Na této stavbě mě štve to, že je to nějakých pět let, co se začala silnice z Hradiště do Mimoně rekonstruovat , ale ještě pořád ta rekonstrukce není u konce. A díky tomu mostu ještě minimálně dva roky nebude. To to nešlo nějak lépe koordinovat ?
Jarek
1 rok
36 let? Asi kvalita materiálu a práce postupně koncem socialismu klesala. V okolí vidím, že se podobným způsobem, tedy kompletní demolicí a výstavbou řeší mosty o 15-20 let starší. A zatížení provozem dlouhodobě na max. Např. silnice 11 na Ostravsku.
Pavel
1 rok
O kus dál směrem k D10 stojí most stejné konstrukce, nejspíš i stejného věku. A někdy kolem roku 2015 byl kompletně opraven. Co je tady jinak, že jej řaději zbourají a budou stavět nový?
Podle článku je špatný stav i spodní stavby, nejen nosné konstrukce. Z toho lze dovodit, že nejde jen o opotřebení, které by bylo možné vyřešit opravou, ale i o vadné založení, což je jednoduší řešit kompletní demolicí a stavnou nového mostu.
ale prozil 400 povodní , 600 zim , nekolik válek a rekonstrukce ano. nikdy ale tak razantni a kompletni- krom dvou oblouku po povodni pred 100lety
Chcete srovnavat technologii konce 20. stoleti , beton , impregnace , asfalt , stroje , zelezne vyztuhy , penetrace , s technologii rucniho michani smesi kdy kazda fůra měla jiné složení , použit byl nejměkčí kámen – pískovec , a porovnat pět století s 36 roky? to máte tedy velmi nízké cíle. nejste zaměstnanec řsd?
On je totiž rozdíl v životnosti valené klenby a železobetonového trámu. A především v množství použitého materiálu, což pak vede k obrovskému rozdílu mezi vlastní hmotností a užitečným zatížením. A ikdyby Jiřík ze ŘSD byl, myslíte, že mohl být u té stavby před 36 léty na rozhodující pozici a mohl tak tehdy ovlivnit kvalitu stavby? Do důchodu se chodí v 62 letech, to by mu bylo v době stavby nanejvýš 26 let, kdyby ještě pracoval. A hádejte co? Správně, jako inženýr by byl 1 rok po škole, takže by se na rozhodující funkci nedostal. Tečka. Mimochodem: silnici II/268 má ve… Číst vice »
Facepalm
1 rok
kvalitní bolševická prácička v kombinaci s pověstně precizní údržbou středočeských silničářů…
Blbě postavené údržbou nevylepšíte. Teď jenom hádám, ale často jsou v háji predpínací lana z důvodu špatně zainjektovaných kanálků. To je neopravitelná věc 🤷♂️
jest-li 30 let a mluvíte v minulém čase, tak to odpovídá, že to stavěli za minulého režimu. A nemyslete si, že zachrastěním klíču se ze dne na den změnil přístup. V roce 90-91 se stavělo stejně jako 88-89. I žluto-bílá auta VB stále byla:-D
české stavebnictví dosáhlo kvalitativního dna v 80. a 90. letech, to je obecně známá skutečnost. Dneska se obecně staví nesrovnatelně kvalitněji (mluvím o dopravních stavbách).
No bud tam věta chybí, bo pokud to osobní auta objedou po staré cestě, tak proč by musely přes kosmonosy?
A nebo tam autor zapomněl napsat předponu ne.
On tu jeden z autorů trvale pečuje o naše mozkové závity a začasté píše tak, abychom si museli trochu lámat hlavy s tím, jak to vlastně myslel 🙂
Zde tipuji, že kratší objížďka platí pro vozy do 3,5 tuny a delší pro vozy nad limit.
Na této stavbě mě štve to, že je to nějakých pět let, co se začala silnice z Hradiště do Mimoně rekonstruovat , ale ještě pořád ta rekonstrukce není u konce. A díky tomu mostu ještě minimálně dva roky nebude. To to nešlo nějak lépe koordinovat ?
36 let? Asi kvalita materiálu a práce postupně koncem socialismu klesala. V okolí vidím, že se podobným způsobem, tedy kompletní demolicí a výstavbou řeší mosty o 15-20 let starší. A zatížení provozem dlouhodobě na max. Např. silnice 11 na Ostravsku.
O kus dál směrem k D10 stojí most stejné konstrukce, nejspíš i stejného věku. A někdy kolem roku 2015 byl kompletně opraven. Co je tady jinak, že jej řaději zbourají a budou stavět nový?
