Dva týdny po obří nehodě. Cisterny jsou pryč, začala demontáž kolejiště
Odstraňování následků nehody v Hustopečích nad Bečvou. Foto: Správa železnic

Následovat by mělo odtěžení kontaminovaného železničního svršku.
Následovat by mělo odtěžení kontaminovaného železničního svršku.
to by mě zajímalo, kdo to celé zaplatí
Pojišťovna viníka bude plnit dle smlouvy, to, co bude přes limit (a zřejmě to bude pořádná suma) bude muset zatáhnout viník.
Viník (s největší pravděpodobností strojvedoucí) toho moc nezatáhne https://www.pravniprostor.cz/clanky/pracovni-pravo/odpovida-zamestnanec-za-skodu-zpusobenou-treti-osobe
Zaměstnanec mívá zpravidla zaměstnavatele.
Zaměstnavatel je odpovědný za výkon pracovní činnosti svých zaměstnanců.
Pokud vám například způsobí škodu autobus tím, že vyjede ze silnice a vjede vám do domu, nebo na zahradu, samozřejmě nebudete jednat s řidičem inkriminovaného autobusu, nýbrž vaše pojišťovna vejde v kontakt (nebo vy, pokud nebudete pojištěn) s dopravcem, jehož autobus vám škodu způsobil.
Jak si zaměstnavatel následně událost vyřeší se zaměstnancem, je pak už interní záležitost.
Ještě mají kus práce před sebou
ČD aktualizovaly už před několika dny očekávaný konec výluky, nyní je k 30.6, takže snad o prázdninách, ale nevsadil bych si na to ani floka…. https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/vyluka/17596/
Nechte už Petroviče v klidu.
Je to jak kopání do mrtvol.
To už není diskuse hodná dopravního serveru.
Petrovič by se asi divil, že česká společnost dostala pokutu a musela nechat následně vyčistit koryto Labe z Ústí na hranice poté co si její pracovníci ulehčili práci a odpad z tryskání staré barvy na mostě místo ekologické likvidace vysypali do Labe. K jejich smůle to zaznamenaly německé detektory na hraničním profilu řeky.
petrovič by řekl, že starou barvu rozloží mikroorganizmy, a co je za hranicí by ho už vůbec nezajímalo
Hlavně ať se nezrodí nový Axel !
Už se stalo
jak souvisí s cisternou kolena, šmarjá tady někdo bere hodně dobrej matroš
Taky že je, nemáš smysl pro humor. Pozor ne každá hláška sa dá použít na všechno. Musí tam být nějaká vtipná asociace. No ale cit pro humor si každý vyvíjí sám. Tadys evidentně pobavil maximálně sebe dle reakcí „publika“
Jojo podzimní vody teď na jaře, to je pěknej prevít. Hezká chybička :-).
Vôbec nezávidím tomu, kto rozhodoval o odťažení vs. urýchlenom obnovení prevádzky s ponechaním kontaminovanej pôdy natrvalo pod traťou (na Slovensku by mal podľa zákona posledné slovo minister dopravy podľa zákona o kritickej infraštruktúre (rozhodoval v Trnovci nad Váhom v roku 2019 a rozhodol o urýchlenej obnove prevádzky a ponechaní kontaminovanej pôdy), neviem, kto o toom rozhodoval v Česku). Poprosím o zdržanie sa flamewar, pod minulými článkami sme si to myslím vydiskutovali dostatočne, len som chcel napísať, že tomu, čo musel rozhodnúť určite nezávidím jeho pozíciu.
Od začátku bylo jasné, že se kontaminovaná zemina musi odtěžit, takže nikdo žádné těžké rozhodnutí nejspíš neměl. Tady jsme v civilizované Evropě, kde se dbá na žívotní prostředí narozdíl od ruských gubernií na východě.
