Dva vlaky Leo Express jely proti sobě, zastavily 508 metrů od sebe
Jednotka Alstom Lint společnosti Leo Express v Letohradě. Foto: Leo Express
Drážní inspekce začala vyšetřovat mimořádnou událost v Jablonném nad Orlicí, kde se dnes jeden z vlaků společnosti Leo Express Tenders vydal proti jinému stejného dopravce kvůli projetí návěsti stůj.
Není to už počasím, dusno, vedro? Nebo nějakými postřiky? To už je opravdu nějak moc! Když se k tomu přičtou sebevrazi, řidiči bourající na přejezdech a najíždějící do vlaků……..
Začalo se létat tak, že by ty chemtraily???
Paradox – na této trati jezdí většina vozidel vybavená mobilní částí VZ mj. schopným zastavit vlak po chybě strojvedoucího (projetí stůj). Ta vozidla zde budou jezdit ještě spoustu let, přesto trať není a nebude příslušným zabezpečovačem vybavena. Tentokrát si fíra chybu uvědomil, ale taky nemusel a mohla z toho být druhá Křemže. A i tam platilo o VZ to samé.
Tady je to přesně podle plánu SŽ.
ETCS do šukafonů, protože zajíždí do jedné koridorové stanice.
Mluvčí Leo express ..v podstatě se nic nestalo..krava.
Asi tak, ale oni lžou neustále
Asi jen mluvčí citovala vyjádření modrých gum k nezajímavému projetí stůj v Medlešicích.
Tak nestalo, ten vlak zastavil ani ne 50 metrů za červenou, nevznikla škoda na ničem a druhej vlak dostal okamžitě stůj. Narozdíl od žluté reinkarnace 810 u Lázní Kynžvart tady o moc nešlo, i když projetí stůj je průser a ne malej, ale stával se, stává a stávat bohužel bude i dál, pokud by to vždycky skončilo takto, bylo by na těch kolejích hned krásněji.
Tady je vidět rozdíl ve vybavení stanice. Fíra viděl stůj, začal brzdit, ale projel o 40 metrů, průšvih. Ikdyby to byly 4 metry, tak by vjezdové návěstidlo spadlo na stůj. Takže se fíra protijedoucího vlaku dozvěděl, že před sebou má obsazeno. Což bez problémů ubrzdil.
Dovolím is kdyby: Vidět fíra v Penrinku, že jede proti stůj a zastavit 40 metrů za ním… Obrovský rozdíl.
Pokud jsem měl záškoláka a jezdil jako fíra na osobce, vždy jsem každému říkal pravidlo, ktereho jsem se sám řídil. Při odjezdu,dokud nemám navěst dovolující jízdu,nikdy do té doby nelezu do okénka i kdyby tam stál houf lehce oděných holek.Asi je to udělat si sám každy pořadí důležitosti minimalizování nějakého průseru..
Pochopil jsem správně sedím „za kniplem“ a hledím na návěstidlo, padne návěst dovolující jízdu vlezu do okénka a řeším odjezd? Pokud takto nelze nic namítat ideální postup. Někdo může namítnout, že tam je prodleva, ale raději pár vteřin než projet stůj.
Mezi tím vám může zase ta zelená spadnout do červené, no. Vždycky je to kontrole těsně před rozjetím… :-/
Strojvedoucí zastavil, nebo byl zastaven ? To je dost veliký rozdíl.
Zastavil.
Nojono, když si povídají se stewardem v kabině, tak se není čemu divit.
U Perninku a před Brodem si také povídali se stewardem v kabině?
Ne, byli vyčerpáni z prodeje jízdenek
Svěšování a odvěšování. A přehazování výhybek. Jak tu kdosi psal.
Nevím, co se svěšuje a odvěšuje na Regionově, ale něco se mi na tom nezdá.
Ne, tam šla wifina a vlakvůdkyně asi surfovala na netu, jako mnozí další.
Když jste tam byl, tak jste jim měl říct ať neblbnou a nikam nejezdějí.
Podplacenej hejtman to tam zavedl, ne já
Škoda že se tu nepíše i o každé projeté zastávce na této trati to by bylo článků.
Jak byl hejtman podplacen, kým? Máte na to nějaké důkazy?
Drážní inspekce to přehání. Takováhle MU by měla být ukončena do 20 minut.
