stanovisko i na dálničních odpočívadlech.
Však on se pohled na EV za poslední dobu dost proměňuje, že to není jediná cesta jak dekarbonizovat. U nafty dnes máte k dispozici HVO100 (vydávané za CO2 neutrální palivo) a pro nákladní dopravce je výhodnější provozovat kamiony na HVO100 než řešit elektrokamion. HVO100 může bez problémů provozovat i většina nových dieselových aut. Ne na všechen provoz je EV výhodnější.
Maximálně tak stavební úpravy. Osazení technologií má cca 5 let čas. Vzhledem k počtu čistě bateriových vozidel u nás. U náklaďáků je to ještě více sci-fi.
přípravu na nabíjecí stanice chápu u nově budovaných obchodů, bytovek atp. Dokud nebude poptávka, nemá smysl. Dá se dobudovat, nebo dočasně nabíjet jinde.
Ale u tranzitních tras by nabídka měla být vyšší než poptávka. Protože ta bude akcelerovat. A nechcete sjíždět z dálnice někam do města.
Jak píší i jiný – a pro koho? Vzhledem k tomu, kolik OA je na baterky, tak se to investičně nevyplatí. (leda s dotací). Další otázkou je, jak daleko je nějaká rozvodna/trafostanice, kde je dostatečný příkon .
Když bylo spalováků tak málo jako je dneska aut na baterky, tak se pro benzín chodilo do lékárny.
jiní
pokud byste měl EV, tak to začnete vnímat jinak. Nejde jen o registrovaná EV v ČR, ale jezdí přes nás velká masa elektromobilů z Holandska, Norska, Německa, ale i Rakouska.
Jinak v ČR jsme na 53k ks osobácích v M1. Cirka 230 autobusech, 3000 dodávkách, 150 náklaďácích. Příští rok touhle dobou se počítá s dalšími 20-25k ks osobních EV.
OK, ale je to soukromá investice (ta benzínová pumpa).
Tak si asi dokáží spočítat, zda to je pro ně zisková nebo ztrátová investice. Prostě to nemusí ekonomicky vycházet.
Nebo je nejbližší přípojný bod s rozumným příkonem příliš daleko, nebo je výstavba na „roky“
Pokud je připojný bod daleko, snad by tam stát nestavěl odpočívadlo. Protože nejpozději do 5 let se bude na dálnicích víc nabíjet než tankovat. Mnoho dálničních benzínek má 4 stojany, protože tam tankuje minimum lidí. Pár cizinců a pár s tankovací kartou za vyhlašované ceny. Primární je prodej občerstvení. A zatímco ten prodej občerstvení dělá Orlen / Čepro / MOL, atd., tak na nabíjení tam obvykle mají elektrárenskou společnost. Takže bych to spíš viděl, že to OMV / Čepro si tam následně vybere provozovatele nabíječek.
No vzhledem k tomu, že příprava úseku dálnice trvá minimálně 10 let, tak musíte vzít v potaz v časová hledisko.
Konkrétně tento úsek má tento vývoj v čase:
EIA: 04/2001 (ne, to není překlep) a pak znovu v 10/2018
Uzemní rozhodnutí: 03/2009
Silně pochybuji, že někdo v letech 2001 až 2009 dokázal predikovat vývoj v oblasti aut na baterky v roce 2025
Počítá kdo? Vláda?
statistika … já vím, statistika nuda je, ale občas má správné údaje. Začalo se to docela prodávat.
U dálnic potřebuje opravdu výkonné nabíječky, protože nikdo tam hodiny dobíjet nebude. Zde vzniká problém, zda je vůbec možné sem takový příkon dostat – ekonomicky efektivně.
Po D6 je drtivá většina provozu mezi KV krajem a Prahou a tuto vzdálenost dají dnešní EV bez problémů, takže pokud vyjede nabitý, tak nabíjet za nesmysl na dálnici nedává smysl.
jenže neřešíte jen provoz KV – Praha, ale třeba Frankfurt – Praha
Ten je naprosto marginální.
Ty benzínky Km-Prona a Orlen u sjezdu na Jesenici tam zůstanou? Jestli jo, tak je ta odpočívka Kolešov vcelku kanibalizovaná tímto, neb obě jsou a budou z D6 vcelku plynule dostupný.
Lidé jsou čím dále pohodlnější a línější. Navíc je drahý i ten čas. Místní určitě za draho nakupovat PHM nebudou, ale ti co projíždí, tak nakoupí za draho, protože ten čas jim nikdo nevrátí. Otázka je, jak daleko od sjezdu ty levnější pumpy jsou a jaký je cenový rozdíl.
Část lidí (a nákladní dopravci snad skoro všichni) dneska má různé tankovací karty, kde zpravidla tankují za interní vyhlašované ceny, a cena na totemu je nemusí zajímat.
Přesně tak, tankuji u MOLu přes jejich kartu a cena na stojanu mě nezajímá, mám interní za cenu ONO a pohodlí MOLu. Jen mě štvou ti, co zdržují s nákupem párku 😀
To mám na Orlenu. Navíc dle totemové ceny dostanu body na kafe/párek zdarma, tedy čím dražší cena na totemu, tím lépe. Ještě navíc platím QR kódem, tedy párkaři mě nezdržují (pokud zrovna nepárkuju já…).
Jo, to je stejné. Také mám appku a sbírám body a pak kafe/párek zdarma za novou úroveň, slevy atp. Akorát palivo mám na fakturu, takže musím provést platbu přes jejich kartu, takže se párkařům nevyhnu, ale dobrý nápad, zjistím, zda bych to tímto nemohl obejít.
U Orbána nikdy…
Ty pumpy jsou přímo na sjezdu, zdržení proti dálniční pumpě bude do minuty, při platbě QR kódem na Orlence bude určitě rychlejší natankovat tam než na Eurooilu o kilometr dál přímo na dálniční odpočívce.
Minimálně Orlen by tam zůstat měl, protože na jižním kruháku už je vyznačena odbočka k benzince. Jen od Varů musite na kruhák, ten skoro celý obkroužit, ale je to jednosměrný sjezd, zpátky se od pumpy vyjíždí na II/606 směrem k Hořovičkám, je potřeba se vrátit na ten kruhák a najet na dálnici. Je to sice jen minuta navíc, ale myslím, že na dálnici nebude tahle pumpa značená, když je kousek dál dálniční odpočívka. Na severu stojí pod přístřeškem KM-PRONA stavební stroje (tedy včera stály. Tam je teď sjezd zavřený, do budoucna kolem povede opět II/606, ale teď ještě I/6 pokračuje… Číst vice »