Nechci ani v nejmenším chválit slovenskou politiku. Nicméně význam trati přes Trnovec je pro SK nesrovnatelně větší než tratě přes Hustopeče pro CZ. Podstatnou roli hraje také množství uniklých látek a vlastnosti podloží – třeba tam byla situace v tomto lepší. Nedošlo tam taky k požáru. Taky existuje varianta dočasného zprovoznění trati při souběžné likvidaci havárie (v nějaké fázi třeba i s dočasnou přeložkou). Vadí mi, že se o tom ani nemluví – třeba by to nebylo nejlepší (cena, prodlení v odstraňování znečištění…), ale varianta to je. A kdyby se skutečně chtělo, tak po odčerpání poslední cisterny mohla být 1… Číst vice »
Prepáčte, ale toho označenia za necivilizovanú ruskú guberniu stesa naozaj mohol zdržať, je fakt, že sme v podobnej situácii dali prednosť tvrdej ekonomike pred zelenými rečami, pretože reči sa hovoria a chlieb sa je, s čím zjavne nesúhlasíte, ja váš názor akceptujem, ale vysvetlite mi, ako to súvisí s vaším označením za necivilizovanú ruskú guberniu.
V civilizované zemi nikdo vědomně nerozhodne o tom, že nechá v půdě a jejím podloží (konkrétně velmi propustném podloží), v osídleném území, svému osudu tuny karcinogenu. Otrava vody benzenem nejsou zelené řeči!! Ta látka je reálně toxická a karcinogenní.
Však sa kontaminované studne uzavreli, a počkalo sa, kým ten benzén odtiekol (vznikla ďaleko menšia škoda než keby sa malo odťažovať), stále však nerozumiem, ako to súvisí s ruskom. Význam slova civilizácia si prosím naštudujte napríklad tu https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Civilizace aby ste za necivilizované neoznačovali spoločnosti, ktoré tento stupeň vývoja dávno dosiahli.
Ony jsou různé civilizace, různě vyspělé, disponující informacemi dle stupně poznání, v onom čase dosaženém. Že je benzen karcinogen, se dnes ví ve všech civilizacích po světě. Ale v různých civilizacích se tomuto faktu přikládá různá váha.
Áno, viem, že so Slovenským postupom po nehode v Trnovci nesúhlasíte, ja tento váš názor plne rešpektujem, len nemám rád, keď niekto používa odborné pojmy ako nadávky a tým znevažuje ich pôvodný význam (podobne napríklad nadávanie do rôznych stupňov mentálnej retardácie, do dementných alebo do fašistov (pre osoby, ktoré nie sú fašistického zmýšľania)).
Tak dopadne zakomplexovaný slovák na české diskuzi. Stačilo věcně informovat o nehodě v Trnovci a neodstranění následků. Inteligentní lidi si názor dovedou udělat sami, nepotřebují petrovičovy rady a návody…
A nebylo by lepší místo zavření těch studen, snažit se zabránit jejich kontaminaci?
Jakou kompenzaci dostali lidé kteří tak přišli o zdroj vody?
Nie, pretože bolo nutné čo najskôr obnoviť prevádzku na trati (podarilo sa za 4 dni). Išlo výhradne o studne na úžitkovú vodu na samostatných záhradných pozemkoch, ktoré bolo aj tak dôrazne neodporučené v tej sezóne použiť. Za túto nemožnosť pozemky osadiť mala povinnosť majiteľov kompenzovať poisťoňa z PZP vynníka (nehodu spôsobil pád kusa metrového dreva z auta na priecestie, došlo k vykoľajeniu 1. vozňa 2 nápravami 2. vozňa 1 nápravou,na 1. výhybke v Trnovci sa vykoľajili úplne). Neviem, či si už poisťovňa svoju povinnosť splnila.
Ty asi taky budeš absolvent vysoké wikipédické že?
A to je rozdil mezi mezi (primitivni; podnikovou; plus-minus) ekonomikou a (explicitni a implicitni naklady, externality atp. uznavajici) ekonomii.
Odkaz na vychodni gubernie muze byt expresivni, ale odkazovana cast sveta je jednou z tech, ktere nikdy neprestaly celou ekonomiku ridit metodami vhodnymi pro rizeni prodejny potravin ve vesnici.
Tvrdy ekonomicky pohled je nasledujici: at si ty ekologicke skody zeleznice “vyzere” do posledniho halire. At zjisti pricinu, z priciny se pouci. At zainvestuje do preventivnich opatreni. Protoze jinak – tvrde ekonomicky – bude nutna spolecenska diskuse zda tolerovat rizika prepravy techto nakladu, nebo je proste zakazat.