Četl jsem jednu zprávu od DI o projetí Stůj Metransem v Ústí nad Labem. Stejně jako tady strojvedoucímu to došlo pozdě a nestihl už zastavit. K materiální škodě nedošlo. Strojvedoucí sám řekl: „Ano, jsem vůl a zvoral jsem to,“ ale DI přesto vyšetřuje, jestli na červené žárovce návěstidla bylo správné napětí, výpravčí jestli nechlastal a jestli signalista měl během směnou řádnou přestávku.
Nicméně zrovna v tom Ústí nebyla v pořádku dohledová vzdálenost návěstidla. Místo povinných 116 metrů to bylo jen 100 metrů.
Kde je prosím Vás stanovena dohledová vzdálenost návěstidla, když jedete kolem předhozího návěstidla s návěstí rychlost 40Km/hod a výstraha na nedostatečnou zábrzdnou vzdálenot?
Děkuji
Vyhláška 173/95 Sb § 7 ,dohledová vzdálenost u stojícího vlaku je min 100 metrů ,u jedoucího 12 sekund ,která může být zkrácena až na 7 sekund v případě ,že před návěstidlem jsou umístěna návěstní upozornovadla.Tolik k předchozímu komentáři a pokud jedu nakrátko,musím stuj očekávat okamžitě ,stejně jako někde byli opakovací předvěsti ve stanicích(oblouky)
Přesně, musím očekávat stůj okamžitě.
Nechci Vám brát iluze, ale to co píšete z dopravní ho řádu drah platí podle mě pro širou trať, ne pro stanice, konkrétně v Ústí nad Labem. Přichází tak v úvahu pouze údaj 7s, což je ale nutné ještě přepočíst na metry, když maximální dovolená rychlost tam je dána návěstidlem na rychlost 40, respektive tabulkou na 50 Km/hod.
Z tohoto úhlu pohledu je řada stanic uspořádána v rozporu s dopravním řádem drah. Tož můžeme si gratulovat a poděkovat DI a DÚ jak máme vše v ažuru 🙂
A Vy byste považoval za správné nezkontrolovat vše, co s MU souvisí? A jak by se přijímala opatření, kdyby se udělal je krátký zápis, že to strojvedoucí popletl? Skončíme tím? Nebudeme se zajímat o to, proč udělal chybu a co by se mělo zlepšit? Po Perninku se tu objevovaly komentáře typu: „no jo, hodí se to na firu, přitom je oběť systému“. Váš komentář je přesně opačný: „může za to fíra, neřešte nic dál“. S takovým přístupem bezpečnost dál neposunete.
Ono jde spíše o to, co kdyby ten strojvedoucí obrátil.
Drážní inspekci nemá ani tak zajímat, na koho hodit vinu nebo kdi si má sypat popel na hlavu, ale spíš objektivní příčiny toho, proč v některých situacích se z pracovníků stávají volové a něco vorají.
A takhle dopadá ta liberalizace… Počkejte až přijdou první mrt… oh wait…
Kecy o liberalizaci si nech. Tohle s liberalizací nesouvisí.
Kecy o liberalizaci přišly na přetřes už u Perninku. Že prý by se to najednotné dráze nestalo.
Možná je to nemístný sarkamus, ale jinak má pravdu.
Tyhle pitomosti pisálkové ventilovali taky když začalo jezdit GWTR na Šumavě a obzvláště po nehodě u Křemže. No zatím mrtví nebyly, na rozdíl od jiných dopravců. Ale keců všude plno jak na odborářský seanci když dojdou chlebíčky.
Co tam sie kurwa dzieje u Was Pepiki?
Nic specjalnego, zdarza się to również w Pszonkstanu, z tą różnicą, że w naszym kraju w gazetach pisze się teraz o jakimkolwiek banale, jaki wydarzy się na kolei. 🙂
Bardzo dobrze.
