Dva roky bez mostu přes Jizeru. 36 let starou stavbu u Mnichova Hradiště čeká demolice

Most přes Jizeru na silnici II/268. Foto: KSÚSMost přes Jizeru na silnici II/268. Foto: KSÚS

Delší objízdná trasa čeká nákladní auta.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
v.n.

Na této stavbě mě štve to, že je to nějakých pět let, co se začala silnice z Hradiště do Mimoně rekonstruovat , ale ještě pořád ta rekonstrukce není u konce. A díky tomu mostu ještě minimálně dva roky nebude. To to nešlo nějak lépe koordinovat ?

Jarek

36 let? Asi kvalita materiálu a práce postupně koncem socialismu klesala. V okolí vidím, že se podobným způsobem, tedy kompletní demolicí a výstavbou řeší mosty o 15-20 let starší. A zatížení provozem dlouhodobě na max. Např. silnice 11 na Ostravsku.

Pavel

O kus dál směrem k D10 stojí most stejné konstrukce, nejspíš i stejného věku. A někdy kolem roku 2015 byl kompletně opraven. Co je tady jinak, že jej řaději zbourají a budou stavět nový?

Jarda Š.

Podle článku je špatný stav i spodní stavby, nejen nosné konstrukce. Z toho lze dovodit, že nejde jen o opotřebení, které by bylo možné vyřešit opravou, ale i o vadné založení, což je jednoduší řešit kompletní demolicí a stavnou nového mostu.

Jiří Kocurek

Nejspíš za tím bude rozdílná kvalita provedení prací.

Gogo

Jen by mne zajímalo kolikrát by se musel přestavovat Karlův most v Praze kdyby Karel IV stavěl stejně „kvalitně“.

Jiřik

On už se taky mnohokrát přestavoval – a to po něm nejezdí čtyřicetitunové kamiony, nesolí se…

Petr Šída

Z původní stavby zbyly z oblouku ve vodě poslední dva na Staroměstské straně

adamgolias

ale prozil 400 povodní , 600 zim , nekolik válek a rekonstrukce ano. nikdy ale tak razantni a kompletni- krom dvou oblouku po povodni pred 100lety
Chcete srovnavat technologii konce 20. stoleti , beton , impregnace , asfalt , stroje , zelezne vyztuhy , penetrace , s technologii rucniho michani smesi kdy kazda fůra měla jiné složení , použit byl nejměkčí kámen – pískovec , a porovnat pět století s 36 roky? to máte tedy velmi nízké cíle. nejste zaměstnanec řsd?

Jiří Kocurek

On je totiž rozdíl v životnosti valené klenby a železobetonového trámu. A především v množství použitého materiálu, což pak vede k obrovskému rozdílu mezi vlastní hmotností a užitečným zatížením. A ikdyby Jiřík ze ŘSD byl, myslíte, že mohl být u té stavby před 36 léty na rozhodující pozici a mohl tak tehdy ovlivnit kvalitu stavby? Do důchodu se chodí v 62 letech, to by mu bylo v době stavby nanejvýš 26 let, kdyby ještě pracoval. A hádejte co? Správně, jako inženýr by byl 1 rok po škole, takže by se na rozhodující funkci nedostal. Tečka. Mimochodem: silnici II/268 má ve… Číst vice »

Facepalm

kvalitní bolševická prácička v kombinaci s pověstně precizní údržbou středočeských silničářů…

Ondřej 2

Blbě postavené údržbou nevylepšíte. Teď jenom hádám, ale často jsou v háji predpínací lana z důvodu špatně zainjektovaných kanálků. To je neopravitelná věc 🤷‍♂️

Facepalm

Středočeští silničáři termín „údržba“ vůbec neznají.

v.n.

Jako kdyby se nové stavby stavěly lépe. Viz například trať Blansko-Brno, která se po nějakých třiceti letech musela celá postavit znovu ?

Lib

jest-li 30 let a mluvíte v minulém čase, tak to odpovídá, že to stavěli za minulého režimu. A nemyslete si, že zachrastěním klíču se ze dne na den změnil přístup. V roce 90-91 se stavělo stejně jako 88-89. I žluto-bílá auta VB stále byla:-D

Facepalm

české stavebnictví dosáhlo kvalitativního dna v 80. a 90. letech, to je obecně známá skutečnost. Dneska se obecně staví nesrovnatelně kvalitněji (mluvím o dopravních stavbách).

Jiří Kocurek

Kolejnice sjeté, pražce rozpraskané, stěrk již potřeboval vyměnit, jelikož vibracemi již byl omletý a zakulacený. Poloperony na koridoru byly špatně.

Bývaly doby, kdy se údržba nedělala. Jestli jste z toho nabyl dojmu, že údržba není potřeba, tak jen připomenu Mšeno.

A že ve 120 let starých tunelech selhala hydroizolace? Tak ta se před 30 léty nedělala. Vovno hědět a klbě becat.

Šejdr

Cement ze špatného stavu mostu neobviňujte, ten u toho vůbec nebyl.

Jiří Kocurek

Tak, ten se musel ušetřit, aby se vyvezl do Německa za podnákladové ceny. Stejně tak s ocelí. Stát potřeboval tvrdou měnu.

z Lípy

Už včera jela žena objížďkou… a jinak je super, že po roční uzavírce úseku do Mimoně kvůli novému asfaltu následuje toto 🙂 Co bude pak?

kubisek

36 let, to j v našich poměrech ještě jinoch.

Lukáš F.

Předposlední odstavec vypadá, jako kdyby v něm chyběla věta.

Adam

No bud tam věta chybí, bo pokud to osobní auta objedou po staré cestě, tak proč by musely přes kosmonosy?
A nebo tam autor zapomněl napsat předponu ne.

Honza

On tu jeden z autorů trvale pečuje o naše mozkové závity a začasté píše tak, abychom si museli trochu lámat hlavy s tím, jak to vlastně myslel 🙂
Zde tipuji, že kratší objížďka platí pro vozy do 3,5 tuny a delší pro vozy nad limit.

Ivan_pha

Ani tak jako věta spíše chybka:

„Tato auta … “ –> „Nákladní auta …“ a už to má smysl.

Mohli by si to po sobě aspoň přečíst.