Dvakrát více lidí za 15 let. Ropid ukázal, které železniční linky v PID jsou nejvytíženější
Jednotka Pesa Elf.eu pro PID. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Vlakem po Praze loni jelo nejvíce lidí v historii.
Vlakem po Praze loni jelo nejvíce lidí v historii.
Nechápu proč na Benešov tedy nejsou priorit as nové Bemu a chtějí je koupit jen všude jinde když zrovna tam je vyšší kapacita nutná
Teď jen vychovat děti, aby interiery nebyly posprejovany smardlavy humus s poškrábanými skly a ucpanými WC. Také vychovat rodiče, aby nekradli toaletní papír (v 1.třídě dokonce bílý dvouvrstvý), nekouřili v interieru a netelefonovali na hlasity odposlech… …mno snažší je emigrovat…
A kamžeto kde se nic z tohoto neděje??
Borecký ven!!!
Z Klánovic se do Peček nově dostanu jen z přestupem. Že Spěšného udělali od Českého Brodu po Kolín normální osobák. Doba dojezdu se tím prodloužila. Zlepšilo se spojení jen Praha Úvaly. A to je mi prd platné
Je to HROMADNÁ doprava, která řeší potřeby většiny, ne menšiny. Ano, v určitých případech je to mrzuté.
Jojo, jak už zpíval Jahelka
Hromadná doprava – pořádná otrava,
a kdo se rád mačká, užije si – stačí kačka.
Ano, počet spojů je nyní u nás na 232 lepší, ale výrazně se zhoršila doba jízdy těm, pro které je výhodný hlavák. Zatímco dříve (do roku 2017, tj. po trati před modernizací) šlo jet rychlíkem z Lysé za 31 minut na hlavák, tak dnes je to 38-43 minut osobákem a rychlík už použít nelze, protože Lysou projíždí. Tak snad se to po úplném dokončení modernizace zlepší a ještě zrychlí, protože očekávání zatím nejsou naplněna.
Lysá má nyní Sp. Rychlíky tam zastavovat nemají ani v budoucnu, protože MD se bojí toho, aby se do nich lidi vešli a ROPIDu se nechce platit posilový vůz. Naprostý bizár, ale je to tak. Ještě mnohem horší je teď spojení z Milovic, kde se prodloužila jízdní doba, zavedly naprosto nepravidelné časy odjezdů a ani ten přestup na Sp, který by to mohl značně zlepšit, údajně není možný. Máme si prý počkat na Všejanskou spojku 🤦
Tak ono ty 9-10 vozové rychlíky už také neposílíš…
Špičkové Sp na Masnu jsou mi na nic, když potřebuji na hlavák. Kromě toho jsou primárně určeny pro lidi, kteří potřebují do centra právě do okolí Masny. Takže podle toho vypadá i jejich zaplnění.
Rychlíky vídávám často a i ve špičce je v nich dost místa i pro lidi do/z Lysé i Milovic, kteří je využívali.
To je hlavně strukturální problém (ne)propojení Masaryčky a Hlaváku. Já jsem zvyklý jezdit na Masnu, protože tam jezdí všechny vlaky z Milovic, když zrovna není výluka. Takže mně osobně je to skoro úplně jedno kam vlak přijede.
Já si ještě pamatuji dobu před pár lety, kdy jsem nastupoval v Lysé do 9vozového rychlíku a musel jsem se hodně mačkat, aby se za mnou zavřely dveře. Jak moc jezdí plné teď nevím. Ale úplně krásně by se teď nabízel proklad s tím novým Sp na půlhodinový takt rychlé vrstvy, bohužel se nechce.
Rychlíky pravidelně vozím a ve špičkách je i 9vozová souprava před Prahou natřískaná. Zastavení v Lysé by u většiny rychlíku nepřinášelo nic dobrého. Je to mrzuté, ale je to tak.
Vzhledem k tomu jak je spolehlivá trať 171, a jaké problémy tam mají i ČD s dodržováním řazení, se nemůžeme divit že spadla na 4. místo
Hlavně prosím ať nikdo ani neuvažuje ve stávajících podmínkách o 15′ taktu do Řevnic, byť je to vlhký sen rezidentů a zastupitelstva …
Vždyť ten 15′ takt je tam už minimálně 10 let. 😃
Trať 171 nezačíná v Praze-Radotíně.
Takt mezi Smíchovem a Řevnicemi je v pracovních dnech ve špičce ~15 minut (4 spoje za hodinu) od GVD 2012/2013 (zdroj : archiv GVD nanadrazi.cz). Já se o Radotínu nezmínil a nějak nechápu souvislost. 🙄
On je to přesněji 10′-20′ takt. Zpočátku (už je to víc let) byly odjezdy v 15′ taktu, ale tehdy ty vložené vlaky byly zrychlené. Postupně z toho udělali zastávkové vlaky (nejdřív jen ráno do Prahy, časem vše) a potom bylo třeba takt posunout aby se to vešlo mezi rychlíky.
Děkuji za upřesnění !
Je určitá šance, že od JŘ 2033 nebo později budou vlaky doplněné na 6 za hodinu s tím, že jeden za hodinu bude jen z Dobřichovic. Ale kdo ví, je to ještě daleko.
Prostě že se v taktu 15′ z Prahy hlavního do Řevnic přímo nedostanete, byť by si to spoustu lidí přálo …
Pro infrastrukturu ve stávajícím stavu by to byla ucpávka.
Další prozaičtější důvod je, že na této lince ubylo vlaků, kterými by se dalo jezdit – vložené S7 zkrácené na Smíchov, kmenové S7 nepokračují na Český Brod (takže se tím nedá snadno jet z východu na Smíchov) a jestli tam počítají i integrovanou R16, ta byla loni zkracována na Smíchov také.
A co infrastruktura?
Na tý se taky pokročilo. Vzpomeňme, v jakém stavu byla trať 221 před 15 – 20 lety, 232 je z větší části hotova, 011 taky po rekonstrukci, nové nádraží ve Vršovicích, Vysočanech, optimalizovaná Libeň a Holešovice, nová čtyřkolejka z Vršovic na Zahraďák, už se začalo konečně se 171 a mnoho dalšího. Chybí toho ještě hodně, ale na to, jak byl před 20 lety pražský uzel zanedbaný, tak se udělal obrovský kus práce.
Pred 20 lety (v lete) zacala rekonstrukcr 221 Hostivari.
V rámci PID se meziročně přidalo 11 % spojů, bohužel se v článku nepíše, jaký byl meziroční růst cestujících.
spocitat si mezirocni narust je ucivo … zaklasni skoly?
potrebne udaje mate v clanku.
V článku se to nepíše, protože to nepíše ani Ropid ve své aktualitě. Přidaná hodnota by byla, kdyby se redakci podařilo získat a publikovat údaje v té struktuře a časových řadách, jako uveřejňuje TSK v ročenkách dopravy – tabulka se jmenuje „Počet přepravených osob vlaky PID na jednotlivých tratích na území Prahy (průměr. prac. den)“ a zatím poslední publikovaná ročenka je za rok 2023.
Jenže ten nárůst byl v roce 2024, vlaky jsou až od letošního roku.