To je stejně naprd. Strojvůdce prostě přehlídl návěstí „Stůj“, za vteřinu mu to došlo, řekl si „Kuwa, červená“, v klidu zabrzdil…ale už to stejně bylo celý v pi…v pytli. Lidi vylezli z vlaku a hodinu někde v lese čekali na bus, přičemž klepali kosu, vlaky celej den nepojedou a lidi se budou odpoledne mačkat ve vypravených mikrobusech, lidi s kolama, co jsou na dovolené nikam vlakem nedojedou, drážní inspekce vyjela (možná až z Práglu)a bude to teď rok důkladně řešit a stejně nepřijdou na nic jinýho, než jsem teď řekl. Takovej prostě „napytel den“ pro všechny 😀
Nezlobte se, ale s takovým přístupem bychom nemuseli šetřit ani Pernink (pominu-li zákonné důvody). Problém v systému zajišťování bezpečnosti není srážka, ale proč k ní došlo (někdy vlaky po nedovolené jízdě zastavit bez následků zvládnou, jindy ne). Buďme rádi, že se to obešlo bez zraněných a mrtvých. Ale lidský faktor, tedy ten nejdůležitější článek, prostě šetřit musíme… Na základě čeho pak chcete přijímat opatření, když jdou tyto MU jasné?
Tato MU nejspíš bude odjetí os.vlaku v čase odjezdu s přehlédnutím návěsti zakazující jízdu. Další zářez na pažbě tvůrců předpisu, kteří zbavili vlakovou četu dopravních povinností při odjezdu vlaku, čímž vzniklo riziko pochybení NĚKOLIKANÁSOBNĚ. Ale viník je vždy jeden, takže odpadají rozporná tvrzení při vyšetřování. Přitom by tuto bezpečnostní pojistku šlo vrátit prakticky okamžitě!
A k čemu by to bylo ? Průvodčí často ani nevidí na odjezdové návěstidlo. A navíc průvodčí ( vlakvedoucí ) nedával návěst „Odjezd“, ani žádnou jinou, která by povolovala odjezd ze stanice.
Jakože vlakvedoucí vypraví vlak a fíra už nemusí kontrolovat odjezdové návěstidlo?
Ne jakože, ale fakticky oba odpovídají za to, že neprojedou červenou, jeden kontroluje druhého. Chybovost se zákonitě několikanásobně sníží. Dříve to u nás tak bylo, v Německu je to tak stále.
Vstupuje do toho syndrom přenesené odpovědnosti, tedy zde že druhý v pořadí věří tomu prvnímu…
… lidský faktor, tedy ten nejdůležitější článek…. . A to je ten aspekt, který je špatně. Lidský faktor v bezpečnosti provozu má mít pouze kontrolní funkci. Pokud ji nemá, tak nad sebou má mít dozor. A to techniku, nikoliv předpis. Předpis nedokáže zabránit nehodě. Zlatý PZB/LZB. Co takhle se přiučit od těch, kde to celkem funguje. V DE musí být Notfallmanager na místě mimořádné události do 30-ti minut. (Stejný čas platí i pro servis – přejezdy, výhybky, návěstidla apod.). Dost často je vyšetřovatelem menších MU odborně způsobilý výpravčí nebo jiný zaměstnanec DB Netz. Na trase z Drážďan do Berlína je… Číst vice »
Pokud nehrozí bezprostředně riziko opakování, tak v normálním provoze se to řeší tak, že situaci zdokumentuje ten, kdo na místě už je („obsypat, uvolnit“) a kdo chce vyšetřovat, může vyšetřovat potom. Kvůli tomu nemusí půl kraje stát.
Teď v červenci klepat kosu? A chudáci cyklisti, budou muset šlapat.
Tak tato linka o prázdniínách, ráno, narvaná nebyla nikdy…
asi hráli “ kdo první uhne“.. nejde mi do hlavy, že by jely oba vlaky na čas podle JŘ a toto se stalo. Obsazenost vlaků tedy také tristní
Co do to taháte JŘ??
no jen, že tam jezdí v taktu proti sobě po jednokolejce .. v praxi to neplatí, jasně. uznávám
Co má společného taktový jízdní řád s projetím stůj? Jako když bude na křižovatce červená nepravidelně, tak tam na červenou pojede míň lidí?
vlaky p osedmé o prázdninách, pro spoustu lidí pozdě na práci, ještě brzo na turisty, a školáci nejezdí, tak mi osm v každém vlaku nepřijde taková hrůza
Doufám, že se to bude šetřit jako opravdová mimořádná událost ze které bude zveřejněna zpráva.
Bude. I v textu je jasně napsané, že tuto mimořádnou událost Drážní inspekce šetří. A když něco šetří, zveřejní na svém webu závěrečnou zprávu.
Proč by se to šetřit nemělo? jízda proti sobne není „sranda“
Tedy domníval jsem se, že každá podobná událost je automaticky mimořádná a šetří ji DÚ… Nebo snad ne?