Tvrdý ekonomický pohľad je: spočítam náklady vzniknuté odťažovaním, spočítam náklady (celospoločenské) pri ponechaní (uzavreté studne, úhyn rýb vo Váhu a Dunaji, kým kontaminanty neodtečú mimo územie štátu), a uskutočním tú variantu, ktorá má nižšie celospoločenské náklady, v prípade Trnovca to bola možnosť b, preto sa uskutočnila.
S tím „mimo území státu“ jste to definitivně zabil.
Když si uvědomím že slováci s tímto uvažováním provozují jadernou elektrárnu asi 40km od českých hranic tak začínám chápat rakouské protesty.
Uvedomte si, že keby sa v JE nedajbože čokoľvek stalo, tak by Slovenské mestá boli prvé na rane.
Ale těm to nevadí protože „chlieb sa je“. Takže by ministr asi rozhodl o urychleném obnovení provozu bez ohledu na životní prostředí…
Nie, pretože by ekonomické škody boli väčšie, než škody z odstavenia prevádzky (ak by išlo o nejakú lokálku a nie o hlavný þah do Maďarska, ktorého urýchlené sprevádzkovanie žiadala aj Maďarská strana, tak si myslím, že by minister postupoval inak).
Pane Petrovič, to jste si zase naběhl na vidle.
Zkuste se začíst zde:
https://badatele.net/?s=jaslovske+bohunice
Možná, že pro vás budou některé informace ohledně jaderné energetiky na území Slovenska docela nové…
Hlavně havárie 4. stupně v A1, která ten rektor úplně zničila, vznikla klasicky chybou zaměstnance asi to byl nějaký halabala petrovič
Nehody jadrových elektrární chybou zamesnanca sa rozhodne nestali len u nás (o oboch nehodách na a4 viem), spomeňme si napr. na černobyl three mile island, požiar vo windscale atď.
jasně, nejen petrovič je blbec, jsou i další….
Koho v Česku nebo Rakousku zajímaj slovenské mestá? Tady seš na českém webu.
Tým som reagoval, na nepriame obvinenia o tom, že sú Slovenské jadrové elektrárne obsluhované nedbanlivo, chcel som tým povedať, že to tak rozhodne nie je, lebo by sme boli prví na rane.
to nejsou nepřímá ale příméáobvinění, A1 to jen začalo
Takže sú podľa vás reaktory v USA tiež nedbanlivo obsluhované? Pretože nevidím žiadny rozdiel medzi nechceným vsunutím tyče v ktorej je rozsypaný silikagel (a4) a nechceným ponechaním bezpečnostných ventilov v uzavretej polohe (three mile island).
Ale podle vašeho metru to nevadi přece.Co je pár vesnic vůči ekonomice celého státu.popirate sám sebe
V Jaslovských Bohunicích bylo oficiálně několik úniků, dokonce tam pálili radioaktivní odpad a nevšiml jsem si, že by to někoho na Slovensku tankovalo. Dokonce je to dodnes tajné, co se tam všechno děje.
Bol by som rád (bez irónie naozaj ma to zaujíma), ak by ste ma vedeli nasmerovať na nejaké stránky o tých únikoch. Viem o dvoch nehodách na a4 (1. uvoľnenie zátky kanála 2. vsunutie tyče obsahujúcej silikagel), boli aj nejaké ďalšie?
Únik močí?😀😀
Naštěstí šlo převážně o tzv. aktivní moč. Radioaktivní voda by byla horší….
No tak benzén odtiekol Maďarom, co je vám na petrovičově myšlenkovém pochodu nejasného😀
Petrovič chce naznačit, že Bečva taky nakonec odteče přes Moravu a Dunaj k nim na Slovensko a oni to tak neberou.
A cenu studny a mrtvé ryby jste stanovili v eurech nebo stačily centy?
Centy nebyly potřeba. Jakou cenu asi má otrávená studna nebo mrtvá ryba tam kde nemá cenu ani lidský život?
