Dva roky pomaleji a ve zúžených pruzích. Oprava mostu Šmejkalka na D1 začala omezovat provoz
Rekonstrukce mostu Šmejkalka (květen 2025). Pramen: ŘSD

Šmejkalka je nejstarším objektem na dálnici D1. Stavba mostu probíhala od roku 1939 do roku 1949.
jaky je rozdil mezi obloukem a nosnou konstrukci? nosnou konstrukci se mysli ty „vzpery“ mezi obloukem a vozovkou? nebo primo rovna plocha, na ktere je vozovka? a ten oblouk neni nosny vubec?
Nosnou konstrukcí se myslí ta konstrukce (zpravidla vodorovná), která nese vozovku.
Podle mě to je v článku napsáno poněkud nešťastně. Nosnou konstrukcí je u obloukového mostu oblouk, jen jsou na něm ještě stojky nesoucí horní mostovku. Demolovat se budou stojky a mostovka.
Spodní stavba jsou mostní opěry a pilíře (ty dva velké na koncích oblouku). Samozřejmě je trochu matoucí, když prvky spodní stavby (pilíře) jsou vlastně vyšší než nejdůležitější prvek nosné konstrukce (oblouk).
Jestli se nepletu, tak omezení rychlosti na mostě už nejméně rok je.
To i déle, ale na stovku.
řekl bych spíš 10 let 🙁
Už jsem myslel, že se na Mulisáka zapomnělo!