Není to až tak úplně pravda. Drážní inspekce nešetří vše. Šetří závažné MU (škoda nad 500 tis. Kč, zranění, mrtvé) a nebo MU tzv. divné (netypické).
Na projeté červené o pár metrů, kde si to fíra sám uvědomil, po projetí návěstidla spadlo vjezdové návěstidlo taky na Stůj, u toho zastavil protivlak, na tom není v principu divného nebo zvláštního.
Takže vlastně až na toho prvního firu zafungovalo vše, jak mělo. Tak co se vlastně děje?
Nic. Takové MU byly, jsou a budou…
A to je právě okamžik, kdy Drážní Inspekci unikají mimořádné události, které mohou ve svém důsledku předcházet těm vážnějším. Pak nemá Drážní Inspekce všechny potřebné informace. Ostatně o tom pojednává p. Berounský ve svém článku na stránkách SOSADu. Kdo pak kontroluje vyšetřování v režii SŽ, když tento subjekt vyšetřuje mimořádné události na své dopravní cestě. Není to střet zájmů, když provozovatel dopravní cesty, vyšetřuje mimiřádné události, ve kterých figurují její zaměstnanci. Přesně v tomto chápu pana Berounského. Drážní Inspekce a Drážní Úřad jsou podřízeny MDČR, nejsou nezávislé, pravomoc Drážní Inspekce je totálně vykleštěná a otázkou pak je, zda má efekt… Číst vice »
Dovolím si komentář k tomu, co jste napsal. 1) Nezávislost Drážní inspekce při šetření MU je dána zákonem, je to v něm jasně uvedeno. Vyjma případu Moravany, kdy nám tehdejší náměstek sděloval příčiny MU a ohrazoval se proti našemu šetření a závěrům, se nikdy Ministerstvo dopravy nepokusilo do šetření zasáhnout. To, že jsme státní úřad (jako správní úřad) podřízený ministerstvu dopravy, není ohrožení nezávislosti šetření, ale souvisí to s případnými přestupky a projednávání jejich odvolání. Nic víc. 2) Nevím, jaké vykleštěné pravomoci máte na mysli. Při šetření žádná omezení nemáme, naopak nedávno došlo k posílení našich pravomocí novelou zakona. To,… Číst vice »
Dovolit si samozřejmě může, diskuze od toho je. Ad1, jednoznačně nesouhlasím, to že je nezávislost uvedená v zákoně, vůbec neznamená, že je skutečná. Proč by se MDČR pokoušelo, když Vás celou dobu řídí a ovládá? Celé to po Vašem komentáři vypadá spíš jako situace ve Varnsdorfu s výběrem sankcí za přestupky, tam také tvrdili, že je to nezávislé, měřené nezávislou firmou, no a jak to dopadlo, řaa znás ví. Ad2, nechápu, zda to po sobě čtete, ale co můžete? Šetříte a k čemu to je? Vidíte současnou situaci? Při sumarizaci Vašich závěrečných zpráv z MU, bezpečnostních doporučení, kolik jich bylo… Číst vice »
Věřte tomu, že vedení SŽ by určitě nekrylo zaměstnance z oblasti řízení provozu nebo zaměstnance dopravce ČD, kteří zaviní MU. Ba spíše naopak, tam je zájem potrestat viníky přísně.
Kdo z papalášů říkal, že naše železnice míří ke špičce Evropy?
Pokud strojvůdce udělá chybu, tak holt udelá chybu. S tím nějaký špičkování nijak nesouvisí.
Záleží jak je definována „špička.“
Technologicky asi není moc špičkové, když to nezabrání ani projetí absolutního stůj.
co znamena absolutni stuj?
Absolutní stůj je zarážedlo kusé koleje. Kdysi se to podařilo na Masaryčce…
:):)
Tak pobavilo 🙂 🙂 a můžu s úsměvem na tváři do peřin 🙂
Takže pokud u ČD pracují lidé s podobnými názory jako vy, tak ta společnost jde ke dnu, dnes další dva incidenty, ale podle vás o nic nejde. Raději bych omezil vlakové spoje. A dal bych přísnější psychologické testy, přes které by lidé jako jste vy vůbec neprošli. a to v této diskusi platí o mnoha dalších. A jelikož je incident každý den, tyto diskuse, kde zaměstnanci tyto incident bagatelizují, ukazují, že tito lidé vůbec nepatří ke koleji.