„pretože reči sa hovoria a chlieb sa je“ Chlieb sa asi nieje, když prostě nebude, protože nebude mít půdu v které by mohly vyrůst obiloviny. Taky se blbě jí, když obilovina vyrostla, ale je těžce kontaminovaná životu nebezpečnou látkou. Ale jo, proč si dobrovolně nezkrátit život… „v podobnej situácii dali prednosť tvrdej ekonomike pred zelenými rečami“ To je dobře, z ocele se nažere celá rodina, na rozdíl od třeba zelené zeleniny. Jo počkat, není tomu naopak? „ako to súvisí s vaším označením za necivilizovanú ruskú guberniu“ Vcelku jednoduše. Necivilizovanou, protože si ty dva předchozí body dokáže civilizovaná společnost uvědomit, narozdíl… Číst vice »
Zamorené územie bol okruh s polomerom 1 až 2 kilometre, v pomere k poľnohospodárskej pôde na Slovensku zanedbateľné, aj tak si príroda s tým benzénom za 2 až 3 roky poradí, ako vám bolo napísané v komentároch k predošlému článku, tak nešírte paniku. Význam slova civilizácia si naštudujte napríklad tu: https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Civilizace aby ste za necivilizované neoznačovali krajiny, ktoré tento stupeň vývoja dávno dosiahli.
Ne já se omlouvám za svoji hloupost.
„kým kontaminanty neodtečú mimo územie štátu“
Očekávat, že někdo kdo si nevidí dál než za špičku nosu, byť jen sebemenší inteligenci a zodpovědnost byla chyba.
Už jen dle toho jména, kde se očividně trapně snažíte napodobit otčestvo, se dalo předpokládat jistou obdivu russáckých řešení problému a neschopnost se postavit čelem k problému.
Definice civilizace (jedna z mnoha): „proces racionalizace a humanizace společnosti, provázený stále vyšším stupněm sebeovládání jedinců i komunity“, takže Russácko není, nebylo a ani nebude civilizovanou společností a ta Slovenská společnost se dává velmi obdobnou cestou.
Petrovič (nebo Markovič) je na Slovensku dost běžné příjmení, z toho bych nic nevyvozoval 🙂
Markovič je legendární slovenský humorista, petrovič se snaží vyrovnat, no úplně dokonalé to není, ale zábava je tady solidní, to se musí nechat
Prepáčte, ale naozaj nemôžem za to, že mám priezvysko Petrovič, nič proti vám, nemohli ste to vedieť. Čo sa týka odtečenia mimo územia štátu, Maďarsko vtedy ešte žiadalo Slovenko o urýchlené odstránenie nehody (jediná elektrifikovaná odklonová trať bola cez Rajku, čiže nevidím problém ich žiadosti vyhovieť, keď je to aj ekonomocky výhodné pre Slovensko.
Maďarsko je momentálně stejně fašistický a prokremelský stát jako Slovensko, tím se nevymlouvejte. Dunaj dále teče do Chorvatska, Srbska, Rumunska, Bulharska a do Černého moře (Ukrajina, Rusko, Gruzie, Turecko). Dotyčné státy se také vyjádřily?
Neviem, ako ďaleko ten benzén reálne dotiekol, v prírode sa benzén rozkladá činnosťou mikroorganizmov.
proč likvidovat ekohavárii, vždyť se všechno časem rozloží, ono i petrovič se časem rozloží, právě působením mikroorganizmov 🙂
Priezvysko ukázal, že ti dva levo a pravodunajci se ve finále našli i v ekologii. Dnes už je soulad mnohem širší. Asi jako Dunaj
Slováci dosáhli civilizace, psali to na (slovenské) wikipédii. Gratulujeme, obdivujeme, závidíme a posíláme vyřazenou cisternu. 20 t ocele k posílení slovenského rozvoje
Pane Petrovič, pokud byste chtěl jíst chleba z obilí vypěstovaného v půdě kontaminované úniklým Benzenem a zapíjet to podobně „obohacenou“ vodou, tak vaše stanovisko plně chápu. Myslím ale, že v tom budete velmi, velmi osamocen, protože Benzen je pro člověka rakovinotvorný, způsobuje zejména leukemii a rakovinu plic. Každému uvažujícímu člověku jasné, že následky této ekologické havárie je nutné v maximální možné míře zlikvidovat, i když do bude stát ranec a bude to trvat roky. Fráze o dání přednosti „tvrdej ekonomike pred zelenými rečami“ v tomto případě naprosto nejsou na místě. A jen tak na okraj: Vámi zmiňovaná havárie v Trnovci… Číst vice »
Taky jsem si vyhledal pár článků a opravdu to byl vlak s plechy, tak to rychlé zprovoznění tratě plně chápu. Ale nechápu pak, co tady Petrovič pořád mele o kontaminaci půdy a porovnává to s Hustopečemi.
to je v pohodě, petrovič prostě jen trpí jinak zcela neškodnou diagnózou (kterou navíc lze v dnešní době, kdy máme ty internety snadno odhalit) a totiž – bájným lhaním.
