Dva měsíce do otevření. Práce na novém úseku D35 finišují
Zatěžovací zkouška estakády přes Loučnou na D35. Foto: Metrostav Infrastructure
Pro ŘSD platí termín otevření 22. prosince.
Pro ŘSD platí termín otevření 22. prosince.
Budou i ploty kolem dálnice, nebo si budou zase řídící prvních pár měsíců tahat černýho Petra na srážky se zvěří?
Stahovacka zmizí kdy…?
Schází mi nějak porovnání kolik km dálnic je postaveno v Čechách a kolik na Moravě a kdy,zdali vůbec, se dostaví ten kousek dálnice z Brna do Vídně.Již 25 se stojí v Pohořelicích a Rakušáci jsou na hranicích. V posledním výhledu se ani do 5 let nepočítá se zahájením výstavby. Prostě pro cajzly je Morava vidlákov!!! I když je vlastně živí!
Ty čížku z Brna, netahe celu Moravu do jednoho pytla. U nás na Hané sa staví dost. D1 kolem Přerova, nic? D55 Olomouc – Přerov, nic? Pokračování dálnice od Zlína dolů, nic?
Pěkně jste to napsal, cením si Váš objektivní postoj Moraváka, neboť moc vás takových není. Škoda.
Kdybyste žil v Čechách, tak byste viděl, jak je ve skutečnosti v oblasti investic a dopravních staveb jižní Morava oproti jakémukoli českému kraji bezostyšně a sprostě zvýhodněna. Tak mlčte a bežte si pouštět za barák brněnského draka.
Víte co je hloupé? Stavět dálnice, aby v každém kraji byl stejný poměr délky dálnic na plochu. A ne podle přepravních proudů.
Přesně. Tak jsme se dočkali upřednostnění D55 do Otrokovic, zatímco D1 okolo Přerova zoufale chybí.
Žádný cajzli za problémy němuzou, spíše super hejtman Hašek, co všude je/byl, ale nikdy nic neudělal.
Veškeré nově otevírané úseky ve východních Čechách se v posledních letech otevírají před Vánoci. Předstírat práci na stavbě přes Vánoce přijde trapné asi už i stavebním firmám…
To si stavební dělník nezaslouží být na Vánoce doma s rodinou? Nebo jak to myslíte?
Protože končí stavební sezona.
Super, applaus! Jen tak dale a hlavne nepolevovat, neupozadovat, nemenit priority, neresit PPP a proste stavet, jinak to do konce 2030 opravdu v cele delce nebude. Postupujeme hrozne pomalu, tento usek je na dlouho poslednim oteviranym. Dalsi, ktery se otevre bude pokud se nepletu 2026….
2026 je hodně optimistický odhad.
Take si myslim. Extremni skoda je, ze se 4 roky stavi jeden usek a pak teprve zacne navazujici, atd. U dalsi vystavby D35 tomu vse nasvedcuje. Postupna realizace, aspon ve stylu D3 by zde byla naprosto bombasticka.
No jo, nemuzeme mit vse.
Nesdílím Vas pesimismus. RSD plánuje 2026 otevrit celkem 5 úseku. Asi nikdo nečeká, ze se všech 5 termínu stihne, ale třeba Janov – Opatovec už je těsně před zahájením.
Těsně před zahájením myslíte, že bylo právě zahájeno VŘ na zhotovitele? To může trvat klidně rok (viz. výběrka na D6 nebo D7), takže reálné zahájení jaro 2024, zprovoznění, když to dobře půjde, konec roku 2026. Nakonec budou na ŘSD opravdu rádi, pokud se podaří do této doby otevřít alespoň tento úsek. Další úseky reálně 2027 a dál. A to nepíši o posledních dvou úsecích vedoucích k Mohelnici.
Jenže nějak to financování vyřešit musí, ikdyby mělo být formou PPP. Nejhorší je zahodit přípravu a začít znovat. A znova a znova, jak si kdo vzpomene, že se to má předělat.
Na mostě v Uhersku je aktuálně na pravém mostě položena izolace, na levém je už i MA ochrana izolace. PHS mají výplně na cca polovině mostu, dodělávají se nějaké drobné betonářské práce v SDP, kde ještě chybí svodidla. Na většině úseku jsou už vozovky hotové včetně VDZ, stejně tak jako svahy, PHS apod.
Resp. v Uhersku nemá smysl mluvit o levém a pravém mostě, myšlena je levá a pravá polovina mostu. 🙂
To máte na mysli podélné poloviny nebo příčné? 🙂
Na odpočívkách budou v tuto chvíli pouze čerpací stanice PHM, samozřejmě s občerstvením. Samostatné restaurace na plochách pro ně vymezených zatím nebudou, budou-li někdy, neb o pronájem není zájem.
zatím zájem není, ale až se jednou dočkáme celé spojnice až do Mohelnice, kdy (dle předpokladů) naroste provoz, tak zájem bude o pronájmy na parkovištích troufnu si i říct velký ….
Tak hlavně aby už stavěli obchvat Mýta a Litomyšle. Od Svitav už to je relativně klidně . Restauraci postavi klidně za půl roku 😜
Mýto chtějí příští rok, ale jelikož ještě nezačal výběr zhotovitele, tak to vidím spíš pesimisticky. Džbánov-Litomyšl a Litomyšl-Janov ještě nemají ani stavební povolení. Tunel Homole bude mít snad brzo vybraného zhotovitele, ale zas se to víc potáhne, protože to je Design&Build a navíc stavba tunelů trvá o dost déle. Okolí tunelu Homole je na tom stejně jak obchvat Litomyšle, tj. bez SP.
Celkově vzato je optimistická varianta, že něco se začne stavět 2024 a osobní tip je, že Litomyšl-Janov začne až 2025.
Pristi rok ma byt rekontrukce useku pod Brnem, kde jsou problemy uz ted. Novy usek zrychly severni cestu o nejakych 10-15 minut. Pokud navic nekde jede ze severu Prahy a skladu/parku tam tak vice.
Ty odpocivky na severni ceste jako brutalne chybi a budou chybet o to vic.