V této diskusi byste se diskvalifikoval mezi prvními, pokud by se pro možnost diskutování vyžadovaly psychotesty. Ono totiž nejde o žádnou bagatelizaci nýbrž o to, že čím víc se toho nyní o MU na železnici píše, tím se objevuje více komentářů lidí, kteří nutně chtějí svět obohatit o nějaké své poselství, ale procesům na železnici absolutně nerozumí, takže veškeré takové knížecí řady jsou hlouposti, protože to jsou nápady v lepším případě k ničemu. 🙂
A ví se proč jel dál? Tam není pravidelné křižování?
Mě příjde vtipné, jak na to mají udělanou samostatné s r o čko 🙂
Jaký je význam zkratky s.r.o. ..
Doufám, že má kraj slušnou bankovní záruku.
No jo, to je na odebrání licence, velkému zavedenému dopravci jako ČD se nic takového nestává, vlaky se nesrážej, neprojížděj stůj ani nenajížděj do sebe a ty počty mrtvých taky nesedí.
Já jen, že ČD například vyhlásili, že odškodní lidi.
Po nehodě, ale po každým projetí stůj fakt ne.
A mrtvé oživí rudá kněžka Mellisandra?
Tisíce mrtvých umí zachránit Andrej.
Tak zde vám s podstatou příspěvku doslova ujel vlak, avšak i přesto jsem vy sám naboural. 😉
asi tím vedrem to je
v tom letošnim upršenym a chladnym létě…
Jestli ono to nebude spíše tím, že strojvedoucí má za úkol tolik vedlejších úkonů spojených s provozem, že mu jaksi už nezbývá čas na sledování štreky…
Tady konkrétně jaké?
To bylo myšleno všeobecně. Že jsou strojvedoucí přetěžováni mnohdy nesmyslnými a zbytečnými úkony se ví. A místo toho se řeší ETCS, které, dle mého neodborného názoru, není všespásné. On ten pes je někde jinde.
Čo si tak predsatvujetě pod slovem všespásné, Kefalín? 🙂 ETCS je skutečný vlakový zabezpečovač a to je pro fíru určitě psychické odlehčení, protože štreku společně s ním spolehlivě sleduje ještě strojek a při chybě jej upozorní či do jízdy zasáhne.
Pes je přímo tady v tom. Spousta věcí se dělá neefektivně, postaru, na lidský faktor.
No a aby se dělalo efektivněji, tak fíra zastane i průvodčního, pokladního a výhybkáře 😉
A ještě mezi stanicemi bude nabízet cestujícím kafe 😀
Zrovna tohle „MBA“ efektivně jsem nemyslel. 🙂
Fíra si sám háže výhybky ve které stanici?
Jinak teda naberte řidiče autobusu, ti jsou zvyklí prodávat jízdenky a zastavit na červenou na křižovatce.
Asi podobně jako strojvedoucí. Navíc některá projetí červené na křižovatce ze strany řidičů autobusů jsou dána známým „to stihnu“, často to vyjde a nedozví se o tom ani policie, občas to však vyjít nemusí, ale zkrátka se o tom tolik nepíše.
Nezapomenout, žijeme v ČR. Takže ano, ETCS v našich podmínkách s typicky českou povahou „oblbnout co můžu“ nebude všespásné nikdy
Takže to raději necháme na předpisu. Vlastně by se mělo oddělat i tlačítko bdělosi, co kdby ho někdo oblbnul. Taktéž návěstní opakovač.
Nechci být naivně nekritický, ne vše na českém provedení ETCS infra se mi líbí, ale je to generační posun v zabezpečení, už aby to bylo používáno alespoň na koridorech.
Mno, červená není zeď….ještě, že se probral včas…jinak by krom zraněných či nedej Bože mrtvých…byla trať v polovičním provozu…kvůli nedostatku vozidel…
S tímhle bohužel nejde bez ECTS, PZB či vytuneneho AVV nic dělat. A vše stojí penízky.
Ne tak tady v čreu se přece bude čekat na etcs ještě 40 let. Já nevím prostě co by jim udělalo hotový radioblok cvičně nainstalovat na nějaké 3 zapadlé tratě… A vidělo by se.. Je to k nečemu. Není.. Nevím co by riskovali. Kde ETCS stejně v dohledné době životnosti produktu nebude. A interoperabilní význam těchto tratí je jdoucí k 0.
Zatímco z Polska jezdí hromady kamionů.