Možná je na plech 🙂 Což je u nich mimochodem národní sport.
to by vysvětlovalo ty záměnu vagonů s plechy za cisterny 🙂
O úniku škodlivín nebolo obyvateľstvo informované (k jeho priamemu ohrozenku nedošlo) z dôvodu zabránenia vzniku paniky, z rozhodnutia krízového štábu. Ide o to, že mnohý bežný ľudia panikária, len čo počujú slová „chemická látka“, v tomto prípade však k priamemu ohrozeniu obyvateľstva nedošlo a bolo potrebné zabrániť samovoľnej evakuácií a zablokobaniu ciest pre vozidlá likvidujúce haváriu. Preto nebolo informované o celom náklade vlaku. (2 z vykoľajených vozňov naozaj viezli plech, ďalšie 3 benzén a 2 anilín). Rozhodnutie o informovaní alebo neinformovaní obyvateľstva uskutočňuje veľiteľ zásahu, pokiaľ je zvolaný krízový štáb tak rozhoduje tento krízový štáb.
Tak to jste asi vetší dezinformátor a konspirátor, než jsem myslel. Tady je několikaminutové video a žádnou cisternu tam nevidím: https://www.noviny.sk/slovensko/454947-po-nehode-vlaku-v-trnovci-nad-vahom-uz-obnovili-jednu-kolaj-porucha-rano-ale-nastala-v-senci
To děláte Slovensku pěknou reklamu, že by tam byli schopní ututlat po vzoru komunistů ekologickou katastrofu.
Video je zo dňa obnovenia prevádzky po 1 koľaji, to už boli tie cisterny odsunuté (boli po nakoľajení pojazdné, z 3 došlo k úniku cez odlomený vypúšťací ventil z 2 cez menšie narušenia steny cisterny (menšie pozdĺžne trhliny, zreme od plechov z iných vozňov) ale pojazd zostal ppužiteľný. S neinformovaním osobnee súhlasím maximálne v prvých hodinách, možno dňoch (ako dobrovoľný hasič veľmi dobre viem, ako dokáži neprejazdné cesty zkomplikovať zásah), ale jednoznačne som to názoru, že po skončení akútnej fázy nehody (odčerpaní a odvetraní cisterien a zozbieraní uniknutej látky z ppvrchu) sa malo obyvateľstvo pravdivo informovať.
Na Slovensku chtěli postavit ropovod křížem skrz území s největší podzemní zásobou pitné vody v republice. Tož asi tak.
takto se postupuje v gubernii, o Černobylu se taky neinformovalo, aby nebyla panika, naopak, dokonce ještě na 1. máje byl průvod, 5 dní po nehodě….ano slovenská vláda myslí na blaho obyvatel, panika by mohla způsobit třeba infarkty atd. vše v nejlepším zájmu lidu
Panika by hlavne mohla (s vysokou pravdepodobnosťou) spôsobiť samovoľnú evakuáciu v oblastoach, kde je minimálne nebezpečenstvo, tým prakticky znemožniť alebo minimálne veľmi skomplikovať príjazd hasičom k nehode, tým extrémne skomplikovať včasnú likvidáciu a výrazne zhoršiť následky. S tým, že nebolo pravdivo informované ani po unkončení akútnej fázy likvidácie (odčerpaní a odvetraní cisterien a zozbieraní uniknutej látky z povrchu) rozhodne nesúhlasím, ako ste napísali, je to štýl totalitných režimov, nie demokratického štátu.
Ano, to je přesně jako při havárii Černobylu, obyvatelstvo v Československu nebylo informované – školky chodily na procházky a lidi sbírali houby. Jste stejně totalitní stát jako byla ČSSR.
