Dvacátý most přes Vltavu v Praze. Lávka mezi Holešovicemi a Karlínem se otevřela veřejnosti
Štvanická lávka. Pramen: Petr Tej
Město chce rovněž revitalizovat ostrov Štvanice, na kterém vznikne park a budou zpřístupněny břehy.
Lávka je super! Jen tak dál. Škoda, že v článku není hlavně zminěna ta zvedací část, diky ktere se nemusely dělat vysoké nájezdy na Holešovické straně. Dle investora tam jsou dva hydraulické pisty, které zvednou 40 metrů lávky do cca 3 metrů za 17 minut. Nyni je to zvyrazněno dočasnou kovovou konstukcí dle požadavku stavebního úřadu, ale ta brána má se odmontovat. Důvodem proč je zvedací je požadavek prahy aby mosty byly postaveny na vysku hladiny Vltavy v 2002 plus metr. V Troji na puvodni lavce po povodni prý zustal viset kontejner, co uplaval… Co nas čeká je dvorecký most,… Číst vice »
At počítám jak počítám, Holka není 20. most přes celou Vltavu, jak píšete. Trojská lávka nevede přes plavební část Vltavy ale jen přes hlavní koryto.
Trojská lávka vede přes Vltavu. Bubenečský kanál není Vltava
Kdo měl také problém s tím, že přes tu přemíru světla v kombinaci se skoro až bílým „korytem“ regulérně neviděl před sebe? Není to stěžování si, často musím za přesluněného počasí zavírat jedno oko, ale odpolední přechod na severní stranu (tzn. v místě, kde se jde po světle a není kam uhnout zrakem) mi bez slunečních brýlí dělal docela dost problém.
Ne, nehodlám tu nadávat nebo psát scamové petice ala petice.com, spíš jsem zvědavý, zda někdo pocítil něco podobného. 🙂
Je to pěkný a projede po tom i sanitka… Je to tvarově i umístěním na ostrově téměř identické „zlatému“ Markétinu mostu (Margit Híd) vedoucím přes špičku Markétina Ostrova (Margit Sziget) v Budapešti – náš je zakulacený, jejich je zalomený a oba mají sjezd na ostrov… S tím rozdílem že po tom jejich jezdí nejdelší tramvaje na světě č. 4. a 6. a jsou tam i dva pruhy pro auta v každym směru, chodníky a cyklostezka a má to tramvajovou zastávku u sjezdu na ostrov.. Tím to nijak nehaním – jsem moc rád že vzniknul aspoň tenhle paskvil – jen že… Číst vice »
Projede po tom i sanitka… akorát lidi budou muset naskákat do Vltavy 😀
Vy si skočte, já si na těch 10 sekund stoupnu k zábradlí. 🙂
4m mezi zábradlími…
Takže tam projede i záchranářský Golem.
Nikam skákat nemusíte
Tady není důvod, aby tam jezdila auta – těm v pohodě slouží Hlávkův most. Ale pro chodce a cyklisty má nový most velký význam, nemusejí chodit/jezdit po mostě s auty.
A k čemu bude a komu sloužit? Hipsterům na elektokoloběžkách do tržnice, nebo snad businesmanům z holešovické mariny na pěší procházku na oběd do některých z karlínských hospod?
Přesně, proč se nepostaví něco, co by sloužilo uvědomělé dělnické třídě. Máničky a inteligenci naženeme do uranových dolů, beztak nic užitečného nedělají. /s
To je parádička.
A ti p*t*mci v Praze si stejně zvolí senilního gynekologa…
Poněkud nejapný pokus o rýpanec. Kdybyste se více informoval z veřejných zdrojů, tak byste zjistil, jak to bylo s volbou kontroverzního geronta, a nemusel byste zvracet na dopravním webu.
Opravdu nemusím používat veřejné zdroje.
Jen mě v tomhle malinko štvou voliči… Kteří ani netuší, kdo té Praze co udělal a volí prostě ODS (podle celostátní politiky), která stojí za nejtemnějším obdobím Prahy po roce 89.
Mimochodem, viděl jste už letos primátora? Já ne, naštěstí.
No kdyby to bylo podle toho, kdo co (ne)udělal, tak si myslím, že i za Béma se toho v Praze postavilo dost a temnější období co se týče investic visí na bedrech jiných primátorů. To že tam pošle ODS důchodce, který jen spí, to je problém.
No to je právě ten problém, že místo toho, aby se peníze investovali do toho, aby se v Praze všem lépe žilo, hlavně se stavěly betonové megastavby.
Konkrétně?
Například Blanka.