Kolik stojí vybavení tratě radioblokem? Radioblok je určen výhradně pro dirigované D3 tratě. To není tento případ. Traťová část radiobloku se funkčně velmi podobá modelu ETCS LC / Regional – řízení RBC (radioblokovou centrálou), mobilní sítě, GPS.
Mezi zjevné nevýhody radiobloku patří tyto okolnosti:
– není s ničím kompatibilní (vozidlo s OBU ETCS, kterých časem bude většina, si tam neškrtne)
– vyrábí ho jediná firma – nemožnost soutěžit, závislost na jednom dodavateli a jeho know how
Ze článku vyplývá, že se v tomto případě dalo dělat a včas udělalo.
Ze článku vyplývá leda to, že se to mohlo stát na dlouhém přehledném úseku, kde navíc traťová rychlost odpovídá lokálce a ne koridorovým tratím.
Tak 300 nebo 508 metrů? Do titulku by se hodilo 30.
sorry, než jsem to napsal, už se to tu objevilo.
Profese strojvůdce pomalu, ale jistě sahá po 1. příčce nejnezodpovědnějších zaměstnanců v ČR !!! Za to nemůže žádná vláda, ani vedení společnosti, ale konkrétní zaměstnanci, kteří se nevěnují své práci…1. co by se mělo udělat, je osadit stanoviště několika kamerama, aby byla kontrola nad tím, čím se páni strojvůdci rozptylují…předpokládám, že si hrají s mobilama…oni sami ve spolupráci s odborářskýma škodičema se tomu silně brání…proč asi, co na stanovišti dělají tak tajného?
Aaaaa kolega, co má rád buzeraci…
Taky máte za zadkem kameru či jiné smirovaci zařízení? Neustálou kontrolou spoustě lidí znechutite práci, tak že se vám na to vykašlou.
spousta profecí má na pracovišti kamery – od „pípačů“ v supermarketech až po bankovní úředníky. Pokud děláš to co máš – nijak ti to do práce nazasahuje. Poud uděláš něco blbě – ukáže ten záznam na tebe…
Jsem jednoznačně pro!
Toho jsme si snad před rokem 1989 užili až moc.
Jsem jednoznačně proti. Pokud bnebudu mít jistoru, že případný záznam nemůže být zneužit jsem proti.
To vám přece garantuje EU skrze GDPR. Co byste ještě chtěl 🙂
Jsem pro kamery, ale pouze za podmínky, že záznam se bude smět použít (vytáhnout) pouze v případě MU.
A Vy na pracovišti kameru máte? Během pracovní doby nikdy nesáhnete po mobilu? Nikdy se v myšlenkách nevěnujete jiným problémům? Plně se věnujete své práci 12 hodin, pak se vyspíte (někdy 4 hodiny) a jedete svěží další dvanáctku?.
tuKabel:
já na pracovišti pracuju – opravdu nemám čas koukat do mobilu nebo chodit „6x“ za pracovní dobu na záchod a často musím zůstávat různě dlouho přesčas abych všechno stihnul…
Změňte práci…
Já mám pro něj jinou radu, změnit myšlení
Mě připadá, že je spokojený…
V civilizovaných zemích jsou tratě vybavené vlakovým zabezpečovačem, který opravdu zabezpečuje a je připraven napravit nebo výrazně omezit možné chyby strojvedoucích.
V České republice to vyřešíme instalací kamer na stanoviště, abycom se ex-post koukali, jak se strojvedoucí dloube v nose. Je to k ničemu, protože takový kamerový systém nám pouze ukáže, co se dělo, nikoliv co se bude dít, abychom dokázali na to reagovat.
Ano trefil jste hřebík na hlavičku…ukáže se, co se na stanovišti dělo a o tom to je…a pokuty za nevěnování se práci by měly být likvidační !!! A jestli na základě toho strojvůdci budou odcházet, kvúli kontrole jejích práce, tak žádná škoda…radši ať žádné vlaky nejezdí, než s našimi strojvůdci cestovat do nemocnice, nebo na hřbitov, případně ať jezdí jenom náklady…a kamery jsou normální i v jiných profesích, třeba u pokladních a ti jsou zodpovědnější, než naše drážní primadony !!!
A ještě by měly být v nemocnicích, aby lékaři po dvoudenní službě byli hlídaní jak odvádějí 100% bezchybné výkony na pacientech. Pořádek musí být.