No já si spíš pořád myslím, že je Petrovič prostě lhář, než že na Slovensku se povedlo ututlat po vzoru komunistů ekologickou katastrofu. Že by se cisterny řadily do ucelenky plechů se mi moc nezdá. A že by je tam někdo nevyfotil taky ne. A že by to tak rychle uklidili už vůbec ne. Ale asi budu hodně váhat hlavně na Jižním Slovensku pít vodu z vodovodu.
Taky si myslím, že jen úřaduje bájné lhaní. Hasiči ho nevzali na zásah a pak večer v hospodě si u borovičky vyslechl přibarvené historky dobrošů, sám je přibarvil ministrem, utajením ekohavárií, ucpanými cestami panikou a tady zkouší jestli dáme 200 komentů
To tomu čobolákovi s rusským myšlením nevysvětlíte,furt bude kolem sebe kopat a hledat argumenty,které se hodi mu a zdegenerované ficovské bandě
Petroviči ve východních guberniích má větší podíl obyvatelstva rozum v piči. Sám jsi toho jasným příkladem.
Chleb se dá jíst i nekontaminovanej.
Reči sa hovoria, chlieb sa je, akurát v Slovakistane bude ten chlieb otrávený, no. Nas mnogo!
I pod temi články bylo několikrát zmínění, že to civilizovaného světa nepatří a je to tu zase…
Prosím vás, prestaňte označovať za necivilizované národy také, ktoré tento stupeň vývoja už dávno dosiahli. Význam slova civilizácia si môžete naštudovať napríklad tu: https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Civilizace .
když už jsi petroviči objevil wikipedii, co tak si něco naštudovat i o té nehodě v Trnovci? Rád bych viděl nějaký odkaz na zprávu, jistě se o tom muselo psát v běžných zpravodajských portálech, když to byla tak zásadní nehoda. Zatím tady kolegové našli jen zprávu o vykolejení vlaku s plechy. Jistě budeš úspěšnější.
O náklade vlaku nebolo informované, z rozhodnutia veliteľa zásahu, neskôr krízového štábu, aby sa predišlo vzniku paniky a samovoľnej evakuácií obyvateľstva (k jeho ohrozeniu nedošlo) a tým zablokovaniu ciest pre hasičskú techniku podieľajúcu sa na likvidácií nehody.
Pane Petrovič, vycházel jsem pouze z oficiálně dostupných informací.
Pokud by se u železniční nehody nákladního vlaku v Trnovci nad Váhom v roce 2019 nejednalo jen o plechy, ale skutečně i o únik chemikálií (jakých?), tak by pravda časem mohla vyjít najevo, třeba díky zvýšené četnosti některých onemocnění u stávající, či nově narozené populace, v uvedené lokalitě.
Váš omyl je naprosto pochopiteľný, ako som už písal, rozhodne nesúhlasím s neinformovaním ani po ukončení akútnej fázy nehody (v akútnej fáze je neinformovanie možné pochopiť kvôli rizizku zhoršenia následkov kvôli panike). Išlo o únik benzénu z 3 vagónkv a anilính z 2 vagónov. Presné množstvo, ktoré vniklo do pôdy vám povedať neviem.
je to 6 let stará událost, stačí doložit zprávu z vyšetřování nehody drážní inspekcí nebo jak se to na Slovensku jmenuje a víme vše. Netřeba historek, bájení a domněnek…. ale předpokládám, že i ta zpráva je tajná 🙂
Váš argument o zpanikaření místního obyvatelstva chápu, vzhledem k tomu, že když byly v polovině 80. let v ČSSR na střední Moravě rozmístěno asi 60 sovětských raket středního doletu SS, tak byla v některých slovenských regionech totálně vykoupena kuchynská sůl. Důvodem tehdy bylo, že sůl byla jodidovaná a úspěšně se tam rozšířila fáma, že jód pomůže překonat následky případného použití jaderných zbraní.
Pokud ale v případě Trnovce/V. nedošlo k následnému pravdivému informování obyvatelstva, tak to do budoucna založilo na hlubokou nedůvěru k jakémukoliv oficiálnímu vyjádření typu, že „se vlastně nic tak závažného nestalo“.