Komu všem? Mě se třeba díky Lanovémo mostu a Štěrboholské radiále z 90.let (když mluvíme o nejtemnějším období Prahy po r 89) žije výrazně lépe, než kdyby veškerý mezinárodní tranzit kamionů jel Průmyslovou a Švehlovou, to si radši v dnešní době ani nepředatavuju, vzdor tý vaší debilní indukci, protože ty kamiony by tudy jeli tak jako tak. Takže příště laskavě mluvte za sebe, připadně za komunisty, ale na za všechny.
Všem lidem v Praze, tedy obyvatelům i návštěvníkům. Lanový most a Štěrboholská radiála za Bémova primátorování dávno stály. To, že něco vyhovuje vám, neznamená, že to vyhovuje všem.
O to přece vůbec nejde. Jde o to být členem té správné party a být u porcování. Nejde přitom o obsah nebo nedejbože potřeby obyvatel. Těmi se jen navenek argumentuje, aby se lidem aspoň trochu vysvětlilo, proč tento projekt a proč ho bude realizovat ta či ona parta. Bohužel… Naše denní realita ukazuje, že starořímské heslo „chléb a hry“ je stále aktuální.
Tak naštěstí nežijeme v zemi, kde se politik hodnotí podle toho, jak často je na obrazovce, to je takový Orbán furt.
Ne, neviděl. Ani nějak nemám tu potřebu. Jeho volbu jsem nepodpořil, vůbec se mi nelíbilo to několikaměsíční přešlapováni po volbách, kdy se zjevně piklilo až běda, a nakonec z toho vypadlo vůbec to nejhorší možné řešení. Od dob opoziční smlouvy Klaus – Zeman si o české politické scéně nedělám naprosto žádné iluze, politická kultura je na bodu mrazu. Stát se vlastně stal jen jednou velkou servisní organizací pro potřeby několika oligarchů a k přerozdělování dotačních titulů.
To jsou ty komunální odpady, prakticky nejde odstranit politika, kterého strana postavi do čela.
No že by to gynekolog vyhrál, to ani náhodou. Ale matička strana si jej tam dotlačila. Proč, to netuším, asi nějaké sebevražedné sklony.
„Testy ukázaly, že by měla vydržet nápor nejen chodců a cyklistů“
Taková úsměvná: Testovalo se pomocí 4nápravových nákladních aut. Chodec či cyklista, který by vyrovnal hmotnost betonmixu, byť prázdného? 😀
No představte si na silvestra hopsajicí hipstery v počtu 500 ks.
No a otestovat se to musí na násobky.
Jenze to je trochu jine, staticke vs dynamicke zatizeni…
Ano… samozřejmě. Dělá se obojí.
Tolik hipsterů v Praze snad ani není. Zarostlí vopičáci v kostkované košili sami o sobě do této kategorie nepatří.
Všimněte si toho slovíčka „nejen“. Tu lávku mohou použít třeba složky IZS. A nosnost, na kterou se to testuje, je samozřejmě vyšší, než předpokládané maximální zatížení – protože je potřeba mít tam dostatečnou rezervu.
Sláva! 🥳 Lávka pro pěší a cyklisty vzešlá z architektonické soutěže – konečně se Praha přibližuje standardu západních metropolí 👏
Koryto ti synek udělá…
Soutěž byla dobrá, ale výběr vítěze byl dost pochybný. Ta lávka má nulovou uměleckou hodnotu.
Uměleckou hodnotu má dnes kdeco, i banán přilepený lepicí páskou. Tak proč ne tato lávka 🙂
Já teda u dopravní stavby v centru ocením hlavně estetickou hodnotu. A tu dle mého má.
To s dovolením, nedokážete posoudit, co má uměleckou hodnotu. 🙂 Je to subjektivní, podléhá to módě, s věkem to dozrává (většinou).
Na to že to je kus betonu to v reálu nevypadá vůbec špatně. Opravdu na pohled lehoučká stavba.
V soutěži vyhráli ti “správní” ne ti nejlepší. Shodou okolností mají prsty v ostatních mostech které minulý magistrát schvaloval.
A spočítal už někdo jestli to bylo dražší/levnější, než dřívější metoda? A v případě že dražší, komu se předepíše vzniklá škoda erráru k úhradě? Jinak není ospravedlnitelná 4,5 krát vyšší daň z nemovitosti než na venkově, protože úklid chodníku, silnice před domem stojí všude stejně, pokud není ta zakázka zkorumpovaná.
Tak uvidime jak to bude vypadat posprejovane…
Snad ne, snad nějakou dobu ten antigraffiti povrch vydrží. Nevím, jak to přesně funguje, ale mohlo by to pokusy sprejerů odradit.