Tebe bych chtěl potkat !!!
Přesně tak. Chyby budeme řešit tak, že zvýšíme perzekuci, místo toho aby se řešila prevence.
Jenže prevence není zadarmo (delší volno = jiná skladba turnusu = zaplatit více lidí) a to se neslučuje se základní podmínkou výběrových řízení „co nejlevněji“ a vládními populistickými jízdními slevami. Takže nejjednoduší je naslibovat všespásnou zabezpečovačku a jedním dechem dodat že „ta správná doba ještě nenastala, neboť nároků na státní pokladnu je mnoho“.
A ta perzekuce je zadarmo? Tu Reginovu z Perninku odtáhnou burlaci za půlku chleba a flašku okeny a pak ji opraví nuceně nasazení?
Bohužel ne jak tu jinde proběhlo bude odvezena do šrotu.
A kdo to tam dá…?
To je bezesporu pravda, ale pokud je zároveň pravda, že někteří fírové místo toho, aby sledovali trať koukají do mobilu (to samé se děje i na silnicích u řidičů kamiónů), tak to jinak než represí nevyřešíte. Sebedokonalejší technické zabezpečení je jenom povzbudí, „vždyť to ze mě hlídá systém“ Tedy vyřešíte, vlakem zcela bez lidského řízení, jenže to je hudba relativně vzdálené budoucnosti.
Nepochybně. S mobilem si hrajeme pouze, když není přítomna pěkná slečna průvodčí. To potom děláme za jízdy jiné věci. 😉 A teď vážně. Bohužel lidé ještě stále chybují a v některých profesích je to prostě jen více „vidět“.
Kamera ano, ale která míří na trať.
Kameru na trať už má arriva a ČD testuje na nekterych 362..
A jsou firmy, kde jsou kamery na sběrače a pohled před vlak standardní výbavou všech vozidel. Významně to urychluje šetření mimořádných událostí, například.
Například DPMB, mají kamery na všech tramvajích.
A co v nich vidíte? Cestující a maximálně ostatní účastníky silničního provozu. Řidiče jen, když vyleze z kabiny.
Tak zrovna na sběrače a podobná zařízení jsou poněkud zbytečné, pokud v případě MU si lze informace o poloze sběračů apod. stáhnout s vysokou spolehlivostí z palubního počítače. Neříkejte, že nevíte z jakého důvodu je tam pravděpodobně pořizujete.
Mám na vás otázku,jaký vliv mají kamery za zády vliv na zlepšení koncentrace strojvedoucích? Z mé zkušenosti vedoucího vím, že kvalitu výkonu a soustředění ovlivňují některé věci, které kamerou nevyřešíte. Například stres, který ovlivňuje pohotovost reakcí, tím u mnoha lidí zhoršíte. Prevencí podobných nehod je nejen pomocná technika, ale především: 1)dostatečně dlouhý odpočinek mezi směnami 2) pravidelné dostatečně dlouhé přestávky na jídlo a návštěvu WC (s přeplněným močovým měchýřem se lidé soustředí až o 30% hůře) 3) fungující technika 4) tepelný/chladový komfort v kabině strojvedoucího 5) dobrý výhled z kabiny bez oslnění 6) dostatek jasných informací od nadřízených a dispečerů…… Číst vice »
To vše je jistě pravda, ale pokud i za malou částí nehod stojí to, že fíra místo na trať kouká do mobilu, tak to rozhodně dostatečný odpočinek a lepší komfort v kabině nevyřeší, to jinak než represí nepotlačíte.
Nemáte náhodou v příbuzenstvu nějaké Blairovy?
Pro boha, vy taky nevíte co píšete… Kdybyste měl tušení, jakou zodpovědnost má každý strojvedoucí (vždyť za sebou veze spoustu lidí, nebo nějaký náklad), držel byste pusu a krok. Asi neznáte zodpovědnost a jenom cintáte.
Více než 5 let upozorňuji všemožné organizace jako např. MD (včetně ministrů), DÚ ale i DI včetně jejího generálního inspektora pana Kučery na doslova legislativní bordel, kterým je dlouhodobě ohrožována bezpečnost na železnici. Názorný příklad a je toho daleko víc. Podle NV 589/2007 Sb. může být strojvedoucímu zkrácen odpočinek mezi směnami z 11 hodin na 6 hodin za předpokladu, že následující odpočinek bude o chybějící čas prodloužen. Nikde se ale už nedozvíte, co takový zkrácená odpočinek musí splňovat a jak dlouho by např. strojvedoucí měl spát. Do odpočinku se totiž započítává vše od odchodu z lokomotivy (jednotky) až do dalšího… Číst vice »
Tak 300 metrů nebo 500 metrů?