V klidu, mluvil jsme se strojvedoucím co ten vlak vezl a žádnou RIDku na vlaku neměl. Byla to ucelenka se svitky které blbě naložili.
Ale chápu že dezinformace jsou na Slovensku něco jako národní sport. 🙂
Dle vašich názorů máte do dosažení civilizace západního střihu ještě hooodně daleko
Jsem rád, že u nás do likvidace ekologické havárie nekecá ministr dopravy, ale nanejvýš ministr životního prostředí. Ale co jsem tak pochytil, tak to, že se to musí odtěžit a vyčistit, brali všichni zúčastnění jako samozřejmost. Jestli někoho napadlo to tam prostě nechat, tak si to asi rozmyslel dříve, než to řekl nahlas.
A asi v tom hraje roli i nedávná otrava Bečvy.
Som rád, že na Slovensku má minister dopravy plné právo hovoriť do toho, či sprevádzkovanie trate bude otázka dní (núdzové) resp. týždňov (plné) alebo rádovo vyšších jednotiek mesiacov. Normálne o odťažovaní rozhoduje minister ŽP, ale podľa zákona o kritickej infraštruktúre (patria pod ňu aj všetky železničné trate) má minister, pod ktorého táto infraštruktúra patrí (tu minister dopravy) právo ministra ŽP „preveliť“ a nariadiť urýchlenú obnovu prevádky kritidkej infraštruktúry, potom sú všetky ostatné ohľady druhotné. V Trnovci došlo presne k tomuto (bola z toho politická potýčka príslušných ministrov). Rozhodnutie ministra dopravy neovplyvňuje povinnosť sanovať ekologickú haváriu, pokiaľ sanačné práce neovplyvnia obnovenie… Číst vice »
Docela dobrou ilustrací funkčního systému rozhodování na Slovensku je rychlost udělení výjimky na použití dálničního mostu na D2 bez poplatku při uzavření mostu na silnici II/425 Lanžhot – Brodské.
https://zdopravy.cz/uzavreny-most-z-lanzhota-na-slovensko-po-d2-jen-tak-bezplatne-objet-nepujde-podle-slovaku-je-to-na-nekolik-mesicu-237034/
Jsem rád,že už 32 roků můžu tyto pindy sledovat spoza hranice a proti toku slovenských přítoků řek
Nechápu, o čem píšete. Stalo se to v Česku, ne na Slovensku a tedy je jasné, že se kontaminovaná půda musí odtěžit a pak teprve řešit dopravní záležitosti.
Mýlíte se. Nemusí se těžit vše. Jsou různé způsoby, i méně invazivní jak zvládnout tuto látku v čase. ČIŽP rozhodne o způsobu, charakteru zásahu.
Dopravní záležitostí se řeší ruku v ruce s návrhy řešení ekologické havárie.
Ten flame tady zakládáte vy. Je jedno, že nebudeme mít co pít a jíst, že? To rozhodnutí bylo naprosto jasné a jednoduché, protože nebylo provedeno politikem fašistického státu, jako je ten váš. Jsem moc rád, že jsme se 1.1.1993 rozdělili a ještě lepší by bylo, kdybyste si tu estébáckou veš vzali zpátky.
Mne mrzí, že na dopravním serveru máte potřebu řešit politiku a ukazovat expresivně, hulvátsky vaše politické názory. Žij a nech žít.
Vždyť je přece zřejmé, že hádání se o politice zde v diskuzi nikam nepovede.
Můžete se smířit s tím, že na Slovensku řešili velkou nehodu jinak než u nás, a neplést do toho hloupě fašismus a Babiše?
O takové pitomosti nikdo v civilizované zemi nerozhoduje. Ekologické havárie zvlášté tak velkého rozsahu se likvidují automaticky.
Civilizace to řeší, zbytek ignoruje .
Hlupák se vždy ozve
To se divím, že to ty dřevěné pražce nespálilo komplet..
A proč by mělo?
Prazce jsou uloženy ve štěrku, přístup vzduchu k nim je omezený, navíc většinu kyslíku z něj odstranil požár výparů z rozlitého benzenu.
Navíc dřevěné tam jsou, pokud si dobře pamatuji, jen výhybkové pražce, zbytek kolejí je na železobetonových pražcích.