Dvakrát více lidí za 15 let. Ropid ukázal, které železniční linky v PID jsou nejvytíženější

Vlakem po Praze loni jelo nejvíce lidí v historii.
Počet cestujících, kteří využívají v Praze pro cestu po městě vlak, dosáhl loni historického maxima. Vyplývá to z dat, které zveřejnil pražský organizátor veřejné dopravy Ropid. V pracovní dny vlakem loni cestovalo po Praze v průměru 175 tisíc lidí.
Podle dat za patnáct let se počet cestujících ve vlacích v Praze prakticky zdvojnásobil. Už předloni se počet dostal nad úroveň před pandemií koronaviru. Vývoj v PID je tak lepší než u dat za celé Česko, kde se ani loni nedostal počet cestujících nad rok 2019.
Obří investice a nové vlaky nepomohly. Vlakem v Česku jelo loni méně lidí než před covidem
Ropid zveřejnil i data podle počtu cestujících na jednotlivých tratí. Nejvíce lidí tradičně využívá trať 011 směrem na Klánovice, Český Brod a Kolín. Druhou nejvytíženější příměstskou tratí je 221 směrem na Uhříněves, Strančice a Benešov u Prahy. Každou z těchto tratí využívá každý pracovní den cca 40 tisíc cestujících.
Trať podél Berounky spadla na čtvrté místo
Třetí v pořadí je trať 231 přes Vysočany a Horní Počernice směrem na Čelákovice a Nymburk, která s více než 26 tisíci pasažéry za jeden všední den lehce přeskočila v žebříčku vytíženosti trať 171 přes Radotín směrem na Beroun.
„Na trati 231 jsme také zaznamenali největší nárůst počtu lidí oproti roku 2023 (cca o 2 500 denně),“ uvedl mluvčí Ropidu Filip Drápal. Pátou nejvytíženější tratí je 091 přes Roztoky u Prahy směrem na Kralupy nad Vltavou. Po této trati jezdí každý všední den téměř 18 000 cestujících.
Po cca 5 letech stagnace se v roce 2024 výrazně zvýšil také podíl využívání integrovaných jízdenek PID z 62 % na 68 %. Zbytek tvoří jízdné jednotlivých dopravců nebo státní jednotný tarif. Mírně se také zvýšil podíl jednorázových jízdenek PID na celkové skladbě jízdních dokladů, a to z 6,4 % na 8,4 %.
V rámci systému PID je v současné době (v rámci aktuálního grafikonu vlakové dopravy) zahrnuto již 591 železničních stanic a zastávek a jen na území Prahy je ve všední den provozováno již 1 360 vlaků PID (v předchozím roce to bylo 1 219 vlaků).
K největšímu nárůstu počtu vlaků došlo oproti předchozímu grafikonu vlakové dopravy na tratích 011 (Praha – Kolín) a 231 (Praha – Lysá nad Labem).