Podle článku je špatný stav i spodní stavby, nejen nosné konstrukce. Z toho lze dovodit, že nejde jen o opotřebení, které by bylo možné vyřešit opravou, ale i o vadné založení, což je jednoduší řešit kompletní demolicí a stavnou nového mostu.
Nejspíš za tím bude rozdílná kvalita provedení prací.
Jen by mne zajímalo kolikrát by se musel přestavovat Karlův most v Praze kdyby Karel IV stavěl stejně „kvalitně“.
On už se taky mnohokrát přestavoval – a to po něm nejezdí čtyřicetitunové kamiony, nesolí se…
Z původní stavby zbyly z oblouku ve vodě poslední dva na Staroměstské straně
ale prozil 400 povodní , 600 zim , nekolik válek a rekonstrukce ano. nikdy ale tak razantni a kompletni- krom dvou oblouku po povodni pred 100lety
Chcete srovnavat technologii konce 20. stoleti , beton , impregnace , asfalt , stroje , zelezne vyztuhy , penetrace , s technologii rucniho michani smesi kdy kazda fůra měla jiné složení , použit byl nejměkčí kámen – pískovec , a porovnat pět století s 36 roky? to máte tedy velmi nízké cíle. nejste zaměstnanec řsd?
On je totiž rozdíl v životnosti valené klenby a železobetonového trámu. A především v množství použitého materiálu, což pak vede k obrovskému rozdílu mezi vlastní hmotností a užitečným zatížením. A ikdyby Jiřík ze ŘSD byl, myslíte, že mohl být u té stavby před 36 léty na rozhodující pozici a mohl tak tehdy ovlivnit kvalitu stavby? Do důchodu se chodí v 62 letech, to by mu bylo v době stavby nanejvýš 26 let, kdyby ještě pracoval. A hádejte co? Správně, jako inženýr by byl 1 rok po škole, takže by se na rozhodující funkci nedostal. Tečka. Mimochodem: silnici II/268 má ve… Číst vice »
kvalitní bolševická prácička v kombinaci s pověstně precizní údržbou středočeských silničářů…
Blbě postavené údržbou nevylepšíte. Teď jenom hádám, ale často jsou v háji predpínací lana z důvodu špatně zainjektovaných kanálků. To je neopravitelná věc 🤷♂️
Středočeští silničáři termín „údržba“ vůbec neznají.
Jako kdyby se nové stavby stavěly lépe. Viz například trať Blansko-Brno, která se po nějakých třiceti letech musela celá postavit znovu ?
jest-li 30 let a mluvíte v minulém čase, tak to odpovídá, že to stavěli za minulého režimu. A nemyslete si, že zachrastěním klíču se ze dne na den změnil přístup. V roce 90-91 se stavělo stejně jako 88-89. I žluto-bílá auta VB stále byla:-D
české stavebnictví dosáhlo kvalitativního dna v 80. a 90. letech, to je obecně známá skutečnost. Dneska se obecně staví nesrovnatelně kvalitněji (mluvím o dopravních stavbách).
Kolejnice sjeté, pražce rozpraskané, stěrk již potřeboval vyměnit, jelikož vibracemi již byl omletý a zakulacený. Poloperony na koridoru byly špatně.
Bývaly doby, kdy se údržba nedělala. Jestli jste z toho nabyl dojmu, že údržba není potřeba, tak jen připomenu Mšeno.
A že ve 120 let starých tunelech selhala hydroizolace? Tak ta se před 30 léty nedělala. Vovno hědět a klbě becat.
Cement ze špatného stavu mostu neobviňujte, ten u toho vůbec nebyl.
Tak, ten se musel ušetřit, aby se vyvezl do Německa za podnákladové ceny. Stejně tak s ocelí. Stát potřeboval tvrdou měnu.
Už včera jela žena objížďkou… a jinak je super, že po roční uzavírce úseku do Mimoně kvůli novému asfaltu následuje toto 🙂 Co bude pak?
36 let, to j v našich poměrech ještě jinoch.
Předposlední odstavec vypadá, jako kdyby v něm chyběla věta.
No bud tam věta chybí, bo pokud to osobní auta objedou po staré cestě, tak proč by musely přes kosmonosy?
A nebo tam autor zapomněl napsat předponu ne.
On tu jeden z autorů trvale pečuje o naše mozkové závity a začasté píše tak, abychom si museli trochu lámat hlavy s tím, jak to vlastně myslel 🙂
Zde tipuji, že kratší objížďka platí pro vozy do 3,5 tuny a delší pro vozy nad limit.
Ani tak jako věta spíše chybka:
„Tato auta … “ –> „Nákladní auta …“ a už to má smysl.
Mohli by si to po sobě aspoň přečíst.