Takový článek tady může být 3x týdně. Akorát po nehodě v Perninku a u Českého Brodu je to najednou zajímavé téma. To je jako bychom denně psali o těch mrtvých na silnicích. Běžný stav, který už ale asi není pro nikoho zajímavý.
Na povrch vyplouvá úplně jiný parametr:
Chrudimsko, vykolejení vlaku, 2 cestující
Jičínsko, srážka s autem, 8 cestujících
nyní Ústecko, projetí stůj, 2×8 cestujících
Dá se tomu ještě říkat hromadná doprava?
velmi trefný postřeh !
8 už hromadných je, byť to není oslňující obsazenost. Hledejme příčiny, proč přes všechny rádoby modernizace používá železnici dlouhodobě tak malý podíl lidí i zboží – ideálně v dopravní i hospodářské „politice“.
Je tady řada tratí, kde poptávka ze strany cestujících i nákladních dopravců převyšuje kapacitu tratě. Tam se koukejme, jaké vlastnosti má mít atraktivní železnice (řada těch věcí je společných pro osobní i nákladní dopravu, laskavý čtenář pochopí): vede odněkud někam – spojuje místa s vysokou přepravní poptávkou. Umožňuje dosažení rozumné cestovní rychlosti. Má nějakou jinou konkurenční výhodu (cestující nemusí řešit parkování v cíli; spojuje dvě jinak nespojitelné části území; atp.). Takové tratě pak nemají o zákazníky nouzi, zaslouží si investice a pozornost ze strany majitele (státu zastoupeném SŽ) a objednavatelů.
Ano a takové tratě je třeba posilovat a modernizovat. A na druhou stranu je řada tratí kde poptávka po přepravě zboží je nulová a poptávka po přepravě osob se omezuje na pár lidí v poloprázdném šukafonu. Takové tratě je třeba zavřít a nahradit autobusy.
„Má nějakou jinou konkurenční výhodu“ – tou konkurenční výhodou je stále zejména síťovost, takže když se na hlavní trať tou lokálkou nikdo nedostane, velmi pravděpodobně nepojede ani dál, ale vyřeší si to jinak
Síťovost je věc „softwarová“ (IDS), nikoliv „hardwarová“ (kolej).
Autobus navazující na vlak nabízí naprosto tutéž síťovost.
Nenaqbízí. Neplatí v něm režijka!
A není v něm záchod…
Představte si, že i zaměstnanci některých soukromých autobusových dopravců mají svou režijku. Tohle omezenecké kopání ukazuje, jak moc vám leží v žaludku, že jste ji taky nedostal. Inu, kdo s čím zachází, s tím také schází…
A jako vrchol všeho jel dnes Babilon sám v autě do práce 😵
Obsazenost 20 %. Těch 8 lidí ve vlaku dělalo kolik? Hádám, že je tam víc než 40 sedaček. A rozhodně ten vlak váží vích jak 7 tun. (uvažuju 1,4 tuny na auto)
Tak zrovna na Chrudim je většina spojů dosti využívána, jedna MU nedokazuje vytíženost trati, holt se MU zrovna stála u spoje, který tolik vytížen nebyl, ale třeba kvůli obratu soupravy jet musí.
Naštěstí to je bez škod na zdraví a majetku.
Ekonomicky už hotoví jsou, teď tam do sebe ještě prásknout, tak ten cirkus položí se vším všudy, to by v očích odborné i neodborné veřejnosti nerozdýchali.
Co je to za člověka, kterému je jedno, že zemřou cestující. Hlavně když skončí dopravce, který není správného původu.
Vy jste ve škole asi chyběl, když se vaši spolužáci učili porozumět psanému textu, že?
Nezapomeňte novináři a někteří lidé mimo novinařinu udělat velké haló z této události jako u nehod nedávných, ať je ještě více stresu a problémů.
Koukam, ze se ve snaze dohnat konkurenty nestit niceho…
Hlavne, ze to dobre dopadlo.
Pokud nebude pořádný zabzař, tak se to bude stávat furt, je jedno u kterého dopravce.