Dva roky pomaleji a ve zúžených pruzích. Oprava mostu Šmejkalka na D1 začala omezovat provoz
Rekonstrukce mostu Šmejkalka (květen 2025). Pramen: ŘSD

Šmejkalka je nejstarším objektem na dálnici D1. Stavba mostu probíhala od roku 1939 do roku 1949.
Mě se tuto sobotu (24. 5.) povedlo natrefit zrovna do nejhoršího, kdy na mostě připravovali toto omezení a provoz byl v jednom i druhém směru veden jedním pruhem. Potřeboval jsem dopoledne jet od letiště směr Brno a odpoledne zpět. Poslech jsem Waze a kolonu na okruhu směr Brno k D1 jsem objel přes Barrandovský most a Jižní spojku, dále mě to vyvedlo na Popovice. Jenže dál už to není kudy moc objíždět, takže jsem se musel vrátit do nešťastného jednopruhového zúžení na D1 směr Brno. Podle hlášení v rádiu tam byla kolona se zdržením více než 1 hodina, já s… Číst vice »
„Nejprve se bude nově stavět prostřední část nosné konstrukce, kterou bude provoz „obtékat“. To potrvá zhruba čtyři měsíce.
Následně bude rozebrána a znovu postavena polovina mostu ve směru na Prahu, což potrvá rok. Pak se práce přesunou na druhou polovinu mostu.“
Co je mysleno tou prostredni casti? To se bude opravovat vnitrni strana mostovek, aby se to pak cele zbouralo?
Kraj mostovky ve směru na Brno uprostřed mostu se rozšíří/upraví tak aby na něj mohl provoz při přestavbě mostu ve směru na Prahu.
jaky je rozdil mezi obloukem a nosnou konstrukci? nosnou konstrukci se mysli ty „vzpery“ mezi obloukem a vozovkou? nebo primo rovna plocha, na ktere je vozovka? a ten oblouk neni nosny vubec?
Nosnou konstrukcí se myslí ta konstrukce (zpravidla vodorovná), která nese vozovku.
Podle mě to je v článku napsáno poněkud nešťastně. Nosnou konstrukcí je u obloukového mostu oblouk, jen jsou na něm ještě stojky nesoucí horní mostovku. Demolovat se budou stojky a mostovka.
Spodní stavba jsou mostní opěry a pilíře (ty dva velké na koncích oblouku). Samozřejmě je trochu matoucí, když prvky spodní stavby (pilíře) jsou vlastně vyšší než nejdůležitější prvek nosné konstrukce (oblouk).
Jestli se nepletu, tak omezení rychlosti na mostě už nejméně rok je.
To i déle, ale na stovku.
řekl bych spíš 10 let 🙁
Jakto? Modernizace D1 přece byla dokončena.
Projekt modernizace D1 byl dokončen 2021, to ano. Ale rekonstrukce mostu Šmejkalka byla z projektu vyňata v jeho průběhu.
Už jsem myslel, že se na Mulisáka zapomnělo!
Mulisák je na tomto dopravním serveru zmiňovaný častěji než někteří dopravní odborníci 🙂
A to přitom řada těch „odborníků“ tak pěkně straší. 🙂