Dvakrát stržená trolej u Nymburka během 25 hodin. Hasiči evakuovali 150 cestujících z rychlíku

Stanice Kostomlaty nad Labem. Foto: Správa železnicStanice Kostomlaty nad Labem. Foto: Správa železnic

K události došlo na trati, která není v dobrém stavu a chystá se její modernizace.

Odebírat
Upozornit na
guest
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Panoramix

Kdyby jel rychlík to Trutnova celou dobu v nezávislé trakci, tak se něco takového nemůže stát a ještě ušetří pár minut na přepřah v HK. 🙂

218

„K události došlo na trati, která není v dobrém stavu a chystá se její modernizace.“

Do you have any idea how little that narrows it down?

Asdfasdfasdf

Equivalent statement: “ K události došlo na trati, která není v dobrém stavu.”

Zrzek

Tak ona celá pravobřežka je jedna velká MU

vladimir.hadraba

Rekonstrukci tratě Nymburk – Lysá „připravuje“ Správa železnic (tehdy SŽDC) minimálně od roku 2017, pokud ne déle. Co se vleče, neuteče …

55p

150 osob ze čtyřvozového rychlíku? To by sneslo vagón navíc.

Jaaa

Sedlo…

Elb

4 vozy to má jen v sobotu a svátky.

MartinS.

4 vozy jezdí na Krakonoších/Hradečanech pořád: velkoprostor AB (často nahrazený AB349), kupátkové Bmz a dva velkoprostory 2. třídy, z toho jeden s místy pro kola.

218

Kapacita vagónu je cca 80 (ctyrsedacky) nebo 60 (trojsedacky), takže spíš minimálně o vagón míň,ne? 🙃

Leinad

Proč? 240 sedaček na 150 lidí mi připadá docela dost, bez jednoho vozu 180 sedaček.
Nebo to bylo ve městě, většina cestujících utekla a na hasiče počkal jenom zlomek?

MartinS.

Kapacita 280/286 míst je pro 150 lidí dostatečná.

ene bene

Ta představa, že když vystupuji mimo nástupiště, tak u toho musí asistovat hasiči, ta je opravdu tragickým přínosem moderní doby.

MRC

Ale ono se ve výsledku není čemu divit, když kolikrát je to nějakých 60-70 cm propad dolů, kdy nejeden cestující si na tom vyvrtknul kotník a předchazí se tak soudu apod…

VS

Když budu ošklivý: Těch pět nevidomých mělo skákat poslepu do neznáma a řada obtížně se pohybujících asi měl slaňovat jako James Bond…
—–
Konečný počet evakuovaných je 150, z toho pět nevidomých a řada obtížně se pohybujících osob.

Frantisek X

A to nestačilo asistovat těm potřebným? Možná by to u některých zvládl i personál dopravce…

ene bene

Nic proti hasičům, není-li zbytí, hasičům všechnu čest.
Je-li ve vlaku 150 lidí, vystoupí s pomocí vzájemné solidarity úplně v pohodě a bez hasičů, pomůžou si navzájem.
Solidarita mezi lidmi by se měla podporovat, ne zašlapávat – tím mířím k takovému tomu „už běžte a nevšímejte si ho, od toho jsme tady MY“ (protože to má fakt mimo jiné také škodlivé důsledky).

Frantisek X

To by bylo ovšem ideální.

Leinad

Jenže to má různé důsledky.
Co když se pokusím někomu pomoci a on se zraní – hasič to umí líp (má školení a navíc vybavení) a kdyby, velení to lépe vysvětlí pojišťovně.
Co když po zranění bude mít následky (neschopnost, důchod) – kdo a proč mu to bude platit?
Dovedu si představit hromadu situací, kdy pomůžu (podat mimino) a kdy ne (aby na mě skákal člověk těžkej jako já), stejně tak situace kdy mi někdo nabídne pomoc a já přijmu nebo odmítnu.

Petr

Doba je jinde, lidi byli nuceni okolnostmi se o sebe postarat.Zajímavé jak v Železném dědkovi při náletu všichni vyskákali, je to hrané, ale zřejmě to lidi kdysi zvládli i při počtu postižených a hůř pohyblivých % lidí ve společnosti stejném.

MaRa

Ta představa, že sám zkušeně vystupujete mimo nástupiště a usmažíte se na prověšené troleji je tragické myšlení lidí moderní doby. To vás nenapadlo, že ty hasiči jsou tam i z jiných důvodů než jen to, že vám pomohou z vlaku?

M 474 003

Chce to mít praxi z ONJ, pokud jsem pracně sehnal schůdky- byly čtvery na celou halu- vylezl jsem do vagonu a tam jsem něco opravoval, když jsem potřeboval ven, schůdky někdo ukradl. A bylo to z větší výšky než na širé trati. Pak jsem se naučil lézt i nahoru, než shánět schůdky.

jackbrno

To je jen pokračování zvrácené doby, kdy lidé se bojí mít za sebe zodpovědnost. U železnice to začalo dveřmi u vagónů, kdy dřív stačila varovná cedule, že dveře nejsou blokovány a za jízdy se k nim nesmí přibližovat a když někdo vypadl, tak to byl čistě jeho problém. Dnes pokud někdo vypadne, tak automaticky jde k soudu vlakvedoucí, i když byl/a v době události o několik vagonů jinde. Když naopak onehdá vypadl ze služebního oddílu vlakvedoucí, tak k soudu šel chlap z dílny, protože byl poslední, kdo na tu mašinu sahal. Nebo je u soudu tramvaják, protože mu zavírající se… Číst vice »

Miloslav

SŽ největší škůdce železnice

libcha

Jaké jsou prosím nejčastější důvody stržení troleje? Je to nedodržení přikázané stahovačky? Nebo se na troleji prostě něco samo uvolní, zahákne za sběrač a vezme zbytek s sebou? Nebo se na sběrači ojede uhlík až na železo? Nebo něco jiného? Nebo to nějak souvisí s horkem? Nedá se provozovat elektrifikovaná trať takovým způsobem, aby tam ke stržení troleje prakticky nikdy nedocházelo?

Radek

Provozovat trať…
Jde to, ale chce to nepřekračovat životnost komponentů, viz text článku.

Pražec

I kdyby šlo jen o ty stahovačky, rád bych viděl cost-benefit analýzu zrušení všech stahovaček a nahrazení děliči.

Problém je možná v tom, že costs by byly na straně #mynic a benefits na straně dopravců, objednatelů dopravy a cestujících.

Ale opravdu je instalace děliče dražší než jedno stržení troleje (cena za opravu infrastruktury a lokomotivy + škoda vzniklá zastavením trati)?

nowas

Kdyby se ty costs za nesjízdnou dráhu, odklony a NAD aspoň částečně přenášely na SŽ, tak by možná kmitali jinak.

Jaaa

To by ale musel někdo zařídit…

Leinad

NAD platí Spržel. Dokonce v tu chvíli funguje drážní dopravce jako průtokáč (bus firma si vyfakturuje kilometry, dopravce to přepošle sprželi. A když to zrovna za drážního dopravce nekontroluje Jančura osobně, tak si bus firma může napsat co chce) 😀
Ale za odklony platí dopravce Sprželi (jede delší a pomalejší cestou, tak zaplaťte víc).

*h8*

a kdyby se do toho měl počítat ještě čas všech zúčastněných, od personálu dopravce, hasičů až po cestující kteří si nedobrovolně prodloužili jízdu 😉 Panečku, to by byly externality.